"...Recep Baltaş
Microsoft, 13 Temmuz'da parasını verip almış olduğunuz, Apple cihazınızdaki lisanslı Office 2019'unuzu kullanımdan kaldıracak.
iOS ve iPadOS 16 altındaysanız uygulama kullanılamaz hale gelecek. macOS'ta ise mevcut dosyaları yazdırıp görüntüleyebileceksiniz ancak düzenleme, kaydetme veya yeni dosya oluşturma işlemleri çalışmayacak.
Şimdi asıl olay burada başlıyor: Mac'iniz macOS 12 veya daha yeni sürümleri desteklemiyorsa, Office 365 aboneliği satın almanız gerekiyor..."
ios 11'e bile 27 verecekler çok büyük sıkıntı olacağını sanmam ama saçma tabii savunulacak bir şeyi yok, en azından desteği kesersin olur biter
Birisi twitterda yok oyle bir sey diye yazmisti, Recep'e guvenmeyip bir arastirmak lazim.
Belli olmaz, MS'in ne yapacağı hiç belli olmaz.
https://www.macrumors.com/2026/06/02/microsoft-office-2019-for-mac-no-edit-documents/
Olayı anlatırken bir kısmı atlamış. Microsoft, daha geçen aya kadar, Office 2019'un Mac'lerde çalışmaya devam edeceğini ifade/vaat ediyordu, o kısmı "desteklenen sürümler ile görüntülenebilir" olarak değiştirmiş.
Güncel yazı (2026 yılının 5'inci ayında güncellenmiş): https://support.microsoft.com/en-us/office/end-of-support-for-office-2019-for-mac-f2cbba0a-0773-4b2c-b417-b20b5bb2c757
O yazının daha önceki sürümü (2023 yılının 4'üncü ayında düzenlenmiş): https://web.archive.org/web/20230603010125/https://support.microsoft.com/en-us/office/end-of-support-for-office-2019-for-mac-f2cbba0a-0773-4b2c-b417-b20b5bb2c757
Giriş paragraflarını karşılaştırınız. #mikrozort
Mac kullanıcıları para harcamayı sever diye düşünmüş microsoft. Zamanında whatsapp taşımaya 30$lık program alıyorlardı.
IOS->Andorid olunca bedava mi oluyordu?
@mrmetalhead Onu hatırlamıyorum. Reditte bir kullanıcı ağlıyordu konuda. Sonradan banlaşmıştı öyle hatırlıyorum.
@tarikx 3th party bir uygulama disinda Apple veya Google'i para aliyor olmasi mantikli gelmiyor. Tam nedir bilmiyorum bahsettigin ama 3th party bir uygulamaysa iki taraf icinde para aliyordur.
@mrmetalhead Örneği boş ver. Apple a dan z ye BUY NOW diyor mu?
Diyor. Gerisi boş.
@tarikx Windows'un her yerinde copilot, office 365 reklamlari cikarken ne tartisiyoruz 🙂