@figyelem Salla bakem @oxygen türevi... Beni takip etsen evli, hayvasız ve müstakil evde oturduğumu bilirsin...:=))) Adam ne demiş kısaca yazıda GÖLGE ETME...
Konuyla alakasız ama, ben katılmıyorum. Şu an evlerde beslediğimiz köpek ve kedi türlerini insanlar yarattı. Doğada bildiğimiz anlamda köpek ve kedi diye tür yoktu. Köpeği örnek vereyim. İnsanlar özellikle kutup bölgelerinde rehberlik için kurtları kullanıyorlardı. Kurtlar zamanla şunu farkettiler: "Eğer insanlara saldırmazsam, istediklerini yaparsam ve kafamı eğip sevmelerine izin verirsem bana yatacak yer, güvenlik ve yemek sağlarlar. Hiçbir zaman yemek için uğraşmama gerekmez". Yüzyıllarca süren evrim sonucunda bugünkü köpek türleri ortaya çıktı.
Bu evcil hayvanlar, adı üstünde evcil. İnsanlar bu kedileri ve köpekleri sahiplendikleri için onlar da uysallaştı ve evrim geçirdiler. Sen kendi elinle evcilleştirdiğin hayvanlara "evde bakılmasına karşıyım" diyemezsin. Bu hayvanların sokakta yaşama imkanları yok. Kendi başlarının çaresine bakamıyorlar çünkü. Ya kötü bir insan eziyet ediyor ya araba eziyor ya başka hayvanların saldırısına uğruyor ya da açlıktan ölüyor. Evcil hayvanlar eve tıkılmak zorunda. Her gün çıkarırsın gezdirirsin hayvanı sürekli küçücük yere mahkum etmezsin. Ama sonuç olarak evde beslemen gerekir. Çünkü bu hayvanları biz evcilleştirdik. Doğa şartlarına karşı olan dirençlerini biz kırdık. O yüzden, doğal yaşama karışmayalım, hayvanları eve tıkmayalım gibi sözler sarfedemezsin. Bizim atalarımız kendi elleriyle bu kedi ve köpek türünü oluşturdular. Doğaya uyumlu türler değiller. Onlara koruma sağlamak zorundasın, yoksa yaşayamazlar.
Terbiyesizlik, hakaret, küçük düşürme suçları.... Belki haklı olabilecekken haksız duruma düşmüş. Şahsen apartmanımda sürekli tanımadığım insanların girip çıkması beni rahatsız eder. Ayda yılda haftada bir illaki misafir gelir ancak her gece farkla kişiler binaya giriyorsa insanlar kendisini güvenli hissetmez. GÜvenli hissetmediği içinde rahatsız olur bundan. Gitsin 30 katlı sitede otursun. 😀
Hayvan konusunda ise; Kedinin evde beslenmesi sorun değil ancak köpek apartman içinde olmaz. Hayvan doğası gereği içgüdüsel olarak havlıyor. Sabahı akşamı gecesi gündüzü de yok. Gecenin ortasında saçma sapan bir komşunun köpeğinin havlaması ile kim uyanmak ister? Balık ve kedi beslemek en güzeli.
@bozdener82 Belli zamanlarda dışarıda gezdirildikten sonra bence evde beslenmesi daha iyi. Elbette bahçeli ev olsa daha iyi ama apartman ülkesiyiz malum. Şahsen bir hayvanın dışarıda yalnız olmaktan ziyade evde bakılmaktan daha mutlu olacağını düşünüyorum. Bugüne kadar bir eve girdikten sonra sokağı isteyen hiçbir kedi köpek görmedim. Arada çıkıp dolaşmak istiyorlar evet ama sokakta kalmak istemiyorlar buna emin olabilirsin.
Kapak güzel ama Türkçe sınıfta kalmış.
Yazarken meşguldü belli ki 😛
@kgk +1
@kadirg1976 yazan kim kadir gündüz mü?
@figyelem Salla bakem @oxygen türevi... Beni takip etsen evli, hayvasız ve müstakil evde oturduğumu bilirsin...:=))) Adam ne demiş kısaca yazıda GÖLGE ETME...
