Linux un maceradan çıkıp günlük hayata entegre olmasını isterim ama zor. O seviyeye gelmesi için de bi çaba göremiyorum, aksine Windows sapıtıyor, sapıttıkça yeni rota arıyorlar ama 2 gün dayanamadan geri Windows a dönülüyor
@erhanm o, distrodan distroya değişiyor. Bildiğim kadarıyla Fedora 44'te Plasma 6.7/6.8 ve Plasma Login Manager yüklü gelecek, ama Manager'ı şimdi isteyen şimdi de yükleyebiliyor. Kubuntu'ya da birkaç yıl içinde gelir herhâlde 🙂 Plasma 6.7 veya 6.8 sürümü olması, Plasma Login Manager'i şart koşmayacak (veya tam tersi)
Kullandığım mühendislik uygulamaları nedeniyle Windows dışında bir şey kullanmam mümkün değil, ancak evde günlük kullanımda artık neredeyse hiç ihtiyacım olmuyor. Sadece oyunlar için kurulu düzenimi bozmadan Windows’tan devam ediyorum.
@xahve Valorant'ın olmaması Linux hanesine (+) puan yazar 🤣 Ama CS'ler var: Cities Skylines serisi, modları ve DLC'ler; Counter Strike ve Half Life serisi
Birçok oyun artık Linux’ta oynanabiliyor, ancak kurulu oyunlarımı ve kayıt dosyalarımı kaybetmemek için Windows kullanmaya devam ediyorum. İş bilgisayarında ise mecburen Windows kullanıyorum çünkü o yazılımların Linux’ta bir alternatifi yok.
Hayır, burada belirttim. Benim oynadığım oyunlar çalışıyor, Rocket League'den RDR2'ye, Witcher'lar dan, Total War serisine,Forza Horizon'dan ETS2'ye, Overwatch'a vs vs. BF/COD oynarım, LoL oynarım vs diyen adam uzak duracak ya da Valve alternatifleriyle devam edecek. CS2 , Dota 2 çalışıyor eğer alternatif kabul edilirse.
@erhanm şunu demek istedim; işime lazım olan uygulamalar yok, oyunlar kısmen var. genelde yapılan paylaşımlar ve ekran görüntüleri, masaüstü, dosya yöneticisi falan. pc'yi gündelik (net, spotfy vb.) kullanan adam için windows, macos, linux fark etmez. arayüzü hoşuna gittiği için linux da kullanabilir. gördüğüm kadarıyla linux sürümlerinin de arayüzden başka pek bi numarası yok.
Benim tarih öncesi ultrabook'da win kasınca manjaro'ya geçip epey bir yıl kullanmıştım. o da kasmaya başladı, geçen hafta bir kaç hafif distro denedim ama xfce falan çok hoşuma gitmiyor. sonunda endeavour kde yükledim. sorun çözüldü, kde konforundan ödün vermeden gayet akıcı ve kullanılır oldu.
Linux un maceradan çıkıp günlük hayata entegre olmasını isterim ama zor. O seviyeye gelmesi için de bi çaba göremiyorum, aksine Windows sapıtıyor, sapıttıkça yeni rota arıyorlar ama 2 gün dayanamadan geri Windows a dönülüyor
Burdayız
Hocam yeni sürümler çıkıyor. Bende geçicem.
GNOME 50 ve KDE 6.6 çıktı ya da çıkmak üzere. Bu ayın sonuna doğru birçok dağıtımın yeni sürümleri yayınlanacak.
@erhanm Plasma 6.6 zaten piyasada, 6.7 gelecek
@ugurcansayan Plazma login menajere geçilecek sürüm 6.6 mı yoksa 6.7 mi?
@erhanm o, distrodan distroya değişiyor. Bildiğim kadarıyla Fedora 44'te Plasma 6.7/6.8 ve Plasma Login Manager yüklü gelecek, ama Manager'ı şimdi isteyen şimdi de yükleyebiliyor. Kubuntu'ya da birkaç yıl içinde gelir herhâlde 🙂 Plasma 6.7 veya 6.8 sürümü olması, Plasma Login Manager'i şart koşmayacak (veya tam tersi)
Dünyanın kuralı gereği çoğunluk ne kullanıyorsa biz de onu kullanacağız, Linux boşa çabadan ibaret, kullanım oranı %40'ı falan geçerse düşünürüz.
