Arkadaşlar herkese merhaba. Fahiş fiyata ekran kartı satan firmaları gündeme taşımak ve bu konuyla ilgili kamuoyu oluşturmak amacıyla ekşi'de bir başlık açtım. Kanayan büyük bir yaraya bir neşter vuramasak da en azından bu konuda bir şeyler yapabilmek için desteklerinizi bekliyorum.
https://eksisozluk.com/28-kasim-2020-fahis-ekran-karti-fiyatlari-rezaleti--6747743
#akış #GeForceRTX #AMDRadeon
Normalde bir ürünü piyasasının üstünde satan, alıcı bulamadığı için mecbur fiyatını düşürür diye düşünüyorum. Buradaki problem Karaborsa mı?
Olay tamamen karaborsacılık ve tekelci kapitalizm. Stoğu çok az olan kartları toplayan belirli firmalar istedikleri gibi at koşturup fahiş fiyatlarla kartları satabiliyorlar. Bu firmalar aynı kartları ilk çıktığında daha ucuza satmışlardı. Şimdi baktılar hangi fiyattan koyulursa koyulsun kartlar alınıyor, fiyatları fahiş fiyattan sitelerine koydular. Zaten kartlar daha düşük fiyatlara satıldığında o kartları ihtiyaç sahiplerinden çok sahibinden'de ilan açıp 500-1000 lira kar etmek isteyen al-satçı tayfa aldı.
Problem ne bilmiyorum ama belli bir seviyeden sonra amazon.com'dan kargo ve gümrük vergisi ödeyip almak TR'den almaktan daha ucuza gelebiliyor.
https://www.hepsiburada.com/powercolor-amd-radeon-rx5600xt-6gb-192bit-gddr6-ekran-karti-axrx-5600xt-6gbd6-3dh-oc-p-HBV00000SKFUA?magaza=GarajOnline&wt_pc=akakce.c.k.pc&v=1.58.2
https://www.amazon.com/PowerColor-AXRX-5600XT-6GBD6-3DHV2-OC/dp/B089CSRBPD
Amazon olayı yeni kartlar için geçerli değil. Amazonda uygun fiyata satışa sunulan tüm kartlar kripto madenciler tarafından bot yazılımlarıyla anında satın alınıyor. Ülkemizde madenciliğin fazla yaygın olmaması nedeniyle yurt dışından daha fazla kart stoğuna sahip olsak da piyasayı kontrol eden birkaç tekelci firma, küçük firmalara fırsat vermeden kartları toplayıp fahiş fiyata satıyorlar. Bu konuda elimde birçok örnek var. Asus TUF 3080 OC, incehesapta 12000 TL'ye satılırken bir başka sitede 10000 TL'ye bulunabiliyor. İncehesaptak çoğu zaman stok bolken, küçük sitelerde sadece 1-2 stok görebiliyorsunuz.
Debeye girdiğine göre, konudan şikayetçi epey ek$i ci var .
Bu problemler firmalardan dolayı mı yoksa vetgi sisteminden dolayı mı ona da bakmak lazım. 800 dolarlık karta yüzde 18 bilmem ne vergisi yüzde 30 canım sıkıldı vergisi yüzde 50 biraz da böyle öpelim vergisi varsa mesela firmanın yapabileceği bir şey kalmıyor ama bu böyle mi şu anda değil mi bilmiyorum.
@himm devlet denetleyecek bunu gerçekten karaborsaya döndüyse iç ceza kesmesi lazım. Bizim ülkede zor ama insanlar da bir değişik. Geçen burada ne var canım bunda buna ticaret denir falan diyordu bazıları.
Vergi 🙂