Nokia Lumia 735
Merhaba arkadaşlar ablama aldığımız lumia 735 sizler için değerlendircem 🙂
Tasarım-Malzeme kalitesi
Turuncu rengi çok şık duruyordu fakat stokra olmadığı için beyaz rengini aldık elimize aldığımız zaman kaliteli bir his uyandırıyor plastik ama Elite den daha kalitesi bir kasası var mat olduğu içim çızıkları belli edeceğini düşünmüyorum.Kaygan değil masada kaymıyor.Elimde tutuğum zaman elime oturuyor rahat kullanabiliyorum.
Performans
Snapdragon 400 işlemcisi ve 1 gb ram ile geliyor.Ekran 720 p olduğu için yeterli bir performans sunuyor modern combat 5 denemek için yükledim takılmadan olmadan oynayabildim.Telefonu ablam kullanacak genellikle basit oyunları oynuyor snapdragon 400 yetecektir.Ama modern combat 5 yüklenirken telefonda bariz donmalar oldu sanırım onda ram yetersiz geldi whatsapp zor girmiştim.
Ekran
4.7 inçlik 720p bir ekrana sahip ekran oled ve clear black teknolojisini kullanıyor.Ekran ayarlarında standart soguk ve canlı modu var ben canlı modda kullanmayı tercih ettim kimisi sevmiyor ama benim ilk oled deneyimim oldu ve çok sevdim elite tekrar elime aldığımda renkler soluk gelemeye başladı açılar gayet iyi sanırım buda oled ekranın etkisi elite sag üst çaprazdan baktığımızda renkler soluyor bunda gayet iyi ayrıca renk profilinde gelişmiş ayar var renk sıcaklığını istediğiniz gibi ayarlıyosunuz.
Kamera
Fotoğraflaı ekledim bence bu fiyata göre sonuç yeterli bu yazıyı yazarken video çekimine bakmadığımı hatırladım sonra ediletlerim artık 😀
Ön kamerası fena değil fotoğraf çekindimde buraya koymaya utandım 😀
Fiyat
Cihazı hızlı aldan aldım 599 tl alırken 25 tl indirim çeki verdi son toplam 580 tl geldi.
Androidden widows phone geçiş
Burası en zor kısım anlatmasıda zor artık elimden geldiği kadar anlatcam 🙂
İlk geçtiğimizde alışmak biraz zaman alıyor ama keşfetmeyi sevdiğim için hoşuma bile gitti bu 😀 Bluetooh ile dosya alıp gönderebiliyorsunuz ios taki gibi bir kısıtlama yok.
Uygulamar konusunda hala yol alması gerektiğini düşünüyorum.Olan bazı uygulamarda wp varız demek için var mesala twitter uygulaması çok kötü özensiz hazırlanmış instagram hala beta periscope parmanya gibi bazı uygulamalar daha gelmemiş.
youtube yerine tubecast kullanıyorum twitter,instagram yerine farklı uygulamar mevcut
kısca windows phone sevdim bi tarafım androidde alışmışlığı istiyor bi tarafımda bırakamıyor bi tarafımda acaba 2 gb ramli snapdragon 800 windows phone nasıl diye merak ediyor
Telefon 1 hafta daha bende duracak sorularınız varsa yanıtlamaya çalışırım.
#akış #Lumia735 #TeknoSeyir #WindowsPhone #inceleme #HaberinizOlsun










Unutmadan birkaç bişi daha ekleyim
1-oyun oynarken bildirim çubgu dikey olarak iniyor oyun da yandan inmesi lazım
2-adım sayar gayet başarılı şarjı sömürmüyor
3-Ekran görüntüsü alırken beklemeden art arda alabiliyorsunuz androidde kaydetmesini bekliyordunuz
4-Çift tıklama ile uyandırma elitedeki kadar başarılı değil
5-Wife ve 3 g çekim kalitesinde sorun yok karşı taraf sesimi net duyduğunu söyle gelen sesde gayet yüksek
6-Cihaz 4 g destekliyor benim elite desteklemiyor ayıp bişi 😀
7-Kapak çıkıyor Micro sd kart girişi var ayrıca nano sim kullanıyor
8-Kutusunun içinde sadece şarj aleti çıkıyor usb li değil ama diger kablolardan daha uzun
9-Cihazın arkasında hoperler bulunuyor elite göre daha yüksek ses çıkarıyor
10-cihazın içinde here maps ve mix radio geliyor bunlardan bahsetmeye gerek yok çok başarılı 😀
11-oled ekran olduğu için siyahlar gerçekten siyah
Güzel bir inceleme yazısı olmuş eline sağlık 🙂
Sormak istediğim iki şey var.
