Bugün market alışverişini yaptım da, tek zam gelen şeyler meyve sebze falan gözüküyodu
(3-4 ay önce gelen zammı hesaba katmıyorum), iyi bari dedim, baktım diğer herşeyin gramajı düşmüş 🙂 Yaklaşık %10'luk bir gramaj azaltma var hemen herşeyde. Dolarla işimiz yok sonuçta dimi...
Son bir saat içinde 220 ziyaretçi, 98 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Gramaj düşürme olayı iyice arttı,paktein içinde hava boşluğu artıyor sürekli.
İşi olmayanlar zaten gizli zammın ne olduğunu idrak edemeyen tayfa. Sor her şey yolunda onlar için. İnsan zekasına bu kadar hakaret edilmemeli. Başkası adına utanmaktan yorulur olduk.
Yurtdışında da yapıyorlar bunu. Bir çok şeyin gramajı düşerken fiyatı aynı kalıyor. Çoğu insan farketmiyor nasıl olsa.
Belli seylerde bazen olabilir. Fiyat yansıtmaktan çok daha iyidir ama durum bizim ülkedeki gibi olduktan sonra aynı şeyi düşünmüyorsun heralde
@epsilon Bence fiyata yansıtmaktan iyi bir yöntem değil. İnsanları kandırıyorsun bir yerde, çoğu insan eskiden aldığı kadar ürün aldığını sanıyor. Fiyata yansıtsan en azından kullanıcı neye ne kadar ödediğini bilir. Üstelik Snickers, Toblerone gibi dünya devi markalar yapıyor bunu. Türkiye'de ekmekte gramaj düşmesini "israf bitiyor, oley" diye haber yapıyorlar. Çok şaşırmamak lazım böyle şeylere.
@rasko Satış ve pazarlama hilesidir bu. Bazı durumlarda 10 20 gr azaltmayı fiyata yansıtmaktansa gramajı düşürmek daha mantıklı. Fiyatın artmasından herkes şikayetçi olurken gramaj azaltması hala alınabilirliği sağlar. Piyasa için büyük problm değil. Ama bazı ürünlerde 4te1 5te1 oranında azaltma yapılırsa o zaman haklısınız.
@epsilon Ben tüketiciyim ve etik açıdan düşünüyorum. Birkaç ay önce başıma geldi, hep aldığım deterjan eskiden 1 KG iken şimdi 0.8 KG'a düşürülmüş ama ambalaj boyutu, şekli, rengi ve ürün fiyatı aynı, aldıktan sonra tesadüfen farkettim. Bu benim gözümde kötü niyettir kimse kusura bakmasın. Kötü niyetli olmayan insan en azından ambalajı değiştirir.
@rasko Bu örnek 5te1 oranında bir azaltma var ve bu çok fazla. Bu durum artık müşteriyi aldatmaya yönelik bir tutum. Benim dediğim ise hani 970 950gr a düşürür o kabul edilebilir ama 1 kg den 800 grama düşürüp fiyatı aynı tutmak dolandırıcılık.
bugun alısverıs yaptım 116 lıra verdım neredeyse hıc bır sey alamadım muzun bile kilosu 9 lira olmus neyse 1600 lira asgari zaten fazlasıyla yeterli bizim millete
Şeftali 7 liraydı markette, kayısı 7 lira, Erik 9 lira, patates 3 lira... Şaka gibi fiyatlar
O değilde cipsler çok uçuk fiyatlardan satılıyor, zaten yemiyorum. Acaba zararlı diye fiyatı arttırıp insanları mı koruyorlar 😛
Cipsler zaten uçtu gitti alınacak gibi değiller artık. 100gram cips 4 lira kilosu 40 lira...
bim cipsi alın hem tadı pek farklı değil hemde ucuz
@mimeci Bir arkadaş bimdeki çakma pringles'tan almış, midesi bozulmuş. Sarı ishal oldum diyordu.
@pauselife pringles değil benimkiler doritos un çakmaları
Geçende Nestle'nin bir gofretini gördüm neredeyse boyutunu serçe parmak seviyesine kadar indirmişler 😀 Sanırım ülkenin fakirleşmesi nedeniyle hapla beslenme olayına en erken bizim ülkede geçilecek, hayaldi gerçek oldu 😀
Aylardan beri ilk defa bugün alışverişe çıktım ve bim'den alınan bir torba dandik şey için 50 lira uçtu. Yolda 2 kez, eve gelince de 2 kez kontrol ettim garip geldiğinden. 🙁 :((
İşin garibi yıllardır her market alışverişinden sonra kendimi kazıklanmış gibi hisseder, kötü olurum 🙁 :((
Bir ara şu muhabbet vardı, 0.5'lik su da 10 mu 15 kuruş mu neydi.
https://eksisozluk.com/bimde-1-5-lt-sirma-suyun-40-kurus-olmasi--4187393