Yıllardır 23'' 60 hertz monitör kullanan biriyim. Sonunda bir cesaretle @umtk Twitter'da önerdiği GIGABYTE 27" M27Q modelini sipariş verdim. Umarım problem yaşamam. Çocuk gibi heyecanlıyım 🙂

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Ekrem @huseyinekrem

    Hayırlı olsun, çok güzel görünüyor kağıt üzerinde. Umarım üzmez.

  • Piazza del Pizza @pizza

    Hayirli olsun. Bir arkadasim kullaniyor aynisini, öve öve bitiremiyor 😀

  • Oğuz @vitalyscherbo

    Hayırlı olsun. Levent abi sevmese de yüksek tazeleme hızı müthiş bir şey. Bir kere kullanınca 60 Hz'e dönmek zor oluyor.

    • Emre @emre64

      Levent abi onu da mı sevmiyormuş? Yüksek tazeleme hızını sevmemek nasıl bir mantıksızlık 😀

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Konsol oyuncusundan PC kafasını anlamasını beklemek yanlış olur. Levent Abiye kalsa Gamepad ile mouse FPS oynarken o kadar da fark etmiyor 😀 Gamepad ile oynayan pro oyuncu normal oyuncuyu yener diyor. Ben katılmıyorum mesela bu fikrine. Aim Assist olmadan beni nasıl yenecek CS'de merak ettim. Mümkün değil ya 😀

    • Oğuz @vitalyscherbo

      @emre64 Birçok kez gereksiz, pazarlama oyunu falan demişti. Neye göre dediğini ben de merak ediyorum. 😀

    • Oğuz @vitalyscherbo

      @huseyinekrem Konsol hem fiziksel olarak hem de zihinsel olarak rahatlıktır ve bir tercihtir, PC ile kıyaslanması çok saçma. Maalesef bahsettiğiniz tarz kıyaslamaları hem konsolcular hem de PC'ciler sürekli yapıyor. Halbuki parası olan hepsini alır, dediğim gibi bir tercih meselesi.

    • Emre @emre64

      @vitalyscherbo Pazarlama oyunu mu 😀 Tamam, Levent abiyi severim, gayet de yetkin bir insandır ama insanların tecrübesi olmadığı konularda böyle sabit fikirlerinin olması çok yanlış. Sonuçta editörler de artık "influencer" dediğimiz kitleye giriyor ve belli bir kitleyi etkisi altında bırakıyorlar. Teknoloji için Levent abiyi takip eden bir kişi rekabetçi oyun oynuyor olsa ve bu dediğinin üzerine 144 Hz monitör yerine gidip 60Hz monitör alsa oyunu en baştan kaybedecek. 60Hz ile 144Hz arasında dünyalar kadar fark var çünkü. Ben 165Hz kullanıyorum, 144'e çekince farkını hissediyorum.

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Bu tabi kişiden kişiye göre de değişen bir şey. Ben mesela, 60hz ultrawide monitörü 144hz'e tercih ederim. Daha çok yeri görebiliyorum çünkü. Hem ultrawide, hem 144hz olsa tabi daha iyi olur 😀

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Ultrawide'ın avantajını kullanabileceğin bir şey olmalı. Yoksa 144Hz'in karşısında 60Hz ultrawide tercih edecek rekabetçi oyuncuların sayısı %1'lik dilimi bulmaz muhtemelen 😀

