Abi o zaman siz temsil edin. Yani birileri elini taşın altına koymuş. Ha kendi çarkları dönsün diye ha senin benim için... Ama en azından bir kamuoyu oluşturuyorlar. Kendisine karşı ne pozitif ne de negatif bir tutumum da yok.
@erhanm "siz temsil edin" nasıl üstten bir bakış açısı? Benim zaten temsil etmek değil temsil edilememek gibi bir derdim var. Ben bu adamları tanıyorum ve temsil edecek yetkinlikte olduklarına inanmıyorum. Bu şahısların oyuncuların değil devlet yetkililerinin tercih ettikleri kişiler olduklarına inanıyorum tıpkı zamanındaki sözde akil kişiler gibi.
@fasterinside üstten bakmıyorum. Çözüm önerinizi duymak istiyorum. Örneğin onlar orada olmasa sizin sizi temsil etmesi için gönderebileceğiniz birileri var mı? Ya da bunlar orada olduğu için, oraya gidemeyen ama aslında çok daha yetkin kimseler var mı?
@erhanm Bir kere baştan yöntem yanlış. Bir gece bu kişiler kendilerini ortaya attı ve nedense bunlar bir anda ayağa çağırılarak bizi temsil eder hale geldiler. Temsilciler şahıs değil kurumsal olmalıdır. Bu memlekette TOGED gibi bir çok yetkin dernek, organizasyon veya vakıf vardır daha iyi temsil edecek ya da Taleworlds gibi bu konuda global başarı yakalamış yerli firmalarımız var. Bunlar bilirkişi olarak dinlenebilir. Oyun oynayan ve rıza üretme aracı olarak kullanılacak sözde influencerları çağırmak zaten. Benim attığım mail üzerinden iletilecek öneriye kaldıysak geçmiş olsun zaten son oyunlarınızın tadını çıkarın.
@fasterinside "Akil adam oldular başımıza. Oyun oynamak ve boş yapmak dışında özelliği olmayan kimseler" diyerek ilk üstten bakmayı siz yapmışsınız. O cümleyi kurduktan sonra "bu nasıl üstten bakış açısı" diye şikayet etmek oldukça ironik.
Siz istiyorsunuz ki evinizde güzel güzel oturun, birileri çıksın, o kişiler de tam sizin kafanızdaki tipte kişiler olsun, sizin yerinize sizi temsil ediversin. Siz ne yaptınız bunun için çok merak ediyorum. Herhangi bir derneğe gidip destek çıktınız mı? BTK'ya veya ekonomi/aile bakanlığına mail atıp derdinizi anlatıp "şu şu kişiler bu işte yetkin onlardan fikir alıp söyleyeceklerini dinleyin lütfen" diye bir öneri sundunuz mu? Cimer'e yazdınız mı? "Kimler oyuncuları temsil etsin" diye sosyal medyada bir anket oluşturup yaydınız mı? Temsil edilmek için ne yaptınız onu soruyorum. Tek bir taş attınız mı kuyuya? Yapıp da sonuç alamadıysanız diyecek bir şeyim yok ancak sanmıyorum. Siz oturun da tam da sizin istediğiniz düşüncede olan(sizi temsil edeceğine inandığınız?) birileri çıkıp haybeden sizin fikirlerinizi savunmaya başlasın istiyorsunuz. Hem de o kadar uğraşmasının, maddi ve zaman olarak onca kaybının hiçbir karşılığı olmayacakken. Bunun ne kadar ütopik ve gerçekdışı olduğunu daha açıklamama gerek var mı? Yok öyle bir şey.
