bzn7 paylaştı.

Arttırılmış değil zombileştiren "gerçeklik"!

Pokemon Go oyunun geliştiricisi Niantic,  Amerikan dış istihbarat servisiCIA'den ödenek alarak Google Earth'ü geliştirmiş Q-Tel adlı firmanın kurucularından John Hanke'ye ait. ELinizde telefon kamerasıyla sürekli fotoğraf çekerek gezdiğiniz "oyunun" yaratıcısı, aynı zamanda CIA vePentagon'a da çalışan biri... Milli güvenlik açısından önemli sorunlara yol açabilecek bir durumla karşı karşıya olduğumuz, sadece buradan anlaşılabilir. Herkesi gönüllü birer kameraya çeviren bu oyunun en önemli handikaplarından biri de, sadece cep telefonuyla görülebilen bu "bedensiz varlıkların" nerede çıkacaklarını oyunu geliştiren firma (ve onun arkasındakiler) tarafından belirleniyor oluşu. Uzaktan kumandalı zombiler,

 

Yazının devamı..http://www.iyibilgi.com/haber.php?haber_id=375424

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 23

Assetto Corsa / Forza Motorsport 6: Apex Karşılaştırması



#ForzaMotorsport6Apex #AssettoCorsa

Forza Motorsport 6: Apex'in (beta) çıkışı ardından sıcağı sıcağına Assetto Corsa ile kıyaslamak istedim. Forza incelememi buradan okuyabilirsiniz. Karşılaştırma sırasında referans olarak sıkça Live For Speed'i gösterebilirim. Zarfa değil mazrufa bakan tüm simulasyon severlerin de denemesini tavsiye ediyorum.

