Walkera Ladybird V2 FPV İncelemesi
Walkera'nın Ladybird V2 modeli, kolay kullanılabilir olması ve ekonomik sayılabilecek fiyatı ile birçok meraklının gözdesi olmayı başardı. Piyasadaki birçok modelden çok daha stabil uçan V2, kısa sürede kullanılabildiği için, bu tip modeller uçurmaktan çekinenlere önerdiğimiz tek model diyebiliriz. Walkera da ürünü geliştirmeye devam ediyor. Bu modelde V2, FPV yani bir kamera sistemine kavuşuyor. Bu sistem sayesinde gittiğiniz yönü kumandanızın ekranından takip edebiliyorsunuz. Görüntü kaydetme imkanınız yok. FPV sadece uçuş desteği için var.
Walkera Ladybird V2 FPV'yi satın almak için tıklayın.
umut51
Kumandası kendinden büyük 🙂
Can abi eski bölümlerin birinde eskiden Nokia 9300i kullandığını söylemiştin onunla ilgili de bir bölüm çekseniz fena olmaz aslında
Tozlu rafların telefon bölümüne katılırım 🙂
UFC
Hep çocukluğumun hayalleri çok geç kaldılar çook 🙂
Ziyaretçi
90 tl'ye 3 kanal aligopter alıyorum:)=
Ahmet Karlı
Güzel program olmuş. Teşekkürler. Elinize sağlık.
Lcd ekranda pek küçükmüş yav insan nereye gittiğini karıştırır fpv olayı yalan olur.
Gopro yada ardrone uygulaması gibi kablosuz canlı görüntü aktarsada ekran olarak cep telefonunu yada tabletimizi kullanabilsek iyi olurmuş.
İlk walkera ladybird çekiminizden bir kaç gün sonra edinmiştim. Bu fpv modeli hakkında tecrübem yok fakat fpv sistemi haricindeki parçaların çok büyük bir bölümü aynı zaten.
Kontrol kartı farklı ve biraz daha pahallı. Ayrıca bu iki model arasındaki fiyat farkı epey var. Değer mi? Tartışılır... Açıkçası fpv olmayan model ile bu işe girip, iyice tecrübe kazandıktan sonra kendi multi sistemini toplamak kesinlikle daha eğlenceli ve efektif olacağına inanıyorum.
Ladybird hakkında edindiğim tecrübeleri de sıralamak istiyorum.
1: İlk multi deneyimi ise bol bol düşüreceksiniz. İlk pervaneler zarar görecek. Bir süre sonra plastik kasa kırılıyor. Adamlar neredeyse vidasına kadar yedek parça temini yapıyor. Ebay üzerinden edinmek yarı yarıya daha ucuz. En az 2 hafta süre ile geldiğinden bir kaç adet spariş edip kenarda stok yapmak mantıklı...
2: Aleti uçurmayı öğrendikten sonra pervane ve kasa zarar görmüyor sorun yok. Yavaş yavaş odada sinek kovalayacak kıvama geliyorsunuz. Bir sonraki adım sehpa altı v.b. zor yerlerden geçmeye çalışmak oluyor. Oyun üretmek serbest !
3: Yedek pil alıp uçuranlar için sunu söyleyeyim. Her pil bitiminde yeni pili takmadan önce bir süre bekleyin. Aksi halde motorlar ısınıyor. Bu modelde fırçalı motorlar var. Zaman içinde fazla ısınmadan kaynaklı motor içindeki fırçalar zarar görüyor ve motor iş görmez hale geliyor.
4: Üzülmeyin o da satılıyor. İki çeşit satışı var. Birincisi kolay yol. Motor, kolu ile birlikte komple satılıyor. Kontrol kartının üzerindeki ilgili soketten motora enerji götüren kaplo çıkartılıyor. Torna vida ile kol gövdeden ayrılıp yenisi takılıyor. Oldu bitti. Fakat benim gibi sürekli motor yakanlar için daha ekonomik bir yol var. Sadece çıplak motor da satılıyor. O zaman motor kolu, motor altlığı v.s. kalıyor (eskiyen parçaları atmayın yedekte dursun çok işe yarıyorlar) aynı kalıyor yeni motor ince bir lehim işçiliği ile eski kola takılıyor. Başlangıç için önermem fakat daha sonra ekonomi açısından bu yola başvurabilirsiniz...
Sayenizde hava modelciliğine doğru bir yerden girdim. Şimdi uçaklar üzerinde kendimi gelştiriyorum. Amacım model uçaktan ardışıl hava fotoğrafları ile harita üretimi ve bunu mesleğim ile birleştirmek. Ciddi gelişmeler olursa sizlerle paylaşmaktan mutluluk duyarım...
Salih
Televizyona vuracaksınız diye karnımı sıka sıka kas yaptım.
Machine
Aynen 😀 O değilde kimsede demiyor ki o ekranın sağ ve solundaki tuşlar ne işe yarıyor :S
Kutay
İlginç bir bölümdü, teşekkürler.
