Paylaş Paylaş

Yeni konsollar PC oyunculuğunu nasıl etkiler?

Yeni konsollar arka arkaya ortaya çıktı ve PC donanımına dönüş yapıldı. Bir yandan da PC, özellikle son iki yılda çıkan son teknoloji oyunlarla atağa kalkmıştı. Yeni konsolların PC oyunculuğunu nasıl etkileyeceğini konuşuyoruz.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • insanoglu

    ben pc yi biraksam pc beni birakmaz ??!!

  • Ziyaretçi

    pc bırakılır mı hiç konsol işelmcileri x86 tabanlı olup pcye yaklaşmışken pcye konsol oyunlarının port edilemsi daha kolay olur hatta yeni konsolalrın çıkmasından kısa bir süre sonra yeni konsollrın pc için emilatörleri çıkarsada hiç saşırmam ayrıca xbox'ın tasarımı nedir öyle evdeki teledünya alıcısının tasarımı daha iyi 😀

    • Ziyaretçi

      Mimari x86 ya gectigi icin Konsolda cikip PC de cikmayan oyun olmayacak buyuk ihtimalle.
      Bu durumda port etmenin bir anlami kalmayacak.

    • kemal

      Her oyunun pc ye çıkacanı sanmıyorum çünkü bunlar firma ile anlaşmalı stüdyolar yapıyo örneğin sonyde santa monica ve naughty dog gibi 15 firma anlaşmalı artı bu oyunların isim hakları sony de o yüzden excusiveler pc ye asla çıkmaz ama emülator için bişey diyemem.

  • Yavuz

    PC her zaman (konsolların ilk çıktıkları günler dahil) konsollara karşı donanım olarak üstündürler. Ancak bu üstünlük sadece teoride kalır çünkü oyun dağıtıcıların konsollarla yaptıkları özel anlaşmalar gereği oyunlar öncelikle konsollar çıkar, hal böyle olunca oynayacak oyun olmayınca canavar PC ler evde yatar.
    Konumuza dönecek olursak yeni konsolların PC oyunculuğunu önceki yıllara göre daha olumlu etkileyeceği sanmıyorum. Donanımlar benzer hale gelse de yine de oyun firmaları önceliği konsollara vereceklerdir.

  • musty @musty

    eski nesil konsolların avanyajlarından bahsederken bütün cihazların aynı olması diyor ,
    Levent abi hesaba katmadığın bir nokta var oda RISC tipi işlemci olması bu mimaride komutların tek bir çevrimde çalışır , x86 pc mimarisinde işlemciler (CISC) komutlar farklı uzunlukta olduğu için her komut farklı zamanda işlenir ...

    • tayfun

      dogru diyorsun ama su da var ARM de RISC tipi. Ayrica RISC-to-CISC CISC-to-RISC cevirim compiler tarafindan yapilabilecek cok basit bir sey. x86 console ciktiktan 6 ay sonra inanilmaz compiler destegi gelir sorun olmaz

  • Afsinyus @ufo

    aldım xbox duruyor öyle PC forever benim için ama yeni nesil kesinlikle bakmaz PC2nin yüzüne

  • Çağatay @backflip

    Benim gözümden;

    Konsol= keyif adamı işi, 3-5 arkadaş toplanıp, ekran karşısında multiplayer takılmak için ve rahatça bunun keyfini yaşamak için

    PC= detay adamı işi, odana kapanıp oyun dünyasına dalış yapmak ve bunu her türlü detayı ve imkanlarını kullanarak yapmak için, 3-5 arkadaş bir araya gelince imkanlar her zaman el verişli olamıyor

    xbox'ın Kinect-illumiroom gibi özellikleri de artı bir cezbedici unsur (aynı seçenekler pc için mevcutmu bilgim yok), bence profesyonel adam pc kullanır, donanım/yazılım detayları ile uğraşmak istemeyen, derli toplu olsun diyen, bunun keyfine varmak isteyen adamda konsol kullanır

    Benim için ikisi de çok hoş, evimde ikisi de olsun diyenlerdenim 🙂

  • serdar

    teknoloji nitelikli teknoloji editöründen takip edilmelidir ki zamanin heba olup gitmesin.
    bir kere kendisi konuya hakim oldugundan lafi dolandirmaz süreye de oynamaz anlatmak istedigini en yalin bir sekilde aktarir sohbetin sonunda bi dünya bilginiz olur. Murat Gamsiz ve Levent Pekcan gibi nitelikli teknoloji editörlerin sayilarinin artmasi temennisiyle

  • Ziyaretçi

    Levent ağabey, Xbox 360'ta oyun oynuyorsun kim daha nasıl PC oyunculuğunu savunsun...

    Evet, belki dediğiniz gibi PC'ler konsollarla bitmez ama ben gelecek konsollarla birlikte PC oyunculuğunun biteceğini düşünüyorum... Hiçbir konsol üreticisi oyunlarının diğer platformlarda da oynanmasını istemez... Hele hele port edilmeye müsait mimari yapılar varken bunun önüne daha da çok geçmek isteyeceklerdir! Bu da exclusive oyunlara abanacaklar demek.

    Velhasılı kelam bence yeni konsollarla birlikte exclusive oyun patlaması yaşanacak ve bu oyunlar hiçbir zaman PC'ye gelmeyecek! Tek çıkar yolunun bir takım inançlı adamın oyunları kendi çabalarıyla PC'ye port etmesi olarak görüyorum ancak bunun haricinde PC daha doğru ifadeyle masaüstü kişisel bilgisayar oyunculuğu bence bitmenin eşiğinde.

    Zaten notebook/laptop gibi kavramların daha çok kişisel bilgisayar kavramının içini doldurduğu aşikar... Neyse uzatmanın anlamı yok. Ben PC oyunculuğunun çok büyük darbe yiyeceğini düşünüyorum.

    • Yusuf

      Ellerine sağlık.
      Özellikle sony cephesin de olan bir sürü TPS oyun bolluğu PC ye gelmeyecek.
      Xbox da bu konuda boş durmayacaktır quantum break den anlıyoruz.

      PC ye de ASSASIN CREED v Tomb RAIDer bilinen oyunlardan başka da kolay kolay çıkmaz.
      varsa bana TR serisi gibi TPS gösterin.
      Hitman mi AC mi tr mi.

      PC de oyun oynardık ama eskiden.

      Şimdi konsolda diski taktın MP oynamak o kadar kolay ki bir anda 18-32 + kişi ile oynuyorsun.

      150-250 dolarlık vga sahibi pc oyuncularına değil sözlerim.
      daha pahalı olan SLI CF yapan hardcore pc oyuncuları
      yeni konsollar geldiğinde
      kesinlikle PC yi bırakacaklardır MOUSE+KLAVYE aşığı olmayanlar.

      Bir de PC güç kaybedeceğine
      GÜÇ KAZANACAKMIŞ diyorlar video da.
      Firma yine dx9 lu vga ya göre oyun portlayacak.
      Neymiş x86 imiş.Güldürmeyin adamı.

