Habertürk, BTK verilerini kaynak göstererek yayınladığı haberde 2021 yılı ilk çeyreğinde IMEI kaydı yapılan mobil cihaz sayısına göre Türkiye telefon pazarının dağılımını ortaya çıkarmaya çalışmış.

1) Samsung %36,7
2) Apple %32,4
3) Xiaomi (Mi, Redmi, Poco) %7
4) OPPO %6,2
5) General Mobile %5
6) Reeder %4,1
7) Hiking %3,4
8) Huawei %1,5
9) Casper %1,1
10) Vivo %1
11) Trident %0,6
12) Realme %0,4
13) Doogee %0,2
14) Oukitel %0,1

https://www.haberturk.com/turkiye-akilli-telefon-pazar-paylarinda-son-durum-haberler-3140771-teknoloji

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Mustafa @neolind

    Bu firmaların kendi yaptırdıkları kayıtlara mı dayanıyor yoksa kullanıcıların mı?

  • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

    Kopan gürültüye kıyasla Xiaomi baya düşükmüş.

    • Orcun @orcun

      Çoğu kaçak çünkü. Bakmayın yeni modellerine imei yazılamıyor ama redmi 7 8 9 serileri hep gırla imei atılıyor telefoncular satıyor vs. öyle bir büyük kitlesi var. Ama bunlar resmi kayıtlı değil ? resmiyette yoklar. Bir anket açılsa mesela miui türkiye olsun dh olsun verilere bakılabilir. Büyük bir ihtimal xiaomi telefon kullanıcıların çoğu kaçak cihaz kullanıyordur.

    • Mücahit Köse @mucahitkose

      Yani bir telefon parası kadar para verip (2006₺) Xiaomi'ye IMEI kaydı yapmak akıl işi değil.

    • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

      @orcun Kaçak çoktur ama çoğunluğu oluşturduğundan şüpheliyim. Kopan gürültüden kastım sadece kullanıcı ilgisi değil. Oraya buraya Xiaomi mağazaları açılıyor, Migroslarda satılıyor falan filan ama resmi satış hacmi anca diğer kategorisinde kalmış.

    • Orcun @orcun

      @emrah-ozturk O mağazaların olayı resmi olarak xiaomi aslında ülkemizde yok. Bayilik verilmiş yani onu da birtane firma işletiyor o kadar. Hani resmiyette kağıt üstünde var gibi ama tam öyle değil. Mağazalarda birde sadece telefonda yok ? tv var bileklik var işte 120 liralık kulaklığı var adaptörleri var tartısı var ohooo gratis veya watsons gibi herşey var. 😀

    • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

      @orcun Orası öyle, ama yine de Mi markalı telefonun sadece %1.1 olması tuhaf geldi bana, belki de veri hatalıdır. O değil de, sokak röportajlarında 'çıhar telefonuğu bahiğim' diyen dayılar çok da haksız değil mi acaba? 🙂 Her üç kişiden biri iPhone almış, Samsungların bile en ucuzu çok da ucuz değil. Ben veriden şüphe ettim.

    • Orcun @orcun

      @emrah-ozturk Öyle ya ben çevremde olsun toplu taşıma da vs. olsun genelde iphone görüyorum. Yani samsung var ondan sonra 50 yaş üstü amcaları teyzeleri saymıyorum vs. ya iphone ya samsung çoğunluk. Ama şöyle, dikkat ediyorum çoğu eski model. Genelde 6s 7 8 veya çok nadir x veya üstü gördüm. Birde şu mantık var. Adam diyor ki ya tamam okey 7 bin lira verdim bunu ben 4 5 sene kullanıcam. Bu mantıkta olunca adam gidiyor 36 ay krediyle taksite de girse iphone alıyor. Çünkü niye ? ya diyor 4 sene belki 5 sene kafam rahat olacak haklı öyle rahat oluyor. Ben toplu taşımayı sık sık kullanıyorum bayadır yani bir allahın kulunda da şöyle mi 6 göreyim veya huawei mate 10 göreyim olmadı. Ne metro ne otobüs ne dolmuş yok allah yok. O kadar nadir görmüşümdür ki anlatamam. Ki benim resim görüntü hafızam baya iyidir ama yok. Adam çünkü almış denemiş ve birkere pişman olmuş. Birdaha riske giremiyor çünkü riske edecek parası yok. O ona çarçur gereksiz harcama gibi geliyor. O yüzden o topa etliye sütlüye bulaşmadan 36 ay taksitlede olsa iphone alıp geçiyor. Hani bana deselerdi mesela 36 ay taksitle sana iphone 12 vereceğiz aylık 300 lira vallahi billahi zerre düşünmem gidip a32 alacağıma 1 sene taksitle, gider iphone 12 alırdım.

    • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

      @orcun Mantıklı. Bir de ekonominin kötü gittiği dönemlerde lüks ürün satışı çok da düşmez. Onun alıcısı krizden çok da etkilenmediği için değiştirmek istediğinde gider alır yenisini. Ucuz telefon kullanan mümkün olduğunca elindeki ile idare etmeye uğraşır. Bundan başka bir de kaçak oranı baya yüksekmiş hakkaten. Resmi satışın %20'si kadar tahmin edilmiş, ki son zamanlarda daha da artmıştır.

    • Orcun @orcun

      @emrah-ozturk Aslında dahada artardı ancak şu oldu. Redmi note 10 serisi mi 11 serisi bunlara şuan için imei atılamıyor. Normalde xiaomi cihazlarda sim 1 portuna imei yazılamaz çünkü cpu ile galiba arada şifrelemesi var. Hep şifreli haberleşiyormuş. Kırılamadığında olmuyordu. Hep sim 2 portuna imei atılıyor çünkü şifrelemesi yoktu. Amaaaaaa bu işte redmi note 10 ve mi 11 ailesinde değişti. Artık sim 1 ve 2 aynı şifrelemeyi kullanıyor ve imei olmuyor. Bu yüzden de mesela şu oldu ? eskiler satışta ama kaçakçılar artık xiaomi yerine başka marka getiriyorlar. Oneplus mesela dahada popülerleşti çünkü uygun modelleri çıktı nord gibi vs. onun harici birde kaçakçılarda felaket şekilde infinix markası popüler şuan. Çünkü imei atmak çok basit ve önlemi yok. 😀 Oneplusta öyle mesela dert değil imei at istediğin kadar güncelle imei gitmiyor. 😀 O yüzden mesela bak yani sıfır fiyatlarına redmi note 10 olsun resmi tr cihazlarda hep bir indirim gelmeye başlıyor çünkü satılmıyor. Çünkü cebinde 3 bin olan 2500 lira olan adam almıyor işte kaçakta daha iyisi var.

    • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

      @orcun Yakında bu kaçak işine de bir tedbir gelir herhalde. Tespit etmek çok zor olmasa gerek, Nokia 3310 IMEI'si ile 4.5G kullanan telefon ayırdedilebilir.

    • Orcun @orcun

      @emrah-ozturk Bayadır konuşuluyor ama bir önlem alınmadı. Zaten şöyle yaptı devlet dedi ki son 7 yılda hiç kullanılmadıysa imeileri kapatıyorum böylece o eski cihazlar bir anda gittiler.

    • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

      @orcun Ama işte onlar kullanımda görünüyor, o önleme çok da takılmıyorlar 🙂 Ne çektik be şu kayıt işinden, daha doğrusu deli dumrul vergilerinden.

    • Orcun @orcun

      @emrah-ozturk Ya tamamen saçmalıktan ibaret bu imei işi. Bırakı nya isteyen aliexpressten de alsın amazonda da alsın karışmayın ? sanki uyuşturucu getirtiyorsun öyle bir önlemi var. Alırsan ama 2 bin tl verecen kayıt için + diyor ki 2 sene sadece pasaport sahibi kullanır onun adına açılmış hat ile vs. 😀 Ya ne gerek var ? adam bırak kardeşim 200 dolara 150 dolara 300 dolara alsın yahu ? zaten vergi almıyor mu yüzde bilmemnkaç yok bilmemne vergisi diye kapıda alıyorlar ya alsın işte ? ama benim ne kullandığıma ne aldığıma karışmasın. Biz vergisinden kaçmıyoruz ki ? gene al vergisini ama '' İNSANCIL '' al.

    • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

      @orcun Ya evet, kayıt parasını verecek olan nereden isterse alsın demek lazım ama ülkedeki babaların işi bozulmasın diye. Uber işi de böyle. Vatandaş ne çekerse çeksin, yeter ki birilerinin işi bozulmasın.

    • Orcun @orcun

      @emrah-ozturk Aman ha milyon dolarlık taksi plakası sahipler ne yapacaktı yoksa ? herifler yatırım aracı yapmışlar 1980 lerden beri aynı sayıda taksi plakası var vs. gram plaka yok verilmiyor falan orada bir körler sağırlar birbirini ağırlar durumu olmuş satıp satıp alıyorlar yatırımlık plakalar vs. hoop ondan sonra hizmet gelsin ? ya 1 milyon dolarlık taksit plakasından nasıl kazanç sağlanacaksa o para dönecek ? ya böyle saçma sapan yatırım mı olur ? 😀 ha hizmet falan umurlarında değil. Ya türkiye koca bir şirket aslında ben bunu farkettim. Hizmet falan yok ortada sadece şirket gibi en tepede birileri var onlar yönetiyor ve insancıl olmayan şartlarda yaşmaya çalışıp sürünen asgari ücretle altında çalışanlar var o kadar.

    • Emrah Öztürk @emrah-ozturk

      @orcun Şimdi biraz daha yazacaktım ama neyse, konu uçmasın yazık olur 🙂

    • Orcun @orcun

      @emrah-ozturk Var ya aramızda gezinen garip insanlar var. Ve şikayet de ederler. 😀 Ha ama sorsan kendilerinin durumunu çok iyidir bunların siyasetten falan über zengindir toz kondurtmazlar. Yeter ki kendi ayakları boka batmasın düşmesinler babalarından analarından daha çok o kişileri savunurlar. Dinsiz imansız kitapsız ciğeri beşpara etmezler işte.

  • Orcun @orcun

    Peh peh pehh koca huawei ne hale düştü. Amerika bir ambargo koydu herifleri resmen yok etti. Ne tablet ne amiral gemi ne orta segment yok oldular. Zamanında biz dediğimizde millet taşlıyordu bizi '' YAW YOK YHA ÖYLE ŞEY OLMAZ HERİFLERİN KİRİN İŞLEMCİS İVAR BİKEREM HEMİDE GOOGLE SERVİSLERİDE YÜKLENİYORMUŞ ABARTMAYIN YA '' diye gezen herifler ne oldular ya ? çakal promotörler sizi 😀 Casper ile neredeyse denk arkadaş, arada uçurum yok ? casper'ın kaçtane modeli varda getirtip satıyor birde ? 😀

    • catpower @catpower

      vallahi sizin bu dediğinize karşı çıkan kimse iktisadi bilgilerini acil gözden geçirsin :). huawei şükür etsin bunu bulduğuna yakında oda kalmaz o halde halen burnundan kıl aldırmıyor adamlar. Biz en iyisiyiz diyor.

      bence iyi bir durumda değil amerikanın bir lafı ile tüm firmalar böyle yapıyor ve sebep veri sızdırma ama kralını Amerikalı firmalar yine Amerika ile yapıyor. Yani kendisi yapınca suç değil başkası yapınca suç oluyor. Biz tüketiciyi koruyan bir şey yok burada aslında iki devlet veri çalışında anlaşamıyor. Tekel güç kimde ise o kazanmış savaşı.