Ticaret bakanlığıyla ve btk ile herkes görüştü, geliştiricilerden derneklere kadar herkes gitti konuştu. Sinan Akkol'undan TOGED'e kadar. Onları çok görmüyorsunuz çünkü youtuberlar/influencer'lar gibi sürekli paylaşım yapıp her şeyi yazmıyorlar. Halbuki en çok görüşmeyi yapanlar onlar. Bunların ise işi zaten sosyal medyada habire yazmak, o yüzden bunlar çok göze batıyor. Bunlardan çok daha fazla esas sektörün tepesindekiler gerekli taraflarla görüşüyor zaten. Öte yandan; oyuncuları zaten oyuncu olanlar temsil etmeli. Geliştiriciler değil. Çünkü geliştiriciler de, geliştirici dernekleri de, sektörün diğer yapıtaşları da kendi çıkarlarını düşünür. Geliştirici derneği geliştiricilerin çıkarını düşünür, oyuncularınkini değil. Onların oyuncuların çıkarını savunmak gibi bir misyonları yok, yapmazlar da. Kendi çıkarlarını koruma altına aldıkları an onların görevi biter. O çıkarlar da oyuncuların çıkarlarıyla her zaman uyuşmaz. Oyuncuların çıkarını ancak ve ancak oyuncular savunabilir. O yüzden tam da "oyun oynamak dışında özelliği olmayan kimseler" oyuncuları temsil etmeli, geliştiriciler değil. Tüm gün oyun oynayan insanlar oyuncuları temsil etmeli. Ticaret Odalarının tüketiciyi temsil etmesi fikri ne kadar absürtse geliştiricilerin oyuncuları temsil etmesi de o kadar absürt. Yani evet; sizin attığınız maile kaldık.
@protego Sinan Akkol'un vs görüştüğünü ben de biliyorum. Yalnızca ifadem bu işin şahıslar üzerinden pr'ının yapıldığını ve bu kişilerin sürece zarar verdiğini düşünüyorum. Tamam evimde oturduğum için artık hiçbir konuda bir daha görüş bildirmem. Özür dilerim.
@fasterinside Elbette PR yapıyorlar, PR yapmadan olmaz. Olay ses çıkması burada. PR yapmamak demek arkaplanda sessizce olağanüstü çabalamak demek. Sessiz olursa; 1) yetkililerin umrunda olmaz çünkü public destek alamaz bu kişiler, ellerindeki koz tamamen halkın çıkarttığı sesten geliyor 2)Niye kimse bişey yapmıyor dersiniz. 3) Bu kişiler hiçbir karşılığı olmadığı sürece bu işe aylarca uğraşamaz maddi olarak manevi olarak da. Bakanlıklarla/BTK ile sürekli görüşmek demek sürekli Ankara'da olmayı gerektiriyor en basit örnek. Bu bir iş. Bu sürecin hiçbir kısmı basit değil. Sizi seçsek mesela oyuncuları temsil etmeniz için eğer Ankara'da değilseniz ne kadar zaman ayırabilirsiniz buna? Bu kişiler sürece zarar vermiyor, "kim görüştü kim görüşmedi bunlar niye görüşüyor niye öbürleri görüşmüyor" diye sosyal medyada konuyu saptırıp odağı kaybettirenler sürece zarar veriyor. Bu tartışmanın zamanı şu an değil. Çünkü bu tartışma hiçbir şeyi değiştirmeyecek, elini taşın altına koyanlar bunlar, bunu tartışınca mucize eseri başka birileri çıkmayacak ortaya. Çıkan çıktı zaten. 