Arkadaşlar bide şunu merak ettim şimdi yedek astusaby olarak yapmak istiyom nasıl yapabilirim ve bunun sınavları nasıl

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • berrram @berrram

    O sizin elinizde olan bir şey değil. İlk olarak ön lisans mezunu olmanız gerekiyor sonrasındaysa ihtiyaca göre ASAL kendi seçiyor. Belirli branşlar hariç yedek subay ya da astsubay yapmanızı sağlayacak hiç bir şey yok.

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      @berram Tam ben zaten ön lisans mezunuyum basvururken yedek astsubay olarak basvurmao istiyom diyebilirmiyim seccneği varmı

    • berrram @berrram

      @mahsum-onutcu Evet sizde yedek astsubay kısmı çıkacak ancak siz yedek astsubaylığı seçtiniz diye kesinlikle yedek astsubay olacaksınız diye bir şey yok. Bu seçilme olayına etki eden şeylerin ne olduğunu kimse bilmiyor. Ben şu bölümü okudum ya da şu işte çalışıyordum yedek astsubay olabilir miyim gibi çok soruluyor ancak bunların hiç birinin cevabı belli değil. TSK için o zaman ne lazımsa o. Mesela 4 yıllık arkeoloji ya da sanat tarihi okumuş biri de yedek subay olabiliyor. İlla mühendislik ya da teknik şeylerin olması gerekmiyor. Benzer şeyler astsubaylık için de geçerli siz gitmek istediğini belirtirsiniz orada biter sonrası için yapabileceğiniz bir şey yok.

  • Ronnie James Dio @ronniejamesdio

    Yedek astsubay mi çıktı bir de? Aman er yap geç ya, astsubay demek zaten iş yükü demek, bir de yedek olursan tüm astsubaylarin işini yapmaya gönüllü olmuş oluyorsun.

  • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

    Peki bu secim muayne olduktan somramı karsına çıkıyor cunkı gecen baktım cıkmadı yoklamayı yaptıktan sonra mauyneye gidip muayne bittijten sonramı açılır bu seçim

    • berrram @berrram

      Evet önce "Yoklama Başvurusu" yapıyorsunuz sonrasında muayene ardından tekrar e-devlet üzerinden "Askerlik Hizmet Tercihi" ne geliyorsunuz buradan yedek subay/astsubay er seçimlerini gerçekleştiriyorsunuz.

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      @berrram peki simdi benim aile hekimim burda değil başvurdum aldım ama sistemr ayın 5 i gecer diyor ama benim tecil 3 bitiyor ben bu pazartesi muayne olnak istiyom nasıl olck

    • berrram @berrram

      @mahsum-onutcu Sizin aile hekiminiz yoksa oyun yerine bakan başkası oluyor zaten o konuda bir sorun olmaz. Siz salı günü gidin ve durumunuzu izah edin. Askerlik iyoklaması için geldiğinizi tecilinizin 3 Haziran'da biteceğini ve yoklama kaçağı durumuna düşmek istemediğinizi söyleyin, yardımcı olurlar zaten. Bu arada başvurunuzu 31 Mayıs'tan sonra yapın yoksa bu celp dönemine alınırsınız.

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      @berrram öyle yapacam zaten o zmn ben herhangi bi aile hekimine gideyim onlar yardımcı plur hiç şübeye gitmeye grrek yok önce yoklama işini sonra dpktor işini sonra şubeye gidiyim demi

