#ETS2

Yeni ETS2 DLC’si Soul of Anatolia (Anadolu ruhu?) resmi olarak duyuruldu. Yanlış anlamadıysam Ankara’nın doğusu yok, konya yolundan Antalya Alanya yapabiliyoruz. Çıkış tarihi henüz belli değil.

https://blog.scssoft.com/2026/04/introducing-soul-of-anatolia.html?m=1

Introducing Soul of Anatolia

SCS Software's official blog - information, screens & movies from our truck simulator games Euro Truck Simulator 2 and American Truck Simulator.
BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Ronnie James Dio @ronniejamesdio

    İzmir'den İtalya'ya Fransa'ya feribot falan koysunlar bari

  • yah erşeyim yah içim @sormadunyamnebicim

    Transport cargo from the bustling streets of Istanbul all the way to Aksaray, the easternmost point of this expansion. The route begins with engineering marvels as you cross the record-breaking 1915 Çanakkale Bridge, the longest suspension bridge in the world, or the impressive Yavuz Sultan Selim and Osmangazi Bridge, each a gateway into Anatolia. At the heart of your journey lies Ankara, the capital city and a vital crossroads of the region. Soon, the road may lead you past the shimmering expanse of Tuz Gölü, or through the vibrant tourist cities of Antalya and Alanya, where grand hotels rely on your cargo deliveries.

  • scorptr @scorptr

    Yapmışken tam yapsalardı bari ülkenin yarısında niye bıraktınız

  • Mustafa N. @mustafanr

    Gıcık Arap esintili müzik, hiçbir şekilde performans güncellemesi olmayan oyun, dlc fiyatları toplam 100 doları geçti herhalde

  • cgdincer @cgdincer

    Almayın aldırmayın böyle iş yapan firmaların ürünlerini. Ülkenin diğer yarısını da ayrı paraya satar bunlar. Fizikleri yapay zekayı grafikleri düzeltin önce, oyun koca bir çöp.

  • Boba Fett @bobafett

    Savaş nedeniyle Rusya paketini bitirmediler. İzlanda, İrlanda ve Otobüs genişleme paketlerini geliştirmekteler, ayrıca bizim harita için çalıştıklarını duyurdular. Bu kadar içeriği ne zamana yetiştirmeyi planlıyorlar acaba?

  • hakan86 @hakan86

    Ek paket düşmanlığını çok anlamıyorum. Her oyunun bir olayı var, bununki de olabildiğince geniş bir coğrafyada tır sürmek. Ha adı ETS 5 olmuş ha DLC satmışlar, benim için farkı yok. Adamlar sınırlı bir alanda daha detaylı, daha ileri teknoloji bir şey yapmaktansa bunu tercih etmişler. Memleketimde kamyon sürme imkanı geliyor, bu benim için mutluluk verici, gerisi teferruat. Her ETS haberinin altında aynı muhabbet.

    • Sevcan Alkan @mrmetalhead

      2 tane olur hadi 4 tane, 110 tane de olmaz.

    • hakan86 @hakan86

      @mrmetalhead Çoğu boya paketi, yük paketi falan ıvır zıvır şeyler, bir kısmı da yeni eklenen ücretsiz kamyonlar. 20-25 tane falandır almaya değer olanlar.

    • Sevcan Alkan @mrmetalhead

      @hakan86 hadi diyelim 25 tane, az mi sence? Ayrica boya paketi de dlc sonucta, 2 euro vs her neyse artik fiyati her birinin oda bir para sonucta. O zaman 50 tane boya paketi cikarmayip bir tane dolu dolu olan dlc cikarsinlar.

      Adamlar dlc ler ile bildigin subscription based oyun oynatiyor 😀

    • hakan86 @hakan86

      @mrmetalhead Az değil, haklısın ama benim gözüme batmıyor bu durum pek. Yani benim cebimden aşırı bir para çıkmadı 1700 saat oynadığım oyun için. İndirimlerden usul usul topladım önemli paketleri. Firma bana paragöz hissettirmiyor açıkçası, bir düzen kurmuş ticaretini yapıyor. Farming Simulator gibi, Bus Simulator gibi birkaç senede bir oyun çıkarsalar daha çok kazanabilirlerdi belki de.

