Honeywell termal pad falan da kar etmedi, gittim Thermal Grizzly Kryonaut Extreme aldım laptop için umarım pumpout olup 6 ayda kurumaz laptopu açıp değiştirmek tam işkence.
Teknoseyir gündemi
#işbankası#HaftalıkGündemeMalzeme#diecast#StarWars#OtoSeyir#OtomatikVites#ForzaHorizon6#Steamyazindirimleri#steammachine#naysSon bir saat içinde 276 ziyaretçi, 80 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Biraz güçlü cihazlarda oyuncu vs bunlarda termal macunu en kötü 6 ayda bir değiştirmek lazım. Çünkü o aşırı ısınma sonrası soğuma derken yapısı değişiyor macunun. Her ne kadar tozunu da alsanız cihazın yani o macun işlevini yitiriyor.
Ya bu delin kafasına tüküreyim hocam öyle bir şekil yapmış ki anakartı söküp komple makinayı parçalayıp anca açabiliyorsun aleti. Sırf bununla uğraşmayayım diye gittim termal pad aldım o da olmadı. Fanlar sürekli dönüyor macuna geri dönüyorum ama yani bir daha da laptop alırsam böyle ters anakartı olan 2 olsun bundan sonra içine bakıp öyle alım yapacam.
@mrx Güya dell o tasarımı kolay upgrade olsun diye yapıyor ama saçmalık artık. Birde fanlar bir süre sonra eski performansında da olmuyor. Atıyorum 2 3 sene geçtiyse bir fanları yenilemek iyi olur ya da petekleri ızgarayı falan sıcak suyla iyice yıkamakta gerekiyor bazen tozlar nemden yapışıyor temiz gibi görünüyor ama bir sıcak suya 20 30 dk tutuyorsun leş gibi pisli çıkıyor.
@orcunfix aman aman dur aklıma sokma komple yıkatacaksın bana makinayı 😀 şu macunu süreyim de yeter gerisi fantazi artık 😀 bu boktan şehre geldim geleli düzgün gitmedi bir şey zaten elimde kalmasın alet artık kafayı yerim yoksa 😀
@mrx Yok ya sadece soğutucuyu çıkart komple temizle iyice, ufak kovaya sıcka su sabun hatta beyaz sirke ve karbonatı ekle karıştır at bir 1 saat beklesin. Sonra çıkart iyice fırçalarsın baya pislik akıyor. Sonrada nasıl kurutacam dersen saç kurutmayı bas zaten alev gibi oluyor e haliyle su mu kalmıyor yani komple ısınıyor sıkıntı yok. 😀
@mrx Kardeşimin Dell G16 da böyle. Çok saçma bir tasarımı var.
https://teknoseyir.com/durum/1743224
@anil_ Ya bu dell in G serisi hep garip tasarımlardan ibaret bir daha dell almayacağım illallah ettirdi tamam sağlam kasa vs ama yok yani bunun bakımı ile uğraşılmaz.
@mrx Laptop tozlandı, servise sorduk; parayla temizlik yapıyoruz dediler. İlk defa böyle bir şeyle karşılaştım garantisi olan laptopta. 😀 Bir de güncel bios kurunca ekran kartı düşük watta kalıyor. 1.18'de sorun yok bi'.
Thermal Grizzly performansı nasıl?
vallahi performans olarak daha üstü sıvı metal.
@mrx Acaba 4070ti ekran kartıma uygulasam iş görür mü diye düşünmüyor değilim. Alalı 2 sene oldu ve artık sıcaklıkları eskisi gibi değil.
@mr-paramedik Thermal Grizzly Duronaut tavsiye ediyorlar hocam ekran kartı vs. için
@mrx öyle mi, o zaman hemen araştırayım. Teşekkür ederim bu bilgi için.
Honeywell yazinca ucak avionikleri aklima geliyor nedense 😀 Bu dusen 787 nin fuel cutoff switchlerini de Honeywell uretiyormus.
Adamlar zamanında deli yatırım yapmışlar her yerde parmakları var. Alternatif ürün geliştirme çalışıyoruz onda bile 3M/Henkel kullanmak zorunda kalıyoruz.
Ülkemizde bir şeyler yapılıyor ancak malzeme bilimi halen çok geride.
Aviyonik bir yana genelde uçak ECS sistemlerini üretirler 🙂 Ben de bu sene o yüzden ayaklı fanlarını aldım başarılı.
Dell 7567 var benim o da ters. Ancak benim başka bir sorum olacak, vram vs üzerinde termal ped var ama onların kalınlık kaç mm bulamadım. Onları bulmanın bir yolu yöntemi var mı açmadan ?
Sipariş verip açtığım zaman onları değişeyim diyorum.
Bunları ölçen aletler var onunla bakıyorlar normalde. Nette yazmıyorsa kendiniz ölçmeniz gerek. Burada sıkıntı die üzerindeki terrmal macunun heatsink ile temas etmesi gerekiyor, etmezse daha kötü sonuç alırsınız mevcut durumdan.
onları değiştirmene gerek yok hocam parmak izi bırakma pad üzerinde yeterli aynen kullanabilirsin üzerindeki padleri.
@mrx @mr-bell Özelliğini yitirmemişse değiştirmeye gerek yok. Şu anda termal putty de sürülebiliyor ama dediğim gibi heatsink'in işlemci veya ekran kartı çipine karşılık gelmesi gerekiyor. Eğer olması gerekenden fazla kalın termal pad kullanırsanız işlemci ve ekran kartına sürdüğünüz termal macun heatsink ile temas etmez ve daha kötü sıcaklık değerleri alırsınız. Denemeniz lazım illa değiştirmek istiyorsanız termal padleri.
@anil_ @mrx kabaca 8 yıl oldu alalı, 1 sefer termal macun değiştim ama ped değişimi olmadı.
Değişsem sıcaklık değerleri boşta biraz daha iyileşir diye düşünerek öyle demiştim.
Sıcak soğuk derken malzemenin yapısı bozuluyordur belki.
@mr-bell 8 yılda özelliğini yitirmiştir ama değiştirecekseniz dediğim noktalara dikkat edin.
Yanlışın neresinden dönsen kardır. Kryonaut Extreme'i işlemcide ve Kryonaut Extreme + pullsar termal pad ikilisini ekran kartında kullandım. şuan hala işlemcim 50 dereceyi zor görür( Corsair Hydro H110i) ekran kartını şuan kullanmıyorum o yüzden bir yorum yapamıcam.