    • berrram @berrram

      @mahsum-onutcu En baştan süreci tekrardan yazayım size. İlk olarak E-Devlet üzerinden "Yoklama Başvurusu" (https://www.turkiye.gov.tr/mill-savunma-asal-yoklama-basvurusu) işlemini gerçekleştiriyorsunuz. Ardından aile hekiminize gidiyorsunuz. Ancak sizin aile hekiminiz şu an görevde olmadığı için onun yerine refakat eden hekim kimse ona gitmelisiniz. Salı günü Aile Sağlığı Merkezi (Sağlık Ocağı) gidersiniz ve refakatçi doktora durumunuzu izah edersiniz. Eğer terslemezse ve ekstradan bir durum yok ise yapılacak şey zaten 2 dakikalık bir iş. Ancak burada daha önce de dediğim gibi şöyle bir pürüz çıkabilir; geçmişte psikiyatrik bir rahatsızlığınız olduysa ya da ağır bir ameliyat geçirmişseniz sizi yakınlardaki hastanelerden birine sevk eder. Orada heyete görünürsünüz ve son kararı onlar verir. Heyet dediğime bakmayın bazen bu bir kişi de olabiliyor. Eğer heyete giderseniz onların verdiği "Askerliğe elverişlidir." raporunu askerlik şubesine götürürsünüz. Ancak bunlar yoksa aile hekimi zaten sistemden onaylar. Bazen bu onay E-Devlet sistemine geç düşer o yüzden eve gelip baktığınızda hemen göremeyebilirsiniz. Ardından "Askerlik Hizmet Tercih İşlemleri" (https://www.turkiye.gov.tr/msb-asal-askerlik-hizmet-tercih-islemleri) kısmından tercih işleminizi gerçekleştirebilirsiniz. Yedek subay/astsubay er ve ikinci 6 ay yapmak ister misiniz gibi sorular vardır. Burada ikinci altı ayı yapmak istiyorumu seçmeniz sizi bir zorunluluk haline itmiyor o yüzden seçeyim ya da seçmeyeyin gibi bir ikilemde kalmanıza gerek yok. Genelde her şeyi seçin derler. Olur da er çıkarsa tutup size sen başvururken ikinci altı ayı seçmişsin yapmak zorundasın gibi bir şey yok. Bu kısmı da tamamladıktan sonra 11 ya da 12 adımlı bir şeydi işiniz bitiyor. Ancak istediğiniz vakit tekrar bu kısma gelip değişiklik yapabiliyorsunuz yani bir kere yaptım geçti diye bir şey yok. Sonrasında yerler açıklanana kadar beklemeye başlıyorsunuz.

      Normal şartlarda askerlik şubesine gitmeniz gerekmiyor her şey E-Devlet üzerinden halledilebilir. Aile hekimi sizi hastaneye yönlendirmezse 2. bir doktorla da işiniz yok.

üniversteden 2019 mezunuyum ve tecilim 3 hazıranda haftaya bitiyor benim en gec ne zamn muayne olmam gerek veya teslim olmam gerek yada ne zamana kadar sürem var ceza yememeye muayne olmaya

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • prometrik @prometrik

    Tecil tarihinden birkaç gün önce gidin. Onlar yönlendirirler zaten muayene vs. Gittiğiniz gibi askere alınmazsınız. Askere alımın belirli tarihleri var. O tarihlerde çıkar nereye gideceğiniz vs.

    Ek: Yazınız çiftlenmiş. Birini silin.

  • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

    Gecen aradım mesela yıl sonuna kadar zamanın var dediler öyle bişi varmıdır tutanak ceza yermiyim dedim yok dediler bilemedim bilgi alayım dedım

    • ulashoca41 @ulashoca41

      bana da öyle dediler. işin tuhaf tarafı benim tecilim ekimde bitiyordu 6 hazirana çekilmiş. kaldı ki aktif öğrenciliğim devam ediyor. üniversiteye diyorum güncelleyin hala değişiklik yok tuhaflar

    • prometrik @prometrik

      @ulashoca41 Öğrencilikte seviyeye bakılıyor. Örnek olarak bir lisans bitirdiniz. Sonra bir lisans daha okuyorsunuz. Öğrencisiniz. Ama aynı seviyede olduğu için tecilde kabul edilmiyor. Eğitim düzeyinde yukarı çıkmanız gerekiyor. Lisanstan sonra yüksek lisans yaparsanız tecil olur. Ancak süre sınırı var. Yüksek lisans için 3 yıl mesela. Hızlı ve emin olmak isterseniz, üni öğrencilik belgenizi alın(ki e devletten buluyorlar genellikle) gidip tecil yaptırmak istediğinizi söyleyin. Normalde okulun yazı yazması gerekir. Okul öğrenci işlerine söyleyebilirsiniz ama işte öğrenci işleri :/

      Ayrıca mezun olduktan sonra da tecil uzatma hakkı bulunuyor. O da eğitim süresine göre değişir. Lisansta mezuniyet sonrası 2 yıl, yüksek lisansta 1 yıl tecil uzatma hakkı veirliyor. Mezuniyet belgeniz ile gidip işlem yaptırmanız gerekiyor(e-devlette varsa sistemden çekebilirler). Ancak bu durumda sizin başvurmanız zorunlu. Yoksa o hakkı kullanmamışsınız gibi yoklama kaçağı olarak bakaya işlemi yapıyorlar.