Kararlılık ve Arayüz
  • Beta olmasına karşın yazılım kararlılığında Forza önde. Assetto da enteresan bir durum var. Oyun iki ayrı pencerede çalışıyor. Birisi oyunun menülerini içeren "assettocorsa.exe" diğeri 3D oyunun oynandığı "acs.exe" penceresi. İkisi arasındaki geçişler sıkıntılı olabiliyor.
  •   Assetto, Alt-Tab ile ekranı kolay kolay size bırakmayanlardan. Hemde iki pencereli. 🙂 Arayüzü de oldukça kötü ve hantal. Forza'nın arayüzü ise gayet olgun. Assetto'yu uzun süredir oynamama rağmen hala bazı özellikleri yeni yeni keşfediyorken Forza'da herşeyi elimin altında buldum. İkisi de ayar çeşitliliği konusunda tatmin ediyor.
  •   Assetto Corsa yakında Xbox One ve PS4 için de yayınlanacak. Xbox desteğiyle birlikte artık arayüzün PC'de de toparlanmasını umuyorum. Şayet Xbox ile birlikte Windows Mağaza'da Windows 10 için evrensel uygulama formunda tekrar yayınlanacak olursa arayüzün de yenileneceği ve oyunun tek pencereye sığacağı inancıyla bir daha satın alabilirim.
  • Tam bir mühendis kafasıyla hazırlanmış olan Live For Speed'in arayüzü ise son derece kullanışlı ve görsellikten uzak. Sadelikten olsa gerek, en kararlı yazılım da kendisi. Forza ile bu konuda rekabet edebilir. Assetto ise çok gerilerde.
  •   Forza'nın beta olmasına karşın pek bir kararlılık problemi yok. Yarış esnasında oluşan grafik yırtılmaları ve atlamalar Forza'dan ziyade NVIDIA ile alakalı gibi duruyor. Zira AMD gpu'lu bilgisayarımda bu sorunları da gözlemleyemiyorum. NVIDIA'da benzer bir durum Assetto'da da oluyor. Vsync açıldığında oluşan atlamalar 40+ FPS ile oynuyor olsanız da rahatsızlık veriyor ve vsync'i kapatıp oluşacak yırtılmaları tercih ediyorsunuz. Kullandığım AMD gpu daha zayıf olmasına rağmen 30+ FPS ile oynarken vsync'i açık tutuyorum ve bir rahatsızlık da hissetmiyorum.
  • Grafik optimizasyonu açısından ikisi de çok başarılı. Gpu'nuzun hakkını veriyor, hatta şaşırtıyor.
Çevresel Ekipman desteği
  • Kontrol seçeneklerinde Assetto açık ara önde. Cep telefonunuzu kontolcü olarak tanımlayıp (monect pc remote) onu bile kullanabiliyorsunuz. Direksiyon için Force Feedback desteği harika. Pek tercih etmesem de gamepad ile de rahatça sürebiliyorsunuz. Fare ile kontrol de var. Ben genelde direksiyon için üşendiğim zamanlarda fare ile sürüyorum. Fare ile sürerken arayüzün tıklanamaması gibi yine kararlılık sorunları çıkarabiliyor ancak her türlü klavyeden iyidir. Forza'nın ise elinin en zayıf olduğu yerlerden birisi bu. Gamepad veya klavye kullanmalısınız. Gamepad ile deneme şansım olmadı, klavye ise pek tat vermiyor. Direksiyon desteğinin güncellemeyle geleceği açıklandı, beklemedeyiz.
  • Assetto'nun diğer bir avantajı ise VR desteği. Oculus'u doğrudan destekliyor. HTC Vive'ı da çalıştırmanın bir yolu illaki vardır diye tahmin ediyorum. Forza'nın bu alanda bir iddiası yok. Geleceğe dair bir duyurusuna da rastlamadım.
  • Live For Speed yine her şeyi destekleyen bir tutumla referans olarak deneyebileceğiniz bir simulasyon. Assetto'da direksiyona ayar çekerken olmuş mu diye girip LFS'de iki tur atıyorsunuz.
  • Assetto'nun Force Feedback desteği ise hepsini aşıyor. Çünkü burada pist modellemesinin önemi açığa çıkıyor. Assetto'nun lazer tarama pistlerindeki bütün detayları direksiyonunuzda hissediyorsunuz. LFS'de böylesine detaylı bir pist yok, Forza da ise direksiyon...
Grafikler
  • Model ve doku detaylarında Assetto ezici bir üstünlük kurmuş diyebilirim. Buna karşın Forza görsel efektlerde ve ışık oyunlarında çok üstün.
  • İkisi de neredeyse her ekran kartıyla idare eder grafik kalitesi sunabilecek kadar iyi optimize edilmiş. Tabi Intel HD Graphics hariç. Intel HD Graphics 4600 çift kanal 1600Mhz 16GB Ram desteğiyle bile Assetto'da saçma davranışlar sergiliyor. FPS'yi ayarlardan kısarak 30'a yanaştırabiliyorsunuz ancak grafiklerde anlamsız atlamalar görüyorsunuz. Hatta atlamadan ziyade küçük çaplı zamanda sıçrayış da denebilir 🙂 Forza ise güncel sürücülere rağman Intel'i doğrudan reddediyor ve açılmıyor. AMD ve NVIDIA tarafında işler yolunda. Zayıf gpu'lar bile (8570M / 940M) her iki oyunda da şaşırtıcı grafikler sunuyor.
  • Bu konuda Live For Speed'i referans alamayız. Üç tane mühendis kişisinin geliştirdiği LFS henüz DX9'a geçen sene geçti. Ondan önce çoğunuzun belki hiç bilmediği DX8.1'i kullanıyordu 🙂
Fizikler ve Oynanış
  • Burayı yorumlamak şimdilik biraz zor. Gerçek yorum ancak Forza'ya direksiyon desteği geldikten sonra yapılabilir. Mevcut imkanlarla Forza'nın arcade-sim karışımı NFS Shift tadında fizikler sunduğu söylenebilir. Ancak ben ne kadar yardımları kapatsam da Forza klavyeden girdiğim komutlara müdahale ettiği için fizikleri hissedemiyor da olabilirim. Zaten klavye ile fizikleri gözlemlemek pek de mümkün değil. Mevcut halde Assetto ile aralarında uçurum var. Assetto burada rakibini eziyor. Ancak Assetto da referans olarak gösterdiğim Live For Speed'in karşısında geride kalıyor. LFS özellikle lastik ve süspansiyon fiziklerinde rakipsiz. Mevcut durumda Forza'nın oynanışı dışarıdan bakıyorsanz Grid 2'yi, içeriden bakıyorsanız Real Racing 3'ü (!) anımsatıyor diyebilirim.
  • Fizikler konusunda en önemli etkenlerden biri de yukarıda da bahsettiğim gibi pist modellemesi. Forza bu konuda beni hayal kırıklığına uğrattı. Pistler kaymak gibi çizilmiş, herhangi bir engebe göremedim. Oysa Assetto oynayanlar farkedecektir, bazı pistlerin çok karakteristik bozuklukları var. Oralardan aracın kontrolünü kaybetmeden geçmeye çalışmanın verdiği keyiften Forza'da mahrum kalıyorsunuz. Yaptığınız tek şey çizgi izleyen robot gibi pistte kalmaya çalışmak oluyor. Assetto'da en uzun düzlüklerde bile konsantrasyonunuzu muhafaza ediyorken Forza'da adeta uyuyorsunuz.
  • Yağmur ve su birikintileri ise Assetto Corsa'da yabancı olduğumuz detaylar. Assetto'da henüz sis dışında hava olayı yok. Hava olayları güncellemeyle gelecekler arasında. Forza burada öne çıkıyor. Su birikintilerinin derin kısımlarıyla sığ kısımları arasında aracı çekme farkı oluşuyor ve kontrolü kaybediyorsunuz. Su birikintilerinin neresinden geçeceğinize karar vermek Forza'daki en eğlenceli fizik detaylarından. Assetto'nun bu boşuğu doldurması gerekiyor.
  • Fren mesafesi ve gerçek sürüş destek sistemleri (ABS, ESP, TC) de Forza'da daha başarılı bulduğum detaylardan. Assetto'da frenler biraz fazla kuvvetli. ABS'de fazla mükemmel, hiç kaydırmadan çalışıyor.  Forza'da virajdan çok önce fren yapmanız gerektiğini öğreniyorsunuz ki gerçek pistlerde de araçlar kolay yavaşlayan şeyler değil.
Araç ve Pist seçenekleri
  • Burası yine zamanla değişebilecek bölümlerden. Assetto Corsa gerek ücretli gerek ücretsiz genişleme paketleriyle araç ve pist sayısını sürekli artırıyor. Forza da aynı şeyi oyun içi satın alma yoluyla sunacak gibi duruyor.
  • Genel olarak Forza'nın araç tercihleri bana daha çok hitap etti. Assetto büyük ihtimalle gücünün yettiği markalardan lisanslamaya başladı 🙂 Bir iki  tanesi dışında Lotus'ların hiç birini sürmüyorum ancak oyunda bolca Lotus modeli var.
  • Pist seçimleri tarafında Assetto baskın. Zaten pist sayısı olarak da Assetto oldukça önde.
  • Tekrar hatırlatmakta fayda görüyorum, ortak araç ve pistlerde Assetto çok daha detaylı. Bu detay farkı VR'da kendisini daha fazla belli edecektir. Pistlerin kendisi gibi çevre detayları da Forza'da düşük kalmış.
  • Burada bir etken de mod desteği. Assetto'nun zaman içerisinde kaliteli bir mod havuzu oluştu. Mesela İstanbul Park'ı veya Toyota Supra'yı oyuna mod yoluyla ekleyebiliyorsunuz. Bazı modlar oyunun orjinal içeriğinden bile kaliteli olabiliyor. Her ne kadar üçüncü parti çözümleri sevmesem de mod desteğinin de simulasyon içeriğini zenginleştirdiğini kabul ediyorum.
Müzikler ve Sesler
  • Müzik konusu da Assetto'da dikkat çekmeyen bir olay. Zaten arcade hissiyatını da artıran bir detay. Yine de Forza'nın müzik tercihlerini beğendim.
  • Sesler konusunda ise iki taraf da farklı yönleriyle öne çıkıyor. Assetto mekanik sesler konusunda zenginlik sunarken Forza ise daha bütünsel bir ambiyans sunuyor.
Şimdilik anlatacaklarım bu kadar. Bu yazı kendini güncelleyebilir, güncellemeyebilir de…

