Şaka gibi ya. Bim'den abur cubur toplasan 50-60 lira tutuyor sadece. İnşallah alım gücümüzün yükseldiğini görecek kadar yaşarız. Çok uzun sürecekse yaşamasak da olur, vazgeçtim 🙂
Son bir saat içinde 134 ziyaretçi, 9 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
''Elimde 100 birim para var, 100 birim."
Mala anlatır gibi anlatmış afedersin. 😁
Hayatı boyunca yaşadığı mahalleden çıkmamış, dış dünya ile alakası sıfır, hayatı izlediği ana haber bültenlerinden ibaren sanan bir kişinin kolay kolay anlaması da beklenemez zaten 🙂
@hamdi Cahillik başka sığırlık başka şey ama. Adama anlatıyorlar anlamak istemiyor. Marketteki, hayattaki zammı görüyor yaşıyor ama yine anlamak istemiyor. Bu başka bir level kimse kusura bakmasın.
Yıllardır cips yemiyorum. Canım cips çekti ve 3-5 paket alayım, yanında 3-5 tane soda alayım da birkaç hafta boyunca bunları tüketeyim dedim. 58 TL tuttu.
Bende birkaç ıvır zıvır, sade soda vs. aldım geçen. 40 lira civarı tuttu 🙂
Geçen sene bazen akşam yemeği yemiyordum onun yerine çerez alıyordum kendimce parti 😀 ikisi bir arada olmuyordu. Böyle devam ederse akşam yemeğini komple menüden çıkartacağım
Şu yemek işini tabletlerle felan halledebilmemiz lazım artık. Olmayacak böyle 🙂
@hamdi benim gözüm doymaz öyle =) bide tablet diye daha pahalı olur
@dogus ya işte temel gıda ihtiyacını bu şekilde karşılayabilirsek en azından karnımızdan çok gözümüzü doyuracak şeyleri tercih edebiliriz 😂
@hamdi yada ekmek arasına koyar yeriz gözümüz doysun diye 😀 😀
Ben Bim'den 100 liranın altına çıkamıyorum artık.
Maalesef 🙁 İçinde de yağ, şeker, çay vs. yoktur muhtemelen.
@hamdi Onları eklersen 150 oluyor zaten 😀
Pazarda sebze meyve. Neredeyse her hafta 200₺ ,çok fena herşey
Domates salatalık patates soğan 5-6 lira olduğu dönemler oldu.
@hamdi limon hala 10 lira haftada 3 kilo limon tüketiliyor bizde
@satobiryani limon ve sarımsağın fiyatını zaten hiç aklım almıyor 🙂
1. Bu arkadaşı kazıklamışlar. Fişteki 6,99 ne belli değil
2. TL de o 100 br karşılığı 466 TL tahmini
Ya eyi de qardaşşş edam ordağ dolarla alıyor dolarr. BAK sende 100 dolar YaĞni 700 teğle ile gitsen daha fazlasını alırsın elhamdilillah. NaNköRlü1qq etmeeğğ.
yalnız dolar 7 olunca bu tezde çürüdü buna sığınmazlar heralde çünkü 700tl için burada en az 7 gün çalışman gerek orada 1 gün civarı =)) gerçi 6-5-4'kende aynı şeydi 😀
bu beni kıskanıyorya yer degiştirek hemen
Bi bitmediler bu 100 birim paracılar.
3 senedir 100 birim para ama
Evet ekonomi kötü, daha da kötü olabilir, ama yapılan doğru değil.
100 birim japon yeni ile 100 birim ABD doları karşılaştımak giibi oldu artık.
tık avcılığından başka şey değil
eğer karşılaştıracaksak geliri ve gideri de yazmak lazım
İnsanlar anlayabisin diye 100 birim yazıyorlar. Mesela McDonald's çalışanlarına saatlik 10 dolar ödüyormuş en az. bu ne demek? 10 saat çalışan birisi 100 dolar kazanabilir demek, yani bu videodaki her şeyi 1 gün çalışarak alabilmiş o kişi.
Burada 10 saat çalışan biri ne alabilir? ne kadar kazanabilir?
McDonald's örneğinden gidersek Türkiye'de asgari ücret ödüyor 2324 tl. 30'a bölersen Günlük 77 tl yapıyor.
10 saat çalışmayla adam 100 kazanıyorken sen 77 kazanıyorsun. Devamını yazmama gerek yok sanırım.
@phoenixim bunları ben de biliyorum. Türkiye ile karşılaşırmak için günde 8 saat haftada 6 gün çalışma ve vergileri düşünce hesabıma göre 77 değil de 75in altı ama asgari üçret 1600ken de 100 birim para idi 2300 oldu yine 100 birim para
Asgari ücretler karşılaştırıp baktığında 100 birim abd parası = 135 birim türk parası
hee öyle yapsak bile 2-3 kat daha değersiz paramız var.
Her zaman olduğu gibi zenginin malı züğürdün çenesini yordu 😀