      Üşenmedim satın alımlarımı da çıkarttım 120 TL falan ediyor toplam:

      7,80 TL - Oyun
      8,70 TL - Scandinavia
      7,20 TL - Going East
      7,70 TL - Cabin Accessories, Turkish Paint Jobs Pack
      13 TL - Mighty Griffin Tuning Pack, XF Tuning Pack
      2,68 TL - Raven Truck Design Pack
      23,50 TL - Road to the Black Sea, Romanian Paint Jobs Pack, Bulgarian Paint Jobs Pack
      27,28 TL - Beyond the Baltic Sea, Italia, Vive la France !
      0,48 $ - Iberia

    • Boba Fett @bobafett

      @hakan86 Aralıklarla yeni oyun ve bir kaç DLC çıkarsa daha fazla kazanırdı, "yenilik getirmiyor, aynı şeyi ısıtıp sunuyor." diye laf edilirdi. Şahsen şuan ki halini tercih ediyorum, zamanında aldığımız içerik hala işe yarıyor. Bu modelde oyun dinamiklerine dramatik müdahale etmek istediklerinde kazançları az oluyor, bu nedenle araç, fizik veya görsel gelişmeler gibi ana oyuna müdahale çok az olmasına veya uzun vadede gelmesine sebep oluyor. Steam dolara geçmeden iki oyununda tüm paketlerini aldım. Güncel hali ile sadece harita genişlemelerini uygun gördüğümde alıyorum.

    • Sevcan Alkan @mrmetalhead

      @hakan86 benim gorusum ayni hala, sonucta su an gidip tek alayim dersem 230 euro 🙂 Bende uzun zaman oynadimda artik yeter, kac sene olmus bir zahmet sifirdan guncel bir oyun motoru ile baslayip yenisini yapsinlar.

      Bu arada simulasyon olarak degerlendirirsek 230 euro bedeva, para degil ancak ets2 bir simulasyon kesinlikle degil. O nedenle guncel parasini haketmiyor.

      Kotu olansa yapimci ilk basta mod destegi ile oyunun eksiklerini kismen kapatilmasini sagladigi ve bu DLC olayina bir guzel alisitigi icin kafarlari rahat, buyuk ihtimalle her dlc ciktiginda kendilerini idare edecek parayida kazaniyorlardir.

      Daha guncel tirlar bile yok, hadi bunu gec, bir tane tirin bile icinde tum tuslari calisan, tum cekmeceleri acilan bir seviyede degil, Aracin multimedia ve gostergesinin gercegine bire bir sekilde yapilmasina gelmiyorum bile.

      Adam MSFS, XPlane 12 icin 80 euro ya ucak modu satiyor ama her seyi gercegine bire bir olacak sekilde yapmis, ki simulasyondan beklenen de yakin olmasi zaten.

      ETS2 coluk cocuk icin oyun, ac mesela kamyon soforlerinin youtubeta oynadiklari tepki videolarina bak, bir pilotun msfs/xplane de ucus yapmasi gibi mi? Gercekle yakindan uzaktan alakasi olmayan bir seyi oynatiyorlar kac senedir.

      Lastiklerin patlamasi, mazotun donmasi vs geldimi onca sene sonra? Ya ondeki aractan tas gelip cam bile catlamiyor 😀 Dorseyi surtup camurluklara zarar bile veremiyorsun. Silecek suyu bitmiyor vs vs saymakla bitmez.

      Bir kac eklemeyle kac senelik oyunu oynatmaya devam ediyorlar.

    • Boba Fett @bobafett

      @mrmetalhead ATS'de 3 eyalet var, 13 eyalet paketi çıkmış, 3 tane daha duyurulmuş. Tüm Amerika'yı eklenti olarak getirmeyi düşünüyorlar. 😀