3 gündür sosyal medyada tartışma buna döndü. Ne kadar anlamsız. Bunlar çıkmasa başka biri var mıydı çıkacak? Yok. O zaman şu an yapılması gereken bu insanların desteklenmesi ve hatta tam da dedikleri gibi senin mail atman. Adam yazmış, mail atın diye. Sen onu da yapmıyorsun sonra beni temsil etmiyorlar diyorsun. O yüzden diyorum temsil edilmek için ne yaptın diye. Döşe maili okusunlar, elbet akıllarında bir şeyler kalır. Lobicilik budur. "Bunlar beni temsil etmiyor yaa" denilmesi yetkililer gözünde bu kişilerin de pazarlık gücünü yok eder, kimse kalmaz geriye. Bunlar da görüşmese sizin ve benim yani oyuncuları temsil edecek başka kimse yok. Geliştiricilerin/geliştirici derneklerinin hepsi kendilerinin ve üyelerinin çıkarlarını korur, oyuncularınkini değil. Bize oyuncu lazım. Tüm gün oyun oynamaktan başka bir şey yapmayan kişi lazım. Bunlar lazım. Bizim halkta sanırım sistemden dolayı pek yerleşmedi ama, normalde idareden bir isteğin olduğunda bölgenin milletvekiline gidersin, ona oy vermiş olsan da olmasan da. sürekli istediğin şeyi belirtirsin. baskı yaparsın, o da gider o baskıyı gerekli yerlere kanalize eder. lobicilik budur. sen diyorsun ki ben bu milletvekilini seçmedim, bu beni temsil edemez, o yüzden ben bununla konuşmam da. onun yerine her yerde bunun beni temsil etmediğini söylerim. anlatabildim mi yanlışlığı? elinde olan bu, başka öne çıkan kimse yoksa o kişiye seni temsil etmesi için baskı yapacaksın. milletvekili kalkıp senin ayağına gelip senin fikirlerini öğrenip sonra onları savunmaz. sen yapacaksın bunu. anlatacaksın, etkileyeceksin, baskı yapacaksın, public ortamda o kişiyi de destekleyeceksin ki o da onları alıp gerekli yerlere kanalize etsin. Milletvekiline ulaşamıyorsan ona ulaşabilecek kadar gücü olduğunu bildiğin bağlantıları olan birine gidip ona baskı yaparsın. Lobicilik denen şey budur temelinde. lobiciliğin ne kadar etkili olduğunu bu ülkede her gün yaşadığımız halde hala bunu nasıl bu kadar küçümseyebiliyoruz ki? şu an senin yaklaşımının "ya zaten ülkeyi yönetecek kimse yok" diyip hiçbir şey yapmayanların yaklaşımından farksız. o şekilde oturursan 20 sene daha aynı yönetimle yönetilmeyi tercih ediyorsun demektir. elinde ne varsa onu kullanacaksın. sen görüşlerini o görüşleri değerlendirebilecek kişilere sunmuyorsun ki. sorun o. sen birilerinin mucize eseri senin kafandaki görüşlerle aynı görüşlere sahip olup gidip onları savunmasını bekliyorsun. böyle bir şey hiçbir zaman olmayacak. o görüşleri sen o insanların aklına sokacaksın. temsil edilmek böyle olur.
@fasterinside elini taşın altına koyma. Koyanlarada bunlar mı temsil ediyor bizi? Sen koy dedigindede üsten bakıyorsun de. Yemin ederim twitter sizi deli etmiş başka bir şey değil bu :))
Karşı tarafın bu soruları dikkate alacağını düşünmek de iyiymiş, ne kadar naif insanlar var dünyada. 😀 Karagöz - Hacivat çeviriyorlar, birileri de bizi muhatap alıyorlar diye seviniyor. 24 yılda hiçbir şey öğrenmemesi bu halkın çok garip. Evet, sizin düşüncelerinizi çok önemsiyorlar. O yüzden ülke bu halde. Her gün gündemi değiştirmek için bir şey buluyorlar.
Ne uzattılar konu ya. Kapatın da rahat edelim. İşin gideceği yer belli zaten sadece "bakın ne kadar da çok kişiyi dinledik" diyip ortamı yumuşatmak için tiyatro döndürüyorlar.
Akil adam oldular başımıza. Oyun oynamak ve boş yapmak dışında özelliği olmayan kimseler nasıl bizi temsil edecek?
Abi o zaman siz temsil edin. Yani birileri elini taşın altına koymuş. Ha kendi çarkları dönsün diye ha senin benim için... Ama en azından bir kamuoyu oluşturuyorlar. Kendisine karşı ne pozitif ne de negatif bir tutumum da yok.
