İnsan reflü olduğunu nasıl anlarız? Takıntı haline geldi. Hatta şu an için yanıyor. Galiba yemek borusu.
Son bir saat içinde 130 ziyaretçi, 22 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
Kilo var. Yurtta kaldığımdan düzenli beslenme diye bir şey hiç yok.
@forza_lew Birader doktor musun ilaç tavsiye ediyorsun 😊
Veterinere git gecikmeden
Gastroenteroloji mi?
Aaa veteriner yazmış 😭 acı çekiyorum 😭
Yedim içtim ve şu an spordayım. Bir yanma gibi bir şey var boğazımda
Gözlerin yaşarıyor mu? Ses kısıklığı oldu mu? Ağzına acı su geliyor mu? Ben sesim kısılınca gitmiştim. Gözlerimin durduk yere yaşarmasını reflüye bağlamak hiç aklıma gelmezdi. (gag refleksi yüzünden zor bir muayene oluyor.)
Sadece boğazda yanma
@at Ben doktor değilim. Ama boğazdaki yanma en önemli semptomlarından biri. Muayenede sordukları ilk şeylerden biriydi. Zaten reflüde bu mideden çıkan asitik sıvının yaptığı yanma yüzünden kızarıklık oluyurmuş boğazda falan. O kızarıklığı bir cihaz ile görüyorlar.
@forza_lew göğsün ortasının tam arkası
bende reflü var, göz yaşarması da var, ben alerjim olduğu için ona bağlıyordum (alerjiye sebep olacak ortam olmadığı halde)
@enigmasi Ben de şaşırmıştım. Reflüden olduğu bin kere düşünsem aklıma gelmezdi.
Gastritten çok çektim.Miden sabahları aç karna yanıyorsa iştahsızlık mide bulantısı vs yaşıyorsan bence bir doktora görün.
Bol soda içiyordum ben, porsiyonları küçültün hatta tabakta yemek kalsın, soğan sarımsak falan daha fazla asit ürettiyor mideye. Sabah yağlı yemeyin (poğaça çok bozar beni mesela). Kilo var demişsiniz vermeye çalışın bu sıralar çok kilo verdim ciddi şekilde rahatlatıyor.
Poğaça ölüm
Aksam 7 den sonra su harıcınde bır sey yıyıp ıcme. Ikı gun dene bakalım rahatlama olacak mı
Haftada bir kaç kez oluyor bu
@at Musaıt zamanında bır gorun. Sanslıysan muayene olursun. Dıger turlu doktor , superman gıbı gozlerıyle ıcını tarayıp sana ılac yazacak 😁
@morgan dün akşam biraz fazla süt içtim ondan olabilir mi ki?
@at süt mıde eksımesı yapıyor. Cok kahve tuketıyorsan o da yapar.
git sağlık ocağına ppi yazarlar, reflü varsa geçer.
Sabah uyandığınızda boğazda agrı, sık üst solunum yolu enfeksiyonu geçirme, yemekten sonra yediklerin ağızdan gelmesi, ağzınızda metalik tat varsa en yakın ganstroenteroloji doktoruna başvurun. Sağdan soldan ilaç tavsiyelerini dinlemeyin.
Hiç yok onlar. Sabah bir kere oldu onlar. O da yaklaşık bir ay önce
@at yutma güçlüğü ya da yutarken ağrı oluyor mu?
Yediklerin içtiklerin de etkili ama asıl sebebi stres. Onu çözecek şeyler yapman gerekir. O zamana kadar mide koruyucu, yemekten sonra talcid vb çiğneme tableti kullan, yağlı yeme, çay ve asitli içecek içme. Birde akşam sekizden sonra su dahil çok sıvı tüketme. Belirtilere gelince yemek borusunda yanma son aşama belirtisi artık, öncesinde göğsünde yada sırtında ağrı, midende gaz sıkışması ve karın ağrısı ile başlar. Cerrahibir sebebp yoksa en önemli sebebi ise stres gerginlik bu meretin.
Takıntı yapınca stres yaptım.