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 İŞte burada da ultrawide ile uzun süre oyun oynamamış birisi konuşuyor 😀 Ultrawide ile yandan gelen adamı görebiliyon. Standart monitör ölçüleriyle bunu yapabilmen imkansız. Üstüne bir de 16:9 monitörü 4:3 kullanıyoruz. Görüş alanı iyice daralıyor. 21:9'u da dilersen 16:9 kullanıp yine o geniş ve görmesi kolay görüntüyü elde edip üzerine daha çok alanı görebiliyosun. Proların 10 belki de 20 yıllık alıştığı şeyi değiştirmesini bekleyemeyiz. Saçma olur zaten. Ama yeni oyuncular için 16:9'da rekabetçi oyun oynamak çok saçma ve gereksiz. 1 ay kadar Ultrawide kullandıktan sonraki yorumum budur. 1000ms'in 1 saniye yaptığını düşünürsek, 230ms ortalama vuruştan 180ms ortalamaya inmek o kadar da büyük bir gelişme değil. 0.05 saniye ediyor hepi topu, ne kadar daha fayda sağlar ki? En iyiler arenasında fark eder tabi ama geri kalan oyuncuların %99.99'u için daha çok alanı görmek kat kat daha faydalı. İşte dediğim gibi ultrawide'ın yüksek HZ'si tabi ki daha iyi olacaktır ama onun dışında buna direnmek gereksiz.

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Ama rekabetçi oynayan, bayağı bayağı da oynayan biri konuşuyor 🙂 Ultrawide illa ki güzeldir ama 144Hz'le hiçbir şekilde kapışamaz 🙂

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Her türlü iddia ediyorum, HZ overrated 🙂 Daha çok yeri görüyorsun diyorum, niye anlaşamadık 😀 Kamerayı döndürmeden sağındaki solundaki adam görünüyor 😀 Nasıl ms düzeyindeki bir gelişme bundan daha üstün olabilir?

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Önemli olan daha çok alanı görmek değil, adamı daha hızlı görmek. Hz'in yüksek olması fare hareketine, ateş etmene kadar etkiliyor. Hz'in düşükse input lag her türlü daha yüksek. Hem adamı geç görüyorsun, hem fare hareketlerinle takip edemiyorsun hem de attığın daha geç gidiyor. Zaten rekabetçi CS oyuncuları FOV'u genişletmek değil küçültmek ister. Bu yüzden çoğu oyuncu 4:3 oynuyor, FPS artıyor diye değil. Hiçbir rekabetçi oyunda daha fazla alan göreyim diye çözünürlüğü artıran, aspect ratio değiştiren görmedim. 27" veya 32" 16:9 monitörde de 21:9 oynayabilirsin, üstlerden basık sağa sola geniş olur. Ekran boyutu büyük olduğu için normal ultrawide bir monitörle büyük bir farkı olmaz. Ama hiç kimse böyle yapmıyor, neden? Çünkü daha çok alan görmenin CS gibi oyunlarda hiçbir avantajı yok. Ama Hz öyle mi? Yüksek Hz rekabetçi bir oyunda ayakta kalmanın ilk kuralı. WASP DM'ye gir 60 Hz'le, bak nasıl çakıyorlar alnına 😀 Ama işte ben o server'da birinci oluyorum maç başı girersem. Hem de 23" 165Hz monitörle. Ha 27" 165Hz veya daha yüksek bir tazeleme hızı olmasını yeğlerdim ama mesela desen ki 27" 144Hz mi 23" 240Hz mi kesinlikle 23" 240Hz'i seçerdim. Yüksek Hz hiçbir şekilde overrated değil, bambaşka bir şey. Hani işin içinde olmasam neyse de bayağı bayağı ortasındayım.

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Doğru ama işte DM ile 5v5 maç bir değil ki? CS'nin çoğunluğu cross'u koyup beklemekle geçiyor. Kim önce aim koymuşsa büyük çoğunlukla o vuruyor. Server 64tick, benim deneyimlediğim en düşük ping 60-70 arası, rakip ise genelde daha düşük pinge sahip. O yüzden bence HZ'nin verdiği o tatlı smooth hissi dışında o kadar üstün olduğunu düşünmüyorum. Ultrawide ise sana kimsenin orada olmanı beklemediği yeni angle'lar veriyor. Normalde sağı solu göremeyeceğin, ortada dım dızlak kaldığın bir açıdan aim koyabilmeni sağlıyor. Örneğin T side mid kapı arkasına yakın, tünele girişi hizasını geçmeden duvar dibinden shortu kestiğini düşün. Ben tünel girişine kadar görebiliyorum. Sen kapıyı bile göremezsin mesela. Yeni bir açı al sana, kimse beklemez orada olmanı. Ya da B savunurken sniper pitinden kapıya baktığında neredeyse hem window hem kapı hem de tüneli kesebiliyorsun. Ben çok hardcore oynamadım bu monitörle, deliler kim bilir ne açılar bulurlar benim aklıma gelmeyen. Bunlar varken 0.05 saniyenin daha önemli olması biraz abartı bence. AWP vs AWP oynarken eyvallah derim belki ama normal silahlarla hiç sanmıyorum.