    • protego @protego

      @hakan86 Bir de şu açıdan bakın, SCS bugün 400 kişilik dev bir stüdyo. 400 kişilik stüdyonun yapabileceği kadar büyük bir iş mi yapıyorlar? Tüm DLC'ler 350 euro. 350 euroluk iş var mı ortada? İndirimli fiyatları baz almayın, o zaman her oyunun indirimli fiyatını baz almamız gerekir. Millet 30 liraya W3 almıştı. İndirimli fiyatları geçin. Ortada 350 euro edecek ürün var mı? Bugün GTA 6 çıksa 350 euro deseler? Kabul edecek misiniz? GTA 6 çok daha büyük ve çok daha maliyetli bir oyun olmasına rağmen. Etmezsiniz. Hatta ortalık ayağa kalkar. Karşılaştırma böyle yapılmalı. Bugün Ubisoft çıksa dese ki yeni Crew yaptık ETS haritası kadar. 500 tane de araç var ama 350 euro. Kim alır? Kimse. Hatta Ubisoft'u batırma kampanyası yürütülür. Bu DLC politikası zaman içinde insanları tırtıklama operasyonudur başka bir şey değil. Zamana yayıldığı için de yeniyor. ETS'de uzaktan görebileceğiniz bazı gerçek yerleri uzaktan görünce yenecek kadar detaysız şekilde modelliyorlar, yolları copy paste yapıyorlar bitti gitti. Oyundaki her kavşak her ağaç birbirinin aynı. Yaptıkları iş aşırı kolay kimse kusura bakmasın. Cyberpunk'ın Phantom Liberty DLC'sine harcanan para ve üstünde çalışılan saat cinsinden emek miktarı ETS'nin tüm DLC'lerinden daha fazladır muhtemelen. Ama istenen para? Sorun bu işte. Crew 2'nin haritası aşağı yukarı 5500 kilometre kare. her yer aşırı detaylı şekilde modelli, tam açık dünya. 3 senede yaptıkları oyun, 60 dolardı. Yüzlerce araç var. ETS'nin 15000 kilometre, sadece yoldan gidebiliyorsun, gördüğün şeylerin arka tarafları modellenmemiş dahi, sınırlı model var ve her yer copy paste. Ortada harcanan emek ve harcanan para açısından kat be kat fark var ama istenen para açısından bakıyorsun daha çok para ve emek harcayan çok daha ucuza satıyor tüm içerik paketlerini düşününce. Gayet yavaş şekilde 3-5 yeri güncelleyip yeniledik diye 15 senedir devam ediyorlar. Başka bir örnek verelim No Man's Sky. Bu adamlar 10 senedir ücretsiz güncelleme yağdırmıyor mu? Demek ki olabiliyormuş. DLC işi zamanla para tırtıklama yöntemidir, mikro ödeme tuzağıdır, içeriği paywall arkasıan saklamaktır. Şunların yaptığını bir AAA stüdyo yapsa şimdiye nefret kampanyalarından dolayı batmıştı. Lafım sadece SCS'ye de değil, bu tip çalışan her firmaya. Eğer ki bugün üzerinde 8 sene çalışılıp 500-600 milyon dolara mal edilen oyunlar 80 euroya çıkıyorsa, kimse şu ets'nin 400 euroluk içeriğini savunamaz. ETS'ye bugün rakip çıksa, ETS'ninki kadar büyük alanı olsa ve 400 euro deseler kabul edecek misiniz? Etmezsiniz. Ama kasten içeriği az az verip zamana yayıp toplamda daha büyük para istediklerinde kabul ediyorsunuz. Peki ETS bugün çıkıyor olsaydı, bugünkü haliyle çıkıyor olsaydı ama 80 euro deselerdi "yaa bu kadar büyük oyun nasıl 80 euro ya masrafını çıkartamazlar ki" der miydiniz? Demezdiniz. Ortada 400 euroluğu geçin 80 euroluk bile içerik yok çünkü. "Önemsiz boya paketi" diye de DLC'ler haklı çıkartılmaz bu arada. Önemsizse niye parayla satıyor? Bugün Forza boyaları parayla satsa ortalık yıkılır. Boya kadar basit şeylerin parayla satılması kadar absürt bir şey yok. Bir grafikerin 2 günde yapacağı iş o DLC'lerin her biri.

    • hakan86 @hakan86

      @protego Tüm DLC'leri ayrı ayrı fiyatını toplayıp 350 Euro demeniz doğru bir kıyas değil bence. Ha şunu da anlamadım bir üstteki yorumda da toplamı 230 Euro dedi arkadaş, ne oluyor abi habire fiyat artıyor. Oyunun resmi sürümlerinin fiyatları resimdeki gibi. Bugün sıfırdan alsam, indirim dönemine denk getirsem 500-600 TL'ye alırım makul bir paketi başlangıç için, oyunu seversem devamını toplarım. Her satılanı niye almak zorundayız gibi davranıyorsunuz ki, adı DLC diye bu yaygara kopuyor bence. Oyun içi satın alma gibi bir şey onlar. Bir anlamda da stüdyoya destek olmak isteyenler alsın diye konulmuş diye düşünüyorum, hepsine sahip olmalıyım gibi takıntısı olanlar ya da destek olmak isteyenler hepsini alıyordur. SCS'nin 400 kişi olduğunu bilmiyordum bana daha küçüktür gibi geliyordu, bu bilgi için teşekkürler. Evet yavaş gelişiyor oyun, bazı şeyler detaysız, ben de çok eksik görüyorum onları savunmayacağım. Yavaşlığın sebebi kendilerinin plansızlığı ve gereğinden fazla işin altına girmek olabilir. Biz ETS tarafını konuşuyoruz ama ATS tarafı da var, temelde aynı oyun ama oraya da kamyon yapılıyor, harita yapılıyor.

