Samsung NX 300 fotoğraf makinesi incelemesi
Samsung'un paylaşımı ön plana çıkaran NX serisi, 300 modeli ile APS-C algılayıcı ve dokunmatik ekranı birleştirerek, daha da konforlu bir kullanıcı deneyimi sunuyor.
Samsung'un paylaşımı ön plana çıkaran NX serisi, 300 modeli ile APS-C algılayıcı ve dokunmatik ekranı birleştirerek, daha da konforlu bir kullanıcı deneyimi sunuyor.
Son bir saat içinde 106 ziyaretçi, 94 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Batur Colda
güzel video olmuş teşekkürler
Bu arada 3 yıl takip ediyorum gayet başarılı ve samimi video'lar hazırlıyorsunuz teşekkürler
Batur Colda
Ama günümüz teknolojisinde bu tarz fotorraf makinesi almak çok mantıklı değil saten aynı işi cep telefon'larıda görüyor , Daha profesyonel bir makine alınması daha mantıklı olabilir.Kompakt ve Profesyonel karışımı bir cihaz olmuş gereksiz bir cihaz diye düşünüyorum.
Hamit
Bana bi tane apsc sensörlü telefon söylesene bebeğims
siz makinanın ne iş yaptığını tam anlamamışsınız sanırım. isterseniz biraz daha araştırın.
Koray Üstüner
Aynı üretim teknolojisi algılayıcıları kıyasladığınız zaman algılayıcı boyutu büyüdükçe kalite artar. Cep telefonu algılayıcıları çok küçük ve buradaki makinede ise APS-C kullanılmaktadır. Aşağıdaki bağlantıdan aradaki farkın ne derece büyük olduğunu görebilirsiniz:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/26109102/Sensorsizes.jpg
Kutay
Koray Bey'in yorumu çok açıklayıcı olmuş.
dogukansarigull
Merhabalar lütfen cevap verin net bi soru soruyorum.
Nikon d7100 mü nx300 mü nedeniyle birlikte cevap verirseniz sevinirim.
d7100 🙂
Fotoğrafçıyım.. gerçekten güzel fotoğraf elde etmek istiyorsan.. d7100 sonuçta profersyonel makinadır.. iyi bir lens seçimi yaparsın.. çok daha iyi fotolar elde edersin.. diğeri muultimedya bir cihaz.. fotoğraf kalitesi yönünün zayıf olduğunu düşünüyorum..
Ziyaretçi
Peki Nikon d7100 kullanıp deneme imkanınız oldumu olduysa sonnuç nedir
sakın haa nx300 falan alayım demeyin, lens çeşitliliği, aksesuğar desteği, sağlam bady, sağlam lensler, ikinci el piyasası gibi konularda çooook geride ,bir samsung 18-55mm nin focus haldasına bakın direkt bune dersiniz zaten.
100yıllık fotoğraf makinesi üreticisi ile 3 yıllık üreticiyi bir koymayın.
nx10 sahibi olarak yazıyorum, 400tl ye lens dahil aldım ama genede parama acıdırm.
d7000 kullandım... sonuçta profesyonel makina..
ama samsung un öyle olduğunu sanmıyorum.. ciddi CCD farkları var.. 🙂 nikonun alt serisi değil dediğin d7100.. orta sınıf makinedir.. nikonun 3100/5100 serilerinden de daha iyidir..
aslında kıyaslamak bile yanlış olur dediğin iki model için 🙂
Ziyaretçi
bakın krdeşler d7000 veya d7100 kullanan arkadaşlar makinı görmeden çekim yapmadan karar verip yazmayın ayrıca adam alıcak onuda yolundan etmeyin. ben d7000 kullandım arkadaşım da sony alf serisininden bir cihaz kullanıyor ve lensi 3000 tl ve mak. harika nx300 e bakmaya gittik.. orda ki arkadaş baktı pahalı bir cihaz kullanıyoruz. fuji x-pr 1 verdi cihaz 5000 tl ve lensi ayrı 18-55 1.500 tl neymiş f2.8
gelelim sadete nx300 benim cihazı solda 0 bıraktı. ayrıntıları çok iyi yakalıyor ve kullanımı taşıması çok güzell
2000 tl ye alabileceğiniz..
en iyi cihazlardan biri ve arkadaş sony eve attı ve aldı ve çok memnun. 1 ay kadar kullandı ve bende ikna olup bende aldım.. nikon canon bu işte ölür abilerim..ve alacak kişide çok memnun kalacak emin olun..
Ziyaretçi
lens çeşidi samsung da fazla ayrıca her samsung mağazaasında bulabilirsiniz..
18-200
16mm
20mm
40mm
50-200
3d kit bakmadan yorum yapmayın..
50-200 lens kullaanıyorum 1 haftaya 3d kit alıcam ve harika video kalitesi var..mağaza gördüm..
tavsiye ederim ..nx300 ün yapamayacağı birşey yok..
550d
650d
600d
d3200
d5200
vs haltetmiş
Emre
nx300 yerine nex7 falan desen anlarımda
Ziyaretçi
nex 7 lensleri bull kullan ok ama lens yok..nx300 d7100 kafa kafaya gider. neden dersen iyi incele sensör ve hızını öyle yorum yazın ayrıca d7000 3D foto ve video cekmiyor. nx300 bu işi yapıyor.. canon 5d mark serisinin o kadar pahalı olmasının sebebi de bu zaten.. her ilde samsung servisinden lens bulabilirsin..
Ziyaretçi
Aynasız ve değiştirilebilir makinalarda maalesef APS-C ve üstü sensörün geleceği kısıtlı. Hele hele full frame değiştirilebilir lensli aynasız olamayacak. Hala makine ince yapılabilirken o lensler makinanın tüm kompaktlığını götürüyor. Ayna yok, bakaç yok makine lensten dolayı büyük. Tahminim bu tür makineler M4-3 ile 1" sensörün arası veya 1" sensörlere kayacak ve öyle devam edecek 3-5 sene içinde. Yeterince küçük ve kaliteli bir sensör yeterince ince , hafif ucuz lens sayesinde sürekli yanınızda taşıyabileceğiniz bir makineyi size sağlıyor. Değiştirilemeyen lensli makineler yine APS-C ile devam eder, arada RX1 gibi full frame gelir ama yine kaybolur.