@erhanm "siz temsil edin" nasıl üstten bir bakış açısı? Benim zaten temsil etmek değil temsil edilememek gibi bir derdim var. Ben bu adamları tanıyorum ve temsil edecek yetkinlikte olduklarına inanmıyorum. Bu şahısların oyuncuların değil devlet yetkililerinin tercih ettikleri kişiler olduklarına inanıyorum tıpkı zamanındaki sözde akil kişiler gibi.
@fasterinside üstten bakmıyorum. Çözüm önerinizi duymak istiyorum. Örneğin onlar orada olmasa sizin sizi temsil etmesi için gönderebileceğiniz birileri var mı? Ya da bunlar orada olduğu için, oraya gidemeyen ama aslında çok daha yetkin kimseler var mı?
He bunlar seçilmiş kişiler mi bilemem.
@fasterinside oyun oynayan etmeyecek de kim temsil edecek? her alanda mütahhitler var bırak da burada da ehli olsun.
@erhanm Bir kere baştan yöntem yanlış. Bir gece bu kişiler kendilerini ortaya attı ve nedense bunlar bir anda ayağa çağırılarak bizi temsil eder hale geldiler. Temsilciler şahıs değil kurumsal olmalıdır. Bu memlekette TOGED gibi bir çok yetkin dernek, organizasyon veya vakıf vardır daha iyi temsil edecek ya da Taleworlds gibi bu konuda global başarı yakalamış yerli firmalarımız var. Bunlar bilirkişi olarak dinlenebilir. Oyun oynayan ve rıza üretme aracı olarak kullanılacak sözde influencerları çağırmak zaten. Benim attığım mail üzerinden iletilecek öneriye kaldıysak geçmiş olsun zaten son oyunlarınızın tadını çıkarın.
@fasterinside "Akil adam oldular başımıza. Oyun oynamak ve boş yapmak dışında özelliği olmayan kimseler" diyerek ilk üstten bakmayı siz yapmışsınız. O cümleyi kurduktan sonra "bu nasıl üstten bakış açısı" diye şikayet etmek oldukça ironik.
Siz istiyorsunuz ki evinizde güzel güzel oturun, birileri çıksın, o kişiler de tam sizin kafanızdaki tipte kişiler olsun, sizin yerinize sizi temsil ediversin. Siz ne yaptınız bunun için çok merak ediyorum. Herhangi bir derneğe gidip destek çıktınız mı? BTK'ya veya ekonomi/aile bakanlığına mail atıp derdinizi anlatıp "şu şu kişiler bu işte yetkin onlardan fikir alıp söyleyeceklerini dinleyin lütfen" diye bir öneri sundunuz mu? Cimer'e yazdınız mı? "Kimler oyuncuları temsil etsin" diye sosyal medyada bir anket oluşturup yaydınız mı? Temsil edilmek için ne yaptınız onu soruyorum. Tek bir taş attınız mı kuyuya? Yapıp da sonuç alamadıysanız diyecek bir şeyim yok ancak sanmıyorum. Siz oturun da tam da sizin istediğiniz düşüncede olan(sizi temsil edeceğine inandığınız?) birileri çıkıp haybeden sizin fikirlerinizi savunmaya başlasın istiyorsunuz. Hem de o kadar uğraşmasının, maddi ve zaman olarak onca kaybının hiçbir karşılığı olmayacakken. Bunun ne kadar ütopik ve gerçekdışı olduğunu daha açıklamama gerek var mı? Yok öyle bir şey.