    • protego @protego

      @hakan86 Bölgesel fiyatlandırmalara ve elinde olan DLC'lere göre yapılan paket indirimlere bakarsak her bakılan fiyat farklı çıkar, AAA oyunları yerel fiyatlar olmadan direkt 80 euro baz fiyatlarından karşılaştırmaya aldığım için ETS'nin fiyatlarını da yerel fiyat olmayan baz fiyatlarından hesaplamaya aldım. 350 euro tüm DLC'ler. Esas fiyat bu. 50 tane boyayı da çıkarırım hesaplamadan senin hatrına, kalır geriye 300 euro." Bugün sıfırdan alsam, indirim dönemine denk getirsem 500-600 TL'ye alırım makul bir paketi başlangıç için, oyunu seversem devamını toplarım. " kısmını dahil ediyorsanız başka biri de RDR2'yi indirimde 250 liraya aldığını söyleyebilir. İndirimli fiyatları/bölgesel fiyatlandırmaları olaya dahil ederseniz her oyun için dahil etmeniz gerek ya da hiç etmemeniz gerek. "Destek olmak isteyenler" kısmı bana göre absürt. 400 kişilik stüdyo işleten adamlara destek olmak demek hele ki bu fiyatlandırma şekliyle çok saçma. Rockstar'a destek olmak istemekten çok da farkı yok. Adamlar yeterince para alıyor zaten. 400 kişilik stüdyo çalıştıranların yıllık net cirolarının EN AZ 50 milyon dolar olması gerekir. Kabaca da 25-30 milyon net kârları olmalı. Buna rağmen yaptıkları şeyler çok yavaş ve az. Boyadır bilmemnedir bunlar 2-3 günde yapılacak işler. Asıl iş harita, ki onun da çoğu copy paste. Ben de ETS ve ATS oynuyorum, oynamıyorum değil, oynadığım için zaten yaptıkları şeylerin aldıkları paraya göre ne kadar absürt derecede az olduğunu görüyorum. 400 kişilik stüdyonun yapacağı şey bu değil. ATS zaten ETS ile aynı altyapı, aynı oyun bile yapabilirlerdi. Çekici yapmalarına da itirazım var 🙂 Örnek vereyim hemen, Crew Motorfestte 4 ayda bir yeni sezon geliyor, her sezonda 20 araç geliyor. ETS'ye 15 senede 20 çekici gelmedi 🙂 Yaptıkları işi yapma hızları, ne kadar iş yaptıkları ve ne kadar uğraştıkları ile istedikleri para birbiriyle aşırı derecede orantısız. Bunun da plansızlık/fazla işin altına girmek olduğunu hiç düşünmüyorum, en basit haliyle tembellik ve para hırsı olduğunu düşünüyorum. 15 senede ortaya konan iş bu olmamalı. Yaptıkları yollar zaten açık dünya değil ve her yer birbirinin aynı copy paste şeylerle dolu. Doğru dürüst bir multiplayer, dinamik mevsimler ve hava koşulları, araçtan inebilme, araçla her yere girebilme gibi şeyler 5 sene önce gelmeliydi en basit örnek olarak. Yol dışına çıkamadığın oyun kaldı mı ya? Burada kaldı, neden? çünkü yol dışına çıkama ki assetlerin sadece yoldan görünen kısımları yapılabilsin, arkaları boş bırakılabilsin, onlar da zaten uzaktan göze batmayacak kadar detaysız yapılıyor. Yapmak isteseler hayli hayli yaparlardı. Playground Games(Forza'nın yapımcısı) 550 kişi mesela, adamlar Forza Horizon, Forza Motorsports ve Fable olmak üzere aynı anda 3 AAA oyun yapıyorlar. Yaptıkları oyunlardaki içerikleri ETS/ATS ile karşılaştırsak? Forza'da 500 tane araç var, ETS/ATS'ye gelen 2-3 çekiciden bahsetmek bile yersiz kalıyor. Ubisoft'a veya Playgrounds'a versen ayda 5 tane çekici çıkartılardı. Demek istediğim bu. Orantısız. Para geldikçe aynı kaplumbağa hızında yapmaya devam ediyorlar. Bunu Patreon oyunlarında çok sık gördüğüm için çok bildiğim bir yöntem. Aylık belli bir para geldiği sürece işleri zamana iyice yayarlar çünkü tam hız çalışsalar yapabilecekleri her şeyi 2-3 senede yapacaklar başka ekleyecek bir şey kalmayınca paranın suyu kesilecek, bu yüzden kasten yavaş geliştirirler. Her ay para almaya bakarlar. Burada olan da bu. "Oyun içi satın alma gibi bir şey onlar. " buna da itirazım var 😀 AAA oyunlarda expansion hariç oyun içeriğini paywall arkasına saklayamazsın. Oyun içi satın alma anca kozmetik olur. Burada saklanabiliyor ama. Ubisoft AC'de parayla kıyafet sattı diye ortalık yıkılmıştı mesela. Benim itirazım bu orantısızlıklara. ETS/ATS'de DLC ile eklenen çoğu şey normalde para istenmeyecek ve oyuna bedava gelmesi gereken içerikler-di.

