Ya 2015 a da 2021 ama 2021 çok uzak gibi duruyor. Çünkü eskiden internet aboneliği almak için de mutlaka ev telefonunuz olması gerekiyordu. Vdsl adsl olayı malum. Voip işi de vardı gerçi ya ama pek sanmıyorum yakın zaman değildir. Pandemi de girdi araya gerçi ya of çok arada kaldık. 😀
Zirve yaptığı zamanlar 2005 civarı, 1993'te daha bir çok ufak şehir ve kırsal kesimde sistematik dağıtım ağına geçiş yapılmamıştı. O yüzden muhtemelen 2015 tir.
cevap D şıkkı. soruyu ilk gördüğümde D şıkkı doğru cevap olarak yanıyordu. merak edip araştırdım, 2004'te 19 milyon ile pik yaptıktan sonra 2016'ya kadar serbest düşüş yaparken sonra ne oluyorsa hafif toparlanma eğilimine giriyor, 2020'de ufak tepe yaptıktan sonra tekrar serbest düşüşe geçiyor. TÜİK'e göre 2024'te 9 milyon sabit telefon hattı abonesi varmış.
Burada bazı ilginç durumlar var, BTK raporlarına göre Sabit telefon ikiye ayrılıyor, birisi Türk Telekom, diğeri STH yani Sabit telefon hizmeti olarak geçiyor.
Şimdi mesela iş yerlerindeki telefonlar ne kadar sabit telefon olarak sayılabilir ? bir iş yerinde 20 tane Voip santral abonesi varsa bunların hepsi ayrı ayrı mı sayılır ? Yoksa hepsi bir sistemin parçası olarak 1 adet mi sayılır?
Bu yüzden BTK'nın yayınladığı bu listeleri doğru bulmuyorum, 2018 2019 yıllarında neden sabit telefon yükselişe geçsin ? Bu imkansız, o yıllarda ne virüs vardı ne bir şey, muhtemelen sayma yöntemlerini değiştirdiler ve sayıları yüksek gösterme çabasına giriştiler.
Aşağıya koyacağım tabloların saçmalığından da olayı anlabilirsiniz, ilk görselde STH hizmeti alan sayısı Türk Telekom'dan fazla gözüküyor, ama ikinci kısımda pazar paylarına baktığımızda %74 TTnet yani Türk Telekom yazıyor, yani çelişki var.
TTnet Türk Telekom'dan bağımsız olarka STH hizmeti sunmuyor ki ? TTnet'ten telefon almak diye bir şey yok, Türk Telekom oluyor telefon alırsanız.
@xahve bana da o toparlanma kısmında bi bit yeniği var gibi geldi. düşünsene milyonere katılıyorsun, sth abone sayısının 2004-2016 arası serbest düşüşe geçtiğini de biliyorsun, mantıken 2015 diyorsun ama tüik verisiyle eleniyorsun.
acaba yalın internet için ekstra ödeme isteniyordu, millet de ekstra ödememek için telefon hattına ses çıkarmıyordu, onunla ilgili bir şey olabilir mi?
@sqn Yalın hat olayı zaten o yıllarda geldiği zaman ev telefonu aboneliği hızla azalmaya başladı, fakat grafiklere göre aksine artmış olması gerekiyor, bu imkansız.
İnterneti Yalın olmayan aboneler ev telefonlarını kapattırdıkları zaman interneti de kesiliyordu, o yüzden kapatamıyorlardı evet, ama bu sayıyı arttırmaz, sadece düşüşü azaltır.
D
İnternet abonelikleri de sabit telefon sayılıyordur kesin.
2015 diyorum
Sabit telefondan kastımız 0212 216 gibi numaralar ise 93le 2015 kritik herhalde 2015 derdim. C
cep telefonunun yaygınlaşmadığı en yakın tarih olan 1993 diyorum
ben de
2010lu yıllarda zirve yapmış ve düşüşe geçmiştir. Belli yıla kadar ev interneti için telefonda gerekiyordu. C diyorum.
2015, arından herkes cep telefonuna geçti ne sabit internet ne sabit telefon bıraktıkar.
cevap neymiş?
@alptekinck 2-3 saat sonra açıklayayım, spoiler olmasın.
