Fotoğraflarınızı Değerlendiriyoruz – Bölüm 1

ViewSonic sponsorluğunda hazırladığımız fotoğraf değerlendirme bölümlerimize başlıyoruz. Fotoğraf Dergisi Genel Yayın Yönetmeni Ömer Serkan Bakır‘ın seçtiği fotoğrafları inceleme iki bölümle daha devam edeceğiz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • pabu @pabu

    @gamsizm Murat abi, bundan birkaç hafta önce burada paylaştığım bir fotoğrafın altında size bir soru yöneltmiştim. Bu seri için verdiğiniz email’e fotoğraf atmaya çalışmış ve otomatik hata email’i almıştım (inbox’unuz doluymuş). Artık başka fotoğraf almayacaksınız demek mi bu yani?

  • Temp @temp

    CepTelefonuFotoğrafçılığı hashtagi altında paylaşılan fotoğraflara bakılsa daha hoş olmaz mıydı? 🙂

  • Normalde Hit @formaldehit

    Bir fotoğrafım değerlendirilmiş, teşekkür ederim. Bu bölümde fotografı değerlendirilen kişiler gelecek bölümlerde değerlendirilmeyecek mi? @gamsizm

  • Yakup ULUTAŞ @yhackup

    Çok keyifli olmuş bir iki fotoğrafımı gönderesim geldi.
    Bunlar da benimkiler yoruma açık.
    https://500px.com/yhackup

  • NEO @karma-ruya

    merak ediyorum fotom var mı 🙂 kesin yoktur da 😛

  • Aykut Elmas @aykutelmas

    Özçekim tavsiyelerine de değinilse bence güzel olur. En çok çekilen fotoğraf sonuçta.

  • eaydogan @eaydogan

    “Günümüzde film falan yok” 😂

  • Uğur Doğan @infoman

    2 tane vesikalık göndereyim bari 😂😂😂
    @gamsizm aşağıdaki latife

    • Emrah @emrah

      Tam videoda bahsedilen “Güneşin önünde olması gereken obje”. Hem de en doğal haliyle. 😀

    • m.levent @mustafa-levent

      Fotoğraf önce ışık sonra kompozisyondur derdi hocam şimdi şu videoya bakıncada genel olarak ışık problemimiz olduğu anlaşılıyor bunu öncelikle bi halletmek lazım sabahın ilk ışıklarından öğle öncesine kadar ve ikindi sonrasından akşama kadar olan zamanları kollamak lazım. birde harici flaş şart gece-gündüz farketmez doğru kullanımda harici flaş difüzörle harika etkiler veriyor kompozisyonda katı kurallar yok ama amatör olsak bile biraz sanatsal bakış ve farklı arayışlar olacak yoksa birbirinin kopyası klişeleşmiş fotoğraflar artık aynı etkiyi vermemeye başlıyor yeni şeyler denemek lazım.

    • bitlikarinca @bitlikarinca

      @mustafa-levent o kadar yazıp yazıp sonunda yeni şeyler denemek lazım diyerek önce yazdıkları farkında olmadan çöpe atmışsın. 🙂 . Doğru da yapmışsın

    • m.levent @mustafa-levent

      @bitlikarinca doğru okuyup anlamadığınız için öyle yanıt vermişsiniz. başlangıçta işin teknik tarafında yapılan hatadan bahsettim sanatsal tarafıyla ilgili özgürsünüz klişeleşmiş şeyleri tekrar etmeye gerek yok diyorum. 😉

    • m.levent @mustafa-levent

      @bitlikarinca ışık konusunda özgür değilsiniz makineyı kullanma konusunda da özgür değilsiniz makinenizi ve ışığı kullanmayı öğrenmek zorundasınız bunları öğrendikten sonra özgürsünüz bu noktada katı kurallar yoktur ama sanatsal bir bakış açısına ihtiyacınız var taklit sadece kişinin tecrübe kazanması açısından faydalı olabilir

    • bitlikarinca @bitlikarinca

      @mustafa-levent bu konuda uzun uzun tartışmaya gerek yok. İstersem simsiyah bir fotoğraf çekerim sadece 2 çizgi görünür, gemi fotoğrafıdır, beğenirsem beğenirim kimseyi alakadar etmez, kimsenin de öznel yorumu dışında,nesnel bir eleştiri hakkı yoktur.