    • ulashoca41 @ulashoca41

      @prometrik Yüksek lisans yapıyorum evet. geçtiğimiz iki hafta üniversiteye bunu söyledim atladım 1.5 saat yol gittim yüz yüze söyledim yine yapmadılar. geçen hafta yine gittim yaptığını söylediler. bakalım nolacak

    • prometrik @prometrik

      @ulashoca41 Öğrenci belgesi alıp kendiniz yapın onlar yapmıyorsa. En garantisi olur.

    • ulashoca41 @ulashoca41

      @prometrik geçen hafta onunla uğraştım. hatta askerlik şubesi al belge getir biz yapalım dediler. aldım belgeyi gittim yok biz buradan yapamayız dediler bu sefer de 😀

    • prometrik @prometrik

      @ulashoca41 İşleyiş değişebilir. Bir şey diyemem. Ancak e devlette çıkıyorsa, çıktı almak bile gerekmiyordu. Siz gidince orada yapıyorlardı. Yerinizde olsam, ortada kalacağıma, durumu Cimer 'e yazardım. Onlar ilgili birimlere yönlendiriyorlar. Okula başvurduğunuzu ama yapmadıklarını falan yazın. Belki artık okul yazısı zorunludur. Bilemiyorum.

  • berrram @berrram

    https://www.turkiye.gov.tr/askerlik-durum-belgesi-sorgulama

    Askerlik durum belgenizde ki tarih mi bu 3 Haziran ? Şöyle ki isterseniz şu an tecili bozup askerlik işlemlerine başlayabilirsiniz Ağustos celbi için son başvuru tarihi 31 Mayıs. Ancak son güne kalacağınız için tavsiye etmem. Zaten sizin teciliniz bu tarihin ötesinde bu haldeyken Kasım celbine kalabilirsiniz onun son başvuru tarihi de 31 Ağustos. E devlet üzerinden başvurunuzu yapıyorsunuz sonrasında aile hekimine gidip askerlik için geldim diyorsunuz. Öncesinde geçirdiğiniz büyük çaplı bir ameliyat ya da psikiyatri geçmişiniz yoksa aile hekimi sistemden onaylıyor sonrasında yapacağınız bir şey yok askerlik yerleri açıklanana kadar bekliyorsunuz. Ancak psikiyatri geçmişiniz ya da geçirdiğiniz bir ameliyat var ise (basit ameliyatlar sorun çıkarmıyor) aile hekimi sizi hastaneye gönderiyor. Eğer mevcut ameliyatınız ya da psikiyatri geçmişiniz askerlik yapmanıza uygun ise elverişlidir raporu veriliyor değilse kalıyorsunuz. Eğer daha önce psikiyatri servisine gitmişseniz %99 hastaneye gönderirler.

    Duyurular burada yayımlanıyor.
    https://asal.msb.gov.tr/

    Tarihler de şu şekilde:

    Şubat celp dönemi – Son başvuru tarihi: 30 Kasım
    Mayıs celp dönemi – Son başvuru tarihi: 28 Şubat
    Ağustos celp dönemi – Son başvuru tarihi: 31 Mayıs
    Kasım celp dönemi – Son başvuru tarihi: 31 Ağustos

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      Ben çalışıyom ve suan böyle bi kaç ay içinde gitmrk istemiyom yıl sonuna kadar yanı o zmn ben suan 31 mayısta basvuru yapmasam 1 haziranda yaptım diyelim kasımda mı giderim

    • berrram @berrram

      @mahsum-onutcu Şöyle bir şey olabilir sizin teciliniz 3 Haziran'da bittiği için sonrasında polis ya da jandarma durdurup GBT yaparsa sistemde "yoklama kaçağı" olarak gözükebilirsiniz. Bu durumda sizlere tebliğ imzalatırlar tebliğde de 15 gün içinde askerlik şubesine gitmeniz gerektiği yazar ama artık eskisi gibi alıp hemen askere götürme diye bir şey yok denilmekte. Ama olur da askerlik işlemlerinizi başlatırsanız, yoklama kaçağı göründüğünüz için ASAL sizi Kasım'da değil de Ağustosta'da alabilir. Biraz muammalı bir süreç. Bu arada eğer Kasım'da giderim diyorsanız Ağustos ayına kadar bir şey yapmayın en fazla yoklama kaçağı görünürsünüz para cezası kısmı da muamma kimileri ödedim diyor kimileri askere gidince siliniyor diyor. Daha önce bana da öğrenci olamama rağmen (ilk olarak telefonuma mesaj geldi takmadım ben zaten öğrenciyim diye bir kaç ay geçti) GBT'de yoklama kaçağısın diyerek bu tebliğden imzalattırlar sonra askerlik şubesine gidip düzelttim. Ülke de 500 bin yoklama kaçağı var zaten.

