Yurtdışı ile alım gücü kıyaslaması yaparken 1 TL = 1 euro/dolar mantığında yaklaşım yanlış. Her paranın her ülkede alım gücü farklı. Euro bile AB üyesi ülkeler arasında farklı alım gücüne sahip çünkü her ülkenin enflasyonu farklı.
https://www.tiktok.com/@gurbetteyizz/video/7184121518551567622
Euro kesinlikle ab ülkeleri arasında farklı alım gücüne sahip. İtalya'daki meslektaşlar 2000 euro alıyor ve kahveye abur cubura 1 euro civarı ödüyorken Belçika'daki meslektaşlar 3500 euro maaş alıyor ama kahveye 4 euro ödüyorlar :/
Ama avronun alım gücü grubun ithalat tarafında kuvvetli olduğu için her ne kadar grup içi enflasyon farkı olsa da göreceli rahat yaşamalarını sağlıyor. Karşılaştırmayı yapabilmek için ölçü birimlerinden bağımsız karşılaştırma tekniği kullanılmalı...
Bizim de 100'e yeni çıkmış 😀 %50 geriden geliyoruz hadi bakalım 😛
@achfighter 200 liraya 5 tane zurna dürüm yerim 🤩
Bunlar bana hep garip geliyor. Asıl bir ay çalıştım o parayla PS5 aldım/ ufak bi haftasonu tatili yaptım/ yeni hobi edindim gibi şeyler denmesi refahı daha iyi gösterir. Diğer türlü, ekonominin durumunun sırf markete indirgenmesi gelecek için iyi değil.
Avrupa’da yasamak medeniyeti otomatik olarak getirmiyor maalesef. Orada da yasasalar ucuzcu markette TR’dekilerden daha fazla alisveris yapip bunu gostermek daha havali geliyor. Hem kendileri hem de etkilemeye calistiklari kisiler bundan anliyir. Halbuki olduklari bolgede ve erisebilir mesafede TR’de parasi olanin bile gidemeyecegi ne kulturel aktiviteler, ne etkinlikler vardir.
@achfighter benim iş yerinin verdiği günlük kişi başı fiyat 30tl. acaba içinde ne var diyoruz...
@tongyabguhan34 dışardan geliyor. Ama hep az ve çorbalar kötü. bu ay daha durup çıkacağım.
bu yüzden ortalama saatlik ücret ile kıyaslanmalı. bizim ülkede çalışma süresi sınırsız olduğu için yine tutmuyor hesap. şu andaki en iyi hesaplama yöntemi numbeo'nun ortalama gelir ile satın alım gücü endeksi. makedonya 38 iken lüksemburg 127 misal (TR 31 🙁 )