    • Ccers

      Arkadaş neyin kafasını yaşıyosun sen, oyna bakalım oynayabiliyosan LOL, Civilization, Sims, guild wars, Total War konsolda

    • Ali

      Yazıları okuyunca ister istemez birşeyler yazmak ihtiyacı hissettim
      Bence PC nin yeri de box ların yeri de ayrı dır. PC de oynayabildiğiniz ve de oynayabileceğiniz online oyunları box lar da oynamanız da mümkün görünmüyor ki 2014 de çıkacak olan "Star Citizen" veya "Eve VALKYRIE" gibi aynı anda 5-6 kişinin aynı geminin içinde aynı anda hareket bulacağı oyunlar oyun dünyasını çalkalamaya başladı bile ve "Elite: Dangerous, out 2014" bunlara eklendi hızla yeni projeksiyonlar yüksek grafikli Online gerçeklil de oyunları PC ye taşımaya hazırlanıyorlar ve bu oyunlar sadece PC ler de oynanabilecekler.

      Tabii bunlar sadece kişinin ne istediğine bağlı olarak yaptığı seçimlerle doğru orantılı.
      Boxlar da da oyn oynamak tabii ki seçenler için mükemmel dir sanırım.
      Ama bence Fiziksel gibi gerçeklikler önce nereye taşınırsa o yarışı kazanır sanırım.
      Selamlar.,
      A.R.D

  • Bora

    Stateji ve MMO oyunları da pc oyunculuğunun önemli bir unsuru. Total War, Warcraft, AoE, vs... Bu tür oyunları ancak pcde oynayabiliyorsunuz.

    PS: Levent Bey, yeni imajınız hayırlı olsun. Bence çok iyi olmuş.

  • emrah

    O kadar site takip ediyorum sizinki kadar ekran kalitesi yüksek yaptıgı işe bile saygısı o kadar yüksek insanlar görmedim saygılarımla

  • Talha

    XBOX one ve Ps 4 ün ömrü ne kadar olur? Tahminimce Ps 3 gibi 5 yıl kadar uzun olmayacağı yönde. 3 yıl içinde yeni konsolların yeniden duyurulacağını tahmin ediyorum. Sizce de bu mümkün mü?

    • Engin Daloğlu @edaloglu

      Size önceki nesil konsolların piyasaya çıkış ve piyasadan çekiliş yıllarını vereyim:

      Nintendo GameCube: 2001 - 2007
      Nintendo Wii: 2006 - ?

      Playstation 2: 2000 - 2013
      Playstation 3: 2006 - ?

      Xbox: 2001 - 2007
      Xbox 360: 2005 - ?

      Görüldüğü üzere 3-4 yıl içerisinde yeni konsolların duyurulması pek de gerçekçi durmuyor 🙂

    • emirclio @emirclio

      verdiğiniz örnekteki konsollar ile yeni çıkacak konsollar arasındaki farkları unutmamak gerek. saydığınız konsollar çıktığında bizim pc için alabildiğimiz donanımlardan kat ve kat üstündü . Özellikle grafik. Yanlış bilmiyorsam playstation 3 ve xbox 360 çıktığında ati 1000 serisi nvidia da 7000 serisi kartlar piyasaya çıkmıştı. Bizler konsolların performansını ve kalitesini ancak ati 5000 ,nvidia da 400 serisinde yakaladık. yani 2010 da 5 sene sonra. Yeni çıkıcak konsollarda ise böyle bir durum yok zaten o performans ve kalite ekran kartları işlemcileri alma imkanımız var (hatta daha iyisini) Konsollar piyasaya çıktığında görüntü kalitesi bakımından üstün olur. ama en fazla 2 sene sonra pc lerin grafik teknolojileri konsolları geçer.

    • Murat Gamsız @gamsizm

      Sony'nin grafik teknolojisi, Nvidia'nın artık terk edilmiş sabit iş hattı sistemine dayanıyordu. ATI'nin XBOX'a koyduğu sistem ise bugünkü shader sisteminin atasıydı. PC çok da geri değildi aslında. Bugünse yeni konsollar ve PC aynı grafik tabana sahip. Performans olaraksa PC'yi çok daha hızlı üretmek mümkün. Ancak konsola üretilecek oyunların buna rağmen PC'den iyi görünme potansiyeli var. İlk oyunlarda olmaz belki ama ilk yıl içinde PC'yi kıskandıracak grafik kalitesi görebiliriz. PC oyunu üreten firmaların cesaretli davranmaları, fark açılmasına engel olabilir tabi.

    • Engin Daloğlu @edaloglu

      Donanım açısından bakıldığında PC'nin yeni nesil konsolları önceki nesilde olduğundan daha erken bir zamanda geçeceği doğrudur. Ayrıca bahsettiğiniz gibi bu yeni nesilde konsollar hemen hemen PC ile aynı mimariyi sunacaklar. Ancak konsol geliştiricilerinin yeni nesil konsol üretimine başlama kararını vermelerinde PC'deki teknolojik gelişmeleri baz aldıkları fikrine katılmıyorum. Bu "bence" daha çok satılan konsol ünitesi ve oyun satışlarından elde edilen lisans gelirleri ile ilgili. Örneğin Gamecube donanım olarak 13 yıldır piyasada kalmayı başaran Playstation 2'den daha üstün olmasına rağmen, satış rakamlarına bakıldığında PS2'nin oldukça gerisinde kaldı. Bunun üzerine Nintendo yenilikçi kontroller sunan ve daha çok "casual" kesime hitap eden Wii'yi geliştirdi. Üstelik Wii'nin donanımı hemen hemen Gamecube ile aynıydı.

      Asıl sorunun, Leven Pekcan'ın da vurguladığı üzere, PC donanımının konsollarınkinden üstün olmasından ziyade oyunların konsol donanımına optimize olarak geliştirilmesi olduğunu düşünüyorum. Yeni nesilde bu optimizasyon konusu bir miktar PC lehine kaymış olsa da konsolların, sundukarı yenilikler bakımından hâlâ avantajlı olduklarını düşünüyorum.

      Son tahlilde, konsol üreticilerinin de 3-4 yıl satacak bir konsol geliştirmeyi planladıklarını zannetmiyorum.

    • emirclio @emirclio

      Bence murat gamsız ın dediğinin aksine çıkar çıkmaz deli grafikler görceğiz exculisiveler hariç bütün oyun yapımcıların aşina olduğu platforma oyun yapıyolar . Çıkan ilk oyunlarda ağzımızın suyu akacaktır .direct x yüzünden biz daha geç kavuşacağız ama ne zamanki pc donanımları directx yüzünden oluşan kayıbı dengeliycek seviyeye çıkınca (nvidia 900 sersinde belki ) tekrar seviye eşitlenicek pc ve konsol arasındaki.
      engin isimli kulanıcıyada cevap vermek gerekirse bence gamecube un başarısızlığının nedeni oyun yokluğuydu tıpkı playstation vita gibi( ve saçma disk sistemi) . diğer bir fikrinize itirazım konsol üreticilerinin pc teknolojisinin gelişmesini takip etmediği. Evet bu görüş bugüne kadar doğruydu çünkü bizim teknolojik gelişmemize karşı onların güçlü noktaları vardı (cell, eDRAM bellek, ortak bellek kullanımı vb) ama artık bu gibi kozları kalmadı.ama bu durum kendileri için bir avantaj sağladı. Teknoloji geliştirmeye yüksek para harcamak yerine düşük bütçe ile hazır donanım satın alıp giderleri kısmak ve böylece (benim şahsi görüşüm) konsolu ucuza satıp 4 sene 5 sene sonrada aynı politikayı izleyip ,cihazı yenileyip yine ucuza dönemin performanısını yakalamak.
      Ayriyetten pc kullanıcılarının avantajlı olduğu bir konu var bence . Kızgın bir nvidia .Benim tahminim nvidia bu kızgınlık ile kendi anlaşmalı olduğu oyun üreticilerine pc exculusive oyun yaptırıp ve tam konsolların çıkış tarihinde ekran kartlarının fiyatlarında indirimler yaptırıp konsollardan intikam almak isteyecek gibi. (amd bunun karşısında nvidia' ya uyar mı yada konsol üreticileri ile arasını bozmak istemeyip hiç bu işlere girişmez mi onu bilemem)
      Azcık uzun oldu kusura bakmayın (yazdığım yoruma cevap gelince heyecan yaptım) ama daha video ya yorum yapmadım video hakkındada yorum yapıcağım 😀 ve o biraz daha uzun olucak gibi.