EMRE
Yenilikçi ve güzel bir cihaz.
Samsung her işe girmeye başladı bir daha sefere dozer veya kepçe incelemesi olursa Levent abiyi operator koltuğunda görmek isteriz.
sipidi
süpersin güldürdün
Oğuz
Dalga geçmek için söyledin sanırım ama Samsung çok çeşitli alanlarda faaliyet gösteren bir şirkettir... Biz daha çok Samsung Electronics ile ilgilendiğimiz için pek bilmiyoruz ancak Samsung şirketi çatısı altında gemiden, otomobile, senin bahsettiğin gibi iş makinelerinden beyaz eşyaya kadar çeşitli ürünleri farklı partnerle üretilir ayrıca petro-kimya işinde de vardır mesela... Kısaca Samsung'un elini atmadığı iş alanı hemen hemen yok!
Hayırdır murat abi videoya gülümseyerek girdin çekim hatalarına malzeme mi çıktı? 😀
Güzel inceleme teşekkürler...
Veritas
Çok güzel eğlenceli bir video olmuş. Kendi açımdan NX300 e bakınca, bakaç ve flashı aynı anda kullanamamak yüzünden pek kullanışlı bulmadım. Ancak gayet güzel bir makina. Fiyatı biraz düşerse gayet alınabilir olacaktır.
Retro havası var ve gerçekten beni etkiledi diyebilirim. Özellikle siyah-beyaz model gerçekten hoş görünüyor.
Samsung kullanıcıları arttığında bu modellerle ilgili olumlu ve olumsuz görüşler ortaya çıkacaktır. Ben hala samsung'a şüphe ile bakıyorum. Çok geniş bir şirket, iş makinası dahi üretebiliyor. Buna karşılık sadece fotoğraf makinesi üreten firmaların hamlelerini bekleyeceğim.
Ziyaretçi
Doğru fakat nx300 gerçekten harika bir cihaz aynasız sistem olarak pratik kullanışlı ve detaylar mükemmel.. dünyaca ünlü fotoğrafcı kullanıyor ve be mak. ödül verdi. nikon da canonda eskilerden beri yapan bu firmalara bişi yok ama samsung a var. kullanıcı olarak 2000 tl ye alınacak en mükemmel ürün diyorum. 23.5 mm sönsör 20.3 mp 105 af odak noktası bunları yapan bana bi çıhaz söyleyin..
mav1li
Fotoğraf makinasına amoled ekran koyan Samsung'a bravo!
Kullanıcının ekrandan bakarak ilk yorumu: "Ne güzel canlı gösteriyor".
Bilgisayara aktarıp ips panel ekrandan bakınca: "Bu ne yaaaa, bilgisayarın ekranı kötüymüş halbuki makina üzerinde ne güzel gösteriyordu".
mav1li
Göz boyamayı bırakıp doğru düzgün ürünler çıkartırsalar diğerlerinin pazar payından alabilirler.
Amoled ekran aslında dezavantaj.. olmayan rengi gösteriyor:)
pc ye atınca anlıyorsunuz...
mav1li
Bedava verseler amoled ekran yüzünden kullanmam. Satar om-d alırım. 🙂
Samsung bunu fotoğraf kalitesine önem verenler için değil hemen paylaşma sevdalıları için yapmış. Masksadı hemen paylaşma olan adam için cep telefonu var.
ali
haklısın kardeşim amoled doğada olmayan renleri gösteri yor pc ye bağladığın zaman asıl kıyamet o zaman kopuyor
engin
makinayı aldım çektim pc ye aktardım sorun yok
Ziyaretçi
aynen çekimde hiç bir sorun yok amoled göz boyalığı diyosan..
fujinin hs serilerine bak daha canlı gösteriyor ..ama pc de berpat pastel boya rengi. nx300 kullanıyorum ve çok memnunum 650d alıcak tım fakat nx300 ü iyi ki almışım hiç pişman değilim 650d arkadaşta vardı ondan dolayı istiyordum ve arkadaş 650d yi satıp nx300 aldı.. manzara çekimleri çok ama çok iyi.. herkese tavsiye ederimm...
Allah aşkına arkadaşlar samsung bu sefer harbiden yapmış. Bugün teknosaya 5100d ve 7100d bakmak için gidiyordum hatta yolda kardeşim telefon ve tabletim de samsung olunca kameranı da samsung al dedi hatta ona aynen herkesin dediği gibi nikonun artık bu alanda ün saldığını gösterdi. Daha snra teknosadaki tüm fotoğraf makinalarından sorımlu bir personelin de yardımıyla makinayı elime aldım inceledim hatta mağaza dışında alışveriş merkezini (koridorları) bile çekebildim. Üstelik 2 lens (biri standart diğeri zoomlens) 2150TL. Artık DSLR'ların bile modası geçiyor. Ha amolede gelecek olursak haklısın ben bunu en çok S4'te yaşadım ancak cidden bu makinadan kuzenim aldı ve baskılar da müthiş. Öyle bir takıntın olmasın.
dogukansarigull
Basit bir soru sorunca bile yorumu siliyorsunuz bundan sonra sizi takip eder miyim bilmiyorum hiçbir yoruma onay vermiyorsunuz benim için takipçisinin yorumunu ve sorusunu yanıtlamayan bir site kabullenemez bir takipçi kaybettiniz!!!
Siz mesaji 1 gibi atmissiniz, belki farkli dusunuyor olabilirsiniz ama Teknoseyir çalışanları da uyuyor.
Ilk mesajınız oldugu için onay mekanizması devreye girmiş. Kaldı ki insanlar hazirda bekletiyorlar. Biraz empati.
