Nokia lumia 1320

5 gündür Lumia 1320 kullanıyorum iPhone4 ten geçtim. birkaç izlenim paylaşacağım.
-Telefon kutusundan wp8 ile çıktı 8.1 e güncellendi birçok eksik giderilmiş. Kesinlikle telefonu alanlar 8.1 e güncellesin.
-Uygulama olarak pek bir eksiği yok hatta iPhone da olmayan youtube tan download etme videoları mp3 e çevirme gibi hafiften çokta yasal olmayan yazılımlar çok güzel çalışıyor. torrent için çok güzel istemciside var kısacası uygulama marketi çok güzel.
-Sosyal medyalarla etkileşimi çok güzel kişiyi seçtiğin anda istersen facebook duvarını twitter mesajlarını görebiliyorsun.
-Hızı fena değil çok oyun oynayan biri değilim ama en ufak takılma hissetmedim.
-Pili Yoğun kullanımda 1 gün çok rahat gidiyor. 2. gün kullanıma göre değişir.
-Tasarım konusunda bence eksikleri var telefonun sağtarafı neredeyse hep tuş bu telefonu kavramamızı engelliyor sürekli tuşlara basıyorum en azından açma kapama üstte olsa ya da sağtaraf yerine sol tarafta tuşlar olsa sağ elini kullananlar için daha ideal olurmuş...

