Aşırı garip bir şey farkettim eski bir notebook vardı onu temizledim vs. Bilgisayar ekranı açık şekilde ama ekranı üzerinde duruyorken biraz işlem vs yapıldığı zaman sıcaklıklar inanılmaz artıyor. O kadar ki 100 dereceyi görüp kendini kapatıyor. Fakat normal pozisyondayken kasanın üzerinde dururken ne yaparsam yapayım 80i geçemiyorum haliyle kapanmıyor. Bu garip şey neden olur sizce 😂


Yatik durumdayken fanlar etkili sekilde donemiyordur ve/veya hava cikisi arka tarafta oldugu icin kapaniyordur.
Hava çıkışı yanda hocam. Elimle ısı borusuna baktığım zaman fana yakın kısımlar soğuk işlemciye yakın kısımlar yanıyordu. Yani fan işini yapıyor gibi ama sanki o ısı borusu bir sebepten dolayı ısı iletmeyi durduruyor 😂
@deniz-fidan şimdi baktım mesela bilgisayar normal pozisyondayken ısı borusunun her yeri sıcak ama tepetaklakken ısı borusunun fan kısmı soğuk işlemciye yakın kısmı sıcak
Bakır boruların içinde sıvı var ve tam dolu olmaz onlar, hem ısı değiştikçe sıvının hacmi azalıp artacağı için hem de zaten buharlaşma ve yoğuşma ile ısı dağıtımı döngüsü yaptığı için. Ekran üstüne yatırdığında sıvı alt kısımda birikip hem bakır boruların bir hiç kısmına temas etmiyor hem de bu buharlaşma yoğuşma döngüsünün tasarımını bozuyorsun
Dimi ben de öyle bir şeyden şüphelendim vapoor chamber falan dedikleri bu sanırım ama 10 yıllık notebookta yoktur diye düşünüyordum.
Kalkıkken borunun iki noktası arasında abartısız 30 derece 40 derece sıcaklık farkı oluyor. Bir tarafa el değsek yanacak diğer taraf bildiğimiz soğuk. Ne zaman ki bilgisayarı düzeltiyorum (elimi de soğuk kısmından çekmedim özellikle) elim 5-10 saniye içerisinde yanmaya başlıyor. 20. Saniyede parmak değdiremez hale geliyor tüm boru homojen ısınmış oluyor.
@deniz-fidan Yorumu düzenledim biraz eksik yazdığım için. O bakır boruların olayı ezelden beri tam olarak bu hocam. İçindeki ısınan sıvı buharlaşır, borunun uzak ucuna doğru gider, orada soğuyunca yoğuşma yaparak tekrar sıvılaşır ve bu döngü sürekli devam eder. Cihazın pozisyonunu değiştirdiğinde bu tasarımı tamamen bozmuş oluyorsun çünkü yatay kullanılacağı düşünülerek tasarlanıyor borular
@protego ben en azından eski bilgisayarlarda dümdüz bakır boru gibi düşünüyordum vay be.
@vizuvv @protego Aklıma şey geldi soğutucu var mesela diğer bilgisayarın altında az da olsa bir eğimi var bu da sıkıntı yaratır mı? Fotoğraftaki kadar bir eğim.
N61JQ (kalp)
Acer Nitro 5'te dik/yan kullanmam birşeyi değiştirmiyor.
Tam fotoğraftaki gibi yaptığım oluyor bazen 🤔
Fan devrine bakmak lazım değişiyor mu diye. Fan dik çalışınca muhtemelen devri değişiyor.
Evet kimisi böyle. Ben de hatırlıyorum.
Isıborusu içinde sıvı varsa yerçekiminden dolayı sıvı aşağı doğru birikip işlemcinin üzerine doğru soğutma işlemi yapamıyor olabilir..
Edit: yukarda yazılmış zaten.