Teknoseyire üyelikler ücretli olsa, buranın devamı için aylık bir ücret ödesek, yürür mü ne dersiniz?
#akış

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Orcun @orcun

    Bu zaten ilk plus abonelik çıktığında denendi, oldu mu ? bize plusla ilgili ne sözler verilmişti ?

    - Site güzelleşecek düzelecek daha iyisi olacak
    - Ekipmanlarda artık dışarı bağımlı değiliz plus geliri ile ekipman alabiliyoruz
    - Sizin ödediğiniz ücretleri tekrar size oyun kodu firmalarla anlaşma kodu şeklinde geri döndüreceğiz

    Plus olmazsa site kapanacaktı işte plus sayesinde kurtardık ama daha ayaklanamadık vs. vs. vs. biz bunları burada yaşamadık mı ? yaşadık. 1 sene kadar plus aboneydik yani sonuç ? sonuç ortada.

    • Mehmet Aybars Işken @kahraman810

      Site yenilikleri ayrı bir konu, en azından belli başlı sorunlar düzeltilebilirdi ama bu ekipman alımı gibi işler için gereken bir ücretli abone sayısı vardı, ona ulaşılamadığını biliyoruz. Yanlış hatırlamıyorsam bin aboneyi bile bulamamıştı.
      Daha biz abone olurken kesilen vergi ve bir de para kazandıkları için ödedikleri vergi derken 15 liradan kaç lira kalıyordu ki? Bir de zamanla düşen abone sayısını da hesaba kattığımızda bazı gerçekler ortaya çıkıyor gibi.

    • Orcun @orcun

      @kahraman810 Önceden 2000 2500 arası birşeydi. Sonra işte bu popülaritesi azalınca binlere kadar düştü. Düştükten sonrada youtube'da katıl olayı açıldı isteyen abonesi olduğuna yardım edebilecekti o olay çıkınca sitedeki de bitti. Birde şöyle düşün bu dönemde 15 lira 20 lira komedi gibi rakam de mi ? o dönem lahmacun 10 liraydı dürüm 15 17 liraydı. Şuan lahmacun 100 leri zorluyor aynı dürüm 150 falan ki o dönemki lahmacun dürüm kalitesi ile şuanki bir de değil. Para 10 misli değer kaybetti. Şuan yani her ay 200 lira destek oluyormuşsun gibi orantıla derim.

    • memedeath @memedeath

      TS'nin 8. yılıydı. Kendim kampanya yapmıştım "8 hafta boyunca her hafta 8 kişiye plus abonelik hediye" adı altında, 4. haftadan sonra plus üyeliği olmayan üye bulmakta sorun yaşamıştım. Hatta 60-61 gibi bir rakamda kalmıştı. Bir de o zamanın aktif üye sayısını düşünün. Neredeyse alabilecek herkes plus abonelik almıştı. Yine de yetmedi.

  • Erhan M. @erhanm

    Buradaki sorun sitenin sunucu vs masrafı değil. Yapılan paylaşımlar sonucu doğabilecek hukuk sorunları ile uğraşmak istemiyor Levent abi. Ücretli moderatör çalıştırması düşünülebilir ama Levent abi onu da takip etmek istemiyor. Sadece videolarına odaklanmak istiyor. Burasının kendisine bir katkısı olmadığını da söylüyor. Sonuç olarak niye uğraşayım diyor.

    • qubit @qubit

      Gayet rasyonel. Adliyeye gitmemiş, bilirkişi raporlarındaki hatalarla hakimlerin nasıl yanlış karar verdiğini görmemiş arkadaşlar LP'yi eleştirip duruyor. Komedi. İyi avukat bulmak hem felaket zor hem de bunun bir masrafı var.

      TS Sosyal para getirmiyor. Kod bir ton masraf istiyor. Rasyonel düşünürsen kapanması doğal. LP gelir getirdiği için Çarşamba günkü yayını tekrar yapmaya çalışıyor, başarabilirse, sağlığı elverirse ancak o olur.

  • Excalibur @excalibur

    Az kaldı yalvaracaksınız kapatma abi diye. Adam umursamıyor işte. İstemiyor hatta nefret ediyor buradan yük olarak görüyor. 100 tane bahane sayıyor. Bence kapatma diye değil bir an önce kapat da sende kurtul bizde diye baskı yapın. Bizim üssümüz teknoseyirkom.

  • qubit @qubit

    Burada bir saat önce @orcun'a anlatmaya çalıştım ama korkarım kendisi ile anlaşmamız zor:
    https://teknoseyir.com/durum/1675995#comment-6011754

    Özetle: TS'nin bir topluluk sitesi işletmesi zaten mümkün değil. Bunu 2014'te görmeleri gerekirdi. Akıl danıştıkları kişiler de demek görememişler, onları yanıltmışlar.

    Bugün şaka gibi sitenin masrafı da yok sponsoru var ama sonuçta bir yazılımcı + hukukçu minimum gereksinim. Bunları karşılamak için ayda 100 bin TL lazım. Sene başına 150 olur. Yarızamanlı anlaşacaksın, öyle birisini bulup üyelerden gelen para ile masraflarını karşılayabilecekseniz sosyal tekrar üye kabul edebilir ve çalışır hale gelir. Hatta belki yeni forum kodlarından bir kod beğenilir ve ona geçiş yapılır. Mobil taraf çözülür.

    Başka uç çözümler de mevcut ama hayal desek doğru olur:
    - Yayın bir vakfın filan yönetimine geçer.
    - Bir büyük yayın bünyesine katar.

    Şu an sitenin read-only geçişi düzgün yapılmalı. Hala yazışacak üyeler de varsa TS Discord'a geçecekler, @yasin sanırım orayı foruma çevirmek için bir şeyler yapmaya çalışan kişi.