Ticaret bakanlığıyla ve btk ile herkes görüştü, geliştiricilerden derneklere kadar herkes gitti konuştu. Sinan Akkol'undan TOGED'e kadar. Onları çok görmüyorsunuz çünkü youtuberlar/influencer'lar gibi sürekli paylaşım yapıp her şeyi yazmıyorlar. Halbuki en çok görüşmeyi yapanlar onlar. Bunların ise işi zaten sosyal medyada habire yazmak, o yüzden bunlar çok göze batıyor. Bunlardan çok daha fazla esas sektörün tepesindekiler gerekli taraflarla görüşüyor zaten. Öte yandan; oyuncuları zaten oyuncu olanlar temsil etmeli. Geliştiriciler değil. Çünkü geliştiriciler de, geliştirici dernekleri de, sektörün diğer yapıtaşları da kendi çıkarlarını düşünür. Geliştirici derneği geliştiricilerin çıkarını düşünür, oyuncularınkini değil. Onların oyuncuların çıkarını savunmak gibi bir misyonları yok, yapmazlar da. Kendi çıkarlarını koruma altına aldıkları an onların görevi biter. O çıkarlar da oyuncuların çıkarlarıyla her zaman uyuşmaz. Oyuncuların çıkarını ancak ve ancak oyuncular savunabilir. O yüzden tam da "oyun oynamak dışında özelliği olmayan kimseler" oyuncuları temsil etmeli, geliştiriciler değil. Tüm gün oyun oynayan insanlar oyuncuları temsil etmeli. Ticaret Odalarının tüketiciyi temsil etmesi fikri ne kadar absürtse geliştiricilerin oyuncuları temsil etmesi de o kadar absürt. Yani evet; sizin attığınız maile kaldık.
@protego Sinan Akkol'un vs görüştüğünü ben de biliyorum. Yalnızca ifadem bu işin şahıslar üzerinden pr'ının yapıldığını ve bu kişilerin sürece zarar verdiğini düşünüyorum. Tamam evimde oturduğum için artık hiçbir konuda bir daha görüş bildirmem. Özür dilerim.
@fasterinside Elbette PR yapıyorlar, PR yapmadan olmaz. Olay ses çıkması burada. PR yapmamak demek arkaplanda sessizce olağanüstü çabalamak demek. Sessiz olursa; 1) yetkililerin umrunda olmaz çünkü public destek alamaz bu kişiler, ellerindeki koz tamamen halkın çıkarttığı sesten geliyor 2)Niye kimse bişey yapmıyor dersiniz. 3) Bu kişiler hiçbir karşılığı olmadığı sürece bu işe aylarca uğraşamaz maddi olarak manevi olarak da. Bakanlıklarla/BTK ile sürekli görüşmek demek sürekli Ankara'da olmayı gerektiriyor en basit örnek. Bu bir iş. Bu sürecin hiçbir kısmı basit değil. Sizi seçsek mesela oyuncuları temsil etmeniz için eğer Ankara'da değilseniz ne kadar zaman ayırabilirsiniz buna? Bu kişiler sürece zarar vermiyor, "kim görüştü kim görüşmedi bunlar niye görüşüyor niye öbürleri görüşmüyor" diye sosyal medyada konuyu saptırıp odağı kaybettirenler sürece zarar veriyor. Bu tartışmanın zamanı şu an değil. Çünkü bu tartışma hiçbir şeyi değiştirmeyecek, elini taşın altına koyanlar bunlar, bunu tartışınca mucize eseri başka birileri çıkmayacak ortaya. Çıkan çıktı zaten. 