    • august @august

      @catpower Abd'nin bunu yapma sebebi ilk defa Çin'li bir şirketin teknolojik olarak üstün olmaları. Huawei ön planda çok iyi bir marka olsada ve çok hızlı yükselsede arka planda aslında telekomünikasyon şirketi. 5g konusunda Abd daha adım atamamışken herifler teknolojiyi geliştirince çok ciddi panik oldular.

      Çin uzun zamandır tüketici konumundan üretici konumuna geçmişti zaten, heriflerde inanılmaz para var. Hal böyle olunca serbest piyasa, liberalizm diyen Abd bir anda devletçi oldu :d

    • Orcun @orcun

      @catpower TS olsun dh olsun ilk işte google ile bozulunca amerika ambargo koyunca bak yani forumlara ts'de ki yazıları şaşırırsın. 😀 Ya onu bunu geç büyük yayınların o zaman ki videolarını izle. Hepsi hesaplaşmış gibi bir anda '' YA KARDEŞİM TAMAM GOOGLE YOK, AMA YÖNTEMİ VAR İŞTE ? ANLATACAĞIMIZ REHBER VİDEOMUZ İLE İZLEYİN YAPIN DERT DEĞİL Kİ BUNLAR '' diye video çektiler. O belki bayıldığınız örnek aldığınız sözüne güvendiğiniz '' EDİTÖR'' ler bile çekti. İsim vermiyorum ama araştırın göreceksiniz.

      Tabi ki çünkü orada güç savaşı oldu. Amerika istiyor ki kendisi güçlü olsun hükmetsin. Teknoloji askeri herhangi bir anlamda vs. dünyayı kendi parasıyla döndürsün istiyor ki yapıyor. Ama ne oldu ? o paraları çinlilere üretim için verdiler. İyi de çinliler ne yapacaktı ? gidip amerikan şirketini o parayla satın alacaktı ?dediler ki yok alamazsın yapamazsın. Sonra işte ne oldu ? çat ambargoyu koydu amerika.

    • catpower @catpower

      @august Çin önüne geçemezler oda istediği gibi at koşturuyor görünene o ki dengeler değişiyor adamlar fakir ülkelere milyarlarca lira para verip liman alıyor bir ağ oluşturuyor önümüzdeki 10 yıl çok şey değişecek gibi komple teorisi gibi geliyor ama bence değişecek Çin nakti olarak çok büyük.

  • Ahmeturan @ahmeturan

    Bir de "yeniden canlanan" eski kasa motorola ve nokia telefonlara baksalarmış keşke. 😀

  • x.slymnyldrm @x-slymnyldrm

    Amazondan aldığım Xiaomi bile kaçak çıktı. Çevremde de çok başına gelen oldu. Birileri kaçak sokuyor içeri. Kaçak değil de kayıt yaptırmıyolar

  • kei @kei

    Xiaomi sayısında bence bir sorun var. Ben etrafa bakarak bu kadar az olamaz diyorum. Biliyorum çoğu kişi kaçak alıp imei atıyor ama en basitinden e-ticaret sitelerindeki en çok satanlarda bile xiaomi var, bir sürü yorum var. 26 bin xiaomi telefonu sırf 2-3 site tek başına satmıştır. bunun bir de teknosası vatanı var. Redmi poco belki ucuz diye daha çok satıyor olabilir ama düz xiaominin huawei'den bile daha az olması çok garip.

  • Erhan M. @erhanm

    ABD birine ya da bir kutuma kafayı taktımı hayatta kalması çok zor ne yazık ki…

  • Philip J. Fry @gattuso

    Kendim de bir iphone kullanıcısı olarak, bu pahalılığa rağmen Apple'ın bu kadar tepede olmasına şaşırmadım desem yalan olur. Eyvallah, çoğu kullanıcı seviyor, cihaz değer de kaybetmiyor ama Xiaomi'den üstte olması hele hele 5'e katlaması çok da olası gelmedi bana.

    samsung ise bir dönem içine düştüğü durgunluğu model bombardımanı yaparak aşmayı başardı, birçok değişik serisini kullanan çokça insan görüyorum artık.