    • Orcun @orcun

      Dostum yorumlarının hiçbir mantıklı tarafı yok. Tamamen olaya saçma yönünden bakıp ve oraya çekmeye çalışıyorsun. Arkaplanında hiçbirşeyi bilmiyorsun bu arada, tamamen uyduruyorsun. Benim yazmak istemediğim şeyler de var. Bunların arkaplanında neler oluyor neler bitiyor en ufak bir fikrin dahi yok. Ama benim hepsiyle var. Atladığın nokta bu.

    • qubit @qubit

      @orcun subjektif bir yorum olmuş. 25 yıldır forum, IRC, haber grubu, eposta listesi zamanımı ziyan ettim. Bağlantıda TS gibi topluluk sitesi işletmek mümkün mü diye bir şablon yazdım. Bunun yanlışını söylersen seve seve dinlerim. Ama mantıksız, saçma filan diyeceksen, anlaşamamazlık da anlaşalım, sıkıntı değil.

      TS Sosyal için de gereken rakam ortada. LP sitenin içeriğini veritabanını kimseye vermeyeceğini zaten Çarşamba tekrar etti. Ben de vermezdim. Dolayısı ile tartışacak bir şey de pek yok. Yazılımcı masrafı yapmamak için hazır forum kodu alabilir. Ama yarın o alt kategori de olsun bu da olsun yine iş hukuki süreçlere gelecek. Adam emekliliğine belli yıl kalmışken hukuki stres yaşamak istemiyor. Çarşamba bence çok çok net konuştu. Hala anlaşılmayan ne var bilemiyorum.

    • Orcun @orcun

      @qubit Bana mesela senle ilgili çok saçam gelen bir durum var. Anlatıyorsun hep işte dhw pcl şu bu vs. ama bakıyorum 2020 yılında ts'i üye olmuşsun eski üyeliğin mutlaka olması lazım çok saçma değil mi ? bana mesela bu saçma geliyor o yüzden seni bir yere bir konuma oturtamıyorum. Anlattıklarını destekleyecek bir bilgi birikimi de göremiyorum. Ha benim adım orçun kardeşim hasan hüseyin ben şurada şunu yaptım burada bunu yaptım diyorsan okey, işte benim ts üyeliğim de vardı işte şuydu önceki üyeliğim diyorsan gene okey. Ama qubit ismiyle 2020 yılında üye olup bana bunları diyorsan seni de ciddiye almam tahmin edersin ama cidden zor. Bana öncelikle kendin ile ilgili bir anlat bir dayanak sun.

      Bu bahsettiğin rakamlar tamamen afaki rakamlar. Ben ismimle yazıyorum mesleğim belli adresim herşeyim belli mesela. Buradaki 80 tane üye de biliyordur elbette bana tamire yollayan eden vs. kimlerle görüştüğümü de az çok tahmin ediyorlar ve biliyorlar gene özelden. Ben bunları yazarken bunları da gözardı etmiyorum bu riske girip yazıyorum ama senin bana riske atabilecen birşeyin yok. Qubit nedir kimdir necidir ismi ne ? hasan hüseyin yaşı kaç ? başı kaç ? mesleği ne ? kim tanıyor ediyor ? sıfır bilgi yok. Ben o yüzden senin dediklerini ciddiye almakta çok zorlanıyorum. Bak mesela üstteki Erhan'ı tanıyorum. Onun üstündeki Batuhanı tanıyorum. Alttaki üyeyi dahi biliyorum. Senle ilgili bilgi sıfır.

    • qubit @qubit

      @orcun dedim ya anlaşamamazlıkta anlaşalım, canın sağolsun. Zaten TS için değişecek bir şey yok. Mesajlarından epey istifade etmişliğim var, gene etmek isterdim ama bir çözüm gözükmüyor. Donanımhaber, Teknopat filan oralarda işim yok, 5 dakika sabredemem. Telegram vs. işim olmaz.

      İlk soruna gelince, yoğun bir iş hayatım var üstüne evin sorunları. Salgında eve kapanınca TS'de yazışacak vaktim oldu. Dikkat edersen ancak haftasonu burada bol zaman ayırabiliyorum, haftaiçi pek mesajım yok. Bir şekil TS'ye alternatif bir şey bulacağız, ne olur şu an bilemiyorum.

  • Edogawa @narako

    Sırf ilk açıldığında sosyal olayı gittim 1 yıllık pülüs aldım.
    Bir beklentim de yoktu. Çünkü donanım üreticilerinin kimlere ücretsiz inceleme için ürün gönderdiğini biliyoruz. sen şimdi remastered ile remake ayıramayana s23 ultra gönderip,
    zamanında c64 te scene demosu yapan birine düz s23 gönderirsen olan olur.
    kısacası olay bu...

    • Erhan M. @erhanm

      Orada TS'nin kusuru var gibi görünüyor. Çünkü Note 20 kutu açılışı yapıp incelemesi yapmadı, söz vermişlerdi üstelik. Sonra Galaxy S21 ve S22 serisi lansmanına gittiler ve yayın da yaptılar ama inceleme gelmedi. Bunun üzerine düz S23 gönderdiler diye izlenime kapıldım. Tabi S21 ve S22 lansmanları sonrası ürün gönderdiler mi emin değilim.

  • Özgür'üm, Özgür'sün, Özgür @ozgurg

    TS'nin girişinde koca bir at gözlüğü var, görmedin mi?

  • lterlemez :) :\ :( @lterlemez

    Yürümez; yanlış anlaşılmasın, ücretli üyelik için ne düzenli ne de geniş içerikli yayın var.