#OtoSeyir
Otomatik vites bir araç vurdurulur mu ?
Tam otomatik/yari otomatik/ cvt vs vs
Merak ettim. Düzgün bir cevap bulamadım.
#OtoSeyir
Otomatik vites bir araç vurdurulur mu ?
Tam otomatik/yari otomatik/ cvt vs vs
Merak ettim. Düzgün bir cevap bulamadım.
Son bir saat içinde 128 ziyaretçi, 13 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
Hayır. Vurdurarak çalıştırılmaz. Hatta modern araçların neredeyse hiç biri vurdurarak çalıştırılmaz.
Vurdurulmaz.
https://youtu.be/tj33eztmaBA?t=37 ben de birkaç kez vurdurdum ama videoya çekmediğim için bunu atayım dedim. Ama gerçek otomatik olması lazım; yarı otomatik, robotize manuel vs elektronik sistemlerin izin vermediği modeller de var
hocam bazı modellerde dediğin doğru ama ben kaç kere otomatik arabamızda vurdurmak zorunda kaldım ve şanstan mıdır bilemiyorum epsi çalıştı hatta Peuget' ta direk 2. vitesten aldı. Sanayide ustama sorduğumda manuele ne kada zarar veriyorsa o kadar verir ama bunlar daha narin daha kola bozulur dedi, benimde aklıma yattı. Hatta ileri vakitte geri kaçırmalara neden olacağını düşünüyorum. Şuan bana verdikleri şirket arabasına (2014 connect) akü değişince küçük akü takılmış, kaç kere dedim değiştirmiyorlar bende sabahları soğukta marş basmadığı için vurduruyorum güzel aksiyon oluyor güne başlarken, sabah ritüeli 🙂
Şanzıman tamiri en zor ve en pahalı olan kısımdır. N de iken D ye almaya çalıştığınızda dönen dişliyi kırma ihtimali çok yüksek, bir de yağ basıncıyla çalışan mekatronik kısım var o da zarar görürse tamiri 5 bin liradan yukarı doğru başlar.
@can abi en iyisini sen bilirsin. Konuya bi açıklık getir. #OtoYardım
Vurdurulmaz diye bilmek daha doğru. Diyelim takviye yok, dağın ortasında kaldınız, dik bir yokuştan aşağı yaklaşık araç 60-70 km hıza ulaştığı anda ve bir kaç sn. bu hız korunduğu durumda ( yağ basıncı az da olsa sağlanmış durumda olacaktır ) D ile vurdurabilirsiniz.
Tabi yine de tehlikeli bir durum, aracın başka bir arızası varsa mesela elektrik gibi, araç çalışmaz bu sefer aracı durdurmakta zor olacaktır, şanzımana da zarar vermiş olacaksınız.
Yokuş Asiago arabayi calismadan gonderirsek ve araba çalışmaz ise bu defa direksiyon ve frenler çalışmaz 🙂 iman gücü ile durdururuz artık arabayı
@fatihy Evet o risk her araba için var maalesef. 🙂
Çoğu modern araba zaten motor çalışmazken vitese geçmez. Modern otomatik arabalarda vites kolu sadece elektrik anahtarı görevi yapar, insanlar alışık diye oraya kocaman bir kol konuyor o kadar. Bir şekilde vitese geçse bile büyük ihtimal bir çok elektronik aksam devreye girmeyeceği için yine motor çalışmaz. Ama eski otomatik arabalardan bazıları çalışabilir. Ben olsam kesinlikle denemem, çekici çağırmayayım kendim çalıştırayım derken çok daha büyük masraf çıkabilir. Hem artık nispeten uygun fiyata takviye pilleri satılıyor, telefonlar için olan powerbanklerin bir türü gibi, örnek olarak linkteki ürün.
https://www.hepsiburada.com/big-booster-aku-takviye-cihazi-p-HBV000004J0UM
Aslında hiçbir araç vurdurulmaz . ben reno 19' u vurdurmak zorunda kaldm ,ama en son çare olmalı çünkü motora zarar verebilirsin.