    • hakan86 @hakan86

      @protego Hesap girili değil dostum, o kadarını akıl ediyoruz herhalde. Global fiyatlar da +20 euro falan bize göre, baktım. Ben memur çocuğuyum, benim için oyun fiyatı indirimli fiyatıdır 😀 Ben olağan gerçek hayat senaryosunu konuşmak adına indirimli örneğini verdim, tamam şu an al istiyorsan 1100-1200 lira olsun.

      SCS'deki 400 adam da 3A oyun stüdyosu kalifiyesinde değildir herhalde ki Rockstar zaten binlerce adam çalıştırıyor, bu kadar absürt bir karşılaştırmaya da girmeyelim.

      "AAA oyunlarda expansion hariç oyun içeriğini paywall arkasına saklayamazsın. Oyun içi satın alma anca kozmetik olur. Burada saklanabiliyor ama. "

      Burayı anlayamadım, zaten kozmetik şeylerden bahsetmiyor muyuz: boya paketi, farklı yükler, ekstra modifiye parçaları.

      20 tonluk tırla çayırda çimende sürebilme beklentisini mantıklı bulmadım, oyunun olayı yolda gitmek 😀 Arabadan inme vs. özellikler kulağa hoş geliyor ama bir oyun her şeyi yapamaz. SCS'de çalışan Selçuk İslamoğlu bey birkaç programda, bu oyun kamyon simülasyonu, şoför simülasyonu değil minvalinde açıklamalarda bulunmuştu. Geliştiricinin vizyonu bu, oyunu bu yöne götürmek istemiyorlar demek ki. Böyle bahsettiğiniz tarzda çok fazla özellik barındıran oyunları da görüyorum, genelde dandik oluyorlar, sürüş mekanikleri falan basit oluyor. SCS biraz da mükemmeliyetçi takılıyor bence, bir özellik olsun da nasıl olursa olsun demiyor, o olursa şu da lazım olur falan deyip hiç girmiyorlar bazı toplara 😀

      Boya paketine de para istenmez demeniz doğru ama bence adamlar "önemsiz" şeyler satarak oyuna "önemli" "ücretsiz" geliştirmeler yapıyor. Böyle bir strateji geliştirmişler. Birkaç senede bir oyuna yalandan bir şeyler ekleyip 30-40€'dan oyun satıp oyuncuyu söğüşlemeyelim, çarkları böyle döndürelim demişler, SCS'nin bende yarattığı izlenim bu. Ben cüzdanımı bilirim, öyle ya da böyle 12 senede 120 TL ödemişim bu oyuna.

    • Sevcan Alkan @mrmetalhead

      @hakan86 https://steamdb.info/bundle/58368/ global fiyat +20 dolar falan degil, benim icin tam iki kati senin baktiginin.

    • Sevcan Alkan @mrmetalhead

      @hakan86 SCS de hissen varsa soyle bilelim, senin dusungun gibi davranirsak adamlar hep ayni yemegi onumuze koymaya devam ederler. "Gelistiricinin vizyonu" da tamamen sacmalik, meali isine gelen bu.

