Dünyanın süper gücü amerika vs dünyanın en zengin devletlerinden ingiltere vs avrupayi sirtlayip goturebilecek kudrette almanya vs hic bir vasfi olmayan turkiye. Baya mantikli kiyaslama
@omerf97 Gürcistan ab de değil. Bu iki ülkeyi örnek olarak verdim dünyada bir araç almak için çalışma saati olarak bakıldığında bizi geçecek pek ülke yoktur.
Düşük vergi varsa da demek ki ülkenin ekonomisi arabadan gelecek vergiye muhtaç olacak kadar batık değil anlamına geliyor. Ekonomiyi bu hale getiren yine yöneticiler.
@omerf97 ab dışındaki karşılaştıralım yine uçurum var. 15 bin liraya alalım demiyorum hiçbir şey üretemeyen 3.dunya ülkesiyiz zaten olacak iş değil ama Avrupa bizi kıskanıyorcu kitleye al sana avrupa demek gerek. Nereyle karşılaştirdigimizin pek bi önemi yok araç konusunda hep uçurum var.
@nginx ya size de ülke beğendiremiyoruz 😀
Sonuç olarak çalışma saatine bakarak hesaplandığında bizden zor araç alacak ülke sayısı epey azdır. (asırlardır batık ve iç savaştaki afrika kabile ülkelerini vs saymazsak)
fiyatlar tl ise dogru degil. en azindan turkiye disinda ki ulkeler icin.
dolar ise turkiye disindaki ulkeler icin gecerli olabilir.
ama merak ettigim yuruyen teneke lada o oaraya nasil satiliyor? tl veya euro farketmez!
@fsh77 İsveç'in İstanbul'dan az nüfusu var ayrıca tarihinde kaç savaş atlatmış. Coğrafi olarak da dert tasa yaşamayacak bir yerde, coğrafya kaderdir sözü buralardan geliyor.
@nginx yav her lafa bir kulp takarsan tabi ülke cennet olur adamlar 6 ay kış yaşıyor dötün donar asıl coğrafya onların kaderi ama köpek gibi 12 saat çalışıyorlar,senin nufusun var ne işe yarıyor birde elin arabına ekledin kıçına dert bitmiyorki ülkede, senin ülken gibi buydağı eti ineği ithal etmiyor o yüzden de o arabalar orda bisiklet ev esyası fiyatına satılıyor, kimse yüzüne bakmıyor satıyor yenisi alıyor bu kadar basit :))
Her ülkeye kendi ürettiği arabanın örneği konmuş. Elbette ucuz olur. Ekonomimiz iyi demiyorum fakat bu örnekler yanlış. Adamlar karpuzu dilimle alıyorlar. Senin dedenin çuvalla aldığı patatesi adamlar 5 li paketler halinde alıyor. Çok isteyen varsa da gitmek serbest. Küfretmek kolay. Çekip gidebilirsiniz.
domatesi taneyle, patatesi paketle alıyorlarda aç mı geziyorlar? hepsinin yediği önünde yemediği arkasında, istediği araba kapısında, tatilde veya emekliliğinde gitmek istediği ülke uçak biletinin arkasında. her hafta masana bonfile, pirzola koyabiliyor musun? onlar koyuyorlar. boş atıp dolu tutmaya çalışmayalım, gerçekler acıtıyor maalesef.
Dünyanın süper gücü amerika vs dünyanın en zengin devletlerinden ingiltere vs avrupayi sirtlayip goturebilecek kudrette almanya vs hic bir vasfi olmayan turkiye. Baya mantikli kiyaslama
Bulgaristan, Gürcistan gibi ülkelerde de araçlar tr den çok daha ucuz. Onlar neyi sırtlayıp götürüyor?
@alteka avrupa birligi, dusuk vergi vs.
@nasreddin-hoca almanyayla kiyaslayan net gerizekali zaten. Kusura bakmada nah almanya seviyesine gelirdi 18 sene icinde.
@omerf97 Gürcistan ab de değil. Bu iki ülkeyi örnek olarak verdim dünyada bir araç almak için çalışma saati olarak bakıldığında bizi geçecek pek ülke yoktur.
Düşük vergi varsa da demek ki ülkenin ekonomisi arabadan gelecek vergiye muhtaç olacak kadar batık değil anlamına geliyor. Ekonomiyi bu hale getiren yine yöneticiler.
@alteka o konuda hem fikiriz benim itiraz ettigim nokta hic bir zaman bir mercedesi 15 bin liraya alamayacak olmamiz.
