Işığın etkilerini evinizde ve ekonomik şekilde öğrenin
Fotoğraf çekmeye yeni başlayanlar genelde açık hava çekimleri yapar ve gün ışığından faydalanır. Ancak evinizden çıkmadan çok daha iyisini de yapabilirsiniz. Güneş, kontrol edebildiğimiz bir ışık kaynağı olmadığından, biz ona uyarız. Ancak evimizde basit imkanlarla yaratabileceğimiz ışıklarla, istediğimiz ışığı hem miktar hem de yön olarak biz verebilir ve etkilerini not ederek, ışığın sertlik ve gölge çeşitleri gibi etkilerini öğrenebilirsiniz.
enteresan bir konu olmuş. Ürün fotosu çekmek için ne tür bir lamba seçmemiz gerekir? 80 cm Lightbox. Elinizdekinden denedim, halojen denedim, simit şeklinde fluoresan denedim ,çok ileri led çözümler denedim ancak 5500K bir türlü olmadı. Tavsiye edeceğiniz çözüm var mı?
teşekkürler
5500K için kalibre edilmiş ampül/LED gerek. Yurt dışında kolay ama burada bulmak zor oluyor. 5500K diyen gerçek çıkmıyor.
Ouz
Yaşasın bugün de yeni bir şey öğrendim, çok teşekkürler. 🙂
Elinize sağlık, serinin devamı gelir inşallah.
Batucan
Teşekkürler.
Devamını sabırsızlıkla beklemekteyim.
marlon brando büstü güzelmiş
Bağlantımın kötülüğünden dolayı izleyemiyorum ama çok merak ettiğim bir konuydu. Eve döner dönmez ilk işim izlemek olacak. Teşekkürler...
cenk
Ustam M.B. kafasını nereden temin ettiniz acaba 🙂
Işığın etkisi çok net bir şekilde görülebiliyor videoda. Fayda açısından çok efektif bir video olmuş. Teşekkürler.
GaRGaMeL
5500K teknik olarak doğal beyaz (neutral white) ile günışığı (daylight) kodlamasının tam sınırında...
LED ile 5500K olur teknik bi problemi yok ancak firmanın bu kelvin değerine uygun çip seçimi ve üretimi gerekli... LED çipi üretilirken aynı makineden farklı kelvin değerlerinde çipler çıkar bunlar BIN kod denen mantıkla kelvin paletinde işaretlenir ve kutunun üzerine EA, BA, CB vs. gibi kodlanır bu kodların karşılığında renk sıcaklığının değeri ve oynaması teknik dökümantasyonda belirtilir, aynı BIN koda sahip ve kelvin değeri oynaması düşük olan çipler her zaman pahalı, kelvin değeri karışık ve toleransı fazla olan çipler ucuzdur... Kelvin kadar önemli başka değerde CRI (Color Rendering Index) denen değer... Eğer 70'in altındaysa isterseniz 5500K'i tam tutturun ışıktan bi halt olmaz, kırmızılar solar, yeşiller parlar, maviler silinir...Çoğu üretici içinde ışık kalitesinden ziyade ne kadar parlak olduğu önemli olduğundan foto. için kaliteli led ışık kaynağı bulmak zor...
Sunumlarda kullandığınız yaka mikrofonunun marka ve modeli nedir acaba ?
Ziyaretçi
Bir yanlış anlamaya neden olabilir diye belirtmek gerekiyor, masa lambasının önüne aydınger koymak, ışığı yumuşatmada fazla etkili değildir. Işığı biraz dağıtır ama ışığın konuya göre relatif boyutunu değiştirmediği için yumuşaklık etkisi çok azdır. Onun yerine ışığı konuya yaklaştırmak çok daha etkili olur. Yalnız bu videodaki gibi bir masa lambasının boyutu insan model için fazla küçük olduğundan, yaklaştırmak da fazla etkili olmaz. Bu tip lambalar ufak cisimlerin çekiminde iyidir ama portre çekimlerinde (özellikle de kadın modellerde) uygun değil. Eğer elinizde masa lambasından başka kaynak yoksa, benim önerim onun ışığını daha büyük bir yüzeyden yansıtarak kullanmaktır. Örneğin Murat beyin kullandığı reflektör gibi bir yüzeyi ana ışık kaynağı gibi kullanıp, masa lambasını ondan yansıtmak daha yumuşatıcı bir etki yapar.
Bir diğer önemli konu da, videoda kullanılan tarzda lambaların gücünün model çekimi için çok düşük olması. Bunlar en fazla 100W güç veriyor ki, sonuçta çok düşük bir enstantane değerine mahkum olursunuz. Eğer ISO'yu çok artırabileceğiniz ileri düzey bir SLR makineniz yoksa, hem makineyi tripoda koymak, hem de modelinize hareketsiz durmasını söylemek zorunda kalırsınız. Ürün çekimlerinde sorun yok tabii ki, ürün hareketsiz, siz de tripod kullanırsanız istediğiniz enstantaneyi kullanabilirsiniz.
Yüksel Pınarbaşı
Bu video model çekimi için değil zaten. Küçük objeler çekmek için. Modelde flaşın yerine alternatif sürekli ışık kaynağı bulmak çok zahmetli olacaktır.
Tansel
Bu tarz videolar benim gibi üşengeç acemiler için inanılmaz faydalı oluyor, öncelikle eline sağlık abi.
Sormak istediğim şey şu, aydinger kağıdı yerine, fırın kağıdı diye birşey var. Açıkçası aydinger kağıdını hiç görmedim ama, resimde gördüğüm kadarıyla çok benziyor ( hatta belki aynı şeydir tam bilemiyorum ), onu kullansak benzer bir sonuç alabilir miyiz acaba?
Teşekkürler!
video çekiminde kullanılan ışık kaynaklarını da tanıtabilirmisiniz.
Aslında yapılmışı var 🙂
http://www.bascek.com/9912/flas-yerine-surekli-isik-kullanin/
Armağan
Don Corleone mi o? o_O
Evet 🙂
oyunlar
Bilgi için teşekkürler..
Enes
Elinize sağlık