Merhaba arkadaşlar,
Güzel sağlam ve ömürlük bir el feneri arıyordum. AliExpress kuponları ile şu fener kargosuyla vergisiyle 1550₺'ye geliyor şu an. Bu fiyata daha iyi bir alternatif var mı? Veya aynı seviyede daha uygun bir seçenek? Farklı nitecore modelleri de olabilir aslında ama gerek fiyatı gerek ışık seviyesi ve pil boyutuyla en f/p bu gibi duruyor, ne dersiniz?
#elfeneri #fener #nitecore @tascagdas

@tascagdas
21700 lümen mi 😮? Ne amaçla kullanacaksınız?
Edit: 4400 lümenmiş galiba. Daha mantıklı bir sayı.
21700 kullandığı pil tipi hocam, 4400 lümen bu, şehirden kısmen uzak müstakil evde yaşıyorum, sürekli lazım oluyor geceleri, ben de almışken bir daha lazım olmayacak pilini rahatlıkla değiştirip kullanabileceğim sağlam bir el feneri arayışındayım. 11.11 indirimleri bahanesiyle alayım dedim şimdi bakınıyorum.
Hemen hemen aynı fiyata geliyor yanında birkaç ekstra renk filtresi ile, daha mı kullanışlı olur bilemedim.
https://a.aliexpress.com/_EGNxKVf
Şu modeli alacaktım ilk başta çok hoşuma gitmişti ama pili çıkarılabilir değilmiş o yüzden vazgeçtim.
https://a.aliexpress.com/_EG7fs45
Bime 11 kasımda 350 liraya gelecek bir fener var alabilirsiniz.
Hocam çok farklı bir alet o 😅
@eaydogan el feneri demedim zaten sadece fener yazdım. 😀
Teşekkürler hocam bunun pek ömürlük olacağını sanmıyorum aradığım türde bir ürün değil, sağolun tavsiye için.
Bu üç seçenekten birini alacağım ama kararsız kaldım, alttan ikisi 21700 kullanıyor, ortadaki en yüksek ışık seviyesine sahip, en üstteki en kullanışlısı... @tascagdas yardım 😅
Bu tip yüksek lümen değerine sahip fenerler üst seviye de çok kısa çalışma süresi var. Bu nedenle yedek pil olayını düşünün derim. Büyük ihtimalle bakmış olmalısınız. Lumen ve çalışma sürelerine
En yüksek güçte uzun süre çalışmıyor fakat daha düşük daha uzun kullanılabilen güç seviyeleri daha yüksek, örneğin 4400 lümen bu fener orta güçte 1000 lümen veriyor ve bunu uzun süre yapabiliyor. En yüksek modu 1000 lümen olan cihaz 280 lümende orta seviye ve uzun süreli kullanılabiliyor. Bu açıdan 4400 lümen olanı almak mantıklı geliyor bana. Piller 18650 ve 21700 tipi bulunabilen piller, sıkıntı yok o açıdan.
Söylemek istediğim buydu yüksek güç. 👍
Nitecore iyi bir markadır. Alternatif olarak Olight ve Fenix'e bakmanızı da tavsiye ederim.
Hocam, öncelikle nerede nasıl bir kullanım planlıyorsunuz. 21700 şuan benimde favori pil boyutum fakat günlük taşımaya çok uygun değil. Nitecore güzel iyi firmadır fakat fiyat performansta çok iyi bir firma değil. wurkkos, wuben, manker, sofirn, mateminco (aka. astrolux), lumintop gibi firmalara bakabilirsiniz. iyice fiyat performans istiyorsanız convoy markasına bakın. şuan çok musait değilim ama kullanım senaryonuzu yazarsanız direk modelde önerebilirim. he illa nitecore gibi bir tam paket firma olsun diyorsan nitecore yerine olight, acebeam,fenix, armytek gibi markaları önerebilirim.
Hocam sürekli çantamda taşıyacağım, yeri gelecek geniş arazide dağda taşta kullanacağım, yeri gelecek akşam vakti ışık yokken açıp bor yere koyup mangal yapacağım, güvenlik amaçlı evin etrafında kullanacağım vs... Söylediğim bütçeyi ayırdım bu iş için fakat o fiyata alabileceğim en iyi aleti almak istiyorum. 20 yıl bir daha bu işe para harcamak istemiyorum açıkçası. Geniş açılı, 21700, mümkünse pwm olmayan çünkü amatör de olsa difüzör vs ile gece basit foto video çekebilirim, dayanıklı bir fener arıyorum hocam. Şimdiden teşekkürler...
@eaydogan anladım hocam. tahmin ediyorumki üzerinde şarj devresi olmasıda işinize gelecektir. (pilin üzerinde olmasından iyidir) Eğer uygun fiyatlı bu nitecore a benzer özelliklerde olsun diyor iseniz aklıma sofirn IF25A (https://www.aliexpress.com/item/4000992862148.html?) öneririm piliyle birlikte 31 dolar gibi bence harika bir fiyatı var. içinde anduril yazılım var. sofirnden kod alarak daha ucuza bile gelebilir. nitecore a göre tek eksiği manyetik kapak olabilir. onuda convoydan alabileceğiniz yuvarlak neodyum mıknatısla halledebilirsiniz. kuyruğun içinde yer yoksa dahi en kötü epoksi ile dışa yapıştırırsınız. Bence nitecore a o kadar para vermeye gerek yok. entegre şarj devresi olmayan modeller isterseniz daha güzel modellerde var. fikir versin diye belirteyim mesela ben yanımda hergün emisar d4v2 taşıyorum.
@tascagdas şarj cihazım var entegre şarj devresi olmaması daha iyi bile olabilir benim için, ne kadar az devre o kadar uzun ömür benim için...
@tascagdas lumintop modellerini beğendim, bir tane 14500 pilli bir tane de 21700 pilli modelini alabilirim aslında, ne dersiniz?
@tascagdas bu ikisi için ne dersiniz?
@eaydogan hocam bu iki fenerde bende var. çok güzeller fakat fw21 pro fazla flood ve turbosu sadece 10 saniye falan açık kalabiliyor. aklınızda bulunsun. bütceyi az arttırarak x9l versiyonunu alabilirsiniz sbt90 gibi canavar bir led var içinde. yine turbosu kısa ama throwu çok iyi.
Bunların yanına ucuz işe yarar bir önerim https://tr.aliexpress.com/item/32803090535.html
AliExpress eskisi gibi kapıya kadar geliyor mu yoksa gümrüğe takılma riski var mı son yasa değişikliklerinden sonra?