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 6

Nokia lumia 1320

Arkadaşlar baktım bi incelemesi var mı diye varmış. Ama dedik bi kere yapcaz diye 🙂 ve kişiden kişiye farklılık gösterir sonuçta 🙂
.
Öncelikle beni tanıyanlar bilir bu zamana kadar Lumia 520 kullanıyodum. Tam 1 sene oldu ve artık tam anlamıyla #WindowsPhone platformundan eminim. Bu yüzden üst modellere geçmek istedim. Bu sefer telefonda aradığım ilk şey büyük ekrandı. Bu yüzden WP platformunda iki seçeneğim vardı, 1520 yada 1320. Şöyle tek gözümü kapatıp yukarı bakarak düşündüm(bunu asla yapmam 😀 ) Fiyat farkından dolayı 1320 daha cazip geldi. 1.000 liraya değerdi yani. Ama hala aklımda 1520 de var, bi yerden paranın gözüne vurursam acımam alırdım yani. Nese ben böyle sahibinden'de filan bakınıyorum ikinci el ne durumda diye. Oturduğum mahallede biri 1320 satıyo 750 liraya. Bi kaç gün geçti 650 ye kadar düşürdü fiyatı. E dedim yeter artık bakıcam ben bu telefona. Bi abi satıyo telefonu, gitar mı ne alıcakmış. baktım sağı solu düzgün daha da yeni almış 4 ay olmuş faturasını filan getirdi vatandan almış 999 liraya. Biz bikaç gün daha konuştuk muhabbet sardı heralde 600'e anlaştık 🙂
Şimdi bu kısmı yazmamın sebebine gelince. Arkadaşlar eğer aklınızda Windows Phone bi telefon varsa önce ikinci el piyasasına bakın. Gerçekten bir çok insan heveslenip alıyo ve sonradan beğenmeyip satmak istiyo. Sebebiyse tamamen etraflarında Windows Phone'u kötüleyen insanların olmasından kaynaklanıyor. Telefonculara gidiyorum adam bana WP'lerin yazılımı bozukmuş diyor. Eline alıp kullanmadığı ne kadar belli. Biri geliyo çok karışık anlamıyorum diyo. Yani anlayacağınız sıfır WP almadan önce bu platformun daha önce kullanıcısıysanız ve hoşunuza gidiyorsa ikinci elleri bi araştırın derim. Adam rengi cicili bicili diye karısına alıyor karısı yok ben ayfon istiyom ofiste herkesin ayfonu var diyo öbürgün sahibindene koyuyo. Bizzat böyle bi adamla görüştüm 1520 için. Ama yavaş yavaş başkaları da sevmeye başıyor Lumia'ları millet ayıkmadan ikinci elleri kaçırmayın derim 😀
***********************************************************
Cihaza gelecek olursak..
Her zaman ki gibi artıları/eksileri olarak yazarım sonuna da açıklamamı yapar yatarım 😀
.
////////////Artıları:
+F/P' nin babası mı diyim artık ne diyim bilemedim. Hani ben 1.000 liraya almadım benim için daha bi fp ama 1.000'de iyidir.
+Tasarımı çok beğendim. Gerçi şuan silikon kılıfla kullanıyorum ama arada kılıfı çıkarıp "ne güzel lan" diyip geri takıyorum. Şuan bende beyaz kapak var ama değiştirilebiliyomuş. Adamlar her seferinde şunu müşteriye sağlıyolar helal olsun valla. Şimdi gidip başka bi telefon alcandaaa sonra bi kapakla rengini değiştircen.. nerdeeee..
+Pil konusunda bundan önce başarılı bulduğum telefon babamın teee 2000 yılında aldığı Nokia 5110 du. 3400mAh batarya herşey açık (bt wifi 3g - bt'yide bt kulaklık yüzüden açıyom okadarda değil yani sırf pili bitsin diye.. sizde var ya... nese) tam 1 gün çıkartıyor. Bakın şunu söyliyim ben 1 günü çıkartıyorsam sizde en kötü ihtimalle 1 buçuk günde anca biter pili. İnsan gibi kullanmıyorum çünkü 😀
+Ekran çok kaliteli ayrıca gorilla grass 3 var. Sırf ona güvenip ekran filmini söktüm bi çizilsin var ya.... Gün ışığında en rahat kullanabildiğim telefon oldu. Parlaklık çok iyi.
+Lumia 520'nin dokunmatiğinde bi sıkıntı vardı. Daha doğrusu dokunmatik değil de böyle bazen biri ararken yukarı kaydırıp cevaplaya basılmıyodu. Bunda yok öyle bi sorun. Ha o sadece senin 520'de vardır demeyin ailecek lumiacıyız 😀 onlarda da var aynısı.
+RAM sıkıntısı filan olmuyor 520'deki gibi. Donanım iyi seçilmiş. Ekran çözünürlüğünün FHD değil HD olmasını da mantıklı buldum. Şu dedektiflerin elindeki gereksiz büyüteçle baktım yinede piksel göremedim. Milletin gözü mikroskopmudur nedir anlamadım piksel görüyolar yav.
+Bak az daha unutuyodum. Kimisi çok ta tınlamıyacak ama sar değeri çok düşük. 0.42 w/kg. Çok fazla telefonla konuşuyorum kesinlikle hafife almayın bu sar değeri olayını.
.
////////////Eveeeet gelelim eksilere
-İlk olarak Microsoft 6 inç ekranlara uyumluluk için bi güncelleme yayınlaması lazım. WhatsApptan mesaj geliyo benimle beraber 3 arka sırada oturan teyze birlikte okuyoruz. Hatta otobuste benim bulunduğum sıra komple okuyo mesajı. Hele resim filan geldiyse arkadaki araçtan resmi seçebilen oluyomuş. Ekran Öküz gibi diye yazılar da öküz gibi olmak zorunda mı ya. Mesaj yazarken bi klavye çıkıyo masaüstü PCimdeki klavyemle aynı boy. Sanki kitap yazcam. 6 inç ekranda bana gönderilen mesajın başını görebilmek için klavyeyi kapatıyorum böyle saçmalık var mı ya. Androiddeki gibi küçültüp sağa sola çekilmeli klavye.
-220g ağırlıkla eşofmanımı bildiğin indiriyo. Artık beldeki o sıkma iplerini kullanır oldum. (220g dana kıyma 5 lira. 4,80 küsür de bizim kasap küsüre filan bakmaz direk yuvarlar.-ek bilgi, burda yazmasam nerden bilcen, PC'nin başından kalktığın mı var)
-Kameradan bişi beklemeyin 520'nin flaşlısı. Anlık çekim yaparsın işte öyle eserlik resim çekilmez. Hele ön kameraaaa!!! aman tarım didim!!! o nası bi kamera. Bak gerçekten piksel görmek istiyosan 1320'nin ön kamerayla resim çek bi bak kendine. Harbi harbi saymaya kalksam sayarken karıştırmam o kadar net pikseller. Görüntülü konuşma için birebir ama. Zaten görüntü kalitesiz boyutu düşük skype filan dahada sıkıştırmıyo bile görüntüyü karşıya gönderirken. Allah belanı vermiş zaten diyo. Kesinti filan olmadan 3g ile görüşürsün yani. *avea'ya rağmen*
-Boyutundan mütevellit bi tane de bt kulaklık alamak zorunda bırakıyo insanı. Tee zamanında almıştım hatta incelemesini de yapmıştım ( http://teknoseyir.com/inceleme/nokia-bh-118-bluetooth-kulaklik ) sonra da pek kullanmadım 520 ile ama şimdi iyiki almışım dedirtti valla yanağımda kalakan gibi tövbe..
-WP'de adam gibi kalem yok. Hadi kalemi bulduk adam gibi çizim programı yok. Ya varya gidicen Microsoft'a kaç para lan bi paint kaç para!? diycen de diyemiyon işte.
.
Bukadar eksiledikten sonra gelelim neticeye. Alınır mı alınır ama uyarıyorum özel bi nedeniniz yoksa 6 inçe geçmeyin hata yapıp bikere geçince 5,5 bile "bi küçük gibi sanki" dedirtiyo. Ben ettim siz etmeyin. He yok illa da 6 inç olcak ve WP'de (bu haliyle) işimi görür diyosanız alınır ama Android bu büyük ekran konusunda daha avantajlı ve daha kullanışlı. Her ne kadar Androidden nefret etsemde tarafsız olmalıyım.
Yada Microsoft şu büyük ekranlara özel güncellemesini yayınlasın sonra bidaha konuşalım. Sağlıcakla kalın.
**********************