      Bir de normal ekranı 21:9 çözünürlüğe almak kör olmakla aynı şey, çubuk kadar adamları görüpte vurana helal olsun. Orada maksat FOV'u küçültmek değil, rakibi büyütmek. 24"-27" ekranda her türlü ortayı görüyorsun zaten, niye iyicene küçültüp sağı solu kör bırakıyorsun ki?
      edit: Kapıyı görememek abartı oldu, ama tüneli kesinlikle göremezsin 😀
      edit2: Şimdi baktım da, A side long keserken shortu da görüyosun yani daha nasıl açıklayabilirim 😀 Sıradan insan seviyesinde daha nasıl bir üstünlük olması lazım ki HZ'den iyi olsun?
      edit:3 Adam demek istediğimi biraz özetlemiş. Bu varken ikisinden birini seçecek olsam ben HZ seçmezdim.
      https://www.youtube.com/watch?v=Pte1fWNHRh8

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Sen CS'yi çok yanlış anlamışsın hocam 😀 O dediğin ilk görenin vurduğu oyun anca PUBG olabilir. CS'de her türlü aksiyon mevcut ve yüksek hz'in farkı sadece sayısal değil. 60Hz yetiyorsa hem maçta hem DM'de vurabilmen lazım. Ama işte yetmiyor, yetmeyecek. CS'de 4:3 oynamanın amacı FOV'u küçültmek, bu sayede daha az fare çevirmesiyle daha fazla alan tarayabilmek. Birçok oyuncu 16:9 monitörde 4:3 blackbars oynuyor. Bu dediğim CS için geçerli tabi, Valorant'ta çözünürlük düşünce FOV azalmıyor. Adamların genişlemesi CS'nin dandikliğinden, sadece FOV'un azalmasının yan etkisi. Bu durumda adamlar da hızlanıyor zaten, genişlemeleri bir şey değiştirmiyor. Ki bu dediğim Valorant'ta çözüldü zaten o yüzden Valorant'ta çoğu oyuncu 16:9'a geri döndü. Ama CS'ciler hala 4:3. Bu arada dediğin yeri anlamadım. 4:3'te belki çok off-angle bir adamı göremeyebilirsin ama rekabetçi boyutta kimse yüksek aspect ratio ile oynamadığı için böyle bir sıkıntı yok. Ultrawide'ın yüksek hz karşısında -özellikle CS özelinde- 1 tane avantajı varsa, yüksek hz'in ultrawide karşısında 1000 tane avantajı var. Zaten ultrawide böyle rekabetçi oyunlarda bir işe yarasaydı insanlar yüksek hz bir monitör yerine ultrawide alırdı, değil mi? 😀

