Aracımda 16 inc jant var bir yandan 18 inc jant almak istiyorum. Hem daha heybetli görünüyor hem daha uyumlu oluyor sanki arabaya. Acaba konfordan bir kayıp yaşar mıyım? Daha gürültülü olması veya çukurlarda takur etmesi gibi şeyler yaşanır mı acaba? Bu arada araç 2021 Passat. Tabi o da ayrı masraf olacak eski 4 jant ve 4 lastiğe ölü fiyat verecekler ben ise 4 yeni jant ve 4 yeni lastik alacağım.
Teknoseyir gündemi
#GTA6#TeknoYardım#HaftalıkGündemeMalzeme#NATO#Formula1#Ankara#elma#Network#Alma#networkingSon bir saat içinde 136 ziyaretçi, 24 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
İnce yanak lastik almadığın sürece konfor kaybolmaz hissedilir derecede.
fizik gruptan ayrıldı 😀 araba leylek olacak ? o jantın ağırlığı + büyük lastikle diğer donanımlar nasıl baş edecek?
@ozturka O konfor farkını milim milim hisseden adama hasta derim. Zaten ben de hissedilir derecede kaybolmaz dedim, tamamen konfor kaybolmaz demedim. 18'de kalın yanak bulursa sorun yok.
@agab sadece jant 5,08 cm büyüyecek. lastik kalınlığını katmıyorum? ve sürekli dönen bir parça bu
@ozturka Ee, ben küçülüyor mu dedim? Birinde 55 yanak birinde 40 yanak bakıyorsun. Ben ne diyorum sen ne diyorsun 😀
@agab hocam 18 e 55 yanak takarsak fark ne olacak? sen yine haksız çıkacaksın daha da büyüyecek hem de yüzde olarak 🙂
@agab her yorumda foto gidiyor lanetlendim 😀 😀
her şeyden kayıp yaşarsın. jant kırma lastik yırtma/yarma ihtimalin artar. görüntü için değmez. kazanacağın hiç bir şey yok. ha ben bildiğimi okurum diyorsan buyur denemesi .. tl 😀
konfor çöp olur, araç yükselir, takoz sesleri gelir, her çukurda küfür edersin.
Yahu ama ip ince yanak olmayacak o kadar da değil 20-21 inc almıyoruz 18 inc makul bir değer bence yine yanakları var onun baya
@koraysuna ben olacakları yazdım. tr yollarında 16 dan büyük jant işkencedir. 17 eh belki olabilir.
@koraysuna hız gösterden de olduğundan düşük gösterecektir.
@ozturka ama yeni araçlar 18 inc lastiklerle çıkan çok oluyor hatta passatın full paketi de 18 inc jantla geliyor bunlar konforsuz mu oluyor ki sonuçta aynı alt yapı aynı amortisör
@koraysuna aynı olduğuna emin misiniz? servise bi sorun. takozuna kadar farklı diye biliyorum. lastik yanağı ince olmadığı sürece istediğiniz görüntüyü alamazsınız isterseniz 19 takın yahşi durmaz.
@ozturka siz Şuan kaç takıyorsunuz hocam 19 Dan 16 ya mı indiniz 😄
@koraysuna valla dediğim gibi bana para verseler 16 üstü takmam. ben de isterim 20-21 gezeyim ama bu yolların hakkı max 17. 18 alıp tadına bakmak istiyorum diyorsan elindeki lastikleri satma. sarı sitede bir sürü jant lastik takımı var 2. el var onlardan al zaten uzun süre binmeyeceğine garanti veririm
bunları lastikçide 20 den 17 ye düşüren, 19 dan 16 ya düşüren çok insan görmüş biri olarak yazıyorum 😀
https://tiresize.com/comparison/
kafandaki ölçüleri de burdan hesaplayabilirsin
Siteyi çözemedim bana 18 lik değerleri ayarlayıp ekran görüntüsü atamaz mısın acaba 😀
@koraysuna buyrun 😀
@ozturka 93 ile giderken 90 gibi oluyormuş 😄
Sendeki 16 kalın yanaktır ve ona alıştığın için konforu çok etkiler. Şimdi ebat büyüdükçe yanaklar muhtemelen inceleceği için konfor kaybı illaki olur. Hele ki TR yollarında.
jantın replika olması da ağırlığı ve sağlamlığı etkiler. 16 da hasar almadan kurtulacağın bir çukurda replikada arabanı sanayide çamurluk değiştirken bulabilirsin.
İkisinin ortası 17 alabilirsin.
