Otomobillerde kullanılan teknolojiler ne kadar aynı ne kadar farklı?
Otomobil satın alırken karşılaştığımız birçok terim var. Üç harfli kısaltmalardan oluşan bu terimler, anlamlarını bilmeyenlere bir şey ifade etmediği gibi, bazılarının işlevleri aynı. İsimleri aynı olduğu halde işlevleri farklı olanlar da var. Bu terimlere açıklık getiriyoruz.
Otomobillerle ilgili herşeyi ilk siz öğrenmek istiyorsanız kanalımıza abone olun ► https://goo.gl/ZXgxLT
Otomobil incelemelerimiz için ► https://goo.gl/jnbWzD
Facebook: https://www.facebook.com/otoseyirdergi
Twitter: https://twitter.com/otoseyir
Instagram: https://www.instagram.com/otoseyir/
OtoSeyir YouTube kanalında yeni model otomobil incelemeleri, motorlu vesait teknolojileri ve araba haberleriyle birlikte trafik ve sürücülük kültürüne Türkçe bakış videolarını bulabilirsiniz.





Kusura bakmayın ama eleştireceğim bu videoyu. ''O üç harflilerin'' ne olduğunu öğrenmenmek için izleyen birisine ''o üç harflilerin ne olduğunu öğrenmek lazım'' diyen bir video olmuş. Keşke şu video bir saat olsaydı da, soru işareti kalmasaydı kafalarda. Hayır uzun video yapınca izlemeyen bir kitle mi var ki, bu kadar üstünkörü geçilmiş bu konular. Burada hiç bir videoyu beğenmeyen süser ergenlere kıl olurdum, ama sonunda bana da böyle bir yorum yaptırdınız.
Youtube istatistikleri videoyu uzattıkça boşa konuştuğumuzu gösteriyor. Tek tek, kısa videolarla anlatmak çözüm.
Ben jaluzide konuşmaktan sıkıldım, stüdyo yahut ortam değişene kadar rölantide kalmamızın sebebi de o. Bilip de uygulayamıyoruz yani, haklısınız.
@can Hız sabitleme sistemlerinin nasıl çalıştığı hakkında bilgi verebilir misiniz? Bir arkadaşımda Corsa D var. İzmir'den Kemalpaşa'ya doğru giderken Belkahve yokuşu (eğimini aşağı yukarı İstinye yokuşu gibi düşünebilirsiniz) denilen bir yer vardır, bilen bilir. Bu araçla, düzlükte hızı sabitledikten sonra yokuşu aşana kadar aracın devri ve hızı (zaten aynı viteste ikisi birbirine paralel oluyor) sabit kalıyor. Yokuşu normal (hız sabitleme devre dışı) çıkmaya kalkıştığımızda hızda ve devirde illa ki değişimler oluyor. Düzlükte devri ve hızı sabit tutmak, gaz ayarını hassas yapabilen bir sistem için çok kolay ama bu şekilde yokuş çıkmaya başlayınca da tüm değerleri koruması oldukça ilginç geliyor.
evet bu konuyu bende merak ediyorum. yakın zamanda aracıma cc taktırdım.
yokuş performansı çok iyi hiç bir şekilde devir düşmüyor. bu kadar performanslı olacağını düşünmezdim.
fethiye bodrum arasında ki yolun %90 nı cc kullanarak geldim. yakıt tasarrufu da sağlıyor.
devrin aynı olması yakıt tüketiminin aynı olduğu anlamına gelmez, motor muhtemelen o anda zorlanarak ve daha fazla yakarak devri ve hızı korumaya çalışıyordur. ben bu yüzden yokuş çıkarken hız sabitletici kullanmıyorum, insan kendisi gaza basarken motoru zorlamıyor (tabi niyeti buysa), gerekirse hızı düşürüyor. araç zorlandıkça gaza abanarak siz de aynı şekilde hızı ve devri sabit tutabilirsiniz ama muhtemelen kıyamazsınız 🙂 hız sabitleyici kıyıyor işte 😀
volvo çekilerde hız sabitleyiciyi en etkin şekilde kullanmak için gps ile entegre etmiş mesela. her yokuşun uzunluğunu dikliğini hafızasında tutup ona göre icabında hızı değiştiriyor.
http://www.volvotrucks.com/trucks/turkish-market/tr-tr/trucks/volvo-fh-series/key-features/Pages/i-see.aspx
sayfadaki videonun 30. saniyesinde yokuş çıkarken yakıt tasarrufu için devrin ve hızın nasıl düşürülmesi gerektiği gösterilmiş.
Anlık tüketime baktığımda hız sabitleyici daha az yakıyor. Ben gazlarsam orta derece bir yokuşu 9 litrede başlayıp 11 litreye kadar çıkıyor 5. Viteste.
Vites düştükçe anlık yakıt tüketimi de artıyor.
Fakat doğru vites ve doğru devir olduğunda az yakıyor hız sabitleyici ile
Caannn! bu sorulara cevap bekliyoruz.
adam trevor :XD
Bu adama ısınamadım.