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 "daha az fare çevirmesiyle daha fazla alan tarayabilmek" bende onu diyorum işte, ben fare çevirmiyorum bile 4:3 oynayan adam mecburken. Şöyle bir geçmişlerine baktım. 144hz de ultrawide'da 2012 yılında yaygınlaşmaya başlamış. 144hz monitörleri gaming diye, ultrawide monitörleri productive etiketiyle satmışlar. Sistem böyle oturmuş. Şimdi kalkmış yüksek HZ oynamaya alışmış adama hz düşür ekranın genişlesin deyince burun kıvırıyor, senin gibi 😀 Birde HZ'yi anlatmak çok daha kolay, geniş ekranın ne kadar iyi olduğunu karşısına geçmeden anlatabilmek mümkün değil. Videoda yan yana koyunca bile anlaşılmıyor. Zaten daha 1-2 yıldır yaygınlaşmaya başladı. Bundan 10 yıl sonra benim tahminim yüksek HZ ultrawide monitörler her yeri saracak. Bu seviyeye gelmişken HZ'den düşüp geniş ekrana geçirtmez piyasalar. Yukarıda edit3'de attığım video dediklerimden birine değiniyor, daha çok görüyosun. Şimdi CS yüklü olsa direk SS atıcam da internette video yok pek. Bulduğum birinin SS'ini koyayım. Örnek, Goose'a kadar açılmadan, neredeyse A side içinden soldaki kutunun biraz arkasından longu keserken shorttan açılabilecek adamı görebilmek. Çok daha az göstererek de yapabilirsin tabi, SS'de adam pek doğru açıda değil.

      Bir diğer etmen de fiyat. 144Hz 1080p 24" monitör Ultrawide 75Hz 29" (yüksekliği 24" ile aynı, yanlardan geniş) monitörle aynı fiyat ya da daha ucuz. 144Hz için bin tane marka model var, Ultrawide'ı uygun fiyata bir tek LG üretiyor, onda da stok bulursan. Daha iyi ve pahalılara bakarsak 144hz Ultrawide'larda da Xiaomi'nin 34" 2k bir modeli var, o da 4 bin tl'dan başlıyordu en son. Çok daha ucuza 1080p 240hz monitör varken kim niye ultrawide alsın? Ya da aynı fiyata 240hz 2k?

      CS:GO dışında ultrawide'a doğru düzgün destek veren başka oyun da yok. Overwatch mesela direk alttan üstten görüntüyü sıkıştırıp normalden daha az görüş veren saçma salan bir şey yapıyormuş ultrawide oynamaya kalkarsan. Sebebi de tahmin edersinki hile gibi olduğundan 😈

      "1 tane avantajı varsa, yüksek hz'in ultrawide karşısında 1000 tane avantajı var." Doğru, ikisinde de normal monitörle oynuyormuş gibi oynarsan ultrawide oynarken ayvayı yersin. Nasıl ki yüksek HZ ile AWP oynamak daha kolay olduğundan daha çok zoom açıp beklemek daha faydalıysa, çünkü daha önce görüyorsun, ultrawide ile de rakibin normalde seni görmekte zorlanacağı açılarda durman, onları görebileceğin şekilde açını ayarlaman gerekiyor.

      Tabi ki pek çok değişken var. Görselle desteklemeden anlatması, anlaması çok zor. Üşenmezsem bunun üzerine bir video çekmeyi planlıyorum zaten. Geceyi de ettiğimize göre artık konuyu kapatıp gidelim. Başka bir gün tartışmak üzere iyi geceler. 😀