    • m.levent @mustafa-levent

      @bitlikarinca sen amatör perspektiften değerlendiriyorsun “ben istersem…” dediğin şeyleri ben yapsam aç kalırım ben mesleğim açısından değerlendiriyorum dolayısıyla aynı tarafta olmadığımız için tartışacak bir durumda yok

    • m.levent @mustafa-levent

      @stakeout senmi çektin yoğusam onu eğer öyleyse sana gelip elini öpüp tabiyetimi bildirmek isterim üstad çünkü köpek günbatım kaka bunlardan kompozisyon yap deseler sıştım 🙂

  • coke @coke

    Ömer Serkan Bakır ın yorumlarına bakıyorum da fotografları yorumlarken insanların iş çıkışı ya da işe giderken fotoğrafladığını ya da sinemaya giderken otobüs durağına kestirmeden gitmek için parkın içinden geçip o an için bir estantene çektiğini unutmuş gibi hep bir obje arayışında
    millet Ara Güler degil idare et artık.

  • arandur @arandur

    Yorumlar çok iyi. İnsanlar bu yorumlara dikkat etmeli, boş ve anlamsız, saçma kadrajlara sahip fotoğrafları umarım TeknoSeyir’de daha az paylaşılırken görürüz. Fotoğrafı çekerken insan kendisine: ‘Ben bu fotoğrafı niye çekiyorum’ ve ‘bu fotoğraf neyi anlatıyor’ sorularını sorsa yetecek. Not: dik fotoğraf çekmekten vazgeçin lütfen!

    • Fatih Uygan @fatih_uygan

      “Bu fotoğraf neyi anlatıyor” sorusu çok göreceli ve kişiden kişiye değişen soyut bir kavram. Bu yüzden bence fotoğraflar yorumlanırken teknik meseleler üzerinde durulursa daha doğru olur. Kadraj, pozlama, fotoğraf günün hangi vaktinde çekilse daha iyi olabilirdi gibi. Murat beyin bilgisi bu konuda daha iyi. Ayrıca dik fotoğraf çekimi yapılabilir ve asla mahsuru yoktur. Örneğin dikey bir şelalenin resmi çekilirken kamerayı dik tutarak daha iyi sonuçlar elde edilir. Dik çekim yapmamanız gereken yer sadece videolardır. Çünkü videolar televizyonda yatay olarak izlenir.

    • arandur @arandur

      @fatih_uygan Hocam fotoğraf ta monitörden yatay izleniyor 🙂 Dik fotoğraf elbette çekilir ama atıyorum %5 durumda uygundur ancak fakat halkımız %65 oranda kullanıyor bunu, dikkat çektiğim nokta buydu. Kadraj vb. bilgileri aslında fotoğraf yorumlarken inceden değiniyorlar.

    • Fatih Uygan @fatih_uygan

      @arandur Dikey fotoyu kağıda basabilirsin. Zaten profesyonel olarak bu işle uğraşanların mutlaka seçme fotoğraflardan oluşan basılı bir albümü de oluyor. Halkımıza bakma sen, en büyük hatayı zaten dikey video çekerek yapıyorlar. Çünkü telefon ellerine öyle daha rahat oturuyor. Android te bulunan bazı iyi seviyedeki video programları dikey modda çekim yapmıyor ve kullanıcıyı uyarıyor. Eğitim şart. 🙂

  • Fatih Uygan @fatih_uygan

    Ömer beyin fotoğraflarda sürekli “burada ne amaçlanmış” deyip durması pek profesyonelce bir yaklaşım olmamış. Fotoğrafçılık konusunda bilgisi olan biri neyin amaçlanmak istendiğini kolayca tahmin edebilir ve ona göre önerilerde bulunur. Murat beyin fotoğraflara yaklaşımını daha profesyonelce buldum. Değerlendirmelerin yetersiz olduğunu düşünüyorum.

