Biraz teknoloji dışı bir konu olacak ama burdaki topluluğun kalitesinden dolayı akıl danışmak istiyorum. Ülkenin durumu o kadar belirsiz geliyor ki her an herşey olabilecek gibi. Birikim yapmak istiyorum ama TL tutsan para yok oluyor, dövize yada altına girsen birgün sonra ne olacağı belli değil. Birşeyler alsan satması dert oluyo gerçekten şuan araba alma hayalim var en azından 2.3 sene içinde sürekli birikim yapmak istiyorum ama bu birikimi ne şekilde tutacağımı bilemiyorum fikri olan akıl verebilecek birileri olursa burada bu konuyu biraz konuşmak istiyorum
Son bir saat içinde 67 ziyaretçi, 22 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Bu kanalı buradan bir arkadaş önermişti yatırımla ilgili güzel bilgiler var. Günlük canlı yayın yapıyor geriye dönük videoları izleyin faydasını göreceksiniz
https://www.youtube.com/@cihatecicek
*dolar yada altın almak paranın değerini kısmi koruyor ,yüksek enfaslasyonun olduğu durumda doların 2 x yaptığı senaryoda alacagınız araba belki 4-5x yapacak (ki bence külçe altın dolardan daha mantıklı)
*Elinizdeki paranın boyutuna göre farklı senaryolar değerlendirilebilir eğer belli bir miktarın üzerinde paranız var ise yatırımlarınızı bölün derim
*örnek paranın 2/5 i ile değerlenecegini düşünebileceginiz bir arsa , 1/5 i ile kripto para (ben çok tercih etmezdim) , 1/5 ile altın kalanıylada döviz cinsinden, hisse-fon kısacası döviz cinsinden değerleme gören bir şey almak
** yani aldığınız fon örnek verelim atıyorum değeri 1000 dolardı , dolar cinsinden sizin 1000 dolarlık fon 1300 dolar oldu(yüzde 30 arttı) ,aynı zamanda dolarda aldıgınızda 27 tl idi 40 tl oldu yani paranız tl olarak , 1000 x 1.3 x 40: 52,000 tl oldu ama siz 27,000 tl ye almıştınız , tabiki aldıgınız fonun değer kaybetmeside mümkün ancak fon sabit kalsa veyahut düşse dahi döviz yükselecegi için tl de durmaktan daha mantıklı aynı zamanda orta uzun vadede 1-2 yıl içinde, fonların geneli yükseliş gösteriyor ki yatırımınızı böldüğünüz içinde alınabilir bir risk olarak düşündüm
Dünyada 2. el arabanın değeri bir tek Türkiye'de artıyordur herhalde
@cimadam 0 km araç almak zor olduğu için malesef
@onur-18-fb 0 kmlerde bir bollasma var şu sıralar eğer gene bir faiz indirme vs olmaz ise git gide bollasacak ama fiyat olarak bir kolaylık ancak 1.5 yıl istikrar dan sonra mümkün , daha 3 ayı gecemedik
@onur-18-fb Daha pahalıya satıyorlar 🙂 alana kadar bu dakikalık kiralama işleri çok mantıklı geliyor bana eğer aşırı lazımsa
@daviance fiyatları çok şişti,ülkeye farklı satıcılar ve modeller girdi , lakin halen daha ekonomik şartlar , halkın büyük bir kısmı için sıfır km araç alımına çok elverişli değil
Gram altın başka bir alternatif yok ,oda geri kaldı ama diğer dovizlerden daha iyi durumda , eurobond diyorlar ama onlarda en az 1.5 yıl vadeli bilemiyorum nasıl bir getirisi var ama vade uzun.sunuda ekliyim gram ons değeri x dolardır AMA onsun ben 2011 den beri 2000 doları gecipte 2300 leri gördüğü nü göremedim muhtemelen goremiycez yani gram dolarla yürüyor çoğu zaman o yüzden ons nanay abd yüzünden
Eger bankalara güveniyorsaniz, paranizi dolar/euro yapip bankalarin Eurobond opsiyonlarina bakabilirsiniz. Bu sayede hem paraniz ayni sekilde Euro/Dolar da kalmaya devam ettigi gibi (bozdurdugunuzda eurobond'un o anki degerinden yine USD yada Euro olarak hesaba geciyor) vade dönemlerinde bahsettigi faizi de yine ayni para cinsinden size ödüyor.
Risk olarak da su var; sectiginiz eurobond'un faizi sabit, haliyle sectiginiz opsiyonun riski artarsa bozdurmak istediginizde zarar edersiniz, ama tam tersi hersey olumluya döner ve risk azalirsa siz daha yüksek riskli bir dönemden faizi sabitlediginiz icin bozdurmak istediginizde de kar edersiniz. Hic bozdurmayacagim, faizimi alacagim dersneiz zaten risk yok, vadeli döviz hesabi gibi calisir.
Son söz; yatirim tavsiyesi degildir!
Yabancı fon aldım ben. Amerikan borsasında paranı 20 yıl tuttuğun sürece her türlü enflasyonun üzerinde kazanıyorsun. Tr borsalarinda böyle bir olay yok.
+1