      Acikca yazayim su gosterdikleri gelisim hizi ile 10 kislik bir ekipmisler izlenimi veriyorlar, 400 kisi falan yazilmis ben hic o kadar buyuk olduklarini dusunmemistim.

    • protego @protego

      @hakan86 Ya tamam senin için fiyat indirimli fiyatmış madem o kadar ısrar ediyorsun Witcher 3'ü 15 liraya almıştık. Witcher 3 15 lira, gerçek hayat senaryosu madem 15 lirayla karşılaştır buyur. Ya da No Man's Sky'ı 75 liraya almıştım 10 sene önce, 10 senedir kesintisiz içerik ekliyorlar hiçbirine de para istemiyorlar, hiçbiri de copy past yol değil. Oyun da şu an 10 dolar hatta. Al karşılaştır buyur. Daha da yazmayacağım hakikaten. Tembelliği vizyon diye, para söğüşlemeyi strateji diye yutturabiliyorlar madem daha ne konuşayım ben.

    • hakan86 @hakan86

      @mrmetalhead @protego SCS tembel, paragöz değil; benim karşı çıktığım buydu. Herkes Türkiye geliyor diye sevinirken "bunlarda DLCden söğüşlüyor" yorumları sinirimi bozuyor sadece, hissem falan yok, olay bu. Vizyonları bu işte, adamın geliştiricisi açıkladı, kahır simülasyonu yapmak değil amaç, araç sürüp rahatlamak, bunu söyledi işin özünde, beğenirsin beğenmezsin, başka bu kalitede tır sürebileceğin oyun yok. Ha harita satma formulünü çok beğendiler, ana odak haritayı genişletmek oldu, evet öyle işlerine geldi, çarkları böyle döndürürürüz dediler. E o sayede de Türkiye'ye kadar geldik, kötü mü oldu. Yoksa ben de çok eksik görüyorum. Adamlar daha yeni getirdi ABS, ESP, en temel sürüş sistemleri. Lastik kayma sesi yoktu oyunda ya... Elektrikli kamyon geleli ne kadar oldu, şarj istasyonu ekleyemediler bak.

    • Shinsekuruza @shinsekuruza

      @hakan86 kamyon simülasyonu da değil ki. Vizyondan çok vizyonsuzluk gibi. Ya da güzel bir iş modeli. 😃 Basit teknik özellikler bile bunca zaman hatalıydı. Çok ütopik hardcore şeyler değil, insanların yıllardır makul sayılabilecek istekleri oluyor, bunlar ise aksine her seferinde neden olamayacağını, olmaması gerektiğini ispatlamak için destekçilerinden oluşan bir kitleyle inanılmaz bir direniş içine giriyor. Bu çaba yerine oturup yapsanız veya açıkça türünüzü belirleseniz? O zaman ne kadar para istiyorsan iste. Youtube'da takla atarak yayın açan casual oyuncuların huyuna götürmekler istiyorlarsa ona göre bir kalıba girsinler bu iş son bulsun. O zaman deriz ki bu telefon oyunları gibiymiş kafa yormaya değmez kimse öyle bir beklentiye girmez. Hem öyle hem böyle olayım diye bir şey yok. Bir grubun beklentisini sündürüp popülist casual içeriklerle voleyi vurmak bu. Diğeri nasıl olsa enayi ya, beklesin gıdım gıdım iyileşip ideal noktaya gelecek diye. Çünkü başka alternatifi yok nasıl olsa. O esnada haritacı boyacılara çakar geçeriz onlar daha az yoruyor bizi. Finansal olarak rahatız oh oh emeğe göre maksimum verim. Gidişat nereye ise bunu bir netleştirsinler. Gerçi neyin ne olduğu, ne yapmaya çalıştıkları belli de... Açıkça duysak iyi olurdu.

  • evren avid @evrenavid

    isterse japonyayı yapsınlar, standart otobanda sürdükten sonra bir önemi yok, ben tokyoyu gezebiliyor muyum yok, ets'nin bir espirisi yok, bari gerçek mesafeli bir harita yapsalardı, 3 günde almanyadan istanbula gelseydik yada 2 saatte haremden gebzeye, arada bostancı haline girip yarım saatlik trafikten çıkmaya çalışsaydık