Bankaların günlük cekim limiti bana saçma geliyor. Ben istersem limiti düşeyim ama sen neden default olarak dusuk veriyorsun ki.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • M U H A M M E D @muhammed

    Limiti aşınca ekstra ücret istiyor.

  • alper212 @alper212

    Bankaya gidip bi kağıt imzalayınca yükseltiyorlar.

  • Alper @jaguar

    Bu da bir güvenlik amacı zaten, risk alabiliyorsan artırabilirsin diyor.

  • tigiy @tigiy

    bankalarda günlük çekme limiti düşük değil. Banka matikten para çekme limiti düşük bence

  • alper212 @alper212

    ATM yerine gidip içerden istediğiniz kadar çekebilirsiniz. Bilip bilmeden "banka parayı işletiyor" modlarına girmeyin.

  • alper212 @alper212

    @brave Ne parası ? Garanti den tek seferde 10 bin çektim 1 lira kesmediler.

  • alper212 @alper212

    @brave Günlük limitimin 10 binden fazla olduğunu sanmıyorum. Bankanızı değiştirin siz bence.

  • Halil @hcaktuna

    @alper212 içeriden de parayı vermiyorlar bazen. 100 bin lira çekmek istedim bugün git yarın gel para yok şubede dediler mesela.

  • steelfiist @steelfiist

    @brave @alper212 @hcaktuna ufak bir bilgi paylaşayım. bilmiyorum ama belkide aranızda en çok para, banka ve yüksek meblağ bende dönüyordur. şimdi bilgileri veriyim.

    -öncelikle atmden para çekme limiti ve banka şubeden limiti farklı şeyler. atmden para çekme limiti çoğu bankada günlük 2000tl dir. ancak şubede günlük limit yoktur. farklı bir durum vardır. eğer şube küçükse sizden zaman isterler. yüksek meblağlarda randevulu gidersiniz. hatta şubeden güvenlik talebinde bulunabilirsiniz. ben bulunuyorum sizinle birlikte takip ediyorlar silahlı şekilde vur emirli.
    -şubeden kesinti olayına gelirsek eğer siz atıyorum bursa şubesine ait bir banka hesabına sahipsiniz ve yüklü miktarda para çekeceksiniz ve bunu da izmirden çekeceksiniz ozaman bankasına bağlı olarak kimisi belli bir oranda kimisi sabit aralıklı değerlerde para kesebiliyor. bazıları ( iş bankası, finansbank, yapı kredi) kesmiyor.
    -bankamatiklerin neden 2000tl verdiğine gelirsek. bankamatiklerin belli bir kapasitesi var 40binliradan fazla yatırtmaz mesela aynı zamanda tek bankamatikten 40binliradan fazla çekemezsiniz( özel izinle çekiliyor). yani herkese 100bin tl veremeiyor bankamatikler. içindeki meblağ sınırından dolayı.
    -bu arada bankaları sizin paranızı işletiyor cümlesi doğru bir cümle. benim bankamadakix lirasını başkasına x+1 liraya satıyor o 1 lira ona kar kalıyor . banka mantığı budur.
    -her bankanın politikası farklı olduğu için yüksek meblağlarda müdürle görüşüp kesintileri iptal ettirebilirsiniz yüksek meblağ derken 10bin 100bin demiyorum. banka yüksek cirolu müşteriyi kaçırmak istemez her dediğinizi yapar.

  • alper212 @alper212

    @hcaktuna Bugün git yarın gel meselesi farklı. Çoğu şube de 100 bin lira bile yok bekleyen.

  • Oğuzhan Bilgay @oguzhanbilgay

    Artık 2000 gibi limitler bence de düşük, en az 5.000 falan olmalı. Güvenlik amaçlı bu yapılıyor doğru ama başka güvenlik yolları da var. Mesela 2000 üstü çekimlerde sms gönderebilirler, cep şubeden onay vermenizi isteyebilirler... onlarca yolu var. Ama atm için bir limit güvenlik açısından önemli. Ülkemizde kart kopyalama olayları çok yaygın.

    Bu arada atm para çekme limiti ile bankadan para çekme limitini karıştırmayın. Esasen bankadan para çekme limiti diye bir şey yok. Bankacılık mantığı gereği istediğiniz zaman paranızın tamamını gerekirse nakit olarak alabilirsiniz. Şube farkı olması halinde ücret alabilirler o başka. Yüklü miktar isterseniz nakit parayı toparlamak için süre isterler, bu da paramı vermiyorlar demek değil. Bu işin operasyonel boyutu var. Senin için her şubede 5-10 milyon tl hazırda tutmasını bekleyemezsin.

    Zaten bir bankanın mudilerin mevduatını vermemesi bankanın iflasına neden olur, tüm mudiler küçük büyük demeden bankanın parayı vereceğine güvenini yitirirse parasını çeker. Bir anda banka çöker.
    O yüzden hiçbir banka yasal olarak para çekmek sınırlandırılmadıkça(bazı kriz dönemlerinde devletler yapabiliyor) parayı vermemezlik yapmaz, o parayı vermek zorundadır.