@kadirg1976 o kim onu anlamadım hala
Vurdu gol oldu 😀 Güzel tespit, baya sağlam giydirmiş 😀
Konuyla alakasız ama, ben katılmıyorum. Şu an evlerde beslediğimiz köpek ve kedi türlerini insanlar yarattı. Doğada bildiğimiz anlamda köpek ve kedi diye tür yoktu. Köpeği örnek vereyim. İnsanlar özellikle kutup bölgelerinde rehberlik için kurtları kullanıyorlardı. Kurtlar zamanla şunu farkettiler: "Eğer insanlara saldırmazsam, istediklerini yaparsam ve kafamı eğip sevmelerine izin verirsem bana yatacak yer, güvenlik ve yemek sağlarlar. Hiçbir zaman yemek için uğraşmama gerekmez". Yüzyıllarca süren evrim sonucunda bugünkü köpek türleri ortaya çıktı.
Bu evcil hayvanlar, adı üstünde evcil. İnsanlar bu kedileri ve köpekleri sahiplendikleri için onlar da uysallaştı ve evrim geçirdiler. Sen kendi elinle evcilleştirdiğin hayvanlara "evde bakılmasına karşıyım" diyemezsin. Bu hayvanların sokakta yaşama imkanları yok. Kendi başlarının çaresine bakamıyorlar çünkü. Ya kötü bir insan eziyet ediyor ya araba eziyor ya başka hayvanların saldırısına uğruyor ya da açlıktan ölüyor. Evcil hayvanlar eve tıkılmak zorunda. Her gün çıkarırsın gezdirirsin hayvanı sürekli küçücük yere mahkum etmezsin. Ama sonuç olarak evde beslemen gerekir. Çünkü bu hayvanları biz evcilleştirdik. Doğa şartlarına karşı olan dirençlerini biz kırdık. O yüzden, doğal yaşama karışmayalım, hayvanları eve tıkmayalım gibi sözler sarfedemezsin. Bizim atalarımız kendi elleriyle bu kedi ve köpek türünü oluşturdular. Doğaya uyumlu türler değiller. Onlara koruma sağlamak zorundasın, yoksa yaşayamazlar.
Terbiyesizlik, hakaret, küçük düşürme suçları.... Belki haklı olabilecekken haksız duruma düşmüş. Şahsen apartmanımda sürekli tanımadığım insanların girip çıkması beni rahatsız eder. Ayda yılda haftada bir illaki misafir gelir ancak her gece farkla kişiler binaya giriyorsa insanlar kendisini güvenli hissetmez. GÜvenli hissetmediği içinde rahatsız olur bundan. Gitsin 30 katlı sitede otursun. 😀
Hayvan konusunda ise; Kedinin evde beslenmesi sorun değil ancak köpek apartman içinde olmaz. Hayvan doğası gereği içgüdüsel olarak havlıyor. Sabahı akşamı gecesi gündüzü de yok. Gecenin ortasında saçma sapan bir komşunun köpeğinin havlaması ile kim uyanmak ister? Balık ve kedi beslemek en güzeli.
parası yok hacı adamın. her ilde bol miktarda 30 katlı sitede yok. ben bu adamın haklarını savunmaya yemin ettim asla vazgeçmeyeceğim.
gizli gay
Erkek derken erkek arkadaşlarıyla PS4 partisine laf eden yok demekki... Kızlarla dudak futbolu oynayınca sıkıntı çıkıyor diğerlerinde...:=)))
Apartmanın tepesine kocaman bir kapak düşmüştür yazıyı asınca ^^
@bozdener82 Belli zamanlarda dışarıda gezdirildikten sonra bence evde beslenmesi daha iyi. Elbette bahçeli ev olsa daha iyi ama apartman ülkesiyiz malum. Şahsen bir hayvanın dışarıda yalnız olmaktan ziyade evde bakılmaktan daha mutlu olacağını düşünüyorum. Bugüne kadar bir eve girdikten sonra sokağı isteyen hiçbir kedi köpek görmedim. Arada çıkıp dolaşmak istiyorlar evet ama sokakta kalmak istemiyorlar buna emin olabilirsin.