BEYLER YEDİĞİMİZ MEYVE SEBZELERDEKİ PESTİSİT ORANİNA DİKKAT EDİYOR MUSUNUZ?
Türkiye’den Avrupa’ya ihraç edilen ürünlerde pestisit zehiri yasal sınırın üzerinde olduğu icin geri gönderildi haberleri dönüyordu. Bunu bizimkiler test etti durum korkunç!
İzmir’de yapılan testte pazardan alınan çilek, marul, karnabaharda test yapıldı. Yasal sınırın 3 katından fazla pestisit zehirine rastlandi ☠️
Az once instada denk geldi Londra’dan pazardan çilek alıyor pestisit oranina bakiyorlar 1.2 çıkıyor İngiltere’de sınır 1.5 ve kabul edilebilir bir seviye 👍
PESTİSİT İNSANA NE ZARARİ VAR ☠️
-Merkezi sinir sistemini doğrudan etkiler!
-Elde ayakta boyunda uyuşukluklara sebebiyet verebilir
-halsizlik, tukenmislik sedromu, stres, anksiyete’ye sebebiyet verebilir
-bağışıklık sistemi baskılar hastalıklara sebebiyet verir
-hormonal bozukluklar, kansere sebebiyet verebilir
PEKİ NE YAPACAĞIZ!
-malum yetkililer bu durumu umursamıyor. Yapılan bazı açıklamalara gore meyve sebzeleri karbonatlı suda bekletmek pestisit kalıntılarını bir nebze suya karistiriyorve azaltıyor…




https://www.youtube.com/shorts/qYEbnvJUy3k
https://www.youtube.com/shorts/Od7smSlK08A
marketlerden manavlardan çıkma sebze meyve alıyor insanlar, çöpten artık topluyor. gıdaya ulaşımın zor olduğu bir memlekette pestisit mevzusu en son düşünülecek şey maalesef. devlet denetleyecek önce, ben bunu araştırmak ölçmek zorunda falan değilim. tek suçum markete manava gidip bir şeyler almak. saçmalığın daniskası.
Bu cihazlar dolandırıcılıktan başka bir şey değil diğer konuda da dikkat ediyorum da yapabileceğim bir şey yok
karbonat işi çözüyorsa iyi, meyvenin içine işliyorsa bu kimyasal berbat durumdayız...