Elite adıyla referans gösterdiğiniz telefonun tam model adı nedir?
Birde, alırsam eğer bende beyaz olanı düşünüyorum. Leke tutma ihtimali nasıl uzun kullanımda el izi gibi iz bırakıyor mu? Herhalde mat yüzey sayesinde bırakmıyordur diye tahmin ediyorum.
Genaral Mobile discovery elite
leke tutacağını sanmıyorum tutsada pilastik olduğu için silince çıkar
Ebay da Aliexpres kapaklar varmış ilerde farklı rengini alabilirsin
Teşekkür ederim yanıtın için, sana yazarken hiç aklıma gelmemişti haklısın inceleme videolarında da bahsediliyordu kapakların değiştirilebilir olduğu 🙄
fiyat performans cihazı bence güzel ablan için dogru tercih diye düşünüyorum güle güle kullanın inceleme içinde tşkler
Ben de aynı yerden aldım büyük ihtimal yarına gelir. Fotoğrafları çok beğendim, beklediğimden çok çok daha kaliteli duruyor... Fakat bu yeni MS un Lumia' yı bırakma işi canımı sıkmıyor değil
Aynı şekilde almayı planlarken bu haberler içime kurt düşürüyor. Alma nedenim "bir alayım iki sene güncelleme yolu gözlemeden telefon basit işlerde kasmasın" olacaktı ama bilemiyorum :/
Cihaz kutudan ilk çıktığında 8.1 denim sürümü ile çıkıyor stabil windows 8.1 güncellemesi geliyor yapın bariz hızlanma oluyor kutuyu açtıkdan sonra 2 güncelleme yaptım sanırım 8.1 normal sürümüne geçti @benx
MS lumiayı bırakmadı aksine tamamen aldı ms adında modelleri artık görüyoruz ayrıca win10 bütün modellere geliyor tanıtımlara göre öyle devrim niteliğinde bi değişiklik yok fazla beklentiye girmemek lazım.
Batarya ve şarj durumuna değinseydin güzel olurdu, inceleme için teşekkürler.
Batarya kaç saat ekran açık kaldığını yazmıyor yada ben bulamadım
Genel olarak evde wife dışarda 3g açık kullandım 1 günü rahat çıkartır
Bende yaklaşık bir haftadır kullanıyorum 3G hep açık otomatik parlaklıkta 1 günü rahatlıkla çıkarıyor.Genelde internet geçip spotify de müzik dinliyorum.Ama en çok 1010'da bataryam gidiyor 😀
Bende 580 tl aldığım telden bu kadar beklemiyordum 🙂
Büyük program yüklerken donma sebebi belleğin yazma hızı düşük olduğu için oluyor sanırım, benim zenfone6da da takılmalar oluyor anlık
sadece yüklenirken oluyo okadar olsun bu fiyata 🙂
Aynen problem değil benim için de 😀
925 kullanıyorum hafıza yetmediği için değiştirmeyi düşünüyordum sırf kart desteği var diye 830'a karar vermiştim ki birde bu 735'i gördüm 830 ile aynı ana donanıma sahipler fiyat farkı ise 400 lira. 830'un farkı şu; 16gb, 6 lens optik sabitlemeli 10mp kamera ve 0,3 inç kadar bi gıdım büyük ekran ve aliminyum çerçeveli kasa. Almayı düşünenler için belirtmek gerekir 830'un kamera tam bir hayal kırıklığı olmuş çok çok kötü öyle böyle değil! fotoları test ettim 735'in iddiasız düz kamerası bariz bi şekilde 830'dan daha iyi. belki yazılımsal sorunu olabilir. Neyse ben 830 hangi akla hizmet 735'e 400 lira fark atıyor onu düşünüp dellenmeye devam edeyim 🙂
830 çok pahalı bir cihaz ve donanımsal açıdan 735'le arasında bir fark yok. Daha hızlı bir işlemci ve fazla ram miktarı ile gelseydi belki düşünülebilirdi.
