Bunu her halde apartmanda oturan koşucu atlayıcı arkadaş var onun için yapmışlar. Hani buradan atlıyor iniyor çıkıyor spor oluyor sonrada gidip olimpiyatlarda ülkemizi temsil edecek.
Ya gülüyoruz eğleniyoruz da Türkiye’nin özetidir bu durum. Devlet yasayla zorunlu koşar, yapılacak olan yapının parsel alanında böyle bir rampanın üretilmesi imkanlar dahilşnde bile değildir. Doğru eğimle rampa üretmek için en az 20 metre alan gerekir.. siz bunu o kıç kadar parsel içinde evini 5 kuruş para vermeden yenilemek isteyen insana anlatamazsınız yapamazsınız. Zaten imkansız bir iştir.
Yönetmelik yapılacak der, TÜRKİYE de hiçbir zaman yapılamaz. Bu iş böyledir. Memur de bezmiştir abi artık sen bir rampa yap da nasıl yaparsan yap noktasına gelir. Müteahhit de babasının hayrına sizin evinizi yapmaz, nasıl ki işçi-memur vs. sabah para kazanmak için işe gidiyorsa, müteahhit de para kazanmak için iş yapar sermaye bağlar…
Zamanında köyden kente göçe zorlanmış, mülküzleştirilmiş halkın çıktısıdır bu yaşananlar. Aşamazsınız kolay kolay.
Çok bilmiş arkadaşlara önceden tavsiye, mimarim, öyle konuşalım.
Tek yapılabilecek şey engelliler için özel merdiven taşıyıcıları var onların bakım onarım da dahil olmak üzere temin edileceğinin garanti altına alınabilmesi olabilir.
Bu var olan şehir yapısı üstüne, mevcutta var olan imar kurallarıyla ( başkası da pek mümkün mü bilmiyorum) bu kadar oluyor arkadaşlar :))
Türkiyenin kaderi bu, kanunun olması ama uygulanamaması. Bakın heryere görürsünüz. Burnunuzu dışarı çıkartın trafikte dik alasını görürsünüz.
Böyle yapılacağına hiç yapılmasa daha iyi. Lara croft olmak lâzım. Rampa değil istinat duvarı yapmışlar. Bu bildiğin mother sister küfürdür. İşe yaramadığı gibi merdiven boş yere daralıyor, ağır bir şeyler taşırken eziyet oluyor. Bari bir şekilde modüler bir rampa yapılamaz mı diye düşünüyorum. Hani en azından kötürüm vatandaşın yanındaki kişi açar, iş bittiğinde katlayarak kapatır.
engelli rampa
Bunu her halde apartmanda oturan koşucu atlayıcı arkadaş var onun için yapmışlar. Hani buradan atlıyor iniyor çıkıyor spor oluyor sonrada gidip olimpiyatlarda ülkemizi temsil edecek.
Herhalde engelli rampası zorunlu tutulmuş bina yapılırken, bunlar da prosedürdeki engelleri aşma rampası yapmışlar.
Engelli bırakma rampası olmuş daha çok.
"Kurallara uyduk mu uyduk" isimli çalışma.
Rampa zorunluluğu getirip detay vermezsen böyle olur
caaanım şirinevler...
Belediyeler bunu zorunlu tutacaklar.
yapan da dememiş ki "biz ne yapıyoruz lan buraya"
Aratayım dedim, aynı apartman çıkmadı ama rampa aynı. İlginç.
Ya gülüyoruz eğleniyoruz da Türkiye’nin özetidir bu durum. Devlet yasayla zorunlu koşar, yapılacak olan yapının parsel alanında böyle bir rampanın üretilmesi imkanlar dahilşnde bile değildir. Doğru eğimle rampa üretmek için en az 20 metre alan gerekir.. siz bunu o kıç kadar parsel içinde evini 5 kuruş para vermeden yenilemek isteyen insana anlatamazsınız yapamazsınız. Zaten imkansız bir iştir.
Yönetmelik yapılacak der, TÜRKİYE de hiçbir zaman yapılamaz. Bu iş böyledir. Memur de bezmiştir abi artık sen bir rampa yap da nasıl yaparsan yap noktasına gelir. Müteahhit de babasının hayrına sizin evinizi yapmaz, nasıl ki işçi-memur vs. sabah para kazanmak için işe gidiyorsa, müteahhit de para kazanmak için iş yapar sermaye bağlar…
Zamanında köyden kente göçe zorlanmış, mülküzleştirilmiş halkın çıktısıdır bu yaşananlar. Aşamazsınız kolay kolay.
Çok bilmiş arkadaşlara önceden tavsiye, mimarim, öyle konuşalım.
Tek yapılabilecek şey engelliler için özel merdiven taşıyıcıları var onların bakım onarım da dahil olmak üzere temin edileceğinin garanti altına alınabilmesi olabilir.
Bu var olan şehir yapısı üstüne, mevcutta var olan imar kurallarıyla ( başkası da pek mümkün mü bilmiyorum) bu kadar oluyor arkadaşlar :))
Türkiyenin kaderi bu, kanunun olması ama uygulanamaması. Bakın heryere görürsünüz. Burnunuzu dışarı çıkartın trafikte dik alasını görürsünüz.
Böyle işte..
Bu da benden olsun
Utançtan merdiveni sansürlemişler. 😀
Böyle yapılacağına hiç yapılmasa daha iyi. Lara croft olmak lâzım. Rampa değil istinat duvarı yapmışlar. Bu bildiğin mother sister küfürdür. İşe yaramadığı gibi merdiven boş yere daralıyor, ağır bir şeyler taşırken eziyet oluyor. Bari bir şekilde modüler bir rampa yapılamaz mı diye düşünüyorum. Hani en azından kötürüm vatandaşın yanındaki kişi açar, iş bittiğinde katlayarak kapatır.