Ziyaretçi
Hayır bu ilk olsa azımı açmamda sürekli her sorumda onaysız kalıyor bundan muzdaribim
Fatih
Fiyati 2000TL SONY NEX varken tercih sebebi olmaz.
Ziyaretçi
sony nex e lens al çek bakam lens varmı..
nx300 15 çeşit lens var nx300 le var ken aslında nex yalan..
Müslüm Berdibek
Arkadas haklı sony nex serisi makineler lens secenegi az fakat 60 liralik bir adaptor ile istediginiz lens ile kullanabiliyorsunuz. Ayrıca nex makineler sensorun lensin agzına yakın olmasından dolayi farklı marka lensler ile kullanıldıgında sorun cıkartmıyor. Sony Nex-5T + Pentax SMC 50 mm 1.4f sanırım aynı lensi samsung da kullansanız bu performansı yakalayamazsiniz.
Ziyaretçi
Hemen hemen izlemediğim video yok gibi gerçekten samimiyetiz taktire şayan, artık çok azaldı hem bilgiyi hem samimiyeti harmanlayan yer. Boş kafaların yönettiği ülkede.
Emre
Fotograf kalitesi olarak Sony Nex serisinin cok altinda kaliyor.
OIS sistemide basarisiz.
Bak bak bak bak bak. 😀 Yorumun %95'i ön yargı %5'i asparagaz.
Samsung'un lenslerini kim yapıyor acaba? Optik kısmından bahsediyorum , kimden destek alıyor? Bahsettiniz mi izlerken kaçırdım mı acaba?
Kendileri yapıyormuş.
ali
Harbi size gore gereksiz olan yorumlari siliyormusunuz cunku son zamanlardaki yorum sayisi 100u pek gecmiyor eger oyleyse cok yanlis yapiyorsunuz kufur ve hakaret icermedigi surece silemezsiniz
Eylemler başladığından beri yarı yarıya düşüş var. Sildiğimiz mesaj sayısı 10 değildir. Bir de mesajlarının silindiğini zanneden acemiler var genelde onlar şikayet ediyor 🙂 Onay kuyruğunu bilmiyorlar.
O acemilerden biri benim ama sadece bir kere çemkirdim, o da cahillliğimden kuyruktan haberim yoktu affola.Yıllardır sizinleyim yinede kuyruğun farkında değildim.Makinaya gelince alınası makina ancaaak fiyatı beni bas çeklere mahkum ediyor.Tam genç emekli makinası.
Ziyaretçi
Ben yorum yazıyorum hemde böle gündemle ilgili diil baya incelemeyle ilgili eleştiri yapıyrm onay alınmıyor bakıyorum 115 dk sonra 3 kişinin yorumu onay almış benimkinde yok bence eleştiriye açık olun kullanıcı kaybedersiniz.
Tüm yorumlar onay kuyruğuna girmiyor. Sürekli onay alırsanız, ve IP adresiniz vs aynı kalırsa otomatik olarak yayınlanıyor.
murat abi dogru soyluyor mesela ben kac zamandir bu siteyi takip edip bir cok yorum yaziyorum ve simdi benim yorumalrin direk cikiyor.
alperencsm
Ah Samsung ahhh. Ya bu piyasaya girmeyecektin yada bu işi layıkıyla yapacaktın.
Titreşim engelleme yetersiz görünüyor, shutter ile kotarmaya çalışmışlar, ama olmamış. Hava çekimleri her şeyi anlatıyor.
Video 50 fps olmasına rağmen kötü. Kuş takibinde bir türlü odaklanamamış.
Murat abi bu söylediğime ne söyler bilmiyorum ama dış çekim fotoğraflar hep fazla pozlanmış bu nedenle parlak ve renkleri soluk görünüyor. Belki daha önce daha önce yapılan inceleme çekim saatleri ile farklılık vardır. Bu sebepden kaynaklanabilir.
Eee bu kadar kötüledik birazda iyi yönlerini söyleyelim.
Bence tasarımı çok hoş olmuş. Tabi Aps'nin avantajı olarak ISO1600 temiz görünüyor.
Paylaşım olanakları ve telefondan vizör, çok işlevsel. Çok pratik görünüyor. Her makinede bulunması gereken paylaşım kolaylığı var.
Alır mıyım? Bence bu makinenin 18-55 ile ederi 1700 liradır. 🙂
Eyyorlamam bu kadar.
Fotoğraf makinesi ve video kamera incelemelerinde helikopterli testler ile resmen bir sonraki boyuta geçtiniz 🙂
Makina güzel ama lens konusunda merak ettiklerim var. Bildiğim kadarıyla Samsung lens işine ciddi yatırım yaptı, bu iş için bir fabrika kurdu. Tabi lens işi sadece yatırımla olmuyor, lens demek üretim tecrübesi demek. Peki siz Samsung lenslerin kalitesini ve geleceğini nasıl görüyorsunuz?
Ziyaretçi
öncelikle samsung çok pahalı veriyo cihazları bu fotoğraf makinesine bu para değmez arkadaşlar kesinlikle önermem cep telefonu kalitesinde çekim yapıyo
Ziyaretçi
valla çok iddalı konuştun..samsung nx20 kullanıyorum.. çok ama çok memnunum aynasız model düşünen vatandaşlara kesinlikle tavsiye ediyorum.. 18-200 lens aldım kullanıyorum .. nikonda 18-200 lens 2200 tl canon 1800 ben samsung lens ini 1500 tl ye aldım. alırken çok inceledim. çekin yakınlaştırın kumlanma oldukca az. nx 300 ü düşünüyorum.. neden 105 af odak noktası var ve bu odak sistemini ekrana taşımış bu sistem harika olmuş video çekerken bile anında ekrandan odaklaya bilirsiniz ..
benim tavsiyem.. 3000 tl ye kadar alabiliceğiniz en iyi makinalarda biri ..