Evet bendeki 16 inc puanlık konfor çok güzel passatta. Ama bilemedim şimdi bi korktum tamamen görüşünüz için konfordan da vazgeçmeyelim
@ozturka Replika alınmaz ya bozuk TR yollarında.
Paran cebinde kalsın yarınlar karanlik
Aydınlık gün yok ki zaten
@koraysuna o da doğru ,ez parayı gitsin ölümlü dunya
https://www.sahibinden.com/otomotiv-ekipmanlari-jant-lastik-jant-lastik-takimlari?a116336=1261807&a102597=1129729&a4173=73198&sorting=price_asc&a102594=1129648
al hocam filtrelere yaşadığın şehre göre sabaha kadar model seç sana uygun olanı taktır 😀
baktın hoşuna gitti o zaman sıfır alırsın. şimdi elindeki kaliteli jantları yok pahasına verip pişman olmaktan iyidir.
Eyvallah hocam teşekkür ederim iyiymiş bu. Elimdeki kaliteli mi değil mi bilmiyorum da aracın orijinal jantları 😄
@koraysuna orijinal jantlar çeyrek altın gibidir. görselliğin ötesinde bir kaliteleri var
@koraysuna taktırdıktan sonra kesinlikle aracın orjinal süspansiyon/amortisör/yay kısmına işlem yapma. Yaparsan da orjinal parçaların çıkmasını ara veya sıfır fiyatını göz önüne al 😀
@koraysuna https://www.youtube.com/watch?v=c8cfthuP998 sence bu jant niye böyle olmuş bi düşün 😀 tüm bmw merso lar kaynaklı 18 - 19 kullanan 😀 niye çünkü alman devleri jant yapamıyor abi hemen kırılıyor yaaww kalmsndjlnsdjka
Aracınızın 2.0 motora sahip olmadığını farz ederek yazıyorum.
Görüntü olarak gelecek kazançtan çok daha fazlasını performans, yakıt tüketimi ve konfordan ödün vermenize yol açacak bir hareket olur bu. Artan ağırlık sonucunda aktarma organlarının da ekstradan yorulması cabası.
Bunu mutlaka denemek istiyorsanız şöyle bir şey yapabilirsiniz: Elinizdeki takımı satmayın. Ayrıca bir takım 18 inç lastik ve jant satın alın (tercihen 2. elde hızlı satılabilecek bir şey alırsanız daha iyi). 16 inç lastiklere kış lastiği takar kış aylarında kullanırsınız. Bahar gelince 18'lere geçersiniz. Aradaki farkı deneyerek görmüş olursunuz. Eğer 18 inçlerin değmeyeceğini düşünürseniz elden çıkarırsınız. Yok sevdim, yakıt tüketimi, performans ve konfordan yana sorun yok derseniz 16'yı elden çıkarırsınız.
konfor dibe vuracak. Yürür daha fazla yıpranacak.
Konfor bariz şekilde etkilenir. Yolları bozuk-çukurlu bir bölgedeysen jant yamulması, çatlaması, lastik yarılması gibi şeylerle uğraşırsın. Taban genişleyeceği için yol gürültüsü artar. Yeni lastik alırken masrafın en az %50 artar. Yakıtın artar. Karda yol tutuşun azalır.
Bunca götürünün yanında büyük jantın getirisi kuru havada yol tutuşu ama virajları ralli pilotu gibi dönmüyorsan günlük kullanımda farkı hissetmezsin bile.
Ha bir de görüntü olayı var, ben büyük jant sevmediğim için onu da avantaj olarak saymıyorum. Büyük jant, ince yanak kombinasyonu çok kırılgan görünüyor. Ben aksine off-road aracı gibi kalın yanaklı lastik görüntüsünü seviyorum.
arkadaş bunları duymak istemiyor. pc oyunu gibi görsellik arıyor 😀
205/50/18 bir set yapıp keyfinize bakacaksınız , illaki daha sert olacak ama kullanılabilir
@iyidirmuratsenisormali haklısınız hocam yanlış yazmışım 215/50/18 olacaktı
Masrafı yakıtı kafaya takmayın hocam, sizin gözünüze güzel geliyosa takın gitsin. Çıkan jantları da kışlık olarak kullanırsınız saklama alanınız varsa.
Business paketin 17 jantları güzel bence.
Arkaya Elegance paketin krom detayları.
Bir de pedal takımı. Doğuş palakalık..
Tamamdır 👍
Almanya'da bile olsam sipariş edeceğim Passat aynı bu şekilde ;
konfor fark eder yürüyen aksam saglığı fark eder tak tuk ses gelir cukurdan rahat gecemezsin