    • Yakup ULUTAŞ @yhackup

      Zaten Ömer bey’e veya başka birine bu cümleyi kurdurtmamak lazım. o zaman profesyonelliğe bir adım daha yaklaşmış olursun

    • Fatih Uygan @fatih_uygan

      @yhackup Öğretmen, az bilgiye sahip öğrencinin ne demek istediğini şıp diye anlayabilmeli ve ona göre öğrenciye yol göstermelidir. Eğer öğretmen, öğrencinin sorusunun sebebini anlamıyorsa öğretmenlik yapmasın. Mesela, inşaat ve güneş içerikli fotoğrafta, ana objeler çok açık ve net belli olmasına rağmen ve amacın gün batımında bir inşaat silüeti yakalamak olduğu bu kadar aşina iken “bu fotoğrafta obje ne, amaç ne, anlamadım” demek öğretmene yakışır mı?

    • Yakup ULUTAŞ @yhackup

      @fatih_uygan Fotoğraflar içerisinde en beğenmediğim fotoğraf, Ana objeler o kadar çok ki karmakarışık bir fotoğraf olmuş eğer amaç alalade geçerken hoş göründü çektim ise kabul edilebilir ama burada sanatsal bir fotoğraf çalışmasından bahsediliyorsa bu eleştiriler hiç haksız değil.

  • Emrah @emrah

    Yorumlar amatörlerin yanlışlarını değil de, bu işi profesyonelce yapmak isteyenlerin, fotoğrafçılık öğrencilerinin çektiği fotoğrafları eleştirmek için yapılmış gibi duruyor. Yoksa amatör bir kişi için gün batımı ve tekne temalı fotoğraf mükemmel görünüyor. Bu işten ekmek kazanmayan biri için, teknenin daha büyük olması veya daha kıyıya yakın olduğu bir andaki perspektiften çekilmesi gerektiği yorumu bir şey ifade etmiyor.

    • arandur @arandur

      Aslında serinin amacı giriş ve orta seviye fotoğrafları ileriye taşımak için yardımcı olmak amaçlı. Ama burada bazı kişiler yapılan yorumları sindirememiş gibi görünüyor. Bakınız, ben o hataların daha fazlasını yapan bir insanım ama en azından aciz fotoğraflar çektiğimin farkındayım. Ama telefonuyla 2 sn’de çekim yapan kişi eksiğini kabul etmemekte nedense ısrarcı. Kendi kardeşlerime bile fotoğrafta ayakları kestikleri için ‘fotoğraf çöp, kullanmayın’ diyorum, kabul etmiyorlar.

    • arandur @arandur

      @grodio fotoğraf ya tam boy alınır, ya bel kesmesi, ya göğüs ya da sırf kafa (omuz dahil edilebilir) alınır. Kafanın üst kısmı az biraz kesilebilir (yerli diziler yapıyor bunu) ama sadece ayak kesilemez. Mesafe yoksa belden alacak.

  • otnemem @otnemem

    2 fotoğrafımın yorumlandığını görünce mutlu oldum. Amacım fotoğraflarımın eleştirilmesi olduğu için yorumlar hiç rahatsız etmediği gibi aksine yol gösterici oldu. Sonuç bizler amatörüz ve yanlış yapmamız gayet doğal ama biri eleştirmezse veya yol göstermezse yanlışları tekrarlamak çok olası. Keşke her fotoğrafımı Ömer Bey gibi bir uzman yorumlasa, eminim çok daha hızlı yol katederim. Hem Ömer Bey’e hem de @gamsizm ‘e çok teşekkür ederim. Umarım bu seri uzun soluklu olur ve devam eder. (Lütfen etsin)