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Nokia lumia 1320

Nokia büyük ekranlı akıllı telefon sevenler için Lumia 1320 modelini tanıttı. Üst sınıf Windows phone deneyimi için Lumia 1520′yi çıkarırken orta segment için de Lumia 1320′yi piyasaya sürdü.
Büyük ekranlı akıllı telefon kullanmanın Windows phone platformundaki en düşük maliyetli çözümü şuan için sadece Lumia 1320 modeli ile mümkün. 999 TL gibi gayet rekabetçi bir fiyat ile satışa sunuldu. Bu fiyata size sunduğu başlıca özellikler ise 6 inç ekran, iki çekirdekli 1.7 GHz işlemci, 5 megapiksel kamera hiç de yabana atılır özellikler değil.

Tasarım:
Nokia’nın daha önceki modellerinde keskin hatlar daha ön plandaydı.
Kenar kısımları yuvarlak bir yapıda. Arka taraf ise kenarlardan öne doğru eğimli şekilde tasarlanmış. Nokia bu tasarımla büyük bir ekrana sahip olan telefonu daha kolay kullanımı amaçlanmış gözüküyor. Arka kapağın mat olması hoş bir görüntü sunuyor. Parmak izi tutmuyor ve kolayca oluşan çizikler pek belli olmuyor. Arka kapak değiştirilebiliyor, böylece telefon daha fazla kişiselleştirilebiliyor. Kapak renkleri Siyah – Sarı – Beyaz – Turuncu şeklinde. Telefonun ölçüleri ise 164.2 x 85.9 x 9.8 mm ağırlığı ise 220 gr olarak belirtilmiş.
Telefonun üst kısmında kulaklık girişi, sağ tarafında ses açıp kısma ve fotoğraf çekmek için kısa yol tuşu konumlandırılmış, bu tuşu kullanmak gayet pratik ve kolay oluyor. Cihazın alt tarafında ise USB girişi bulunuyor.