Ziyaretçi
çep telefon kalıtesi diyo bu ürün samsung nx300
fuji x-s1 değil..arkadaşım kullanmadan buraya mesaj atmayın..arkdaşım kullanıyor nx300 modelini ve harika bende almayı düşünüyorum..kullanışı oldukça iyi ve harika d7000 yanında tırt..
Şimdi bu makine iyi güzel de NEX6 var çok güzel oled vizörlü birde. Onda da wifi ve uyg. desteği, remote shutter filan var.
NEX 6 almak daha mantıklı geliyor sanki.
Ziyaretçi
al lens bulursunn.. elinde kalır..
Emin
Lensleri pek kaliteli değil samsungun.bide amoled ekran kullanmış çok iyi bişeymiş gibi pcye at hiç alakası yok
Ziyaretçi
kullandınmı mak. yok belli yorumundan amoled in anlamı ne onu bile bilmiyosun sanırım.. iyi bişeymiş gibi derken sanki babasının hayrına koymuş. ben nx300 ün her daim arkasındayım kullanıcı olarak.. saygılarımla
Ziyaretçi
emeğinize sağlık, güzel inceleme,
murat abi aslında bascek.com sormak istiyordum ama burda nasip oldu;
bu biber gazı namludan çıkıp havaya doğru süzülüyor ve arkasında bir iz bırakıyor. arkasında bıraktığı iz ile birlikte biber gazı fişeğini görüntülemek için uygulayacağımız çekim tekniği hakkında bizi aydınlatır mısın?
Selman
Özellikle sondaki hava çekimleri müthiş olmuş.
ali
ben herzaman ilklere öncülük etmiş markaları tercih ederim fotoğraf makinesi ve video kameralarda sony nikon canon gibi verdiğin paranın hakkını sonuna kadar hak eder bu markalar
Ziyaretçi
canon nikon okk arkdaş ama şu sony e neden bu kdar olumlu bakıyorsunuz.. sony lens bulmak çok ama çok zor bu 1
ayrıca tv cep foto mak. ses sistemi vb bunlarda var..
ama samsung a gelince ya bırak öle şeymi olur.. ben bunu anlamıyorum arkadaş
bu sony duygusu ne anlamadım ben sadece sony nin sesine hayranım ama diğerlerine değil..
ama konuya gelirsek nx300 çok ama çok iyi en yakın mağaza ya gidip incelemenizi istiyorum düşünen arkadaşlar için. nx300 sayesinde canon nikon pert olucak yakın dönemde. buna inanıyorum..
kaan
sony nin meşhur ... nex i varken buda ne şimdi 🙂
Alpert
Adında bile hayır yok nx nedir ya ,daha yaratıcı olamamışlarmı
engin
ne demek şimdi bu ben aldım ve gayet güzel makina ayrıca canon ve nikon kadar iyi bence neticede aynı ebat hatta daha büyük sensorü var.i-depth ile enfes fotolar çektim
Ziyaretçi
aynen o nex diyen arkadaşlar yanımda olsada karşılaştırsam nx ile nex i
bak ne oluyo çekimlerde. bir kere 23.5 mm sensör boşa atılacak bir şey değil. mantıklı düşün lens bir kere sony de yok arkdaş samsung lensleri incele anlayacaksın.. hangisi daha mantıklı
Güzel bir inceleme olmuş.Aynı yerden nx300 ve nikon veya canonun muadil makilerinden biri ile fotoğraf çekip fotoğraf kalitesini karşılaştırma imkanınız var mı? İncelemede söylediğiniz gibi, hepsi güzel çekiyor.Ama insanlar paylaşım imkanlarından başka fotoğraf kalitesini de merak edebilir.
Ayrıca bir konuyu da belirtmeden geçmeyeyim.Videonun yayınlandığı gün nx300'ü aratınca google'da ilk sayfada çıkıyor.Google da sitenin ve içeriklerin kalitesinin farkına varmış 🙂
tropik
Sondaki çok profesyonel olmuş tebrikler.
uASports
Nikon D7100 incelemimi acaba ?Teşekkürler
Ziyaretçi
murat abi lumıa 520 tanıtımı yapacakmısınız ona göre bekliyorum incelemenizi fotoğraf ve video kalitesini merak ediyorum eğer başarılı çekim yaparsa lumıa 520 almayı düşünüyorum
fiyatı duyunca şok geçirdim, 2300tl ye nikon, canon, pentax, sony gibi markaların çoook iyi setlerini toplayabilirsiniz.
Emre
2099 lira satış fiyatı var şuanda 1/6000 perde 20.3 mp 23.5x15.7 mm apsc-cmosu üzerinde barındıran saniyede 8.6 kare fotoğraf çeken canon nikon pentax gibi markalardan hangi örneği toplayacaksınız bu fiyata ? (canonda şuanda 7d 8 kare çekebiliyor,nikonda muadil yok pentax'dada) 🙂
Dosya boyutları çok fazla olduğu için upload etmesi de bunu 100'lerce kişiye servis edecek yer bulmak da zor. Kendi sunucumuz üzerinden yapamıyoruz maalesef.
Makina güzel ama Sony nex varken tercih sebebi olur mu bilemem..
Ziyaretçi
tabi kide olur kardeşim o makina harika dostum.. çok iyi incele inan nx 300 alıcaksın...
redkabul
Bugun Nx 300 ü inceleme imkanim oldu.Hafifliği ve kolay kullanım ilk etapta ilginizi cekiyor .Profesyonelik dalında oscara aday bir cihaz.:-) Kendisi her sekilde belli eden zarif bir tasarimi var.Etkileyen özellikleri ISO degerenin 25600 olması , 3d video ve fotograf cekimi , Wifi sayesinde aninda goruntu paylasimi NFC teknolojisi cok ilgimi cekti ,amoled ekranı yukaridaki yorumlarda elestirildigini gordum bence inceleyip oyle yorum yapin monitorunuzun ekran ayarlari bozuk olmasin! Nx 300 un profesyonel seride öncülük yaptığı tartisilmaz ! Bu teknolide bu ebatta bir cihaz dunyada ilktir,ben cok begendim , gidin bir inceleyin derim..