Kahveyi azalt bence biraz. Ayrıca mutlaka hekime görün
Bir doktor olarak sormak istediğim bazı sorular var,öncelikle
1-)Ağzına acı su gelmesi,iman tahtasının arkasında yanma,midede yanma ekşime,ağız kokusu,karında şişlik,gaz şikayetlerin var mı?
2-)Daha ciddi şeyler olmasın diye şunları da sormam gerek ailende mide ile ilgili rahatsızlığı olan var mı,son dönemde istenmeyen kilo kaybı veya yutma güçlüğün var mı?
3-)Beslenmen nasıl kahve,çikolata asitli içecekler fast foodları ne kadar tüketiyorsun?
4-)Mide koruyucu kullanıyor musun? Kullanıyorsan fayda ediyor mu?
prostatla sindirim sisteminin herhangi bir bağlantısı var mı? reflüyü tetikler mi?
@enigmasi prostat bezi ile sindirim sistemi arasında bağlantı yok,ancak prostat bezindeki ciddi büyümeler karında şişlik şikayeti yapabilmektedir. Reflü nedenleri arasında prostat patolojileri bulunmamaktadır.
1) iman tahtasının arkasında yanma, karında şişlik,gaz var.
2) babamda var mide rahatsızlığı
3) kahve günde 3 bardak filan içerim. Yurtta kalınca beslenme düzensiz. Fast food sadece haftasonu. Çikolata ve asitli içeceği çok az tüketirim.
4) Mide koruyucu kullanmıyorum
@gameuploader benim doktor da bağlantı yoktur sesi ama benim prostat ağrımaya başlayınca aynı anda göğüste ağrılar, yutkunma hissi filan ortaya çıktı. Ne zaman aşağı ağrısa yukarı da ağrıyordu, şimdi bir yıldan uzun süredir her ikisi için de ilaç alıyorum. Bir gün kullanmasam yine eskisine dönüyor.
@achfighter ben iman diye duydum da buda bir ilkti
@at retrosternal yanma diğer adıyla iman tahtasının arkasında yanma olması genellikle reflüye bağlıdır,karında şişlik ve gaz şikayetleri midedeki H.pylori adı verilen çok sık görülen bir bakteri nedenli ortaya çıkıyor olabilir.Öncelikle sabah aç karnına günde 1 tane Lansor,nexium,raneks,panto gibi bir mide koruyucu kullanın,kahve ve asitli içecekleri azaltmaya çalışın,sigara kullanıyorsanız sigarayı azaltın,
Reflünün tek tedavisi diyet ve mide koruyucu kullanımıdır ciddi ve dirençli reflülerde cerrahi gerekebilir.Ancak mide koruyucu kullanımına rağmen şikayetleriniz devam ederse bir gastroenterolojiye başvurun,büyük abdestte h.pylori var mı diye bakılabilir gerekirse endoskopi yapılabilir.
@enigmasi prostat için ne dediler peki benign prostat hiperplazisi mi düşündüler? Ürorec mi kullanıyorsunuz?
@gameuploader teşekkürler, bu mide koruyucuların direk alamıyoruz herhalde yazdırmak gerekir galiba. Sağlık ocağı filan olur mu?
@gameuploader iltihaplanma olabilir dedi ama testlerde bir şey çıkmadı, büyüklüğü de fena değil dedi, antibiyotik de iyileştirmedi, TR'de değilim, ilaçlar farklı olabilir, haftaya yine gideceğim gastroloğa ve üroloğa. 2 yıl öncesine kadar her türlü yemeği yiyip içeceği içiyordum, şimdi bunun yüzünden işime odaklanamıyorum.
@at eczaneler de pek sıkıntı çıkarmıyor mide koruyucularına artık ama sağlık ocağında şikayetlerini söyleyerek yazdırabilirsin
bazı reflü hastalarına limon iyi gelmiyor, ters tepki yapıyor
Bende şüpheliniyordum onlarca doktara gittim hiç biri sallamadı psikolojiktir dedi gönderdi bende en son sağlık ocağına gittim verdiği ilacı kullandım 1 ay geçti şuanda bir sıkıntı yok. Genellikle ne yedikten sonra olursa takip et o yiyeceklerden uzak dur.