    • Burcin Cerci @noonelivesforever

      artı olarak birşey eklemek isterim. xbox yeni konsolunu piyasaya çıkardıktan sonra eski konsoluna oyun yapmaz. fakay sony uzun yıllar üretmeye devam eder. xbox1 için 2001-2007 denmiş ama 2006'dan itibaren oyunlar bıçak gibi kesti. 2006' 3-4 oyun 2007'de sadece 1 oyun çıktı diye hatırlıyorum. benim bildiğim ortalama konsol ömrünü 5 yıl üzerinden hesaplanır.

    • Engin Daloğlu @edaloglu

      Sizin de kabul edeceğiniz üzere Microsoft'un ilk konsol deneyimi olan Xbox, Playstation 2 karşısında pazar payı açısından oldukça dezavantajlı konumdaydı. Microsoft Xbox 360'yi piyasaya sürdükten sonra firmaların ilk Xbox'a oyun geliştirmemelerinin nedeni, 7. nesil oyun konsolları pazarında PS3'ün önünde başlamaktı. Oyun geliştirici firmaların yeni nesil Xbox piyasaya sürüldükten sonra eski nesil konsola oyun geliştirmeye devam etmeyeceği argümanının önümüzdeki 360 -> One geçiş sürecinde tekrar değerlendirilmesi gerektiğine inanıyorum. Şahsi görüşüm Xbox 360'ye en az 2-3 sene daha oyunların çıkmaya devam edeceği yönünde.

      Bu arada 2001 - 2007 yılları ilk Xbox'ın Kuzey Amerika'da üretim bandında kaldığı dönemi kapsamaktadır. Ayrıca sadece Kuzey Amerika pazarı için 2006'da 103, 2007'de 3 ve 2008'de 1 oyun çıkmıştı 🙂

  • Bonbreka

    Ortak mimariyle daha kolay sorunsuz portlar göreceğimiz kesin ama yine iş dönüp dolaşıp exclusive içeriğe dayanıyor. Yine konsola özel çıkıp, pc oyuncusunun ağzının sularını akıta akıta bakacağı oyunlar göreceğiz. Yeni nesilde böyle oyunların sayısı daha artacak muhtemelen. O yüzden tek bir platforma takılıp kalmaktansa, orta halli pc + konsol ile takılmak en iyisi.

    • tayfun

      ya burada sorun su: x86 mimari ile kullanilan ISA (instruction set architecture) ortak hale geliyor. Yani bu su demek PC niz varsa artik ekran kartiyla bile ugrasmak zorunda kalmayabilirsiniz. "Hafta sonu gittim Xbox karti aldim" veya "yeni kartlar hem xbox hem ps4 destekliyor" gunleri yakin pc kullanicilari icin bence.

  • Ziyaretçi

    Levent abi radeon 7550 hatta 5450 dedikten sonra , Murat abi "hatta 4850" diyor ama 4850, 5450'den gömlek gömlek üstündür.
    saygılar.

  • Çağlar ATILGAN @curli

    ben daha önce hiç konsol kullanmadım açıklamam eksik kalabilir. benim düşüncem pc kullanıcısı ile konsol kullanıcısı ayrıdır bir pc kullanıcısı kolay kolay konsola geçmez ama zorunlu durumda konsoldan pcye geçilebilir (nadir olacağını tahmin ediyorum). en azından bu nesilde platform değişikliği olacağına inanmıyorum belki bizden sonraki nesil olaya daha açık görüşlü bakar yada ozamanın şartları bunu değiştirir ama kısa vadede olacak iş değil. ben pcmi bırakıpta konsola geçmem.

  • kadir

    Pc çok fazla konfigürasyon sağlıyor bu kullanıcılar açısından muhteşem istedikleri ihtiyaç duydukları özelliklere sahip bilgisayarlar dizayn edebilirler donanım dışında yazılım konusundaka özgürlük sağlıyor tabii ki bu konfigürasyon çeşitliliği videoda da bahsedildiği gibi geliştiriciler için her zaman iyi birşey olmaktan uzak ama bir yandan da geliştirciler için fayda sağlamakta bahsedildiği gibi simülasyon , free to play vb. oyun türleri ve yeni çıkacak olanlar belki ilk pc de denenecek ve belkide pcde kalaca. Pc nin bir özelliğide üretim . Konsollar sadece tüketim araçlarıdır en basidinden oyuna bir eklenti bile yapamazsınız ama pc size üretim imkanı sunar bu açılardan pc daha iyi gibi ama konsollarda sonuç olarak birer eğlence aracı ve ona göre dizayn edilmiş (pc de yapamayacağızım incelikle) ve pcye göre üstünlükleri yok değil . çoğunlukla videoda anlatılanları tekrar etmiş oldum ama bir iki küçük katkım olduğunu düşünüyorum 🙂

  • Ziyaretçi

    konsollar ve oyunlar ucuzlarsa pc oyunculuğu ozaman biter yoksa bitmez. bitmezsede bitmesin artık hiçbiri umurumda değil oyun oynayanlar düşünsün

  • lawnmower @lawnmower

    PC'ye birşey olmaz, biraz zayıflasa da PC oyunculuğu devam eder. Konsollarda olmayan esneklik PC'de var. Hele bir de bazı oyunlar "konsola özel" tutulmasa PC çok daha fazla kullanılır. Sırf GoW veya Gran Turismo oyunamak için PS3 alan kişiler var. PC'de de çıksın bu oyunlar, o zaman görelim kim daha iyi.

  • Hüseyin YİĞİT @hedefalyans

    intelin bu bölümü çok güzel olmuş iyi şeyler çıkıyor

  • Markasız kot @markasizkot

    Arkada gönen videoları o kadar uzun tutmuşsunuz ki sese konsantre olmakta güçlük çekiyorum an itibariyle..

  • Emre K @emre-k

    Bana göre konsollar artık firmaların çıkardığı hazır PC'lerin makyajlanmış hali. Sadece içine biraz özelleştirilmiş işletim sitemi, hizmetler koyuyorlar. Donanım sabit olunca optimizasyon da ona göre oluyor, geliştirici rahatlıyor ve performans olarak iyi durumda oluyorlar.

