arkadaşlar daha önce fotoğrafçıda çektirdiğim fotoğrafın numarasını fotoğrafçıya söylesem fotoğrafı mail atar mı? veya gitsem dijital olarak alabilir miyim? bir de bunun için ücret istiyorlar mı?
edit: eleman 5 tl ücret aldı ve fotoğrafın boyutunu küçültüp attı. bana 6x9cm büyüklüğünde vesikalık lazımdı ve işimi gördü 🙂 bundan sonra basar basar kullanırım.
Canı isterse iki dakikalık iş.
Bu konu fotografçısına göre değişkenlik gösteriyor. Düzgün birisine denk gelirsen ücretsiz mail atar yada ücretli tekrar baskı yapar.
Ücretli verir.
Benim karşılaştıklarım istediğimde hep dijital olarakta verdiler.
Ben sorduğumda çektirdiğim ücrete gönderdiklerini söylemişlerdi. 15 ya da 20 tl istemişti.
parayı vesikalıktan yada ufak işlerden kazanan fotoğrafçı ise sıkıntı çıkartır da asıl kazancı büyük işler vs. olan adam sıkıntı yapmaz...
Fotoğraf çeken kişinindir, yani fotoğrafçının. Bizler fotoğrafçıya gidip fotoğraf çekinince fotoğrafın her türlü hakkına sahip olmuyoruz. Kısaca vermek zorunda değil ama veren fotoğrafçılar da yok değil.
Fotoğrafçıya göre değişir.
Her fotoğraf çektirdiğimde mail ile bir kopyasını alırım. Daha hiç ücret ödemedim. Kimisi orijinalini gönderirken kimisi küçültülmüş ve kalitesi düşürülmüş versiyonu gönderiyor. Telefon edip bir sorun derim.