BEYLER YEDİĞİMİZ MEYVE SEBZELERDEKİ PESTİSİT ORANİNA DİKKAT EDİYOR MUSUNUZ?

Türkiye’den Avrupa’ya ihraç edilen ürünlerde pestisit zehiri yasal sınırın üzerinde olduğu icin geri gönderildi haberleri dönüyordu. Bunu bizimkiler test etti durum korkunç!

İzmir’de yapılan testte pazardan alınan çilek, marul, karnabaharda test yapıldı. Yasal sınırın 3 katından fazla pestisit zehirine rastlandi ☠️

Az once instada denk geldi Londra’dan pazardan çilek alıyor pestisit oranina bakiyorlar 1.2 çıkıyor İngiltere’de sınır 1.5 ve kabul edilebilir bir seviye 👍

PESTİSİT İNSANA NE ZARARİ VAR ☠️

-Merkezi sinir sistemini doğrudan etkiler!
-Elde ayakta boyunda uyuşukluklara sebebiyet verebilir
-halsizlik, tukenmislik sedromu, stres, anksiyete’ye sebebiyet verebilir
-bağışıklık sistemi baskılar hastalıklara sebebiyet verir
-hormonal bozukluklar, kansere sebebiyet verebilir

PEKİ NE YAPACAĞIZ!

-malum yetkililer bu durumu umursamıyor. Yapılan bazı açıklamalara gore meyve sebzeleri karbonatlı suda bekletmek pestisit kalıntılarını bir nebze suya karistiriyorve azaltıyor…

BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 4 / 15

USB girişi mi USB çıkışı mı doğru kullanımdır?

BeğenFavori PaylaşYorum yap

İmkanım olsa böyle kasa toplarım, bu saatten sonra büyük kasa ile uğraşmak fazla fantezi geliyor.

Kickstarter projesiymiş sanırım. Kaç TL bayılırsak bizim olma ihtimal var? 😀
https://www.kickstarter.com/projects/1115396606/z-cases-p50

Z-Case P50 Mini-ITX Case Review + Build

Another great option has hit the market for Mini-ITX PC builders. The Z-Cases P50 brings gorgeous styling and a fully glass front panel to the table. See the...
BeğenFavori PaylaşYorum yap
Önceki yorumları gör 32 / 37
  • protego @protego

    Fantezi olan bu. Dün bi SSD ekleyeceğim diye 2 saat uğraştım. Kasa o kadar dar ki. Aslında dar değil standart ölçülerde ama dar geliyor. Sata yuvaları ekran kartının altında kalıyor falan eziyet gibiydi 🙁 Bir daha kasa toplayacak olsam bulabildiğim en büyük kasayı alırım 😀

    • Gump @runforrest

      Büyük kasa seven biri olarak sıkıldım artık. Bir yerden sonra aslında bu kadar büyük olmasına ihtiyacım yokmuş diyorum. Şimdi sen o SSD'yi kasaya bağlamak yerine harici olarak kullansan, veya 1 TB SSD fiyatları iyice inse ve kesin alırım diyeceğin kıvama gelse, yine de 2. 3. SSD takma ihtiyacın olacak mıydı? Teknoloji güzel bir noktada, hele 1080p ve 2K oyunculuk adına zirvesini yaşıyor bence PC. Satış anlamında değil tabi, güç bakımından. He bizim gibi ülkelerde kurla çarpınca uzay mekiği fiyatı çıkması gerçekleri değiştirmez hiçbir zaman. İmkanım olsa dayarım 2 TB SSD'yi şu makineye, bir daha disk tarafında derdim olacağını düşünmeden bakarım keyfime. 😀

    • protego @protego

      @runforrest Olurdu 😀 Arşivci biriyim. İmkanım olsa 8 diskli NAS alırım. Her disk 8TB. Kasanın içine de bulduğum her yeri SSD ve HDD ile doldururum 😀 Öte yandan seçimler geliyor. Birçok firma hükümet tarafından telefonla aranarak zam yapmamaları istendi seçime kadar. Seçimden sonra ağzımıza edilecek. Ne alınacaksa almanın şimdi tam sırası. Uzay mekiğini özleyeceğiz

    • Gump @runforrest

      @protego Yav bu devirde arşivcilik büyük hastalık kusura bakma. 😀 He internet hızını bilmeden yapıyorum bu yorumu tabi. Yıllardır aynı muhabbet, tam sırası tam sırası diye diye ne kaldı alacağımız? 😀 Seçimden sonra tek derdimiz PC olsun boş ver, battı balık yan gider moduna girmeyen yaşamasın bu ülkede bence bu saatten sonra. 😀