    Ben şu exclusive oyunlara gıcığım. Bir konsol alsanız bile istediğiniz her oyunu oynayamıyorsunuz bu saçmalık yüzünden. Bana göre artık iki konsol markası arasında donanım olarak pek fark olmayacak. Aradaki farkı hizmetler ve exclusive oyunlar belirleyecek maalesef. Bir de şu 2. el oyunlara kısıtlama, oyunu aktive etmek için ek para muhabbeti var. Bilmiyorum millet bunu kabul eder mi. Bu konsollar PC mimarisi ile olacağında daha kolay kırılacağını, bu gibi sorunların olmayacağını düşünüyorum. 🙂

    Bir de millet "AMD battı abi ya" diyor ama hem Xbox One hem PS4(dedikodular doğru ise) AMD tabanlı CPU, GPU kullanacak. Bu konsolların yıllarca satacağını düşünürsek adamlar biraz zor batar bence 🙂

  • by_SplinterCell @by_splintercell

    E3' de her iki konsolunda hakkını gösterecek sunumlar PC sektörünün gidişatını doğrudan etkileyecektir. Bu mimarinin artı yönlerini herkes düşünüyor ancak eksi yönleri neler olacak x86 temelinde programcılar bildiğimiz komut dilinde kodlamalar yapacak ancak bunu ne şekilde derleyip PC oyuncularına sunacaklar. Firmalar eski düzendeki gibi yine aradan çekilip taşeron bırakırlarda aynı tas aynı hamam yine devam etmek zorunda kalacak. Ayrıca bu konsolların ısıl değerleri ne olacak tüketim değerleri nasıl şekillenecek. Tasarım noktasında X360 bence çok daha iyidi. Umarım Sony' de benzer bir tasarım hatası yapmaz.

    Burada bence en büyük atılımı yapan firma AMD oldu gibi. Hem PC tarafında hem konsol tarafında oyun stüdyolarıyla ilişkilerini daha köklü bir şekilde atacaktır bu da biz son kullanıcılar açısından çok daha iyi bir hamle çünkü Nvidia' nın PC tarafındaki anlaşmalarını AMD tarafındada görme ihtimalimiz yüksek oyunlar artık daha optimize şekilde PC platformuna sunulacak demektir. PC kavramı ölmez bunu satış rakamlarından açıkça görebiliriz. Levent abinin dediği gibi daha farklı şekillerde belki daha ufalmış hallerde karşımıza çıkabilirler önümüzdeki yıllarda ancak bu kavramın son bulması çok zor gibi görünüyor.

  • Sezer SEVİNÇLER @sezers

    benim için şu koca kasalı masa üstü pcler bitmez her parçasını kendimin oluşturduğu isteğim gibi soğutabildiğim sistemler oldukca sizin yaptığınız teknoküp bile benim için salonda kullanabileceğim bir sistem gibi gelmiyor ya nuk kadar olacak onda da intel'in on chip gpu'ları hala tatmin etmiyor amd APU'ları toplam performans olarak daha iyi duruyorlar kolay gelsin iyi günler

    • Murat Gamsız @gamsizm

      Yeni XBOX da şeklen salonda çok şık duracak bir konsol değil bence 🙂 ABD'de yaşasak bizim küp gibi olan ama şeklen kendine hayran bıraktırıcı ürünlere erişimimiz olurdu. Burada standart kasalar kullanmak zorundayız.

  • Burcin Cerci @noonelivesforever

    başarılı bir inceleme olmuş. eğer konsollara oyunlarda kullanabilecek şekilde klavye mouse ekleme imkanı olursa, bu durum pc'leri büyük oranda etkileyeceğini düşünüyorum. xbox 360 gamepad'i ile 2.dünya savaşı uçak simulasyonu oynanabilyor, fakat bu bir uçak kontrolcüsü olsa harika olurdu. allta lisanslı ve başarılı örnekler mevcut.
    http://www.xbox.com/en-US/xbox360/accessories/thirdparty/flight-sticks

  • Kenan

    konsol a has oyunlar konsol almaya teşvik etsede pc oyunculuğu farklı bir olay.o yüzden pc'im den vaz geçmem.

  • Cengiz

    PWC verilerine göre; konsol oyuncuları oyunlar için, pc oyuncularından 4 kat daha fazla para harcıyormuş. Yine aynı şirketin araştırmasına göre; konsol piyasası yükselme trendini sürdürürken, pc oyun piyasasında daralma söz konusuymuş.

    İşte bu sebeple oyun piyasasını konsollar domine etmektedir. Büyük oyun firmaları, çok daha geniş ve çok daha fazla para harcayan kitleyi mutsuz edecek işlere imza atamazlar. Konsol oyuncuları için her zaman özel oyunlar ve içerikler üretmek zorundalar.

    Herşeye karşın pc oyunculuğunun bitmesi gibi bir durumu olası görmüyorum. Pazar belki daralmaya devam edecektir ancak pc oyunculuğu herdaim var olacaktır. En başta bağımsız geliştiricilerin ilk meyvelerini sundukları platform olma durumu devam edecektir.

  • Mustafa

    PC'den vazgeçmem. Murat Bey bununla ilgilii bir ankette açabilirsiniz hiçbirşey değişmeyecek.

  • laqosuntmsahl

    Şu konsollara birde mouse ve klavye desteği gelsede artık FPS nin dibine vursak.Diğer yönlerine diyecek bir şeyim yok.

  • Ziyaretçi

    Sadece oyun oynanabilen bir pc yi neden alayım?

  • Mustafa Babayiğit

    bende mi sorun var anlamıyorum bende macbook pro 13 inc var içinde hd graphic 4000 var sizin dediğinize göre sanki hiç bir oyun oynanamıyormuş gibi ama ben cod4,batman archam city,the walking dead falan oynayabiliyorum...

  • burhan

    ekran kartlarından konuşuyorsunuz ama bi kere bile intel ekran kartların konuşmadınız. Pc oyuncuğunda esas sorun zaten intel yap(ma)dıkları çünkü ekran kartı pazarının lideri ne AMD nede NVİDİA. İntel süreklli yeni teknoloji CPU çıkartırken ekran kartı hala aynı neden acaba nanometre düşerken şu bu olurken hala aynı teknoloji.Ekran kartı pazarının ve pc oyunculugunun önündeki tek sorun ve sorumlusu inteldir.

  • ilker_xxx

    Levent ve Murat bey inşallah bu yazımı okursunuz.

    -

    Hala konsol donanımları ile PC donanımlarını karşılaştırıp, kendince bir ölçüt oluşturanlar var.

    Şimdi gelelim, neden oyun konsollarına, özellikle de Playstation' a, çok amaçlı bilgisayarlardan daha kaliteli oyunlar üretiliyor.

    Levent Pekcan' ın bir sözü vardı.

    ”Birden çok android telefon ve android donanımı olduğu için, android telefonlara benchmark testi yapılıyor. Fakat Iphone’ a benchmark testi yapan adama gülerler.[b] Sen davayı anlamamışsın derler.

    Aynı söz konsollara bire bir uyuyor. Konsol donanımları, benchmark testiyle ve o donanım bileşenlerinin teknik değerlerine bakarak, asla ve asla universal mimarili PC ile karşılaştırılmamalı

    Çünkü konsollar da donanım ve işletim sistemi sabittir. İşletim sistemi ile donanım ahenk içinde çalışır ve ona üretilen uygulama ve oyunlarda o donanımı ve yazılımı tam anlamıyla sömürecek şekilde üretilir ve birbiriyle ahenk içinde çalışırlar. Tıpkı IOS platformunda olduğu gibi, donanım bileşenleri – işletim sistemi – oyunlar ve uygulamaların kusursuz uyumluluğu gibi

    O yüzden konsollar' ın gücünü tahmin etmek için, aynı donanımı PC ye takıp benchmark testi yapan adama gülerler. Sen davayı anlamamışsın derler.

    PC ile Konsolu benchmark testiyle karşılaştırmak,
    Sabit donanım ve yazılım olan Iphone ile binlerce donanım ve universal yazılım olan android telefonları benchmark testiyle karşılaştırmak gibi saçma bir şeydir.