redkabul
Bugun nx 300'ü inceleme imkanım oldu.Hafifliği ve kolay kullanımı ilk etapta ilginizi çekiyor.Profesyonellik dalında Oscara aday bir cihaz :-)..Kendisini her şekilde belli eden zarif bir tasarımı var.Etkileyen özellikleri ıso değerinin 25600 olması , dokunmatik ekranı sayesinde manuel ayarları çok kolay ve hızlı yapabiliyorsunuz ayrıca lens tende manuel ayarları yapabiliyorsunuz,3D video ve fotoğraf çekimi,wifi sayesinde anında görüntü paylaşımı ,NFC teknolojisi çok ilgimi çekti.Amoled ekranın yukarıdaki yorumlarda eleştirildiğini gördüm bence tecrübesini yaşayıp öyle yorum yapın monitörünüzün ayarları bozuk olmasın !Nx 300 ün profesyonel seride öncülük yaptığı tartışılmaz.Bu teknolojide bu ebatta bir cihaz dünyada ilktir ,ben çok beğendim .
Uğur Emre Cengiz
Nx300 hakkında inanılmaz yorumlar gördüm ve üzüldüm , bir cihazı incelemeden yorum yapmak ki özellikle video'da anlatılanlar üzerine bu denli konuşmak biraz abartı olmuş. Fotoğrafçı arkadaşlar d7000 d7100 evet güzel cihazlar ama profesyonel değiller bir fotoğrafçının bu şekilde yorum yapması biraz komik olmuş, nikon bu cihazlar FF makinalara yakın bir cihaz sunmak için çıkarttı dx formattaki üst seviye cihazalardır. NİKON markası 100 yıldır fotoğrafçı evet ona hiçbir şey söylenemez fakat 100 yıldır lens üreticisidir fotoğraf makinası değil , bu kadar dev bir firmanın neden SONY'den bir sensör aldığı akıllardan çıkartılmaması gerek diye düşünüyorum . Samsung şuanda teknoloji üzerinde dünya firmalarında 2. sıraya yer alıyor ki GFK değerleri bu şekilde . Her vidasını videoda söylediği gibi kendisi üreten bir firma. Sony diye o çok beğendiğiniz marka neden hala samsung'dan çiplerini satın alıyor ? yada bir canon neden digic işlemcilerini panasonic'e ürettiriyor ? bu soruları ve bunları bilmeden konuşan arkadaşlarım bence araştırma içerisine girsinler fotoğraf makinalarıyla bu kadar ilgisiniz fakat herşey'den habersiz olarak ön yargılı bir şekilde konuşuyorsunuz.
NX300 incelediğinde fazlı af sayısı 105, kontrast af sayısı ise 247 muadil ürünlerde yada o çok profesyonel makinalarda şuan 39 adetleri 2012 ve 2013 üretimi cihazlarda görebiliyoruz ,
Perde hızı 1/6000 leri görürken aynı zamanda da saniyede 8.6 kare kadar seri çekim yapabiliyor mp düşürmek şartıylada 30 karelere kadar çıkabiliyor bu rakam yine muadil ürünlerde yada markalarda bunu yapabilen yok .
Hareketli lcd'si ve amoled oluşu güzel diğer markalar TFT kullandığı için ekran üzerine gelen ışıkda parlama yaparken samsungun amoled ekranı sayesinde ekran parlama kesinlikle yapmadı.
Retro tasarım ve Compact DSLR olması taşınabilirliği arttırırken Gövde'deki APSC sensör(23.5 x 15.7) ve 20 mp rakam sayesinde ki oldukça detay alınırken kesinlikle keskin renkler alabildik.
Bunlarla birlikte WİFİ sayesinde istediğimiz yerde paylaşım yaptık istediğimiz yerler mail gönderdik çekilen muazzam fotoğrafları insanlara anında haber vermeyi başarmış durumdayız.Diğer markalar bu teknoloji daha yeni yakalaya bilicekler fakat birebir aynısını yapamıyorlar .
Body sağlam değil denmiş fakat cihaz magnezyum alaşımdan oluşturulmuş ve üst tarafı tamamen aleminyum bir kasa var diğer nx serilerine nazaran daha ağır bir bodysi var ,
Bu kadar küçük olması rağmen gövdesinde af motoru var fakat diğer markalar bu ebatları yakalayabilmek için gövdeden bunu kaldırdı ve lens üzerine eklemiş şuan muadil markalarda bu şekilde .
Türkiye'de en tanınan fotoğrafçılardan olan ARA GÜREL şuan nx300'den oldukça hoşlanmış durumda ve cihazı kullanıyor , bu kadar dev bir fotoğraf duayeni olarak tanına bu kişi bu cihaz bu kadar kötüyse neden kullanıyor fotoğrafçı arkadaşlarıma sorarım ?
Muadil markalarda nikon j ve v serisi var onlar 1" bir sensör kullanıyor nikon şuan bu kaliteye yaklaşmış değil. Canon daha bu sene m modelini tanıttı ki yine bu özelliklere yetişebilmiş durumda değil , ayrıca sony'nin sadeye nex serisi var fakat yine lens çeşitliliği 8 adetten öte gitmiş değil samsung şuan 15 adet lens farkıyla piyasaya girmiş durumda.
Yine bir GFK değerlerine göre türkiyede 2012-2013 yılları arasında dslr modeller arasında aynasız cihaz satışı %6lık bir satış . %6'lık aynasız payında %86 samsung liderliği oynuyor kalan %14lük dilimde diğer markalar varken , bu marka bu kadar kötüyse ve fotoğrafçılık bilmiyorsa neden bu kadar çok tercih edilmiş arkadaşlarıma sorarım ?