3 gündür sosyal medyada tartışma buna döndü. Ne kadar anlamsız. Bunlar çıkmasa başka biri var mıydı çıkacak? Yok. O zaman şu an yapılması gereken bu insanların desteklenmesi ve hatta tam da dedikleri gibi senin mail atman. Adam yazmış, mail atın diye. Sen onu da yapmıyorsun sonra beni temsil etmiyorlar diyorsun. O yüzden diyorum temsil edilmek için ne yaptın diye. Döşe maili okusunlar, elbet akıllarında bir şeyler kalır. Lobicilik budur. "Bunlar beni temsil etmiyor yaa" denilmesi yetkililer gözünde bu kişilerin de pazarlık gücünü yok eder, kimse kalmaz geriye. Bunlar da görüşmese sizin ve benim yani oyuncuları temsil edecek başka kimse yok. Geliştiricilerin/geliştirici derneklerinin hepsi kendilerinin ve üyelerinin çıkarlarını korur, oyuncularınkini değil. Bize oyuncu lazım. Tüm gün oyun oynamaktan başka bir şey yapmayan kişi lazım. Bunlar lazım. Bizim halkta sanırım sistemden dolayı pek yerleşmedi ama, normalde idareden bir isteğin olduğunda bölgenin milletvekiline gidersin, ona oy vermiş olsan da olmasan da. sürekli istediğin şeyi belirtirsin. baskı yaparsın, o da gider o baskıyı gerekli yerlere kanalize eder. lobicilik budur. sen diyorsun ki ben bu milletvekilini seçmedim, bu beni temsil edemez, o yüzden ben bununla konuşmam da. onun yerine her yerde bunun beni temsil etmediğini söylerim. anlatabildim mi yanlışlığı? elinde olan bu, başka öne çıkan kimse yoksa o kişiye seni temsil etmesi için baskı yapacaksın. milletvekili kalkıp senin ayağına gelip senin fikirlerini öğrenip sonra onları savunmaz. sen yapacaksın bunu. anlatacaksın, etkileyeceksin, baskı yapacaksın, public ortamda o kişiyi de destekleyeceksin ki o da onları alıp gerekli yerlere kanalize etsin. Milletvekiline ulaşamıyorsan ona ulaşabilecek kadar gücü olduğunu bildiğin bağlantıları olan birine gidip ona baskı yaparsın. Lobicilik denen şey budur temelinde. lobiciliğin ne kadar etkili olduğunu bu ülkede her gün yaşadığımız halde hala bunu nasıl bu kadar küçümseyebiliyoruz ki? şu an senin yaklaşımının "ya zaten ülkeyi yönetecek kimse yok" diyip hiçbir şey yapmayanların yaklaşımından farksız. o şekilde oturursan 20 sene daha aynı yönetimle yönetilmeyi tercih ediyorsun demektir. elinde ne varsa onu kullanacaksın. sen görüşlerini o görüşleri değerlendirebilecek kişilere sunmuyorsun ki. sorun o. sen birilerinin mucize eseri senin kafandaki görüşlerle aynı görüşlere sahip olup gidip onları savunmasını bekliyorsun. böyle bir şey hiçbir zaman olmayacak. o görüşleri sen o insanların aklına sokacaksın. temsil edilmek böyle olur.
@fasterinside elini taşın altına koyma. Koyanlarada bunlar mı temsil ediyor bizi? Sen koy dedigindede üsten bakıyorsun de. Yemin ederim twitter sizi deli etmiş başka bir şey değil bu :))
Karşı tarafın bu soruları dikkate alacağını düşünmek de iyiymiş, ne kadar naif insanlar var dünyada. 😀 Karagöz - Hacivat çeviriyorlar, birileri de bizi muhatap alıyorlar diye seviniyor. 24 yılda hiçbir şey öğrenmemesi bu halkın çok garip. Evet, sizin düşüncelerinizi çok önemsiyorlar. O yüzden ülke bu halde. Her gün gündemi değiştirmek için bir şey buluyorlar.
Ne yazık ki ben de öyle düşünüyorum.
Ne uzattılar konu ya. Kapatın da rahat edelim. İşin gideceği yer belli zaten sadece "bakın ne kadar da çok kişiyi dinledik" diyip ortamı yumuşatmak için tiyatro döndürüyorlar.
Boşuna tartışıyorlar, kapanacak...
2 gün uzar, 1 gün kısalır, 3 gün gene uzar ama kapanır. En geniş istisna ise "oyun üretebilirsin ama sadece dışarıya satabilirsin" olur.
Yakında bilgisayar alımı bile kısıtlanabilir...