@alptekinck ufak bir spoiler bırakayım buraya, btk 2019'da yayınladığı 5 yıllık projeksiyonda şöyle bir tablo öngörüyor.
Ya 2015 a da 2021 ama 2021 çok uzak gibi duruyor. Çünkü eskiden internet aboneliği almak için de mutlaka ev telefonunuz olması gerekiyordu. Vdsl adsl olayı malum. Voip işi de vardı gerçi ya ama pek sanmıyorum yakın zaman değildir. Pandemi de girdi araya gerçi ya of çok arada kaldık. 😀
Şu yüz ifadesine baksana zaten, nasılda arada bıraktım diye gülüyor 😀
93 derdim, adsl telefondan sayılırsa işi bozabilir ama.
bence de 2015 gibi geliyor
cevap 🙂
Zirve yaptığı zamanlar 2005 civarı, 1993'te daha bir çok ufak şehir ve kırsal kesimde sistematik dağıtım ağına geçiş yapılmamıştı. O yüzden muhtemelen 2015 tir.
cevap D şıkkı. soruyu ilk gördüğümde D şıkkı doğru cevap olarak yanıyordu. merak edip araştırdım, 2004'te 19 milyon ile pik yaptıktan sonra 2016'ya kadar serbest düşüş yaparken sonra ne oluyorsa hafif toparlanma eğilimine giriyor, 2020'de ufak tepe yaptıktan sonra tekrar serbest düşüşe geçiyor. TÜİK'e göre 2024'te 9 milyon sabit telefon hattı abonesi varmış.
tabii soruyu da iyi anlamak lazımmış 😀 diğer üçüne göre dediği aklımda kalmamış nasıl D diyorum 🙂
Burada bazı ilginç durumlar var, BTK raporlarına göre Sabit telefon ikiye ayrılıyor, birisi Türk Telekom, diğeri STH yani Sabit telefon hizmeti olarak geçiyor.
Şimdi mesela iş yerlerindeki telefonlar ne kadar sabit telefon olarak sayılabilir ? bir iş yerinde 20 tane Voip santral abonesi varsa bunların hepsi ayrı ayrı mı sayılır ? Yoksa hepsi bir sistemin parçası olarak 1 adet mi sayılır?
Bu yüzden BTK'nın yayınladığı bu listeleri doğru bulmuyorum, 2018 2019 yıllarında neden sabit telefon yükselişe geçsin ? Bu imkansız, o yıllarda ne virüs vardı ne bir şey, muhtemelen sayma yöntemlerini değiştirdiler ve sayıları yüksek gösterme çabasına giriştiler.
Aşağıya koyacağım tabloların saçmalığından da olayı anlabilirsiniz, ilk görselde STH hizmeti alan sayısı Türk Telekom'dan fazla gözüküyor, ama ikinci kısımda pazar paylarına baktığımızda %74 TTnet yani Türk Telekom yazıyor, yani çelişki var.
TTnet Türk Telekom'dan bağımsız olarka STH hizmeti sunmuyor ki ? TTnet'ten telefon almak diye bir şey yok, Türk Telekom oluyor telefon alırsanız.
@xahve ..
@xahve bana da o toparlanma kısmında bi bit yeniği var gibi geldi. düşünsene milyonere katılıyorsun, sth abone sayısının 2004-2016 arası serbest düşüşe geçtiğini de biliyorsun, mantıken 2015 diyorsun ama tüik verisiyle eleniyorsun.
acaba yalın internet için ekstra ödeme isteniyordu, millet de ekstra ödememek için telefon hattına ses çıkarmıyordu, onunla ilgili bir şey olabilir mi?
@sqn Yalın hat olayı zaten o yıllarda geldiği zaman ev telefonu aboneliği hızla azalmaya başladı, fakat grafiklere göre aksine artmış olması gerekiyor, bu imkansız.
İnterneti Yalın olmayan aboneler ev telefonlarını kapattırdıkları zaman interneti de kesiliyordu, o yüzden kapatamıyorlardı evet, ama bu sayıyı arttırmaz, sadece düşüşü azaltır.
2015 adsl den dolayı
2021 imiş, tüik verisi 😀