Performans:
Lumia 1520′de üst sınıf Snapdragon 800 işlemciye yer veren Nokia, Lumia 1320 modelinde çift çekirdekli bir işlemci kullanmış, ancak daha eski bir işlemci olan ve 1.7 GHz maksimum frekansa sahip Snapdragon S4′ü tercih etmiş. 1 GB RAM, 8 GB dahili hafıza, 64 GB’ye kadar destekli microSD kart yuvası bulunuyor. Telefonda kullanılan Gpu ise Adreno 305 İşlemci eski diye düşünülebilir, ancak Windows phone işletim sisteminin yüksek donanım gücüne ihtiyaç duymadığı bilinen bir gerçek. Ancak yüksek performans gerektiren Asphalt 8 oyununu gibi örneklerde fps düşüşleri ve anlık takılmalar gözlemlenebilir. Lumia 1320 kablosuz bağlantı tarafında ise 802.11b/g/n Wi-Fi, Bluetooth 4.0, GPS,HSDPA 42.2 Mbps, HSPA 5.76 Mbps mobil geniş bant desteği sunuluyor. G sensör yakınlık sensörü ve GPS gibi özelliklere sahip.

Kamera:
5 megapiksel otofocus özellikli led flaş’a sahip olan Lumia 1320 sıradan bir performans sergiliyor. Lumia 1520 modelinde bulunan 20 megapiksel PureView kamera maalesef bu modelde yer almıyor. PureView kamera modüllerinde bulunan kayıpsız dijital zoom ve RAW kayıt formatı haliyle bu modelde yok. Lumia 1320′nin kamerası fiyatına göre anlık ihtiyaçları karşılıyor diyebilirim. Yeterli ışık koşullarında (Gündüz güneş ışığı) Lumia 1320 ile düzgün kareler yakalamak mümkün. Tabi fotoğraf konusunda beklentinizin yüksek olmaması gerekli.
Nokia’nın Fotoğraf çekmek ve çekilen fotoğrafları düzenleyebileceğiniz Cinemagraph ve Nokia Camera uygulamaları ile Lumia 1320′nin kamerası daha etkileyici işler yapmaya imkan tanıyor. Bu uygulamalardan bazıları yüklü olarak gelirken, bazıları da Windows Phone Mağazadan indirilebiliyor. Nokia Camera sayesinde odaklamak ISO hassasiyetinden deklanşör hızına kadar birçok ayar el ile yapılabiliyor. Video tarafındaysa Lumia 1320 1080p Full HD kayıt yapabilmeye imkan sağlıyor. Ön kamera ise VGA formatında ve görüntülü görüşme yapabilmek için yeterli düzeyde.

Ekran:
Nokia Lumia 1320 6’ boyutunda Corning Gorilla Glass 3 korumalı Clear Black teknolojili IPS LCD ekrana sahip. Bu ekran 1280 x 720 piksel çözünürlüğünde ve 245 PPi değerinde. 999 TL olan fiyatını da düşündüğümüzde bu çözünürlük gayet yeterli. Renk doygunluğu ve görüntü açıları bakımından rakiplerinden pekte geri kalmıyor. Bu kadar büyük bir ekran oyun oynarken video izlerken yada e-book okurken oldukça konforlu olacaktır.

Batarya:
3400 mAh güce sahip olan bataryası ile 1 günü rahatlıkla çıkarabilirsiniz. Batarya bütünleşik olarak yapılmış ve değiştirilmiyor. Telefonun arka kapağı gibi değiştirilebilseydi daha iyi olabilirdi diye düşünüyorum.

Sonuç:
Nokia Lumia 1320 6’ telefon pazarında gayet güçlü bir oyuncu olarak karşımıza çıkıyor. Windows phone işletim sistemine karşı alerjisi olmayanlar için mantıklı bir seçenek diyebilirim. Rakip taraf android dünyasında seçenek bolken Windows tarafında oldukça sınırlısınız maalesef. Nokia’nın zengin Windows Phone uygulamaları da Lumia 1320’ye olan ilgiyi artırıyor. 7 GB free SkyDrive bulut depolama ise güzel bir hediye.

