Babamların evinde çok eski bir müzik seti var. Sanırım toplamda 520watt gücünde 2 tane kolonu var. Ancak cihaz sadece cd veya kasetle çalışıyor.
Şimdi; ben bu kolonları bilgisayara veya telefona bağlayıp değerlendirmek istiyorum. Setin içindeki amfi kartını (fotoda en altta görünen kart) ve güç kaynağını söküp bir şekilde aux girişi ekleyebilir miyiz? O iş olmazsa, kolonları bağlamak için nasıl bir amfi almam gerek? Kolonlarda hem normal hoparlör hemde bass veren zımbırtıdan var. 6 + 6 ohm yazıyor arkalarında. @gerginix @sirke @lawnmower @sfaunl (Yardımı dokunabilecek herkesi etiketledim, rahatsız ettiysek affola) #akış




Böyle eskiye can kurban 😀
Zamanında babam aldığında çok kavga etmiştik geri ver diye. Muhtemelen 15 seneden fazla olmuştur, toplamda 15 kere kullanılmadı 😀 Öylece yatıyor garibim. Bir maaşını yatırmıştı babam buna. @emirclio
Televizyona bağlanıyor mu? Daha doğrusu VCD oynatma özelliği var mı? Bu özellikler varsa niye aldığını aşşağı yukarı tahmin edebilirim.
Bağlanıyor, film de izleniyor. İlk alındığında bikaç film kiralayıp izledik, ondan sonra fişini takan bile olmadı, öylece duruyor. @emirclio
Bizde aynı heves ile pioneer(başka markada olabilir cihaz memlekette) almıştık. Gazeteden bir ton kupon biriktirip. Vcdden filmleri izliycez diye baya bir heyecanlanmıştık. Kupon ile alabildiğimiz tek şey olduğu için hala durur kumandası ile birlikte.
Kasetleri okuyan başı sök. Birinde 2 diğerinde 3 kablo varsa 3 kablo olanı ters aux yapabilirsin.
http://i01.i.aliimg.com/wsphoto/v0/1078646103/-font-b-Recorder-b-font-head-font-b-radio-b-font-font-b-cassette-b.jpg
Fotoğraftaki gibi bir parça. Kabloları söküp erkek 3.5mm jack bağlarsan istediğin gibi cep telefonu bağlarsın, bilgisayarı bağlarsın.
@brave 'in söylediği daha mantıklı 😀 benim dediğimle hiç uğraşma
Dediğini walkmane yapıp anfi olarak kullanmıştım. 5 w hoporlörü zıplatıyordu... Ah çocukluk...:=)))
Ben bunu aynı mantıkla 😀 iğnesi olmayan çok eski, lambalı bir pikapta yaptım. Çok güzel ses veriyordu ama tek sıkıntısı vardı o da mono olması 🙁
@kadirg1976
@brave @pauselife Müzik setinin gövdesi çok büyük ve ağır. Bilgisayarın olduğu odada onu koyacak yer yok. Onun için sadece kartını söküp ayakkabı kutusu gibi bir şeye koymayı düşünüyordum ben 😀
Hocam arkada kocaman çiftli AUX girişi var. Bir ucu 3.5mm kulaklık kablosu olan, diğer ucu çiftli koaksiyel olan bir kablo alın (heryerde satılıyor), AUX üzerinden bağlayın. Hiç sökmeye parçalamaya gerek yok.
Alternatif olarak, eğer AUX girişinde sıkıntı varsa bir zamanlar araba teyplerine CD veya MP3 çalar bağlamaya yarayan kaset adaptörleri de işinizi görecektir. Alet kaset şeklinde, müzik seti kaset çaldığını düşünüyor, ama aslında siz ucundaki kabloyu neye bağladıysanız onu çalıyor. Biraz çirkin (kaset yuvasından kablo çıkıyor filan) ama yine de sökmesiz, uğraşmasız çözüm.
Üst yorumda yazdığım gibi müzik setinin gövdesi çok büyük ve ağır. Bilgisayarın olduğu odada onu koyacak yer yok. Onun için sadece kartını söküp ayakkabı kutusu gibi bir şeye koymayı düşünüyordum ben. Sonrasında müzik girişi için linkteki kablodan almak yeterli olacak sanırım. Asıl sorun amfi kartının diğer kartlarla falan bağlantıları var. Onlar olmadan çalışacak mı acaba Onu denemek lazım @lawnmower @orcun
http://www.hepsiburada.com/liste/dark-3-metre-2-x-rca-analog-ses-35mm-stereo-kablosu-2-x-rca-erkek-1-x-35mm-stereo-disi/productDetails.aspx?productId=evdarkaurcax35l300&categoryId=60005401
@orcun Evet güç kaynağı derken o trafoyu kastediyordum zaten. Amfiyle trafoyu söküp çalıştırabilirsem %80 daha küçültürüm aleti. Ama dediğin gibi, eğer çalışmazsa sıkıntı olacak, bir daha toplamaya uğraşacağım.
Çarşıya çıkıp bakayım bugün. Öneriler için sağol @ardazeytin
Çok eskilere götürdü beni bu resim yıllar önce vardı aynısı.
abi bunun youtubede videoları vardır
7 yıl geriden geliyorum 😀
Vay arkadaş 7 yıl mı olmuş. Sen nereden buldun bunu?
@rasko https://teknoseyir.com/durum/1511727 😀
Nasıl bir çözüm buldunuz acaba?
@makineci Vallaa dağıttım aleti, uzay kurulum çalışıyor mu diye denedim, çalışmadı bir sebepten, çözemedim, yeni amfi almak da istemedim. Mecbur tekrar geri toplayıp Aux kablosuyla kullandım. O büyük gövdeyi de masamın altına koydum, ayaklarımı üstüne koyuyordum 😀
Aletin çok güzel sesi vardı, bass'lar falan mükemmeldi, hala duruyor mu bilmiyorum muhtemelen atmıştır bizimkiler taşınırken 🙂