+1
Kullandığım mühendislik uygulamaları nedeniyle Windows dışında bir şey kullanmam mümkün değil, ancak evde günlük kullanımda artık neredeyse hiç ihtiyacım olmuyor. Sadece oyunlar için kurulu düzenimi bozmadan Windows’tan devam ediyorum.
@erhanm Normal bir kullanıcı olarak günlük Valorant oynuyorum Linux'ta yok, CS oynuyorum yok. Nasıl olacak bu işler
@xahve CS2 var ama önceki var mı bilmiyorum.
@xahve CS var, Linux'ta çalışmayan kayda değer mp oyunlar Battlefield, Valorant, LoL vs.
Ha EA ilerleyen zamanda el atacak gibi.
https://jobs.ea.com/en_US/careers/JobDetail/Senior-Anti-Cheat-Engineer-ARM64/212781
@xahve Valorant'ın olmaması Linux hanesine (+) puan yazar 🤣 Ama CS'ler var: Cities Skylines serisi, modları ve DLC'ler; Counter Strike ve Half Life serisi
@housedakitopal tehditlerle başa çıkacak birini arıyorlar. Dead space 4 senaryosu böyle bişi olabilir
@doguu yorumunu silmişsin ama sanırım fark ettiğin için sildin. Yine de yazayım.
Özelleştirmede kullandığım en popüler ve en çok tercih edilen eklentiler.
Dungeon raid mi var 🙂
Anlamadım 🙂
@erhanm oyunlarda maceracılar birleşip yağmaya gider ya, onun gibi
Kaç yıldır günlük kullanıyorum
Fedora Linux 43
Kinoite
https://kinoite.fedoraproject.org
Oyunlar ve windows için yazılmış uygulamalar için ne yapıyorsunuz?
Birçok oyun artık Linux’ta oynanabiliyor, ancak kurulu oyunlarımı ve kayıt dosyalarımı kaybetmemek için Windows kullanmaya devam ediyorum. İş bilgisayarında ise mecburen Windows kullanıyorum çünkü o yazılımların Linux’ta bir alternatifi yok.
Ben paso Linux'ta oynuyorum.
@erhanm yani normal windows yazılımlarına bi çözüm yok o zaman. Linux'un olayı arayüz mü sadece?
@housedakitopal istisnasız her oyunu oynayabiliyor muyuz?
@m-menguc https://teknoseyir.com/durum/1794993#comment-6417803
Hayır, burada belirttim. Benim oynadığım oyunlar çalışıyor, Rocket League'den RDR2'ye, Witcher'lar dan, Total War serisine,Forza Horizon'dan ETS2'ye, Overwatch'a vs vs. BF/COD oynarım, LoL oynarım vs diyen adam uzak duracak ya da Valve alternatifleriyle devam edecek. CS2 , Dota 2 çalışıyor eğer alternatif kabul edilirse.
https://www.protondb.com/
https://areweanticheatyet.com/
Şu iki site fikir verir zaten, ilki genel tüm oyunlar, ikincisi sadece anticheat kullanan oyunlara yönelik.
@m-menguc Linux olayı arayüz mü sadece derken anlamadım? Windows'tan tamamen farklı işletim sistemi. Belki fikir verir diye şu yazımı okuyabilirsin.
https://teknoseyir.com/durum/1792598
@erhanm şunu demek istedim; işime lazım olan uygulamalar yok, oyunlar kısmen var. genelde yapılan paylaşımlar ve ekran görüntüleri, masaüstü, dosya yöneticisi falan. pc'yi gündelik (net, spotfy vb.) kullanan adam için windows, macos, linux fark etmez. arayüzü hoşuna gittiği için linux da kullanabilir. gördüğüm kadarıyla linux sürümlerinin de arayüzden başka pek bi numarası yok.
Desktop mevzusunda linux te yokuz.
Benim tarih öncesi ultrabook'da win kasınca manjaro'ya geçip epey bir yıl kullanmıştım. o da kasmaya başladı, geçen hafta bir kaç hafif distro denedim ama xfce falan çok hoşuma gitmiyor. sonunda endeavour kde yükledim. sorun çözüldü, kde konforundan ödün vermeden gayet akıcı ve kullanılır oldu.