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Nasıl yüksek Hz'i göstermek kolay oluyor? Büyük monitör'ü gözle görürsün, yüksek hz'i kamerayla göstermek bile mümkün değil. Pazarlamada böyle bir şeye ihtiyaç olsa veya dediğin gibi büyük bir fark olsa, bütün rekabetçi CS oyuncuları anında ultrawide'a geçer. Fiyatına falan bakmazlar. Bizim ekonomimiz kötü olduğu için düşünemiyoruz. Bir de CS'de böyle bir oynama anlayışı yok. "Yattım, aim koydum, vurdum." mantığıyla en fazla 2 kill alırsın. Ama galibiyet alamazsın. Göstermemek ayrı bir şey, aim koyup vurmak ayrı bir şey. Zaten aim koyduğun zaman tazeleme hızın düşükse çıkan adam her türlü seni önce görecek, önce aim alacak ve önce sıkacak. Karşısında hiçbir şansın yok. Ayrıca FOV artınca fare hareketi artar. CS oyuncuları bunu istemiyor. Örneğin AK'de recoil compansation yaparken, çözünürlük 16:9 olduğu zaman daha fazla aşağı çekmen gerekiyor fareyi. Hz de düşük oldu mu bak bakalım tutabilecek misin AK'yi elinde 😀 Gerçekten, yıllarca düşük hz, yüksek hz her türlü CS oynadım. Hani ultrawide'ın bir avantajı olsa zaten önce gider ben alırdım. Yüksek Hz dünyaları değiştiriyor ama. Yüksek Hz şart. Ha, ultrawide olsun, yüksek Hz olsun hoş. Ama ultrawide mı yüksek Hz mi? Sorulmaz bile 😀 Hani ben hikayeli oyun da çok oynuyorum, sistemim de sağolsun yetiyor yüksek fps'leri görüyorum. Yüksek FPS'yi gösterebilen bir monitörü hiçbir şeye değişmem. Productivity için ultrawide tabi ki mantıklı, insanları çift monitör kurmaktan kurtarıyor sonuçta.

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Göstermesi derken anlatması, bak böyle olayın özünü anlatabiliyorsun. Slow mo kameralarıyla falan.
      https://www.youtube.com/watch?v=tV8P6T5tTYs
      Ama 16:9 ekranda 21:9 içeriği kıstırıpta gösterdiğin için küçük geliyor adama, ne kadar geniş bir alan açıldığını algılayamıyor.
      Ben sabahtan beri oyuncuların çoğunluğu için diyorum, sende hep prolarla kıyaslıyorsun. 120ms reflexi olan adamlarda tabi ki HZ daha önemli. Zaten o adamlarda sabit bir noktaya sürekli bakmaktan göz tembelliği oluyor. Fareyi çevirerek etrafına bakmak, gözüyle bir anlık bakış atmaktan daha kolay geliyor. Yıllarca böyle oynamış adam. Tabi Ultrawide'a geçemez. Ama geriye kalan oyuncuların %99'u için yüksek hz hiç ama hiç olmazsa olmaz bir şey değil. Ama ben Sırf mp9-mac-10 ile, 60hz monitörle 100fps alarak Supreme-global arası dolandıysam, o zamanlar pingim de 90-100 arasıydı, insanların büyük çoğunluğu için hz o kadar da etkin bir şey değilmiş demekki. Ne silahım ne monitörüm, ne de klavyem özelken böyle ise demin bahsettiğim o %99'luk kesim için. Buradan yüksek HZ kaka pis dediğim anlaşılmasın, tabi ki bir avantaj sağlıyor ama sana bana değil. Günde 10 saat aim alıştırması yapan, hayatı bu olan adama sağlıyor. Ayrıca 144hz peek'lediğinde ne olursa olsun o seni daha önce görür. Gerek oyunun netcode'u, gerekse fiziksel yapı bunu gerektiriyor. Karakterin omzu, onun seni görebileceği açıdan daha önce giriyor ekrana. Aradaki ms cinsinden gerçek fark o kadar az. Daha önce görmesi imkansız yani. He ne var, sen peek'liyorsan sana normalden daha hızlı görme şansı verir ama bu onun seni daha önce göreceği gerçeğini değiştirmez. 60 HZ'de görüntü 16.66ms'de bir yenileniyor. 144 hz'de 06.94ms'de. Baktığın zaman aa 2.5 katı fark var leyn oluyor ama o omuzun görüntüye girmesi saniyenin %1 kadar bir süreden çok daha yavaş gerçekleşiyor. Her türlü daha önce görür aim koyan.

      Bir takıma girmeye çalışıyorsan eyvallah bir şey diyemem de, LEM-Supreme arası rütbe geziyorsa hani gerek yok bu kadar abartmaya 🙂
      edit: Kaldı ki bugün ultrawide monitörler 75hz, onlarda 13.33ms'de bir oluşuyor görüntü. Aradaki fark daha da az.

