Markette meyve suyu raflarına baktığınızda bir şey dikkatinizi çekti mi?
Her meyve suyu ambalajında %100 yazmıyor. Genellikle elma, vişne ve portakalın olduğu kutularda yazıyor. Fotoğrafta olmayan başka markaların farklı meyveler için %100 yazılmış kutuları arama yapınca çıkıyor. Merak ettiğim %100 yazılmamasının sebebi bir zorunluluk mu?


Genelde meyve sularinin meyve kismi dusuk oldugu icin yazmiyor.Yuzde 100 yazanlar direk o meyveden uretiliyor meyve orani yuksek.
Meyve oranı yüksek derken tamamı mı yoksa yine fazla ama tam değil mi?
Yasa çıktı diye hatırlıyorum 100% elma suyu veya 100% dana etinden yazmak yasaklandı, aynı şekilde doğal ve elde üretilmiştir yazmak için sertifika almak lazım diye hatırlıyorum.
Yasa çıktıysa pek takan yok gibi.
@pauselife Olabilir. Devletin incelemeleri zaten her alanda yetersiz.
Hocam bizim elma bahçemiz vardı. Hem normal yemek için elma çıkardı , birde suluk denen ( meyve suyu ) elmalar alınırdı. Ne tür meyvelerden yapıldığını bilseniz içiniz kalkar. Tavsiyem ; evde kendi meyve suyunuzu hazırlayın.
@scknn Elbette.
Suluk elmaların AAA grade olmasını geçtim , çoğu ağaçtan yere düşmüş ( rüzgar , yağış , dallarda artık taşıma kapasitesi kalmaması vs ) ve ezilmiş meyvelerdir. Hatta bazıları direkt posa kıvamındadır. Bunlara hayvanlar ( genelde kuşlar ) ufak ufak gagalayarak, kemirerek çentikler atarlar. Bu durumda bahçenizi düzenli ilaçlamış olsanız dahi kurtlanma başlar. İşte bu meyvelerin toprakta durması iyi değildir ve bu halleriyle dahi çok cüzi olsa da ( kuruş ) para ederler. Bunlar toplanıp çuvala konur zira kasalık durumları kalmamıştır. Biz eldivenle toplardık yani düşünün.
Bunlara nasıl bir sterile etme işlemi uygulandığını bilemyorum ama bunları pekte kurtaracağını sanmam.
Kısacası ; o reklamlarda en iyi meyveyi seçiyoruz size olayları fasa fiso.
@scknn Doğru , parçacıklı hemde envai çeşit. 🙂
@scknn meyveyi yerde görsen, ayakkabınla değmeye çekinirsin.
@scknn Haha 😀
@orcun Aynen , varsın pahalı olsun. Kesinlikle değer.
Rusyada gerçek meyve suları var ben nektar kullanımını sadece bizim memlekwtte gördüm, üç kağıtçılıkta dünya lideriyiz vesselam
Köyde nektar yapıldığı için belki şehir hayatına adapte edilmiştir. 🙂
Aralarında nektar olmayıp %100 yazmayanlar var.
Meyve suyu %100 olursa şeker, aroma ilave edilemiyor. Ancak su katılabiliyor. Saf sıkma meyve suyu içmiş olmuyorsunuz. Saf %100 meyve suyu içecekseniz litresi 10 liradan aşağı olmaz zaten.
Exotic diye bir marka varmış. Markette çok durursa veya sıcakta kalırsa şişeyi açarken patlıyormuş 😀
Şişesini ekledim.
Konsantre bir şeyi seyreltmek için yine su katılmıyor mu? Yani dediğiniz %30-%40 duruma tekrar gelinmiş oluyor.
Merak ettiğim niye hepsine %100 yazmıyorlar. Sebebi ne?
@kurtcuk Fotoğrafta ekşi elma ve ananas mesela nektar değil ve %100 de yazmıyor.
Konuya daha sağlıklı bir açıdan yaklaşacağım; katı meyve suyu sıkacağı tavsiyesi olan var mı? Hangi cihaz sorunsuzdur ve hangi meyveler bu cihazlarla güzel su verir?
Temizliği de zor oluyor, ona da dikkat et.
bilindik bir markada çalışan bir arkadaşımın bizzat yaptığı teste göre; çok uzun ömürlü olan kutularda saklandığında 10-15 yıl (kendisi 10 yıllık numuneyi bizzat tatmış renk dışında hiçbir kayıp yok tat farkı yok) tadını muhafaza edebiliyorlar...
@pauselife %100 yazanların meyvesuyu olmadan önceki halleri daha doğal yöntemlerle muhafaza ediliyor ve meyvesuyu yapımı daha doğal yöntemlerle oluyor... tabiki hepsi endüstriyel tekniklerle meyve suyu yapılıyor ama meyveden meyve suyuna geçiş evreleri %100 olanlarda daha doğal, geleneksel yöntemlerle oluyor...
@johnsmith aslında burda da aynı çünkü meyveler meyve suyu elde edilmek için bizim evde yaptığımız gibi sadece suyu sıkılmıyor... reçel benzeri özel kıvamlı ve tada sahip bir ara ürüne çevrilipte meyve suyu elde ediliyor diye biliyorum... o ara ürünün tadını, kıvamını vs. ayarlamalrı daha mümkün gibi...