    Playstation' ı herkes tamamen PC mimarisine geçti zannetti, sadece işlemci PC mimarisine döndü. X86 / X64 işlemci kullanıldı. Playstation' ının dizayn ve üretim aşamasında ki kendi mimarisi halen kendine özel bir mimari,

    Asla ve asla bir PC gibi iç yapıya sahip değil, PC ye takılan onlarca donanım parçası, playstation da sadece bir yonga içinde, yüksek kararlılık ve hızla çalışan bir mimaride üretiliyor. Hepsi biriyle en yüksek hızda, ahenk içinde çalışacak şekilde düşünülüp üretiliyor. Birde bunu hızlı çalışan ve yüksek kararlılıkta faaliyet gösteren sabit bir yazılım ile destekledi mi, ortaya eşsiz konsol mimarisi ve ona yapılan muhteşem oyunlar çıkıyor. Playstation 1-2-3 bugüne kadar bu şekilde üretildi. Playstation 4 de o özel konsol mimarisinden tek fark, oyun yapımcılarının programlamasını kolaylaştırmak için işlemcinin x86 / X64 e dönmesi

    Böyle bir durumda bile o işlemci standart PC işlemcilerinden çok farklı bir mimariye sahip, AMD bu işlemciyi playstation' a has bir mimariyle üretti. GPU ve CPU hepsi bir yonganın içinde, vs.

    Yani konsolların yine kendine has, düşük donanım bileşenlerinden büyük işler çıkaran o muhteşem mimarisi devam ediyor. Tek fark işlemcinin X86 / X64 e dönmesi
    -

    PS4 ün iyi bir cihaz olacağı konusunda hiç şüphem yok,

    Çünkü, Sony Playstation 3 ü ürettiğinde

    1-) Online dünya ve online multiplayer oyunlar hakkın da en ufak bir tecrübesi yoktu.
    2-) Online oyun mağazası hakkında en ufak bir tecrübesi yoktu.
    3-) Açık dünya oyunlar hakkında en ufak bir tecrübesi yoktu.
    4-) Oyunlarda network yapısı ve sesli iletişim (rosschat) hakkında en ufak bir tecrübesi yoktu.
    5-) X86 işlemciyle ilgili bir tecrübesi yoktu.

    2006 dan bu yana, bunca tecrübeyle dolan Sony, Playstation 4 ü tasarlarken şunları gördü ve düzeltti.

    1-) Online dünyada daha iyi işler çıkarmak ve network yapısını geliştirmek için gaikayı satın aldı.
    2-) Online multiplayer oyunlar da ve açık dünya oyunların da, son derece gerekli olan RAM için, oyun yapımcılarına alın size 8GB DDR5 RAM dedi.
    3-) Oyunlarda sesli iletişim yerine, alın size görüntülü iletişim, istersen de arkadaşın oyununu gör ve müdahale et, istersen oynadığın oyunun anlık videosunu sosyal medyada paylaş, vs.
    4-) Playstation 3 ün işlemcisine oyun programlamak zor diyen oyun yapımcılarına, alın size X86 işlemci dedi.

    Yani demek istediğim, Sony playstation 3 de ki eksiklerini görüp, playstation 4 de bu eksiklere yer vermeyerek, kusursuz bir konsol yaptı. Şimdilik görünen bu, umarım fazlası olur, eksiği olmaz. Ama hala konsol donanımlarını benchmark testi yapanlara çok gülüyorum. 🙂

    -

    Sony yeni playstation da, programlanması kolay olsun diye playstation' ın, sadece ve sadece işlemcisini PC işlemcisine yakın bir işlemci seçti. Geriye kalan her şey, Playstation' ın kendine has eşsiz mimarisine sahip

    Bu yüzden playstation, oyun dünyasında number one olmaya ve oyun piyasasına yön veren lider makine olmaya devam edecek.

    iki üç tane full HD oyun oynayacağım diye bilgisayar donanımlarına, bıkmadan yüksek paralar harcayan insanlar, bir gün hatalarının farkına varacaklar ve pişman olacaklar.

    Çünkü;

    PC' nin donanım bileşenlerine vereceğiniz parayı, bir konsol alıp 10 sene boyunca oyunlara verseniz. Türkçe oyun ve Türkiye de oyunculuk uçar gider. Dünya da ki büyük oyun stüdyoları ve dağıtımcıları, Türkçe dil desteğini standart yaparlar. Bizde böylece, bir oyun çıkmadan daha bir sene öncesinden, Türkçe olacak mı acaba, lütfen Türkçe gelsin diye yalvarmaktan kurtuluruz. Bugün bir Alman, bir Amerikalı, bir Rus, bir Fransız, hatta bir Yunan bile, acaba benim dilim var mı yok mu diye şüpheye düşmeden, gönül rahatlığıyla oyununu alıp oynuyorsa, bu ülkenin oyuncularının orijinal oyun almasından kaynaklı bir durumdur. Ülke olarak oyun firmalarına ne ekersen onu biçersin.

    Diyeceğim şudur, madem bu hobi yüzünden bir yerleri zengin ediyoruz. Bu Nvdia, Intel, AMD, ATI, Kingston, Corsair, HI-Level, Sandisk, WD, Seagate, Logitech, Microsoft, Razer, vs. olmasın. Olacaksa oyun firmaları olsun.

    500TL ye bir ekran kartı almak yerine, 4 tane güncel playstation oyunu veya bu oyunları bir sene geriden takip ederek, 7 tane playsation oyunu veya iki sene geriden takip ederek 14 tane Playstation oyunu almayı tercih ederim.

    Ben bu şekilde oyun ihtiyacımı karşılıyorum. Bir playstation oyununun online multiplayer modunu oynamaya kararlıysam. Oyunu çıktığı zaman alırım. Ama online moduna girmeyi pek düşünmüyorsam, 1 sene sonra veya 2 sene sonra ucuzlayınca alırım. Oyununa göre değişiyor.

    --

    Zaten, bir çok işimizi halletmek için illaki bir veya bir kaç bilgisayar alıp, donanım firmalarına para kazandırıyoruz. Birde, biraz daha kaplama kalitesi iyi oyun oynayayım diye son model donanım parçalarına yüksek meblağlar ödeyip ve bunu konsoldan daha iyi kaplama kalitesine sahip olayım diye 3-5 senede bir tekrarlayıp, zaten yeterince para kazandırdığımız bu donanım firmalarını zengin etmenin anlamı yok.

    Zaten, günlük işlerimiz için bilgisayar alıp bu şirketlere yeterince para kazandırıyoruz. Bence paramızı daha güçlü donanım bileşenleri yerine, orijinal oyunlara vermemiz daha mantıklı

    Not: Yukarıda bir paragraf da android - ios karşılaştırması yapmış gibi algılanacak bir kaç şey yazdım ama şunu belirtmek isterim, kesinlikle bir iphone fanı falan değilim. Android i daha çok severim. Ben sadece konsolla pc arasındaki farkı açıklamak için bu karşılaştırmaya değinmek zorunda kaldım.

  • insane @insane

    Konsollar günümüzü yakaladı diye sevinirken asında 2 yıl sonrasının teknolojisi olan 4K'yı ıskaladıklarını yine kaçırıyoruz sanırım. Tamam 4K video formatında desteklenecek ancak oyunlar yine upscale ile yine çok da bayılmadığımız şekilde kaşımızda olacak gibi.

  • Yusuf

    Levent ve Murat beyi bu videoda
    " PC OYUNCULUĞUNUN AVUKATLARI " olarak yorum yaptılar.