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Çok yanlış bakıyorsun. Oyuncuların tamamı için yüksek hz şart. Takımla falan alakası yok. En iyi gecikmesi olan oyunculardan biri shroud ve 169 ms gibi bir gecikmesi var. Ama aynısını çalışarak Linus da yapabiliyor mesela. Yüksek Hz rekabetçi oyunun ilk şartıdır. Change my mind 😀 Ultrawide hiçbir işe yaramaz demiyorum ama yüksek Hz'in karşısında en ufak bir şansı yok 😀 Hani öyle olsa her yerde ultrawide görürdük, yüksek Hz değil.

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Sende dümdüz kestirip atıyon. Kimse kullanmıyorsa yoktur. E zamanında Kimse Sg aug'da kullanmıyordu. Ne oldu şuan her zamankinden kötü halde ama pro arenada bile herkes kullanıyor? Niye? Daha iyi değil ki Ak'den falan? bunlar alışkanlık meselesi. Öyle olsa şöyle olurdu diye yaklaşmak çok daha büyük bir yanlış olur. Demin söylediğim göz tembelliği sorunu gibi denkleme katılması gereken bir sürü problem var.
      Peki şartsa ben nasıl çöp silahlarla, dandik ekipmanla en üst rütbeye kadar çıktım onu da bana açıklarsan sevinirim. Ben öyle yetenekli falan da değilim 😀

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem 30 FPS makinada da globale çıkarım 😀 Peki nasıl olacak dersen, bu oyun takım oyunu. Takımın global olduktan sonra senin rankının pek bir önemi yok. Takımında 4 tane oynayan varsa sen istediğin gibi dolaş, win alıyorsan her türlü rank atlayacaksın. CS'nin mantığı şudur; bir takımda 3 tane lem, 2 tane mg2 var diyelim. Bu takım sürekli birlikte giriyorsa, mg2'ler de lem olana kadar, lem olanlar global olamaz. Olsalar bile ilk kayıpta düşerler. Çünkü bir takımda rank aralığı çoksa, takımın düşük ranklıları daha yüksek elo alırken, yüksek ranklıları çok düşük elo alır. (Diyelim ki bu takımda lem'ler win'de 1 elo alıyorsa kayıpta 3 elo verir. Ama aynı takımda mg2'ler win'de 3 elo alıyorsa kayıpta 1 elo veriyor.) Takımın düşük rank'lısı kötü oynasa bile takım win aldıktan sonra her türlü rank atlayacaktır. Bu kişi kendi oyununda mg2'nin üstüne çıkamayacak bile olsa takımı win aldığı için rank yükselir.

      Peki solo'da rank yükselmek nasıl oluyor? Mesela p90, mp9 gibi hızlı smg'lerle belli bir yere kadar gelinebilirDİ. Artık olma ihtimali aşırı düşük. Bundan 5 yıl kadar önce, yüksek Hz monitörler bugünkü kadar yaygın değildi. İnsanlar daha kötü sistemlerle eşit şartlarda çarpışıyordu. Bir oyuncu SMG'yle koşarak kill'leri çok daha rahat alabilirdi çünkü karşıdaki oyuncunun da tazeleme hızı düşüktü ve koşan oyuncuyu yakalaması çok zordu. Hatta bu sebeple zamanında UMP'ye acımasız bir nerf geldi. Ama artık böyle değil. Şimdi girsen p90-mp9 ile daha gördükleri an indirirler. Çünkü artık tazeleme hızı yüksek ve koşan oyuncuyu yakalamak çok daha kolay. Bunu yıllarca kendim tecrübe ettim. Eskiden AWP ile çok daha fazla kaçırırdım ama şimdi attığımı vuruyorum çünkü tazeleme hızım yüksek. Şu saatten sonra solo'da çöp silahlarla aynı ranka çıkma ihtimalin çok daha düşük.

