Kişisel gözlemlerim sonucu:
1.Sosyal bilimlere yönelik kesin cevaplı sorularda ve belirli verilerden çıkarım yapma sorularında;
Claude 3.5 > Gemini 1.5 > Chatgpt 4
Claude doğrudan özüne yönelik cevaplar verip özellikle laf salatası yapmaktan gereksiz bilgi vermekten kaçınıyor gibi. İstenilene ulaşma konusunda en başarılı yapay zeka.
Chatgpt genellikle geveziğe dalıyor. Konunun özünden çok yanlarını, ayrıntılarını anlatıyor.
Gemini başka alanlarla ilişkilendirme sevdasına düşüyor ve özden uzaklaşıyor.
2. Sosyal bilimlerde benzer ve yakın kavramların ve terimlerin arasındaki farkları açıklamada:
Gemini 1.5 > Claude 3.5 >Llama3.1> Chatgpt 4
#yapayzeka #ai
benim de deneyimlediğim kadarıyla claude sorulan soruya daha sadık kalıyor.
Yazılım için
Claude 3.5 > Chatgpt 4 > Gemini 1.5
Input ve output beklentisi fazlaysa
Chatgpt o1-preview > Claude 3.5 > Chatgpt 4 > Gemini 1.5
Claude sitesini MEB engellemiş, giremiyorum okuldaki bilgisayarımdan. 🙂 Chatgpt ve gemini açık.
Bizim dairede hepsi serbest hocam. Bizde görsel oluşturan Dall.E falan yasak.
@arandur
@nakah bizde kotalı olanlar böyle.
@nakah oyun siteleri falan da kafadan yasak.
Ücretsiz kullanımda Claude hemen tıkandı. Ücretsiz bir ilerleme seçeneği de sunmadı. Halbuki ChatGPT ile kıyaslayınca üstün bir performans sergiledi. Hem yaratıcılıkta, hem de görsel oluşturma işinde istediğime en yakın yanıtları verdi.
Evet maalesef, günde 5 soru sondan bitiyor hakkkn
@arkeolog şimdi alt seriden motora geçti ve yanıtlarda saçmalamaya başladı. Bunun ücretsizi kullanılmaz.
aynen Claude güzel ama çok çabuk limit doluyor. chatgpt daha esnek o bakımdan
@arandur ücretsizi böyleyse ücretlisini almayı düşünürüm
claude premiumda da sık sık tıkanıyor limit koyuyor.
cabina.ai şimdilik işimi görüyor. yoğun kullanım senaryosunda abonelik değil de jeton 😀 satın alma opsiyonu hoşuma gidiyor