Herkese keyifli günler 🙂
ali
samsung video kamera ve fotoğraf makinesi nde altarnatiftir hiçbir zaman sony panosonic nikon gibi markalarla boy ölçüşemez ve öncü markaların herzaman arkasından gelir ve gelicek çünkü deneyim ve alt yapı araştırma ve geliştirme açısından yolun çok başındalar daha ilerlemeleri için çok zaman lazım bu işler çamaşır bulaşık makinesi imal etmeye benzemez ama tatmin edicidir ama hiç bir zaman mükemmel veya mükemmel ötesi bir cihaz üretemez samsung
Murat 19
Değerli Uğur Emre Cengiz bey.
Ben yaklaşık 6 aydır profesyonellerle görüşerek ne almam gerektiği konusunda araştırma yaptıktan sonra nikon d7100'e karar vermişken bu makinayı keşfettim. Marka bağımlıları ve teknolojiden uzak kişiler ısrarla nikon deselerde geriye kalan büyük çoğunluğun bu makinadan ciddi anlamda etkilendiklerini belirtmek isterim. Bende yurt dışı incelemeleri neticesinde bu yönde karar aldım. Nasipse hafta sonu almayı düşünüyorum.
Ağzınına , elinize ve emeğinize sağlık. Anlayana kapak değerinde bir yazı olmuş. Teşekkürler.
Ziyaretçi
şu telefonların kararma işini bi yapamıyolar birde car zeıss miş gülmekten ölüyom evde fotoğraf çekilecem pencerenin önünde başka tarafa geçtim yer seçiyo karanlık çıkarıyo gözünü seveyim profesyonel makinelerde kararma yapmıyo telefonları çekim için kullanmayın arkadaşlar carl zeıss bilmesi lazım okararmayı önlesinler telefon merceğindede adam ozaman diyecem onlara
ali
🙂 sen hayatında bir profesyonel makine kullanmayı bırak görmedin galiba carl zeıss lensleri dünyanın en iyilerindendir
Ziyaretçi
arkadaşa katılıyorum bütün telefonlar kararıyo test ettim hepsini telefoncu arkadaşta bir tek içlerinde galaxy s3 le s 4 kolay kolay öbür telefonlar gibi kararmıyo samsung şimdiye kadar gördüğüm en iyi lensi kullanıyo carl zeıss inanın hikaye samsungun yanında nasıl dünyada lenste kaliteli bu carl zeıss anlamış değilim yıllardan beri nokıa kullanıyodum bundan sonra samsung kullanacam
Ziyaretçi
Çok büyük olmayan ama hızlı bir makina...videoyu izledikten sonra yorumları okudum ve biraz araştırmadan sonra şunu gördüm özellikle sony nex diyen arkadaşlar yanılğıda diye bilirim.Çünkü benzer fiyatlı nex bu kadar iyi değil lens seçeneği kısıtlı (hatta yok gibi) NX serisi 15 adet lens mevcut piyasada ve iFN özelliği manuel kullanım kolaylığını arttırıyor ki NEX serisi ürünlerin bazıları hariç manuel kullanım gerçekten zor. Bunlara artı olarak nfc,wifi sayesinde paylaşımda mevcut.
Videodan ve yorumlardan anladığım şu, burada izlemek bizi fikir sahibi yapar evet ama ürünü birebir görmek incelemek daha karalı ve doğru olacaktır.Çünkü yorumlayanların çoğu ezberden gitmekte x marka y marka z markayı övmekte. Şunu söyleyebilirim bu fiyat aralığındaki en hızlı (1/6000 enstantane!) en rahat kullanılabilen(iFN tuşu)ve bunlara ek kablosuz paylaşım özelliği bulunan harika bir makina.
musti
3d video ve fotograf cekimi mukemmel ayrıc wifi destekli olması anında paylaşım için cok yararlı bır ozellık hıc dusnmeden alabılceğiniz bir ürün ben kullanıyorum ve cok memnunum burda bazı arkdslar olumsuz konusmus ama onlara ınanmayın derim.
Ziyaretçi
580 euro'ya aldım..süper bir makina..daha fazla söze gerek yok..dalında en iyisi..istediğin kadar incele..
Aslı
Yaptığınız yorumlarla makinanın alakası yok bu yorumları görende bu ne biçim makina derrrr ben geçen hafta ALDIM ve bir haftadır çektiğim fotoğoğraflar şimdiye kadar çektiğim en güzel kareler anında paylaşım sayesinde kaç kişiyi etkiledim , sn 8 kare ile yakaladığım görüntüler şimdiye kadar hiç bir makinada bu kadar net olmadı ve boyutunun küçük olması çok çok avantaj çok gezen biri için , ki burada yapılan yorumlar gerçekleri yansıtmıyor ben çok memnunum vallaaaaa hem yenilik çağındayız yok eskiden beri bu işi yapanlarla kıyaslamayın falan, önemli olan uzun yıllar değil kısa zamanda kendini ne kadar çok geliştirebilmendir. SAMSUNG bunu her alanda mükemmel bir şekilde kanıtlamış durumdaaaa ağzı olan konuşmuş burda kimse kusura bakmasınnn.
Ziyaretçi
makine çok başarılı. sadece buradaki videodan görerek yorum yapılmamalı gidin bir görün kendiniz inceleyin sonra görüşünüzü buraya bildirin derim. samsung bu sektörde de çok iyi adımlar atıyor. kötü yorumları haketmiyor bence.
alakasız olarak videonun sonundaki şarkıyı sorsam çok mu abes kaçar 🙂
kerem
cok güzel bir inceleme olmuş tşkler... video da makinenin bağlandığı helikopterin ismi nedir? ve türkiye de nereden alınabilir tşkler
arif
Merhaba bu nasil yorumlardir national geografic fotografcilarinin bile kullandığı makineyi siz begenmiyorsunuz pardon ustadlar...ön yargiyi birakin da gidin bi makineyi inceleyin kaliplasmis laflari artik bir kenara birakin duvarlarinizi yikin ve yenilige acik olun adamlar yapmış camur atmayi bırakın hakkini verin...