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      Ben şimdi mesela pazartesi yoklama basvurusu yapıp bi hafta sonra pazartesi muayne olsam sıkıntı olurmu cunku o gun benim aile hekim değişikliği oluyor ayın 3 de tecil bitiyod ya @berram

    • berrram @berrram

      @mahsum-onutcu https://asal.msb.gov.tr/Content/Upload/Docs/Agustos_2021_Siniflandirma_Donemi_Duyurusu.pdf

      Burada önemli bir husus var Pazartesi (bugün) Ağustos Celbi için son başvuru tarihi. Eğer siz bugün yoklama işlemini yaparsanız ve aynı gün askerlik tercih işlemini gerçekleştirmeyip bunu sonraya bırakırsanız. Yukarıdaki bağlantıdaki açıklamada yazdığına göre " Yoklamasını yaptırdıkları halde askerlik hizmeti tercihi ile celp tercihini yapmayanlar mevcut bilgilerine ve Türk Silahlı Kuvvetlerinin ihtiyacına göre sınıflandırma işlemine tabi tutulacaklardır. "

      Pazartesi (31 Mayıs) ya hiç başvurmayın ya da başvuruyorsanız da aile hekimine gidip muayene olup "Askerlik Hizmet Tercihi" kısmı yapın. Siz bunu yapmazsanız, sonradan yapamazsınız çünkü o sayfa yarın akşam kapanacak. Siz çok yanlış yapmışsınız tutup her şeyi son güne bırakmışsınız, sistem gün sonu bir patlar kalırsınız öyle. Bu sebeple zaten celp dönemleri arasında 3 ay süre var.

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      @berrram ben pazartesi yani ayın biri yoklama başvurusu yapacam ve size dediğim gibi benim daha aile hekim tercihim onaylanmadı yanı hekimim burda değil ben şimdi pazartesi basvurup bi sonraki pazartesi muayne olsam o zamana kadar benim aile hekim değişikliğim onaylanır yani öyle yapzam sıkıntı olurmu be kasım celbiyle gitmek istiyom ondan ayın 1 i yoklama tercihimi yapıp bi sonraki pazartesi de muayne olabilirmiyin bi hafta arayla

    • berrram @berrram

      @mahsum-onutcu Pazartesi günü 31 Mayıs'a denk geliyor ancak siz 1 Haziran Salı günü başvuracaksınız dediğinize göre yanlış gün başvurmayın. Başta Pazartesi yoklama başvurusunda bulunacağım dediğiniz için o şekilde yazdım. Yeni celp aralığında yoklama başvurunuzu yaptıktan sonra isterseniz 1 ay sonra muayene olun sorun olmaz. Bu arada gün içinde askerlik şubesini arayıp sorun sadece benim dediklerime bakmayın.

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      Peki kıral şimdi ben mesela yoklama başvurusu yaptım bugun ama yarın başka universteyi kazandım tekrar tecil edebilirmiyim

    • berrram @berrram

      @mahsum-onutcu Edilebilmesi gerekiyor hatta askerlik yerin belli olduktan sonra 2 ya da 3 celp dönemi bile gitmeyebiliyorsun. Bunu şubeye sorun çü

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      Şimdi mesela yoklama basvuru yaptım ama mesela bedeli yapmak istiyom tekrar yoklamayı iptal edip bedeli yapabilirmiyim

    • berrram @berrram

      @mahsum-onutcu Bedelli işlemleri de dahil olmak üzere tüm işlemler (er,yedek subay/astsubay) E-Devlet üzerinden"Askerlik Hizmet Tercih İşlemleri" kısmında yapılıyor. Yoklama işlemini yapmışsanız, aile hekimine gideceksiniz sağlık raporunuz onaylanacak sonrasında "Askerlik Hizmet Tercih İşlemleri" kısmına girip bedelli yapmak istiyorumu seçeceksiniz. Ortada tekrar yoklamayı gerektiren bir durum yok. Şunu diyorsanız eğer ben yoklamayı yaptırdım ancak askerliğimi tekrar tecil ettireceğim ve sonrasında tekrar başvuracağım o zaman yoklama yaptırmanız gerekir onun dışında bir kere yaptırmak yeter.