@omerf97 ayni mercedes bulgaristandada 15bin bulgar levasi degildir
@omerf97 ab dışındaki karşılaştıralım yine uçurum var. 15 bin liraya alalım demiyorum hiçbir şey üretemeyen 3.dunya ülkesiyiz zaten olacak iş değil ama Avrupa bizi kıskanıyorcu kitleye al sana avrupa demek gerek. Nereyle karşılaştirdigimizin pek bi önemi yok araç konusunda hep uçurum var.
@alteka Birinin 7m birinin 3m nüfusu var gene mantıksız olur 😀 Kıbrıs'ta asgari ücretin 3bin lira olması gibi daha kolay idare edilebilir ekonomiler.
@alteka avrupa bizi kiskaniyor diyende ona inananinda zerre beyni yok zaten
@nginx ya size de ülke beğendiremiyoruz 😀
Sonuç olarak çalışma saatine bakarak hesaplandığında bizden zor araç alacak ülke sayısı epey azdır. (asırlardır batık ve iç savaştaki afrika kabile ülkelerini vs saymazsak)
@alteka Coğrafya, tarih, nüfus, kötü yönetim bunların hepsi bir etken, tek bir yerden vurmak mantıksız.
@omerf97 2008 yılında 1 dolar 1.18 TL idi. O zaman 50-60 bine Mercedes alıyorduk mesela. Şimdi o Mercedes in muadili milyonu geçmiş olabilir mi?
fiyatlar tl ise dogru degil. en azindan turkiye disinda ki ulkeler icin.
dolar ise turkiye disindaki ulkeler icin gecerli olabilir.
ama merak ettigim yuruyen teneke lada o oaraya nasil satiliyor? tl veya euro farketmez!
Her ülkenin kendi para birimi olsa gerek.
isveç e bak derim,sorun ülkede bizde bunu anlayın artık, fakfakir 3.dünya ülkesindeyiz ve mok çuvalına sokulduk kurtuluş da yok...
isvece bak ,o fiyatlar dosdoğru !
japonya da 300.000 🙂
@fsh77 İsveç'in İstanbul'dan az nüfusu var ayrıca tarihinde kaç savaş atlatmış. Coğrafi olarak da dert tasa yaşamayacak bir yerde, coğrafya kaderdir sözü buralardan geliyor.
gürcüyle bulgarı romanyayı rakip alsak bence daha fazla üzülürüz 🙂
Ama Almanya bizi kıskanıyor!
@nginx yav her lafa bir kulp takarsan tabi ülke cennet olur adamlar 6 ay kış yaşıyor dötün donar asıl coğrafya onların kaderi ama köpek gibi 12 saat çalışıyorlar,senin nufusun var ne işe yarıyor birde elin arabına ekledin kıçına dert bitmiyorki ülkede, senin ülken gibi buydağı eti ineği ithal etmiyor o yüzden de o arabalar orda bisiklet ev esyası fiyatına satılıyor, kimse yüzüne bakmıyor satıyor yenisi alıyor bu kadar basit :))
Ben yıllardır söyledim de anlayan yok.
Her ülkeye kendi ürettiği arabanın örneği konmuş. Elbette ucuz olur. Ekonomimiz iyi demiyorum fakat bu örnekler yanlış. Adamlar karpuzu dilimle alıyorlar. Senin dedenin çuvalla aldığı patatesi adamlar 5 li paketler halinde alıyor. Çok isteyen varsa da gitmek serbest. Küfretmek kolay. Çekip gidebilirsiniz.
Vizeyle çalışma iznini sen mi ayarlıyon? Ayarla gidelim.
domatesi taneyle, patatesi paketle alıyorlarda aç mı geziyorlar? hepsinin yediği önünde yemediği arkasında, istediği araba kapısında, tatilde veya emekliliğinde gitmek istediği ülke uçak biletinin arkasında. her hafta masana bonfile, pirzola koyabiliyor musun? onlar koyuyorlar. boş atıp dolu tutmaya çalışmayalım, gerçekler acıtıyor maalesef.
@ronniejamesdio Venezueladan peynir geldi onu unutmayalım. Halkımız ucuz venezuela peyniri yiycek buda bir artı.
@cenk_akay08 ne peyniri gelmiş acaba? izmir veya bergama tulum geldi ise alırım bir dal.
@ronniejamesdio gelince anlarız artık. Et yiyemiyoruz ama olsun.
kim patatesi çuvalla alıyor ya, kimde var o yürek. bende yok