Biraz bekle o da aynı fiyat seviyelerine gelir. WP çok çabuk ve yüksek oranda fiyat düşüşleri yaşıyor.
doğru söylüyonda 9ncu ayını doldurmuş telim bekledikçe hem garantiden düşüyor hemde değer kaybediyor şuanda bile yarı yarıya zarar ediyor! android hiç kullanmadım acaba değişiklikmi yapsam diyorum varmı bi öneriniz limit bin lira
bence 830 snapdragon 615 le gelseydi daha iyi olurdu bilmiyorum çıktığında varmıydı 615
öyle bile olsa 830 arka kamera sıkıntılı 925'in ayarında olmasını beklerdim çünkü arka kameralar özellik olarak aynı
Yanlış bilmiyorsam WP cihazlar sadece belli model işlemcilere destek vermekte. Bu sebeple 615/610 gibi telefonlar yok. Ama Lumia 940/940XL snapdragon 808/810 işlemci ile gelecek
@mustafa-levent 925 8MP çözünürlüğe 830 ise 10Mp değilmi. Mantıken 830 modelinin 925 kamera açısında iyi olması gerekiyor. 925 modelinin diyafram açıklığı iyi
algılayıcıya sadece mp tarafından bakmamak gerekir. mp fotonun kalitesini keskinliğini değil, fotoğrafın boyut-ebat çözünürlüğünü belirler. dolayısıyla foto kaliteyi etkileyen en önemli unsur bu iki cihazdada aynı olan sensör boyutları ve diyafram aralıklarıdır. şöyle örnek vereyim benim 12 mp nikon D90’ım 40 mplik L1020den megapiksel mantığına göre daha kötü çekmesi gerekirki durum tam tersidir hatta kıyas bile götürmez çünkü sensör pabuç kadar
megapiksel kavramı son tüketici tarafında bilinmediği için sömürülen ticari bir oyun halini aldı. ne kadar yüksek mp o kadar iyi foto! sanki çekilen fotoyu 8-10 katlı binaya giydirmede kullanıcaz! çünkü bunun amacı budur ben d90’ımda ve telefonumda 5-6 mp ayarlayarak çekerim bu size az gelmesin matbaa grafikeriyim A4 ebatında kaliteli foto baskı için kayıpsız ideal çözünürlük 3.2 mp’dir bu da ensık kullanılandır diğer ölçülerde bu orantıya göre gider
Haklısın sadece Mp'le bakılarak fotoğraf kalitesinden bahsedemezsin. Sensörün kalitesi, boyutu, tipi ve lenslerde önemli. Benim demek istediğim Nokşa reklamlarında OİS, 10 Mp Proview kamera 6 lense çok vurgu yaptı. Daha iddialı olmasını beklerdim 830'un
bende öyle bekliyordum o nitelikler benim 925te var tek farkı 8 mp olmasıdır. bence bu sorun donanım yazılımıyla alakalı olabilir 1500-2bin lira ve üzeri segmetteki telefonların fotolarını PS'ta yan yana koyunca benim 925'in kalitesini bulamıyorum dolayısıyla bin lira sınırında hiç bişey yoktur heralde ben androide geçemiycem galiba...
Androidte güzel kameralı cihazlar var. Benim demek istediğim aslında 830 1400₺ fiyat etiket satışa çıktı.Yani pahalı bir cahaz ben donanımı düşüktü.Bu sebepten kamera performansının çok iyi olmasını beklerdim
830 hepsiburada 1099 lira 735 630 lira
Evet Microsoft Nokia modellerini bitirmeye çalışıyor. 930 dada buna benzer indirim yapmıştı.kardeşime Lumia 530 modelini 300 ₺ gibi komik bir fiyata almış 😀
Arkadaşlar 830'un arka kamerasıyla ilgili söylediklerimi geri alıyorum son guncellemelerle ve lumia kamera uygulamasıyla mükemmel sonuç veriyor an itibariyle 925'ime müşteri aramaya başladım birde kampanya denk getirirsek dadından yinmez
kamerası güzelmiş 🙂
kullanıcılara özel mesaj atamamak çok kötü yaw 🙁 .. neyse genel oyun performansin nasil dostum.. bir de tel'de ciddi ısınma, kasma ,donma gibi sıkıntılar oldu mu hani video çekerken ..vb bir de ben almışken 128 gb sd kart alayim diyorum sence abarmis mi olurum 🙂
donma olarak uygulama inerken sıkıntı yok ama yüklenirken kasılıyor oda okuma hızındamış ısındıkça yavaşlama kapanma tarzı şeyler olmuyor
Telefon gitti video deneyimine bakmadım 😀
sd kart 16 gb kullanıyor ablam sıkıntı yok 128 gb olur mu bilmiyorum 🙁
dostum uygulamalar, fotograf kalitesi, ses, hız, pil ömrü ..vb açısından değerlendirirmisin yani fiyatına göre telefona 10/8 verilir mi ? bir de bu tel windows 10 'a güncelleme alacak miymis ..
yukarda değerlendiridm zaten 10/9 verdim windows 10 güncellemesini alacak