http://www.bunudainceledik.com/?p=795

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Nokia Lumia 1320

2011 yılından bu yana akıllı telefon olarak android sistemli motorola atrix kullanıyordum yaklaşık iki aydır da Nokia Lumia 1320 kullanıyorum. Windows Phone işletim sistemine geçmek için aslında bir risk aldım sayılır. Hem yeni bir sisteme şans vermek için hem de farklılık dolayısıyla Nokia'yı tercih ettim. Android kullanıcıları Nokia ve WP için büyük bir ön yargı içindeler 2 senedir htc kullanıp hiçbir şeyinde değişiklik yapmayan arkadaşım Nokia'yı ve WP karşısında büyük bir ön yargı sahibi. Ne benim gibi devamlı rom yükledi ne de telefonun her tarafını inceleyip özgürlüğün tadını çıkardı internetten apk bile indirmişliği yok. Yani androidin özgürlük yanını ve özelleştirme yanını hiç kullanmayan bir insan bile WP ye önyargı ile yaklaşabiliyor. Keza ben telefonun her tarafını kurcalayan bir insan olarak WP'ye geçtim.
Neyse telefonu alacaklara da biraz kullanım deneyimlerimden bahsedeyim. Genel olarak internet ve sosyal medya kullanımı için almama rağmen oyun da oynuyorum Windows, kullanıcıları bağlı tutmak için bazı oyun şirketleriyle anlaşma yapabiliyor zaman zaman.Şu an için gameloft oyunları ücretsiz..Öte yandan sanıyorum kullanıcıları WP'ye bağlamak için yeni telefon kullanıcılarına mağaza çekleri veriyor 1320 kullanıcılarına 75 liralık çek verdi. Zaten diğer marketlere göre daha eksik olan windows market de bu çek inanılmaz bir fiyat diye düşünüyorum ama fark ettiğim bir şey var ki nedense uygulamalar biraz pahalı.
Eski bir android kullanıcısı olarak ilk zamanlar eşşkten düşmüş karpuza dönsem de zamanla bu işletim sistemine alıştım. Bence işletim sisteminin eksikleri bulunuyor ve bunlar zamanla gelişecektir şimdilik 8.1 i n geliştirici sürümünü kullanıyorum ve 8.0 a göre baya yok katettiklerini söyleyebilirim. Telefonun donanımsal özelliklerine gelecek olursak 5mplik kameranın yetersiz olduğunu söylememek olmaz. Ne kadar iyi olsa da en azından aynı "iyi"likte bir 8mp idare ederdi. telefonun ekran büyüklüğüne gelince ilk zamanlar insanın gözünü korkutsa da zamanla alışıyor insan ve büyük ekranın konforunu hiçbir şeye değişmez buluyor. Sadece gece yatarken telefonu kullanmak biraz zor oluyor.
Telefonun eksi yönlerinden biri de üst tarafının 3g internet gezintilerinde ve oyunlarda fark edilecek düzeyde ısınması.
Fiyat performans açısından bence şu an 1000 lira(900lere düştü) civarı alınacak en iyi telefon olduğu kanısındayım.
Telefonun ısınma sorunu yüzünden bir puan kırıyorum. Yazılımın eksikliği konusunda da bir puan kırmaya kararlıyken Windows'un yaptığı çalışmalardan ötürü bundan vazgeçiyorum.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 6 / 12

Nokia Lumia 1320

kamerasından 2 puan kırdım çünkü gerçekten beklentilerin biraz aşağısında kalıyor. Ama onun dışında pek bir eksiği yok aldığı ürünün ne olduğunu bildikten sonra androidin kasmasından bıkan binlerce gereksiz uygulama aramayanlar, büyük ekran 3 gün giden şarj isteyenler için iyi bir çözüm bence. 1000liraya ne olduğu belli olmayan küçük markalar alacağınıza ya da 1000liraya devlerin koyun gibi kırpılmış telefonlarını alacağınıza 1320ye şans vermekte fayda var. 1520 ye göre kırpılmış elbette ama yine de kullanıcısına kamerası dışında kırpıldığını farkettirdiğini düşünmüyorum.

BeğenFavori PaylaşYorum yap

Nokia'nın dev telefonları Lumia 1520 ve 1320'yi inceliyoruz. Her iki telefon da Lumia'yı büyük ekranlı telefonlarla rekabete sokuyor. 1520 gelişmiş ve pahalı modelken, 1320 daha kısık donanımlı ama ekonomik model.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 118