Sağlıcakla kalınız.
BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • mometazonfuroat @mometazonfuroat

    Gerçek hayatta hiç drift falan yapmadım ama Lfs'deki lastik ısınması biraz fazla abartı gibi. Drift yapmak için hatta yapmasan da agresif sürmek için tweaker şart oyuna. Az biraz ısındı mı lastikler direk buzda gidiyormuşsun gibi oluyor.

    • bzn7 @bzn7

      Pist şartları normal yol gibi değil. Normal caddede zorladığınızdan çok daha fazla zorlanıyor lastikler. Hem asfalt tipi daha agresif, hem de virajlara sınırları zorlayarak giriyorsunuz. Ben abartılı bulmuyorum.
      Ayrıca Blackwood pistinde 7 turu tek lastikle tamamlayabiliyorum. Oval'de 30 turda bir benzin alırken lastik değiştiriyorum. Süspansiyon ayarlarınızı ve lastik basıncınızı kontrol etmenizi öneriyorum.

  • bzn7 @bzn7

    Çünkü artık o da bir PC oyunu.

  • timu01 @timu01

    Eline sağlık öncelikle 🙂
    Forza dx11 de çalışacakmı bilginiz varmı
    12 istiyor tabiki ama bellide olmaz 🙂
    lfs grafik ve ses konusu hariç bu işin sonudur
    maliyet tabiki herşey 🙂

    • bzn7 @bzn7

      Aslında Forza'nın DX12 için yazıldığı söyleniyor ancak bu bana pek inandırıcı gelmiyor. Xbox'taki Forza 6 DX11 ile yayınlanmıştı yanılmıyorsam. Bu oyun da DX11 portu bir oyun olabilir. Pek zannetmiyorum ancak ileride birileri uğraşırsa oyun için patch yazabilir. Ya da Ekran kartını DX12 gibi gösteren modlanmış sürücüler yayınlanabilir, belki de yayınlanmıştır. Microsoft'un doğrudan DX11'e destek vereceğini pek sanmıyorum.

      LFS kesinlikle meraklısına özel, nadide bir simulasyon.

  • timu01 @timu01

    Teşekkürler cevap için , bende pek sanmıyorum aslında dx11 desteğini , bu beta yayını birazda dx12 ve win10 reklamı