    • protego @protego

      @runforrest Arşiv şöyle iyi, ben kalite manyağıyım. Ekranım 1080p ama yerim olsa 4K indiririm. Hem daha keskin görüntü oluyor downscale olduğu için, hem bitrate daha iyi oluyor. İnternetten izlemek benim için bir seçenek değil. Korsan izlesem altyazı ve görüntü kalitesi berbat oluyor. Ses 5.1 olmuyor. Netflix desen, çoğu şey yok. Olsa bile 1080p çalışmıyor yok eklenti indircen Edge kullancan bilmemne. İzlediğim dizilerin çoğu Amazon'da. Orada da TR altyazı yok. E internetten izlerken çift altyazı da yapamıyorum. Hızlıca ileri geri de saramıyorum. Ama indirirsem, hem güzel görüntü kalitesi, hem çift altyazı, hem güzel altyazı, hem 60fps yapabilme imkanlarım var. E ben bir kere izleyince duramıyorum sevdiğim yapımları 😀 Mutlaka tekrar izlerim veya hoşuma giden sahneleri tekrar açarım. Arada eskileri yad ederim falan 😀 O yüzden arşiv benim için herşey. Mesela Battlestar Galactica duruyor arşivde, toplam 460GB 😀 4K falan da değil 1080p. Ha hastalık mı orasını bilmem ama böyle mutlu oluyorum ben 😀

      Valla Ram fiyatları bu kadar düşmüşken anakart işlemci ve ram'i değiştirmem lazımdı ama şu sıra çok açıldım. Hem ekran kartını değiştim hem ikinci SSD aldım. Eski ekran kartını da satamadım 😀 Yıl sonu gibi bu üçünü değiştiririm diye planlıyorum ama seçimden sonra ayvayı yiyeceğimiz için zor

    • Gump @runforrest

      @protego 460 GB Maşallah. 😀 Ben bir film 4 GB yer kaplayınca buna bu kadar yer ayırmak mantıklı mı diye düşünen adamım. 😀 Sen şu tekrar tekrar izlediğin yapımları dizi film fark etmez bir yazsana merak ettim vallahi. Benim tekrar tekrar izleyebileceğim yapımlar yerli yabancı 4-5'i geçmez çünkü.

    • protego @protego

      @runforrest Arşivim resimdekiler. Görüyosun bak 1.3 TB bunlara gidiyor sadece 8 dizi. Ki benim dizi manyaklığımı biliyorsundur yani yerim olsa burada en azından 25 dizi falan olurdu. Tüm alan dizilere gittiği için hiç film arşivi de yapamıyorum. Yerim olsa 100 film falan daha ekle bunlara. Her film ortalama 15-20 GB'dan hesabını sen yap. Daha Master kalitesinde klipler falan da var. 5GB bir klip 🙂

    • Gump @runforrest

      @protego Ya iyi güzelde bunlar bir kere izledikten sonra hadi 2. kez izlensin, 3. kez izlemem ben bunları kesin diye hiç mi geçmiyor içinden? 😀 Gerçekten bir yerden sonra dur de kendine bence, bu işin sonu yok çünkü. 😀

    • protego @protego

      @runforrest Elbette baştan sona izlemiyorum onlarca defa. Atıyorum yeni sezon geldi eskileri hatırlamak için açarım hızlı hızlı biraz bakarım. Veya açarım sevdiğim bazı sahneleri baştan izlerim vs. Burada Lost'un olması lazımdı, Californication'ın olması lazımdı mesela şu an ilk aklıma gelenler. Toplam 100GB rahat eder. Tüm Marvel filmlerini falan ekle onların üstüne yani daha arşivleyecek çok şeyim var aslında ama yer yok. 2 yıl önce falan disklerde her 1TB 100 liraya denk geliyordu. Şimdi 2TB diskler 450 lira. O kadar para vermeye de gönlüm elvermiyor

    • protego @protego

      @runforrest Aslında dediğini yapıyorum şu an düşündüm de, örneğin Battlestar Galactica'yı baştan sona izleyesim geliyor bazen, açıyorum ilk birkaç bölümü hızlı hızlı geçerek izliyorum bi yarım saat hevesimi alıyorum 😀

    • Gump @runforrest

      @protego Ben bu diski geçen ay 350 TL'ye yakaladım indirimde. 450 TL etmez 2 TB disk, takip et bence. https://www.hepsiburada.com/seagate-barracuda-2tb-7200rpm-256mb-sabit-disk-st2000dm008-p-HBV00000HCCYU?magaza=Hepsiburada

      Ek olarak asıl şimdi şunu merak ettim, TS'de senden tutkulu arşivci var mıdır acaba? 😀 Bu arada siz istisnasınız biliyorsun değil mi? Biz ölümlüler, tüketip geçiyoruz. Sakladıklarımız bile ya çok kötü, ya da ortalama kalitede dosyalardır. 😀 Yani fazla şey yapmayın, ölüm var. 😀

    • protego @protego

      @runforrest Valla benim bi arkadaşım var, pc'sinde sata portları dolduğu için harici disk alıyor artık. O kadar çok disk var ki çamaşır leğenine sıra sıra dizmiş anca öyle yer bulmuş 😂Ben yine iyi durumdayım bence 😛

