İPhone 15ten iPhone 17ye geçtim. Aslında çok da gerek yoktu ama yine rahat duramadım. Bu son modele geçme bağımlılığımdan kurtulmam lazım. Alırım bir hayırlı olsun.


İPhone 15ten iPhone 17ye geçtim. Aslında çok da gerek yoktu ama yine rahat duramadım. Bu son modele geçme bağımlılığımdan kurtulmam lazım. Alırım bir hayırlı olsun.


Son bir saat içinde 219 ziyaretçi, 71 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Hayırlı olsun.
HO
Ho
hayırlı olsun.
Hayırlı olsun. Tespit ettiğiniz ilk farklar neler?
Teşekkür ederim. Hız olarak bir fark göremedim şimdilik. Ekran daha akıcı. Sürekli açık ekran var ve sevdim. Yapay zeka özellikleri var ama henüz test etme fırsatı bulamadım. İlerleyen dönemlerde kullandıkça aradaki farklar mutlaka ortaya çıkacaktır ama kısa dönem kullanımda öyle çok da fark yarattı diyemeyeceğim. Her ne kadar gereksiz deseler de ve şimdiye kadar ben de hiç yapmamış olsam da şarja taktım ve sabah uyanana kadar zaruri durumlar hariç cihaza dokunmayacağım. 😀
@muaddib O totem gibi bir şey😅 Ekran bir tık büyük gibi
@panaviatornado cihaz (sanırım) iPhone 15 ile aynı ebatta ama çerçeveler inceltildiği için 6.3 inç.
Hayırlı olsun. Sırf 120hz ekrana için bile geçilir
geçmiş olsun
Hayırlı olsun.
Bari pro falan alsaydınız da gerçek farklar olsaydı.
17 pro anlık bütçemi çok aşıyordu ki tasarımını da beğenmiyorum aslında 2. el 15 ay garantili 16 pro alabiliyordum ama yeni cihaz her zaman yeni cihazdır diye düşündüm.
apple birkaç modeldir 8gb ramde ısrar ediyor. zamanında 1gb ramde de böyle ısrar etmişti. sonra ram artınca 1gbler fena patladı. bu yüzden kardeşime 17 pro max aldırdım. daha önce bir jenerasyonda böyle ram bölünmesi oldu mu bilmiyorum. fakat seneye 18e de 12gb rame fixlerlerse apple tarafına geçebilirim. şu an benim de cihaz ihtiyacım yok ama elimdeki telefon bu sene 6. senesine giriyor. bozulursa fena patlarım. şu an acil iphone ihtiyacı için düz 16dan başka mantıklı seçenek göremiyorum, f/p açısından. 52bine kadar düşebiliyor. düz 17ye bu kadar para vermeye bir türlü aklım yatmıyor.
Ben zaten iphone 15ten 17ye geçtim. Benim özelimde bütçem 17 pro seviyelerine yetersiz kalıyordu ki tasarım olarak da beğenmediğim modeller. Evet 12gb ram var ama çinli Poco cihazlarına dönmüş. Zaten 2. el 16 pro alternatifim de vardı ama yeni her zaman yenidir diye düşünerek 17de karar kıldım. Genel itibariyle cihazdan memnunum.
@muaddib bence de 2.el yerine sıfır tercih etmeniz doğru. ortalama 2 jenerasyonda bir değiştiriyorsanız sıkıntı olmaz. zaten takasta iphonelara iyi teklif de veriyorlar. ben bir telefonu aldım mı 5-6 yıl kullandığım ve iphoneların da ram yüzünden eskidiğini bildiğim için kendime göre düşünüyorum. macbook proyu bu yüzden 16gb ramle aldım. 2022 yılında da ipad air da ram 8gb diye almıştım. ikisinin de ramleri yıllar geçmesine rağmen hala mainstream de kaldı. sorun çıkarmıyorlar. zamanının düz 4gb ipadi ve 8gbli macbook proları patladı gitti. uzun kullanımlık apple ürünü alınacaksa en yüksek ramli cihaz neyse onu referans almak akıllaıca olacaktır.
bu arada poco x3 pro kullanıyorum. nisanda 5. yılı dolup 6. yılına girecek. aşırı memnunum. her gün yoğun kullanırım hala bataryası tam gün gidiyor. zaten literstüre zamanında pubg telefonu diye geçti. millet güçlü işlemcisi, ekran hızı ve büyük bataryası için alıyordu. tek şikayet ettiğim şey max parlaklığı düşük. ayrıca xiaomilerdeki uygulama klonlama basitçe bundle id değiştirerek olmuyor. daha kapsamlı ve banka uygulamalarını bile klonluyor, sorun çıkarmıyor. başka telefona geçrsem ne yaparım şimdiden kara kara düşünüyorum. yeni jenerasyon poco x serisi de snapdragon amiral gemisi olsaydı yine alırdım. neden yerdiniz anlayamadım doğrusu. iphone veya samsung almıyorsanız çinli telefonlardan başka bir 4. seçenek zaten yok.
@noksyesvs yukarıda 17 yerine 16 yazmıştım düzelttim hocam. Ben de uzun süre xiaomi 15t pro ya da Galaxy S25 FE almayı düşündüm. Hatta 2 hafta civarı samsung a36 kullandım (anneme verdim). Ama yine rahat duramadım ve biliyorum ki uzun vadede tekrar iOS sistemine döneceğimden yol yakınken bu cihazı aldım. X3 pro güzel cihaz ama 2 arkadaşımın ayrı cihazları da anakart sorunu çıkardı. Kendi özelimde konuşmam gerekirse oyun oynayan ya da ağır mobil uygulamalar kullanan biri değilim ama üst model androidlere yüksek paralar vermek istemiyorum Malum 2 sene içinde 2. elde çöp oluyor verilen para. Giriş ve orta seviye cihazlar da ne kadar iyi olursa olsun iOS hissini vermiyor. Dediğim gibi bütçem 17 pro serisi için yetersiz ki yetseydi bile muhtemelen almazdım. Alüminyum tasarım cihazın premium tasarımını tamamen götürmüş. 16 pro da her ne kadar 15 ay civarı garantisi olsa da 2. el cihaz sonuçta. Umarım rahat durabilirim de en az 3 sene bu cihazı kullanırım çünkü verdiğim para gerçekten gereksiz harcanmış oluyor. Bendeki bu durum bağımlılık seviyesine geldi ve daha da ilerlemeden durdurmam gerekiyor. iPhone 15 de gayet işimi gören bir cihazdı aslında.