KEMAL DİNÇ
selamlar
NX300 sahibi olarak makineden çok memnun kaldım daha çnceden bir sony A100 sahibiydim lens ve ayna problemleri yüzünden bu güzel hobimden vazgeçiyordum aylarca bu makineyi bekledim ve beklediğime değdi tek kelimeyle müthiş bir alet.
yanlız bir problemim var hd kamera kayıdı yaptığımda cihazdan izlerken sorun yok ama bilgisayara attığımda kaydın son bölümlerinde ses yok oluyor sanki mikrofonsuz çekim yapmışım gibi.
başına gelen varmı yada sorun başka bişeydenmi kaynaklanıyodur bilenler varsa cevap yazabilirlerse sevinirim.
merhaba, sorunu çözebildiniz mi? nx300 aldım bir arkadaşımdan, dediğiniz gibi son kısımda ses gidiyor, sanki mikrofon kapanıyor gibi. çözdüyseniz bu sorunu nolur yanıtlayın. 😀
güzel inceleme fakat
eşdeğer makinalarla karşılaştırma eksik.
mesela nx300 bunun eşdeüerleri sony'de nex ailesi ile tam bir karşılaştırma yapılmalıydı.
Ziyaretçi
nex-5RL bu ürünün muadili , http://www.dxomark.com/index.php/Cameras/Compare-Camera-Sensors/Compare-cameras-side-by-side/(appareil1)/851%7C0/(brand)/Samsung/(appareil2)/826%7C0/(brand2)/Sony bu sayfadan kıyaslama nasıl yapılmış görebilirsin ki dx0mark labaratuar ortamında tarafsız kıyaslamlar yapar . ayrıca bu sayfada measurements sekmesinden grafiksel bir izlemeed yapabilrsin nex ailesiyle kıyaslayın bakalım 🙂
Ozgur Orhan
Merhaba,
Makina guzel hiç bir sıkıntısı yok. Yazılım olarak da 1 numara. Diğer konularda da zaten olay lenste makinada değil.
Benim merak ettiğim bir konu var. Videonun sonundaki helikopter tadında alet nasıl yapılmış ? Benim asıl merak ettiğim o. Cunku makina uzaktan çekime muhtesem destek veriyor değerlendirmek lazım.
Ziyaretçi
Parasoleyleri nereden buluruz acaba ?
İbrahim
video şuan açılmıyor
Ziyaretçi
2d/3d 45mm lens kutudan çıkıyor diyor Özkan erden 17:37 'de ne derece doğru bu ?
Çeşitli kitler var. Hangisinin satılacağına Samsung karar veriyor. Bir süre biri bir süre başka bir kiti satılabilir.
KEnan
Ebay ingilterede 300 £ satiliyor nx 300 honkongtan getirilmis . normal market fiyati 600£. Nekadar guvenilir olacak bilmiyorum ama alip gorecem
Serhat Kaya
Herkese merhabalar, öncelikle Murat Bey ve Levent Abi; inceleme ve yorumlarınızı beğeni ile takip ediyoruz... Samsung NX300' e gelince; yaklaşık 1 haftadır kullanıyorum. Makine kullanımı gerçekten kolay, resim kalitesi oldukça tatmin edici, bundan önce çeşitli marka ve modeller kullandım. O yüzden almayı düşünenler, benim gibi makineyi alıp kullanan gerçek kullanıcı yorumlarına itibar etsinler. Cep telefonu kalitesinde diyen bazı kişiler gördüm ve gülümsedim sadece. Ben 1 senedir Nokia 808 Pureview kullanıyordum. Tartışmasız cep telefonlarında halen en iyi resim kalitesine sahip telefondur. (Sony Experia Z serisi veya Samsung S4-S5 ler çamur gibi resim çeker) Aynı sahneyi hem Nokia 808 ve hemde Samsung NX300 ile çektim. Arada dağlar kadar fark var. Ve bu çok normal. Bu makineyi alıp incelemeden lütfen yorum yazmayınız. Saygılar...
haluk
arkadaşım! Bende yeni bir NX300 aldım. Manuel olarak netleme yaparken görüntünün tam netlik kazandığı durumda ekrandaki görüntünün kenarlarında ışıklanma olmakta. Birkaç tane NX300 makinada kontrol ettim hepsi aynı. Bulunduğum şehirde(SAMSUN DA) servise sordum aydınlatıcı bir bilgi alamadım. Samsung-Çevrim içi destek hattıyla bağlantı kurdum ancak hiç kimsenin bu konu ile bir bilgisi olmadığı gibi baştan savma beni tatmin etmeyen cevaplar almaktayım. Diğer markalarda böyle bir durum söz konusu değil. Kullanıcı olarak senin makinanda aynı mı. bunun nerden kaynaklandığı konusunda bilgi verirsen çok mutlu olurum. şimdiden teşekkürler. e-postama da yazabilirsin. [email protected]
mehmet emin
Merhaba ekranda amoled kullanılmış sizce sorun olur mu? dış mekan çekimlerde ve renkleri doğru gösterememesinden dolayı çekincelerim var.kullananlar varsa deneyimlerini merak ediyorum.
Ethem
ben olumsuz bir yanını göremedim, amoled ekranda nasıl ise pc de de aynı
Ender
Samsung'un eski makinelerinde (örneğin gx10) kullanılan lensler i nx300 de adaptörle kullanılabilir mi acaba?
Ziyaretçi
Murat abi keskin fotograflar elde etmek isteyen kaliteye önem veren biri olarak nx300 mü canon 650d mi? İkisi arasında cok kararsızım .
Ethem
nx300 tavsiye ederim
Ziyaretçi
Ben de samsung nx300 ile canon 650-700d arasında gidip geliyorum.
Erkan
Elinize sağlık güzel bir inceleme olmuş.
Fakat, Nex-6 ile Nx300 arasında fiyat konusu ile birlikte düşündüğümde kararsızlık yaşıyorum.
Nex-6, 16-50 kit lens ile 2600-3000 TL aralığında iken, Nx300 için tek lens 1.800TL, çift lens 2.000TL, 3 lens ise 2.400TL fiyat teklifi var.