    • Gump @runforrest

      @protego TS'nin arşivcisi sensindir muhtemelen, çevreni bilemem. 😀 Ya seni yakalamışken sormadan geçmeyeyim. Behzat Ç'nin sansürsüz ve bulabileceğim en kaliteli versiyonunu nereden temin edebilirim? Bilsen bilsen sen bilirsin, yap bir kıyak. 🙂

    • protego @protego

      @runforrest Netflix'teki sansürlü mü? Yoksa indirmek için mi soruyorsun 😀

    • Gump @runforrest

      @protego Ben sansürlü diye biliyorum, 1-2 bölüm bakmıştım. Ek olarak indirmek şart oldu artık, loop'a girdi bende dizi. 😀

    • protego @protego

      @runforrest Netflix'teki sansürlüyse sansürsüzünü bulamazsın. TV kayıtları gerekir o da eski Türk dizisi olduğu için hiçbir yerde seed yoktur. BTN'de Netflix versiyonlarını buldum ama BTN'ye üyelik bulamazsın benim bile girmem 1 yılımı aldı. Bir bakayım türk trackerlarda da NF versiyonu olabilir

    • Gump @runforrest

      @protego Çok makbule geçer, torrent dünyasına yabancıyım. Bir iki kere denedim yıldım, almadılar beni aralarına. 😀

    • Gump @runforrest

      @protego Bir umutla tekrar denedim Netflix'i fakat yine hüsran, sansürlü. 🙁 Görüntü çok güzel bence ama sansür işi bozuyor. İçimde ukte olarak kaldı şunu arşivlemek ama bu gidişle olamayacak gibi. 🙁

    • protego @protego

      @runforrest Sadece HDTurk'te buldum ama davetiyem yok. Üyelikleri de sadece bağışla. Discord verebilir misin başka bir şekilde halledebiliriz sanırım

    • protego @protego

      @runforrest Ha NF riplerini sana bulabilirim ama onları istemiyorsan yapabileceğim birşey yok 🙁 Türk yapımları maalesef biraz eskiyince bulunması imkansız. Bu yüzden arşiv işte 🙂

    • protego @protego

      @runforrest Bu arada birşey gördüm de, Nerflix'ten bi bakabilir misin 3.sezonda da sansür var mı?

    • Gump @runforrest

      @protego Mailden Whatsapp vereyim, DC yok gibi bir şey. 🙂 [email protected] bir boş mail at, dönerim. Bu arada NF de demek hiç bilmiyorum. 😀

    • protego @protego

      @runforrest Netflix anlamında 😀

    • Gump @runforrest

      @protego Yanlış bilmiyorsam sonradan açılıyordu dizi, ben PUHU TV'den izledim uzun süre. 3. sezon veya 2. sezonun sonlarına doğru sansürün kalktığını hatırlıyorum. Bakıp yazarım yine.

    • Gump @runforrest

      @protego Alışık olmadığım kısaltmalar kullanıp beni rencide etme rica ederim. 😂

    • protego @protego

      @runforrest Tamam o zaman doğru görmüşüm, internetteki tüm kaynaklar öyle sansürlü. Aynı dediğin gibi 3. sezon sansürsüz olanları var onlarda da seed yok zaten. Tek seçeneğin kalıyor Netflix ripleri. Eğer olur dersen onların linklerini verebilirim

    • Gump @runforrest

      @protego Başka çaresi yoksa bipli yerleri izlerken söveceğiz artık. 😀 Sana zahmet olmazsa makbule geçer. [email protected]

    • Gump @runforrest

      @protego Çok teşekkür ederim bakamadım daha.

  • Gump @runforrest

    @nostromo Benim oradadan kastım lafın gelişi, teknolojinin geldiği eve girme ihtimali olan en yüksek donanımlardı zaten. Demek istediğim şu, eskiden işlemci sıcaklığı ve GPU sıcaklığı büyük dertti fakat artık eskisi kadar değil. Hiç olmuyorsa ben güç kaynağını dışarı taşıyıp, kabloları prizin yanına kadar uzatıp kullanmaya razıyım. Demek istediğim teknoloji artık küçülmekten yana, emin olun güç kaynağı bunun önünde bir engel teşkil edemez. 🙂

  • Muhammet UÇAR @haypurtiryading

    @gump alet flex atx 1u psu kullanmış. Bunun yerine hdplex dc-dc convertor + adaptörle fansız çözümede gidilebilir ama 400w civarı bir limitte kalınır.

    190 dolar psusuz
    280 dolar, 1u 600w psulu kickstarter fiyatı.

    Kickstarter günleri geçince bir 20-30 dolar daha artar fiyatları.

  • Boba Fett @bobafett

    Alternatif olarak Fractal Design NODE 202 https://goo.gl/cDx1fk veya SilverStone Raven https://goo.gl/XPJdzT önerebilrim. Buradaki örneğe göre temin edilebilir ürünler.

    Bir süredir ben de bu tür bir kasaya geçmeyi düşünüyordum. Genel olarak bu ölçekteki ürünleri fiyatları ve piyasa durumu nedeniyle şimdilik erteledim.

    @asaltek 'tek benzeri bir şey tasarlasa güzel olurdu.