    Bu arada ilk oyuncak figür fotoğrafımdaki odak kaymasının sebebini sanırım biliyorum. Makinemin dokunmatik ekranında el ile odağı belirleyebiliyorum ama küçük bir konum değiştirdiğimde bile odağı tekrar seçmem gerektiğini zaman zaman unutabiliyorum. Bunlar hep amatörlük :))

  • Ergin Bilgin @erginbilgin

    Beğenmedim. Yorumlar kötü demiyorum lakin bence yanlış şeye odaklanılmış. Orda bu olsaymış. Şu daha büyük olsaymış. Ortada bişey olsaymış. Tamam bunlar belki doğru yorumlar ama bunlar çoğunlukla gördükleri şeyleri ölümsüzleştiren normal insanların işleri. Özellikle bir set kurup fotoğraf çeken insanların işleri değil.

    Bence benim de dahil olduğum büyük bir kesim ışıkla, odakla, enstantaneyle ilgili teknik eleştiriler istiyordu.

    Videodaki yaklaşımı ben siz oraya şunu şunu koyun güzel bir kompozisyon yaratın, fotoğraf kendiliğinden mükemmel olur şeklinde buldum. Halbuki insanlar daha çok sevdikleriyle gezerken, ya da hoşlarına giden bir ortamda manzarayı en iyi nasıl ölümsüzleştirebilecekleriyle daha çok ilgileniyorlar.

  • Mücahit Köse @davidoffbb

    Ömer beyin anlattıkları gerçekten çok fazla profesyonele kaçmış

  • Oleg Gorov @mosantist

    Murat Gamsız tek yapsa idi yorumları daha iyi olacakmış gibi geldi bana .takılmış bir kompozisyon a kırmızı araba nerede yol ne biçim kedi kaç aylık, tırtıl da karton tutan arkadaş nerede. bunları zaten az çok fotoğraf çeken insanlar biliyor . hem fotoğrafların hikayeleri var diyorsun hem de bu neyi anlatıyor diyorsun .desen ki çeken arkadaş şu direği çekmiş ama şuradan alsa kadrajı 2 stop da veriverse mis olur eyvallah . hiç beğenmedim yorumları öğreticilik kısmı çok az

  • Exdem @exdem

    Oldukça güzel bir bölümdü. Dikkat etmek gereken puf noktaları gayet anlaşılır şekilde aktardılar. İnşallah devamı gelir.

  • Fatih Uygan @fatih_uygan

    Bir fotoğrafta sarı tonlar hakimdi. Herşey sararmış duruyordu. Bariz beyaz ayarı yanlış yapılmış. Ama ondan hiç bahsedilmedi.

  • mgunes @mgunes

    Videoyu az önce gördüm ve uzun yıllardan beri fotoğraf çeken veya çekmeye çalışan bir amatör olarak ilgimi çekti ve sonuna kadar seyrettim.
    Biraz not aldım.
    İzlenimlerimi aktarayım.
    -- Önce çok eğitici bir video. Fotografları değerlendiren ve eleştiren hocamıza çok teşekkür ederim. Çok güzel ve eğitici bilgiler verdi. Diğer bölümleri mutlaka izleyeceğim.
    1 -- Gelen fotograflar maalesef çok kötü. İyileri buysa dedirten cinsten.
    2 -- Cep telefonu ile çekilenlere hiç bakmayın derim. Cep telefonu kamerası genelde anı fotografları için üretilmiştir. Ne kadar pahalı olursa olsun telefonda güzel görülen fotografı bilgisayara attığınız zaman gerçek durumu ortaya çıkıyor. Fotografa meraklı kişiler lütfen biraz masraf edip bir DSLR almalılar…
    3 -- Drondan bahsedildi. Dronla çekmek güzel olabilir ama maalesef kötü niyetlerle kullanımı ortaya çıkınca şehir içinde kullanımı yasaklandı. Polis gördüğünde düşürüyor.