      Pro arenada kim SG kullanıyor ki artık? Bu silahların fiyatı düşünce avantajlı hale geldi ve dediğim gibi nerdeyse bütün takımlar anında buna geçti. XANTARES bile AUG-SG oynadı. Astralis bu meta sayesinde major kazandı. Dediğim gibi bir şey avantajlı hale geldiği an bu oyuncular anında ona geçer. Eğer ultrawide avantajlı olsaydı şu saniye oyuncular ultrawide'a geçerdi. Ama değil 😀 SG ve AUG nerf yeyince pro arenada kullanımı aşırı düştü. Eskisinden daha az çekiliyor şu an. Çünkü silahlar nerf yedi direkt. Dezavantajlı hale geldiği an hoop iş bitiyor.

      Hatta pro arena hakkında ekstra bir şey söyleyeyim. Yukarıda söylediklerim herkes için geçerli ama bu diyeceğim pro arena özelinde. Birçok CS oyuncusu, CS'yi bırakıp Valorant'a geçti. Çünkü Valorant CS'ye göre şu an daha popüler ve e-spor alanında yükselme ve para kazanma şansı daha yüksek. Yayıncılar bile daha çok izleme almak için Valorant'a geçti. Legoo gibi boş oyuncular CS yayınlarken 400 izleniyordu şu an 4k izleniyor. Yani bu adamlar, -pro arena özelinde- avantajı gördüğü an ruhlarını bile satacak düzeye gelirler. Rekabet budur. Hayatta kalacaksan en avantajlı şeyi seçmen lazım. Rekabetçi bir oyuncunun yüksek Hz yerine ultrawide seçmesi aşırı derece mantıksız ve artısı çok çok daha az olduğu için ne pro arenada ne de casual oyuncular arasında tercih edilmiyor.

      Şunu da ekleyeyim, eğer ultrawide monitörler hem yüksek Hz sunar hem de daha uygun fiyatlara inerse ben de alırım. Ama bizim dışımızda bir dünya var ekonomisi bizden çok iyi olan. Hani rekabete bir katkısı olsa casual oyuncu bile çok rahatlıkla ultrawide alır ama almıyor. Çünkü öyle ahım şahım bir katkısı yok.

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Ben ikisini de deneyimlemiş birisi olarak, sizin düşündüğünüz kadar az etkisi olmadığını, parasal sebepler ve alışkanlıklar neticesinde burada takılı kaldığımızı düşünüyorum. Siz sadece 60'dan yüksek HZ'ye geçip ona göre konuşuyorsunuz. Bu gün birinin 1 hafta ultrawide kullanıp 144hz bundan daha üstündü demez, diyemez ya mümkün değil 😀 Hiç hak vermiyor değilim ama verdiğin örnekler hep senin kendi açından bakıyor. Ultrawide'ın avantajını görmüyor. SG ve AUG nerf yeyince pro arenada kullanımı aşırı düştü evet ama buff yemeden önceki hallerinden kötüler şuan ve buff yemeden önce kimse almazken şimdi az da olsa alınıyor. Buradan anlıyoruz ki ortada standart bir meta oluşunca oyuncular da bunun dışında bir şeyler denemeye çekiniyorlar. Sebebi de kaybedecekleri çok fazla şey olması. GamerNexus'un eski bir videosunda da profesyonellere sorduğumuzda gözü sağa sola oynatıp bakmak yerine fareyi çevirmenin daha kolay geldiğini söylemişler. Bu da bir neden. Pro arenada çok fazla değişken var, ben de zaten o yüzden prolarda görmesekte sıradan faniler için daha avantajlı olduğunu düşünüyorum.

      Ben matematiksel olarak sayıları verdim, daha iyi olsa bile yüksek HZ'nin öyle süper üstün bir şey olduğunu savunmak sayılara göre yanlış. Sayılar yanlışsa tamam oturup konuşalım ama varsayımlarla bu tartışmayı ilerletemeyiz.