Tüm evf, flash ve dokunmatik ekran spesifikasyon farklılıklarının yanında fiyat ve lensleri de işin içine katınca hangisi tercih edilebilir?
Ziyaretçi
3 lens ile 2400 fiyat iyi bi fiyat gibi. Nereden verdiler? Site adresi nedir?
Ziyaretçi
Media markt
serdar
Arkadaşlar benim anlamadığım şu yada bilmiyorda olabilirim.Şimdi o kadar çok yerde makineden çok lensler önemli derler yazarlar...Peki canon 650d alıp lenslerle takviye etmek mi?yoksa samsung nx300 mü?Ayrıca lens adaptörleriyle ucuza yada diğer marka lenslerini kullanma şansı varken? samsung yeni ve kullanabileceğimiz lens sayıları kısıtlı.Makine olarak gövde olarak kesinlikle samsung ama fotoğrafcılığın diğer detayları tekniklerinde lens,ücretler,aksesuarlardan dolayı nikon yada canon derim...Bunun dışında hızlı çekim sizin için önemliyse yine burada tek başına bu makineyi önemli hala getirir.Bu durumda hareketli nesneleri çekmek isteyenler için daha avantajlı olur diye düşünüyorum.Ama hareketli nesneleri çekmeyeceksenizde yine canonu,nikonu lens bolluğuyla donatıp başarılı olabilirsiniz.Bu kişinin amacının ne olduğuyla ilgili diye düşünüyorum.Örneğin yanılıyorsam düzeltirsin! bokeh fotoğraf çekimini çok özel eski lenslerle ki araştırdığım kadarıyla örneğin jupiter 9 lens ile lens adaptörü alıp canona uyumlu hale getirip sırf bu amaç için yapabilirken samsungta yapabilirmiyiz? sadece bu bir örnek.Belkide bunun gibi birçok örnek vardır.Bu açıdan canon 650 d nikon 7100 almak bana samsung daha mantıklı geliyor şuan için ama ;)ileride böyle giderse bu sektördede 1 numara olucak gibi gözüküyor.
Ethem
Aralık 2013'ten beri nx300 kullanıyorum, ve bu cihaz gerçekten güzel resimler çekiyor. Daha önce Fuji HS 25 EXR kullandım ve berbat resimleri vardı. Bazı arkadaşlar makinenin ismi samsung olunca kullanmadan yorumlar yapmış, ben uzun süre araştırdım öyle aldım, şimdi hedefim 18-200 lens almak. Bilgisayara atınca da öyle görüntü de bir değişiklik olmuyor.
Arkadaşlar yeni bir makine almak için yaklaşık 2 - 3 aydır hem bütçeme hemde işime en iyi yarayacak bir makine araştırması içerisindeydim birçok elektronik marketi gezdim sonunda bir nikoncu olarak yine nikon D5200 e karar verdim sabit lens 15-55 le beraber 2,200 tl fiyatlı 39 af noktası 24 mp çözünürlüğü ve güzel bir makine .. sonra teknosa firmasında fotoğraf makineleri ile ilgilenen bir teknisyen arkadaş abi neden daha küçük rahat taşınabilen ve daha iyi bir makine düşünmüyorsun dedi dedim profösyonel olacak lensli olacak mp li iyi olacak sonra nikon olacak dedim.. bana sana bir makine göstereyim kafan allak bullak olsun birdaha araştır dedi. gerçektende öyle oldu samsung NX 300 M i önerdi makineyi anlattı kurcaladı çok beğendim nikon olsa hemen alacaktım aklım karıştı biraz araştır dedi abi hemen alma haklılığımı gör gel dedi.. D5200 le NX 300 M i sehpanın üzerine koydu beraber inceledik. makinenin yarım deklanşör olayı yok aynasız bir makine olduğu için inanılmaz hızlı netliyor 0,5 saniyede. görüntüler daha güzel ve canlı amolet dönebilen bir ekran dokunmatik bir ekran ekranda dokunduğunuz yeri netliyor hatta ayarlayınca dokunduğunuz yeri netlediği gibi fotoğrafınıda çekiyor deklanşöre basmanıza gerek kalmıyor sonra spor modda bile 20,3 mp lik görüntü kalitesiyle fotoğraf çekiyor ayrıca 105 af noktasıyla ve D5200 le aynı sensör boyutlarını kullanıyor arada ayna olmadığı için daha net ve gerçekçi fotoğraflar elde ediyor her iki makineyede aynı lensi takıp makro ve mağaza resmi çekimlerimizde netleme hızı samsung ta 0,5 saniye iken nikon 2-3 saniyeyi buluyor buda makro çekimlerinde böcek örümcek çekerken inanılmaz işe yarıyor hatta dalda duran bir kuşa anında odaklanıp makinenizi hiç sarsmadan android telefonunuzun ekranından bile fotoğraf çekebiliyorsunuz. hareketli nesneleri bile çok net yakalayabiliyor yaklaşık 1 saat makineleri karşılaştırdık inanılmazdı ayrıca taşıma sorunu olmayan gayet güzel küçük ve atrıları olan tüm ayarlarını elle yapabileceğiniz bir makine.. fiyata gelince NX 300 M de D5200 de fiyatları aynı 2,200 tl ama samsung ta çift lens 16-50 ve 50-200 lens var hafıza kartı ve çanta hediyesi 2 kişilik yurt dışı seyahat bileti gidiş dönüş olmak üzere imkan bulabilenler için vize pasaport sorunu olmayanlar için güzel bir seçenek.. ben ciddi ciddi düşünür oldum ama net kullanıcı yorumlarına ihtiyacım var varsa yardımcı olabilecek yorumlarını beklerim şimdiden tüm arkadaşlara teşekkürler. ek olarak 3d lens i de var 3d resim ve video kayıt imkanıda sağlamakta lensleri makineyle orantılı küçük ve kullanışlı..