    7990 al ssd bir teknoküp
    fiyat 3 konsol parası.
    Pc oyunculuğu konsollane rdan kötü grafiklere sahip diye kan kaybetmiyor.
    Geriye gidiyor çünkü
    Multiplayer ında hile olmayan oyun yok.Düzeltseler ne olur.
    1000 TL-2000 liralık vga koysan yine sabit 60 fps alamıyorsun.

    Levent bey daha önceki konuşmalarında
    Konsol umumi arkadaşınla oynamaya salona koyulabilecek bir cihaz iken
    PC kişiye daha özel demişti bu sözünü nasıl unuttu?

    Yeni konsollar gümbür gümbür geliyor.
    PC de Orjinal oyun alsan sorun yaşarsın
    En pahalı vga ya sahip olsan 1-2 ay sürücü beklersin.
    Multiplayer da hilecilerden kafayı yersin.
    Upgrade manyağı olup oynamayı bırakıp 3-5 FPS için BENCHMARK larda
    cirit atarsın.
    1 sene sonra vga kaldırmaz idare etmek istemez,
    2. el de vga yı satar yeni vga alırsın.

    PC de oyun oynamak işkencedir.
    Konuyu bak nereden nereye getiriyor Levent bey " bazı oyunlar "1024*600"

    ya xbox resmi olarak açıkladı wiki de de var yeni xbox 4k da oynatmasını engelleyecek donanım kısıtlaması yoktur diye.
    Şimdi eski konsoldan eksiler çizip yeni konsollara çamur atmak da neyin nesi?

    300-400 euro ya müthiş konsol alacağım,
    sen hala ufak htcp kasaya iyi bir vga ssd al diyeceksin.1500$a

    Yeni konsollar GÜMBÜR GÜMBÜR
    geliyor.

    • Yusuf

      Bunları yazıyorum çünkü SONY ve MİCROSFT 300-500 EURO DOLARA yeni konsol satabilmesi için

      PS3 den 360 dan hatta 2 yıllık laptop vga sı nvidia 540m den
      çok daha iyi oynatacak GÜÇLÜ makine ile
      Last of us dan Crysis 3 den çok daha öte mükemmel oyunlara sahip olması gerekli.

      PC camiasının 3.5 attığına dair bir örnek ise,
      CRYTEK CEVAT YERLİ BEY'in
      " YENİ KONSOLLAR GEREKSİZ " DEMESİDİR.

      Artık sırası ile PC deki tekel olduğu alanlar elinden alınıyor,
      -ÇÖZÜNÜRLÜK
      -ANTI ALASING AF HDR

      1080P@60 4K-@ 30-60 FPS de yeni konsollarda UPSCALE edip veremezler.PS3 den 360 dan PC den farkı olması gerekli.

    • maxcoder

      Yusuf ,

      Pc camiası niye 3,5 atsın 🙂 Cevat Yerli oyunlarının ps3 versiyonlarını çıkarmıyor mu bunlarıda çıkartır tercih kullanıcıya kalmış ister pc al ister ps3 yada 4 , 5 sen merak etme 🙂

    • Ayolina

      Çok çok çok saçmalamış deli gibi fanboyluk yapmışsın niye bu kadar zorunada gitmiş bu konuşma anlamış değilsin adamlar gerçekleri söylemiş... Taraf tutmamışlar. Olabilir, bence şöyle olur denmiş ve hepsi pc taraflı denmemiş, sen sadece o kısmı algılamışsın

    • VEGA

      3000-5000 tl ye pc alıp 700 liralık ps yi mi alamayacağız 🙂 pc nin keyfini konsol asla veremez. dvd yi çıkartınca makina ne işe yarıyor allah aşkına 🙂 bir similasyon varmı bir strateji varmı:) araba yarışı futbol bitti.

    • serhat oden @serhatoden

      ARTI pc sahiplerinin rüyasında görebileceği özel oyunlar konsola yapılıyor uncarted, gow, GT.... birde Fifa 14 te sadece ps4 ve xbox one da kullanılacak özel ignite motoru var Pc sahipleri bu nesilde bekledikleri gibi en a 3-4 yıl sonra bu özel fifaya belki kavuşacaklar, hal böyleyken gidip 77 çekidekli pc alsan ne olur ki elinde ona mahsuz oyunlar yok iken anca bencmarklar ile of ne güel bilgisayarım var diyip kişisel tatmin yaşarsın.

    • hanifi özgül

      VEEE hayırlı olsuun. Apple - microsoft, apple samsung, android-ios , ios-windows phone, windows phone- android, lg-samsung vs, vs... Yeni bir kutuplaşmamız daha oldu hepimize hayırlı olsun. Bunuda alt dallara yani pc-ps3, pc-xbox, xbox-ps3 olarak ayırıp öyle şiddetli savunmanızı ve dünyayı kurtarmanızı temenni ederim. Bu videoda LP ve MG kendilerine göre yorumlamışlar. Bence çeşitlilik iyidir hiçbiriside bitmesin. PS3 te oynadığım pes in keyfini pc de almadım. Pc de oynadığım bf3 ün tadınıda konsol kontrolünde almadı. Herkesin zevki kendine . Saygılar

    • maxcoder

      300-400 euroluk bir cihazın günümüzdeki pc karşılığı 1000 dolar civarıdır hadi senin dediğin gibi 1500 dolar olsun o bilgisayarı kurup oyuna hiç para vermeden senin konsolda oynayacağın bütün oyunları oynayabilirler,Konsol alıcaklar disk parasını hesaba katmalı çünkü parasıyla almak zorunda pc tarafında böyle bir zorunluluk yok.

    • yumruğuyla öldüren adam

      yusuf senden cacık bile olmaz.

    • Yusuf

      Birşeyler zoruna gitmiş gibi cevap vereceğine
      düşünceni klavyene dök insan sanalım seni.

    • Tesla

      Tabi konsol tarafında aynı oyunun PC versiyonuna 2 kat para ödemen gerektiği gerçeği karşısında, astarı yüzünden pahalı durumu ortaya çıkıyor ki, konsol sahiplerinin hepsi aynı zamanda pc sahibi de olmak zorundadır. konsolda fotoğraf işleyemez, program çalıştıramaz, ofis uygulaması kullanamaz, her filmi düzgün altyazılarla izleyemezsiniz.

    • Ali Mali @mali5481

      Ama şu var konsol oyunları pc oyunlarından çok daha pahalı.

  • oguzhan

    bikaç hafta önce ps3 almayı kararlaştırmıştım, ama açık konuşmak gerekirse oyun fiyatları beni caydırdı. arkadaşım bahsetmişti mağazasında call of duty mw bile bugün 30 dolar kadar bir fiyata satılıyor.. yada filmlere altyazı eklenemiyor gibi aksaklıklar..
    hani gurur duyarak söylemesemde ben torrentten indirip mp yada sp da yağ gibi oynayabiliyorum. playstation yada xbox sizcede biraz zengin oyuncağı değil mi??

    610m ekran kartımla asus bilgisayarımın gücünün yettiğince şimdilik idare ediyorum ve ilerde sistemi değiştirmek istersem ya bunu satar üst düzey bi laptop alırım veyahut sizin gibi bi teknoküp kurarım..

    bu sektörden çok anlamıyorum fakat aklımın erdiğinde dilimin döndüğünce görüşlerim bu yönde..