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Sayılar deneyim karşısında hiçbir şey ifade etmiyor 🙂 Ben ultrawide deneyimlemedim ama emin ol faydası olsa senden önce gider ben alırdım. Parasal sebepler bizi ilgilendirir ama dediğim gibi yurtdışında böyle bir sorun yok. Pahalı olan bize pahalı. Faydası olsa ekonomisi iyi olan gider alır ama almıyor 😀 Ben 60'tan değil 90'dan geçtim bu arada. Arada bir kere 60'a düştüm oyunum komple bozuldu. MG2'ler bile vuruyordu. 165'e geçtim direkt WASP'ta kasmadan birinci olabilecek seviyeye geldim. Yüksek Hz rekabetçi oyunda tutunabilmenin ilk şartı. Buna belki daha sonra ultrawide da eklenir ama şu an için bir faydası oyuna ciddi etki edecek derecede yok.

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Ohoo, bune bilimsizliktir 😀 İşte hem deneyim diyorsun hemde denemedim diyorsun 😀 Ultrawide dışarda da pahalı. Çünkü yüksek HZ aşırı ucuz, o yüzden pahalı kalıyor. 144 ultrawide yerine daha ucuza 240hz alıyor, öyle öğrenmiş, memnun. Tüm dünyada böyle. Bak sana bile anlatamadım 😀 Neyse sorun değil, zaten telefonlar sağolsun böyle uzamaya devam ettikçe ultrawide dünya standartı olacak, o zaman daha iyi anlayacaksın beni ama onun da min 5 yılı var 🙂

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem İyi de ayarlarım çözünürlük bakarım işe yarıyor mu diye 😀 Ama sen monitörü 165Hz'e çekemesin 😉

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Nasıl ayarlayacaksın, yanlarına tablet mi tutturacaksın 😀 Ekran cücük kadar kalıcak 16:9'a sıkıştırırsan 😀 Öyle denediysen zaten beğenmemen çok çok normal 😀

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Denemem çünkü bana vereceği bir avantajı yok 😀 Ben daha çok kısmaya çalışıyorum. Dar FOV avantaj kazandırıyor, geniş FOV değil.

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Fovun değişmeden daha çok görüyon. Denemediğin için de bunu anlamadın henüz. 😀 Ekranın ortası yine aynı, kenarlarda bonusu var sadece. Görüntü yamulmuyor.

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Ya işte onu istemiyoruz 😀 Kimse istemiyor onu rekabetçi CS oynayan. O işleri zorlaştırıyor. FOV değişiyor, genişliyor öyle olunca. CS'nin FOV anlayışı garip.

    • Ekrem @huseyinekrem

      @emre64 Bence ortada büyük bir ön yargı var. Kırmanın da mümkünü yok zira fiziksel olarak ortada o geniş monitörün olması lazım.

    • Emre @emre64

      @huseyinekrem Gerek yok 😀 Zaten istemiyoruz yani, 16:9 bile istemiyoruz. Ne yapalım 21:9'u 😀

  • huseyin/azuren @hegemen

    Hayırlı olsun değerler çok güzel görünüyor.
    Umarım görüntüsüde güzeldir sizi üzmez.

  • emrahkaracam @emrahkaracam

    Gece gece masrafa soktun. 34 inç curved monitörde fps oyunlarında midem bulanıyor. Buna geçeceğim.

  • Samed AYDIN @picasso16

    İlk defa bu fiyata bu puanlarda kaliteli monitör görüyorum. Vay be https://www.rtings.com/monitor/reviews/gigabyte/m27q

  • Yavuz Kaan Kuyumcu @ykaan27

    Monitörden memnun kaldınız mı ve HDR gerçekten güzel gözüküp, işe yarıyor mu? Monitörü alacağım ama fikir lazım.

  • by ViktorReznov @emin

    monıtorde ısık sızması color bandıng sıyah karanlık vıdeo sahnelerınde karelenme gıbı durumlar oldumu