#Nissan, #Renault, #Peugeot, #Citroen markaları elektrikli araçların yaya güvenliği konusunda işbirliği yapma kararı almışlar. Kafa kafaya veren dört marka çözümü "#eVADER" adlı sistem ile çözmüş. Aracın önüne 6 hoparlör yerleştirerek ortak seçilmiş ve artık elektrikli araçlarda duymaya alışacağımız genel bir uyarı sesi belirlenmiş. Özellikle düşük süratlerde sürekli çalışır halde olan sistem, aracın radar sistemleri ile aracın yaya zarar verebilecek yakınlığa geldiğinde çalışacak şekilde ayarlanmış. Önemli bir çalışma, tüm elektrikli araçlar için zorunlu hale gelmeli.
eVADER sisteminden demo bir ses örneği ; https://www.youtube.com/watch?v=OIa6__z9Vzg
#OtoSeyir #ElektrikliAraçlar #akış

Umarım bipbipbip diye sinir bozucu bir ses yerine motor sesi koyarlar.
Örnekteki ses şimdilik internette öyle dolaşan bir şey. Resmi bir sese benzemiyor ama buna benzer bir şey olacaktır. 😀
Yorumu yaparken o sesi dinlememiştim. Şimdi dinledim, keşke dinlemeseydim...
Bu ne yahu bilinçaltını etkileyen değişik frekanstaki sesler gibi 😀 Corsair kulaklıkla denedim kafam gitti 😀 Umarım daha değişik birşey bulurlar 😀 Ve umarım bu ses aracın içine de gitmiyordur 😀
Sen onu Barış abiye hediye etmedin mi? Hediyeyi geri mi aldın lan görgüsüz herif? 😀
Ben ona 2.'sini verdim diğeri bende 😀
Ses aracın gidiş hızıyla eş olarak frekans - oynatım hızı değişecektir tahminimce. 🙂
Öyle olursa daha hoş olur. 🙂
korkarım bu sesten
Aman hocam naptınız. Köpek havlamasına alışkın olan var, olmayan var. Adam arabaya ölmez, gider başka bir şeye çarpar, kendine zarar verir. 😀
Bmw, Ferrari, Renault falan yaptı zaten onu. Farkı dışarıya değil içeriye ses vermesi.
spor arabalarada f1 sesi filan takarlar artık
Of ya @leventp dediği gibi aracı rootlayıp hackleyip o sesi godfather kornaya çevirmesinler. 🙁
Ben ona Kara Şimşek sesi takarım 🙂 vuvuvuu
Nisanın sesi çok kötü olmuş korku filmi gibi.