      Ayrıca bedelli de normalde olduğu gibi (çoğunlukla) ilk celp döneminde gitme diye bir şey yok. Şimdi başvursanız bile 2022'de gidersiniz zaten. Bedelli yapacaksan parayı Temmuz'dan önce yatır yoksa 1 Temmuz'da zam gelir. 😀

  • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

    Yani ağostosa kadar basvuru yapmak istemesem yapmam demi ceza yemeö

    • prometrik @prometrik

      3 hazirandan sonra işlem yaptırmadığın için yoklama kaçağı olarak bakaya düşersin. Günlük ceza işler. Yaptırmanızı tavsiye ederim.

    • berrram @berrram

      @prometrik Bakaya kalmak için askerlik yoklamasını yaptırmak gerekiyor. Burada sadece yoklama kaçağı olur.

    • prometrik @prometrik

      @berrram Üni.den mezun olunca zaten yoklama yaptırmanız gerekiyor. Bana öyle denmişti. Lisans sonra 2 yıl tecil hakkımı kullanmıştım ama muayene ve yoklama yaptırmıştım. Sonra yüksek lisans yaptım. 2 yüksek lisans okuduğum için birinden mezun olunca yüksek lisans tecilim silinmiş ve haberim olmadan bakaya düştüm(üni yazı gönderdim dedi ama yıllar geçse de ulaşmadı o yazı). Bunu ise iş için il dışında iken öğrendim. Dönünce tekrar yoklama yaptırıp, yüksek lisans sonrası 1 yıl tecilimi yaptırdım. Hem bakaya düştüm hem tecilli idim. Haberim olmayınca böyle oldu. Neyse sonra hallettim. Ben buna bağlı olarak söylüyorum. Sonradan yönetmelik/yasa değişmiştir belki bilmiyorum. Ancak nihayetinde en doğru bilgi askerlik şubesinden alınır.

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      @berrram tm yani 1 hazirandan sonra hangi gunde yaparsam yapayım kasımdaki cllplemi gidecem

    • berrram @berrram

      @mahsum-onutcu Şöyle bir şey var siz @kurtcuk 'un da dediği gibi 3 Haziran'dan önce yapabiliyorsanuz e-devlet üzerinden askerlik işlemlerinizi başlatın ancak bakın bu kısım önemli ASAL (Askeralma Genel Müdürlüğü) kimsenin hakkında net bir şey bilmediği bir yapıya sahip. Daha önce son başvuru tarihi geçmesine rağmen askerlik şubesine gidip başvuru yapanlar o celp dönemi içinde alındı ve diğer celp dönemine kalmadı. 31 Mayıs'da bu celp dönemi sistem üzerinden kapanıp hemen ardından diğer celp dönemi için başvurduğunuzda tutup sizi Kasım'da göndermek yerine Ağustos 2. veya 3.Gruba atabilir ya da şu an bile başvurup Kasım celbinde dahi askere gidemeyebilirsiniz. O yüzden @prometrik 'in dediği gibi pazartesi kalabalık olabileceği için salı günü (ayrıca kağıt üzerinde son başvuru tarihi geçmiş olur) askerlik şubesine gidip sorun.

    • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

      @berrram yedek astubayin gelmesiyle komando olmak.istiyorumu evet.secmenin alakasi varmi com ben hayira bastim istemiyom ama astubaylik istiyoma bastim ne kadar fark yaratır

üniversteden 2019 mezunuyum ve tecilim 3 hazıranda haftaya bitiyor benim en gec ne zamn muayne olmam gerek veya teslim olmam gerek yada ne zamana kadar sürem var ceza yememeye muayne olmayabilirim gitmeyebilirim

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

    Ben yıl sonuna kadar istemiyom şuan calısıyom ben ve biraz daha kalmak istiyom 26 hazırandada sınavım var onada girip öyle gitmek istiyom izin verilirmi veya hemen 3 hazırandan sonra direk tutatanakmı yerim

  • Mahsum Onutçu @mahsum-onutcu

    Ben kasım istiyom şimdi kasımda gitmek için ne zaman muayne olmam gerek

  • ANKA @anka

    Tecil bitmesine 1 hafta kala şubeye gidin yada telefon açıp durumu bir sorun. Ama celp dönemleri, celp döneminize göre düşeceğiniz gruplar derken askere gitmeniz 4-5 ay sarkabiliyor yada 1-2 ay içinde de gidebiliyorsunuz. Şubatta tecili bozdurdum Mayıs celbi 3. grup çıktı. 1. gruplar Ramazanda 2. gruplar geçen hafta gittiler. Ben ise Haziranın 14-15-16'ında PCR testi olup gidecem.