Can Bey 0 numara saç size yakışıyor, bence böyle devam edin.
mustafa
ben walkeranın ürününü aldım ancak 10 dk (2 yedek pil daha aldım)kullanımdan sonra kalkış sırasında ön motorları daha erken havalanıp arkaya gitmeye başladı. Yükseltemiyorum Sizce sebep ne olabilir motorlardan mı yoksa kontrolcü den mi?
Ziyaretçi
Kumanda uzerindeki trim ayarlari ile dengeleme yapmaya calisin. Once on kalkiyorsa. Kumandanin sag kolunun yaninda bulunan ayar tusunu ileri dogru ittirin bir sure...
creadatron
iyi yayınlar...o ekran çok umut vermiyor ama kullanımı zevkli bir ürün gibi duruyor.
Tesla
Detaylı anlatım için teşekkürler. Manzara ve açık alan itibariyle tam buralık (Marmaris / çatı katı) alet aslında.
Ziyaretçi
Can Akbulut'a teşekkür ederim. O benim kim olduğumu bilir 🙂
Rica ederim, eyvallah 😀
melih
acık havada fpv olarak ne kadar havalanabılıyor ?
100 metre civarı parazitler artıyor. Kumanda çekişi sorunsuz ama görüntü gidiyor ve çok küçük olduğu için kaybetme riskiniz oluyor modeli 🙂
Murat
Walkera QR X350 modelini almayı düşünüyorum. Falcon DJI çakması, ancak izlediğim videolardan gördüğüm kadarıyla video kaydı için ideal (video kaydında jello efekti yok, gopro takılabiliyor)
Çıplak fiyatı 300$, kumandayla birlikte 400$ civarı (Devo 7). FPV kumandalı modelide var ama fiyat coşuyor tabi.
Bir sonraki incelemeniz için buradan walkera qr x350 modelini öneriyorum. Fiyat/Performans açısından başarılı gibi.
Nusret
can abi ben drıft için arac arıyorum. bir kaç tane buldum sence nasıllar?
1)http://www.topmodels.com.tr/hpi_sprint_2_drift_chevrolet_camaro_110_rtr_urunu.html
2)http://www.topmodels.com.tr/hpi_e10_drift_nissan_s13_falkendiscount_sponsorlu_su_gecirmez_sistem_ve_24ghz_kumanda_seti_(_3_ay_topmodels_hezarfen_pist_uyeligi_hediye_)_urunu.html
3)http://www.kenthobby.com/elekrtrikli_arabalar?product_id=182
4)http://www.buyuklereoyuncaklar.com.tr/index.php?route=product/product&product_id=2311
mühendis
Sprint2 drift modeli bir çanta yedeği upgrade parçası ile verebilirim.
Çocuk olduğundan beri kenarda duruyor, ilgilenemiyorum modelle. Kepi hiç boyanmadı,
Kutusunda sıfır duruyor.
İletişim: [email protected]
Bunun incelemesini istiyoruz 😀 http://alkislarlayasiyorum.com/icerik/77906/olen-kedisinden-helikopter-yapan-ruh-hastasi-adam
Mono korkar ondan 😉
Verici sinyali gücüne otomatik pilot ve GPS varken gerek kalmıyor. FPV yayını kesilirse özellikle gözlükle uçarken sıkıntı oluşur. Daha gelişmiş sistemler zaten yönlü anten kullandığı için ona da gerek kalmıyor; verici sinyali her zaman gereğinden kuvvetlidir. Yani olmalıdır 🙂
Enderİskender
Başka bir sitede okuduğuma göre o kumandadaki port video çıkışı için uygun donanımla kayıt yapılabiliyormuş yazının orjinali mark isimli bir arkadaşa ait :
To record video with the Walkera QR Ladybird FPV looks pretty easy. The Devo F4/F7 Owner's Manuals don't explain, and it took time to research, but I think I FINALLY figured out how to. You need a separate recorder on the ground like a laptop with an AV/USB adapter. You get the video signal out of the Devo F4/F7 radio CVBS port (Composite Video Signal) port with a "Walkera DEVO F4/F7 Radio Video Out Cable" or equivalent. The plug that plugs into the radio CVBS port looks like a stereo headphone plug, on the other end are two standard RCA audio/video plugs: yellow RCA plug for video, white RC plug for audio. There is a similar looking cable at "HK Fatshark FPV - 120cm AV Cable (Male RCA)" that also provides stereo audio connections and I think it would probably work, the real cable looks just like that but doesn't have audio. Or you can double-sided-tape a tiny Cube recording camera or equivalent on the bottom of the Ladybird and do the recording ob-board. But it'll be heavy and not handle as well. Mark North Little Rock, AR USA
ümit
Merhabalar;
http://www.youtube.com/watch?v=e_gr4A1Zcwc
şöyle bir problem yasıyorum..Saolsun arkadaş yayınlamış aynı problem bende de var.
Çözümü bilen var mı acaba?