  • sysinternals

    PC oyunculuğunun bence en büyük problemi sistemin oldukça pahalıya mal olması. Pahalılığı ederinin üstünde olması olarak kastediyorum. Oyun için kurulan bir sistem diğer işler için fazla performanslı oluyor. Video işleri yada photoshop gibi yüksek sistem ihtiyacı olan programlar haricinde yapılanlar normal fiyatta bir laptopun 1-2 saniye gecikmeyle rahatlıkla yapabileceği kadar.

    Ekran kartı almakla bitmiyor. Onu besleyecek güç kaynağı. Ram darboğaz yaratmasın. İşlemci darboğaz yaratmasın. Bir de SSD. Maliyet 2000 TL'nin üstüne çıkıyor. Bu fiyata xbox 360 ve ps3 ün ikisi birlikte alınıyor. Hatta kinectli:)

    Bu arada farkettim. Teknoloji okurlarını ikiye bölecek yeni bir konu oluşmuş. Tartışmalara çok girmeyeceğim. Ama PC döver:)

  • kommodor_abi

    masaüstü pc leri tarihe gömmenin tek ve imkansız 1 yolu var..

    pc lerin parçalarını konsolda kullanmak.. genişleme slotları olacak. RAM leri ekran kartlarını konsola takabilirsek bu iş biter..

  • Eqiunox

    Gençler siz boş verin pcyi misiyi, Lgs puanlarınız düşecek iki kuruş karne paranız var ondan da olacaksınız,derslere bakın derslere.....

  • umur BEY

    Olaya birde şu taraftan bakmak gerekli değilmi? PS3 ve Xbox 360 dx9 destekliydi, şimdi ise dx11 çıktı. Aradaki görüntü farkı ortada. Ya peki yarın dx12 veya adını bilemeyeceğim yeni teknolojiler çıktığında bu konsollar geri kalmayacakmı? Bir oyun pc ve konsola çıktığında aradaki görüntü farkları diye boy boy resim ve videolar yayınlanıyor. Kısaca biz bu bandı başa sarıp sarıp tartışmaya devam ederiz gibime geliyor.

    Birde işin ekonomik boyutu var. Tamam orta yollu bir pc toplamak biraz pahalı oluyor. Peki bu pc oyuncularının kaç tanesi bütün oyunları orjinal oynuyor. Konsollarda böyle bir durum söz konusu değil ve oyunları pahalı. Konsola için her ay yeni bir oyun alsan 150 tlden yılda çıkan memla ortada nerede ise bir pc parası ediyor malesef.

    Sözün özü şirketler paraları cebe indirsin bizde böyle tartışıp duralım. İsteyen istediğiyle oynasın

  • emirclio @emirclio

    yavv siz kocaman kasalar kötü duruyor diyorsunuz da pc kullanıcıların (büyük çoğunluğu erkekten oluşuyor) kasanın büyüklüğünü pek takmıyor . Günümüzden bence pc yi oyun için kullananlar ünüversite öncesi gençlik ( onların anne ve babalarını muhteşem süreymanın başından kaldırıp oyun oynaması imkansız) ikinciside evli ve çocuksuz aileler. Evli ve çocuksuz ailelerin pc almasının nedeni eşlerinin misafirleri eğere çok geliyorsa ailedeki diğer üye işten gelip yorgunluğu atmak için oturma odasından ve misafirlerden kaçıp oyun oynamak isteyecektir.(misafir varken konsol u açıp fps oynayacak kişiyi tahmin edemiyorum. Bu arada gelen misafirde oyun oynar diyen kişiler içinde ne yazıkki her gelen misafir oyun oynamayı sevmiyor) Bu dediğim gruplar dışındaki kişiler konsol almak zorunda . Evli ve çocuklu aileler(çocuk sürekli gelip baba ne yapıyorsun, ne oynuyorsun diye sorucaktır ve çocukta oyun oynamak istiyecektir. Bunun sonucunda çocuğada oyun bilgisayarı toplamak gerekecek) ve tek başına yaşayanlar.

    Game padlerin oyunlarda daha iyi oynandığını söylüyorsunuz platform ,fps ve yarışlarda. Ama bu programı yaptığınız arkadaşınız sizinle karşı görüşte ( resident evil ın altıncı bölümünde ve resistance 3 bölümünde) .görünüşe göre ofiste bu konu için azınlıktasınız 😀 .Tabi bu görüş kişiden kişiye değişir. Araba yarışları görüşünde size katılıyorum game pad ile oynamak, direksiyondan ve klavyeden oynamaktan daha kolay . platform oyunları için görüşünüz anlamadım. Platform tarzı oynular mario tarzı oyunlar gibi değilmi ? Bu tarz oynlarda analog yerine digital kontrol daha kolay olmaz mı ? Bu arada klavye ve fareyi savunanlar bence farenin hassasiyeti yüzünden fareyi savunuyolar. klavye ikinci üçüncü planda.

    Üçüncü bahsettiğiniz konudada görüş bildirmek istiyorum Pc satışlarının düşmesi ile ilgili . Bu istatistik doğal değil mi ? Zaten pc satan bir avuç marka var ( casper vb) ve bunlarıda tercih eden hiç bir zamanler pek fazla değildi hiç bir zaman(hp ve dell hiç bir zaman oyuncunun bilgisayarı olmadı laptop dahil). Bu yüzden pc satış rakamlarının düşmesini sözünü anlamadım. Satış rakamı dediğiniz bilgisayarın tüm parçalarının satışlarının toplamı mı ? yoksa dediğim gibi hazır pclerin satışının düşmesi mi?. Eğer parçalarının satışının düşmesi ise bu gayet olağan bir durum . Amd de 5800 serisi alan lar nvidia 400 serisi ve üstünü kullananlar ekran kartlarını değiştirme ihtiyacı dumadılar çünkü ihtiyaçları yoktu ekran kartları yetiyordu. İşlemcide intel core 2 duo (quad) , amd phenom 2 kullananlar işlemcilerini değiştirme ihtiyacı duymadılar çünkü sistemleri ihtiyaçlarını karşılıyor .Dediğiniz pc satışlarının düşmesi bence göre şunu gösteriyor pc kullanıcılarının pclerini atıp diğer sistemlere geçmesini değil , sistemlerini daha uzun süre upgrade yapmadan kullandıklarını. yani eskisi gibi nvidia rivadan tnt ye tnt den geforca a gibi sürekli her yeni nesil çıktığında ekran kartı değiştirdiğimiz gibi ekran kartı değiştimiyoruz artık. Bu zamandan sonra pc donanım satışları düşük olur ama her zaman olur. Bu sene ben ekran kartını değiştiririm seneye ahmet ondan sonraki sene mehmet sonra tekrar ben değiştiririm gibi.
    ve son oralak değiniz gibi pc ler dota oyunları için kalacak dediğiniz sözünüz gerçek olursa dota oynamayan pc sahipleri intel i microsoft u yakar yıkarız taş üstünde taş bırakmayız.
    Bazı arkadaşlar oyun yapımcıları konsolları çok seviyor onlar sayesinde daha çok oyun satıyorlar diyolarda , konsol üreticileri satılan oyunlardan büyük miktarda avanta alıyor. Yani oyun yapımcılarının konsol oyunlarından karı aynı oluyor. Pc oyunlarında ise evet oyunlar ucuz ama satış daha fazla . PS ve xbox da bir oyun alan kişi pc de 2 ,3 oyun alıyor. ve oyun yapımcıları bu kazançlarının büyük bölümü kendilerine kalıyor (steam gibi hizmetler satıştan pay alıyor diye biliyorum) Bu yüzden ne oyun satan kişiler nede donanım üreticileri nede biz tüketiciler pc lerin ölmesine göz yummaz.
    Yazımın sonunda konsol a karşı olmadığımı ve exculusive oyunların herşey olmadığını bildirmek istiyorum. kalın sağlıcakla

  • Ziyaretçi

    Teknoseyir'in ekibi namına feryat etmek istiyorum. Lütfen takipçilerinize artık APU işlemcileri tanıtınız. HD4000 ve HD4600'ün A10 5800K tarafından nasıl ezildiğini gösteriniz. Ekran kartı almak istemeyen ama piyasadaki bütün oyunları oynamak isteyen, işlemci cephesinde sınıfı geçmiş fakat GPU cephesinde Intel'e nal toplatan APU incelemesi yapınız. AMD'nin APU'suna yazık oluyor. HD4600'den de birşey beklemeyin. Intel GPU işini ya beceremiyor ya da gramla satmaya devam ediyor.

  • kayabasmaz @kayabasmaz

    Yeni sayfa düzeni karmaşa olmuş .
    Güncel videolara Yani en son yapılan güncel video incelemeleri belirli olsa aynı hizada listelense rahat edicez
    Neye nereye bakıcağımız belli belirsiz .Sayfa içi arama motoru elden geçmesi lazım.arama yapıldığında belli bir kritere göre tasnif edip arama yapılırsa iyi olur

  • ertan

    Her yeni konsol çıktığında bu geyik yapılıyor.

  • Ertuğrul

    PC'nin ölmekte olduğu, pazarın giderek daha da daralacağı gibi görüşlere katılmıyorum.

    18 senedir PC kullanan bir adamım. İlk ciddi oyun konsolumu 2 sene önce aldım, her iki taraf hakkında da bir fikrim var. PC donanımlarının kullanıcı tarafından değiştirilmesinin ve yenilenebilmesinin mümkün olması, oyunların, yazılımların üreticilerden bağımsız olarak geliştirilebilmesi, modifiye edilebilmesi, klavye-farenin sunduğu zenginliklerle konsol tarafında hiç görmediğimiz strateji oyunları, MMO'lar gibi türler, PC'leri konsollara göre kanımca üstün kılıyor ve kılmaya da devam edecek gibi görünüyor.

    Yeni bir oyun makinesi alacak bir kişi bugün PC almak yerine neden oyunlarına makinenin kendisinden fazla para vereceğim, sonra da dilediğim gibi şekillendiremeyeceğim konsol adı altında satılan bir PC'ye tonla para vereyim diye soracak kendisine...

    Hareket algılama teknolojileri PC tarafında da yaygınlaşınca konsolların o üstünlüğü de kalmamış olacak. PC'ler küçülüyor, konsollar gibi estetik bir görünüm kazanıyor. PC'yi TV'ye bağlamak da zor bir iş değil. Böyle bir durumda basit olması dışında neden konsol tercih edilsin ki?

  • MegaWolt @megawolt

    PC oyunculuğu hiçbir zaman ölmez. Her sene, her zaman bu muhabbet döner ama hep aynı hikaye...konsol falan hikaye..

  • Narcissus

    Gereksiz detaya girmeden ama abeci muhabbetine de çevirmeden böyle adam gibi karşılıklı konuşma/tartışmaları seviyorum .. PC nin avukatları falan denmiş ama ben LP nin objektifliğini biliyorum daha önceden de hiç öyle bi durum yoktu burada da..

  • emin11

    ilker_xxx
    işin gücün fanboyluk yapmak sürekli papağan gibi aynı şeyleri söyleyip duruyorsun kusura bakma ben senin gibi aynı teknolojiye 8-9 yıl çakılı kalamam konsoldaki aa ve grafik sorunlarıyla uğraşamam pc her zaman en iyi platformdur ve en özgür platformdur siz asıl gidin konsola vereceğiniz para ile ekran kartı alında pc oyunculuğu gelişsinki sürekli acaba bu konsolun gücü buna yetermi ? konsollarda grafik nasıl ? sorunu bitsin.

  • kukrek

    Gereksiz detay denilen şeyler işin temelini oluşturuyor. Kimse bilmek zorunda değil ama şurda bi dünya bişeyden habersiz insanların yorumlarını okuyana kadar harcayacağınız zamanda, o detay diyip boşver dediğiniz şeylerin ne olduğunu araştırın. Sonrasında aslında 20dk boyunca "konsollar yine iyi gelecek, sonra pc oyunları yakalayıp geçecek" ten öteye gitmeyen basit bi muabbetden öteye gitmeyen videodan çok daha fazlasını verebileceğinizi farkedersiniz.

    Konsolda, Ps4 için en azından, Indie geliştricilere çok uygun şartlar imkanlar verek, tamam artık elit gözüyle tepeden bakmayacam halk adamı oldum herkes buyursun gelsin havasına girdi. Buna benzer şeyler var mı videoda? free 2 play dediğiniz oyunlarda büyük bütçeli olmayanlardan da çıkıyor, indielerden de çıkıyor dimi?

    Bütün detayları geçip sade o kısım için nie cevap yazma gereği hissettim bilmiyorum ama, inanın browserda free 2 play oyunların konsolda standalone / uygulama şekline getirmek dert değil. Tıpkı PC'de de aynı oyunu browsersız oynanabilir hale getirmenin dert olmadığı gibi. Konsol sana para kazandırma ihtimali sunuyor mu? Sony girmene müsade ediyor mu? Yok browsermış bilmemneymiş, ne kadar dar bakış açısıyla baktığınızı anlayamıyorum. Uyduruk Android üstünde her tür applikasyonun yapılabildiğini görüp, ondan bilmem kaç kat daha yetenekli yeni konsollara belli tarz şeylerin gelmeyeceğine inanmak meslek körlüğünden başka bişey olamaz artık.

    Pc'nin öleceği bi cacık olacağı yok ama, Konsollardan da bi mok olmaz havasına niye sokuluyor o kısmı anlamıyorum. Kimse browserda oynanılabilen oyunları oynamak için konsol almaz. Ama bunu, f2p browser oyunlarını çok insan oynuyor, o yüzden konsola gerek yok noktasına getirmek tuhaf. Aynı oyunlar konsolda da olabilecek, konsolu alanlar için belki ek avantj bu.

  • Uğur Deniz Kaygusuz @deniz

    PS4'ün 800 dolardan az olmıyacağını ve 1 konsol oyununun fiyatına karşılık 2 pc oyunu geldiğini hatırlatıyım.

  • Emre

    Okadar konustunuz en onemli noktayi konusmadiniz eskiden konsola optimize olmus bir oyunu konsolun 3 kati guclu olan bi pcde kasmadan oynuyorduk anca , simdi ise pc pyuncularina optimize olarak gelmesini bekliyorum buda beli bi ekran karti islemciyle uzun sure oyun oynamak demek konsollarin bu konuda avantaji pclere ne sekilde olur biraz uzerinde dursaydiniz keske

  • Hüseyin Gürsoy

    Murat Bey, videonun 4:02 dk'sında "zerzeniş" demişsiniz. Doğrusu "serzeniş" olacak. Belki dil sürçmesidir ama yine de belirtmek istedim 😉

  • sefa Güler

    harika etkiler oyun ları dahada kolaylaştırır bence.

  • Ali Tugcan Unluer @ali-tugcan-unluer

    modern x86 işlemciler cisc komutlarını zaten daha küçük komutlara dönüştürerek işlerler.