Merhaba;
Kardeşim sgk kaydı olan çalışan. Geçenlerde covid olduğu için karantinadaydı ve 7 gün raporu işyerine iletti.
Bugün bahsi geçmiş, o parayı devlet ödeyecek şirket o 7 günü ödemez demişler.
Bunun prosedürü nedir ?
Sgk dan bu parayı en kolay nasıl tahsil edebilir ?
Teşekkürler.
Son bir saat içinde 199 ziyaretçi, 88 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
e-devlet üzerinde şahıs ödemeleri sorgulama var. Oradan kontrol edebilirsiniz. Birde banka hesabı kaydetme bölümü var bununla ilgili. Banka hesabı tanımlamazsa ptt üzerinden alıyor ama tanımlarsa rahatça istediği hesabına yatırılır para.
Banka hesap tanımlaması hangi sekmeden yapılıyor ?
Bunların hepsi sanırım bilgisayardan kolaylıkla yapılabiliyor.
@mr-bell
Sosyal Güvenlik Kurumu > Şahıs Ödemeleri Sorgulama
https://www.turkiye.gov.tr/sgk-sahis-odemeleri-sorgulama
Sosyal Güvenlik Kurumu > Şahıs Ödemeleri Banka Hesabı Tanımlama
https://www.turkiye.gov.tr/sgk-sahis-odemeleri-banka-hesabi-tanimlama
@felixfelicis Direkt ilettim kardeşime, teşekkürler.
Raporlu günleri SGK karşılıyor, o parayı nasıl alıyoruz hiç bilgim yok, olması gereken e-devlet'te banka bilgilerimizin olması ve tercih ettiğimiz hesaba yatırılması ama henüz o seviyeye gelmedik. En son PTT'den alınıyordu, çoğunlukla uğraşılmıyor, geri devlete kalıyor.
Geldik geldik o seviyedeyiz. Şaşırtıcı ama 😀
Alo 170'ten yatıp yatmadığını ne zaman yatacağını öğrenebilir, ziraat yada PTT den çekiliyordu.
7 gün maaşından kesilir sigorta sana 5 gün parası yatırır. Edevletten banka iban tanımlamazsan ptt adına yatar para.
5 günün ücreti tam mı yatıyor yoksa 3/4 yada 2/3 gibi oranlarda mı yatıyor o 5 gün. Kardeşim öyle bir şeyler duymuş arkadaşlarından. Brüt üzerinden vergi kesintisidir belki dedim.
Bordro'da görünen net ücretin 3'te 2'si yatması lazım @hamitozlu
2 günün de işyeri tarafından ödenmesi zorunlu değil ama genelde öderler
@s1234 ayakta teadavi %70 yatarak %50 brüt ücretin
@hamitozlu abi yatarak dediğin ne oluyor acaba?
@hamitozlu Evde kaldı, yani hastane yatışı olmadı.
@s1234 hastanede yatarsa yatarak diye geçer %50 sini öderler @mr-bell
@hamitozlu teşekkürler abi
@s1234 rica ederim
3 gün üzeri raporları sgk karşılar şirket yerine. ptt'ye veya tanımlıysa direkt bankaya yatar bir sonraki ay
3 gün 2 gününü de ödemez 🙂
Edevlet'ten " Şahıs Ödemeleri Banka Hesabı Tanımlama " alanına hesap tanımlarsa ödeme hesabına gelir, yoksa PTT'ye ismen yatıyor ve gişeden almanız gerekiyor.
keşke ben de zamanında sorsaymışım 🙁
@fikri ilginçtir banka bilgisini girince bu sabah hesabıma para yattı, beklemiyordum 🙂
@fikri söyle ki: