İnternet cafeler vardı, ne oldu onlara, bilen var mı? PS oyun salonlarına çevirdiler diye duymuştum en son. Aklıma hep eski günler gelir. 🙂
Şöyle ki benim kişisel bilgisayarım bana bayağı geç alındı, 2010 yılında sahip oldum ama dizüstü tabi, Acer. Halen evdedir emektar, çalışıyor da. Bozulan HDD'sini kendi ellerimle değiştirmiştim.
Sene 2009 falan, bilgisayar, internet yaygın tabi ama bizde yok, bende yok. Telefonlardan imkansızdı zaten, bilirsiniz. E internete girmek istiyorum, msn'de yazışmak, o dönemler kaybettiğimiz Michael Jackson'ın kliplerini falan izleyip daha yakından tanımak istiyorum... Mahalledeki internet kafeye giderdim. Bu mekanlar erkek doluydu siz de biliyorsunuz. Erkek ama neyse ki ben rahatsız olmadım hiç, takılanlar genelde ilkokul çocuklarıydı ve birlikte oyun oynarlardı, ben liseye gidiyordum. Orayı işleten de uzun saçlı, hep siyah giyen, keçi sakallı biraz rocker bir çocuktu. Yani rocker diyorum ama dışı rocker içi biraz arabesk gibiydi, her neyse. Bana hep kibar davrandı, Oturup internette gezinebilirdim orada. Parasıyla değil mi? 🙂
Teknolojiyi çok severim ama son zamanlarda hep şunu diyorum, yahu nerden nereye geldik?
Yani ben 10 sene önce bilgisayarı olan adama özenirken şu an en fakir insanda bile akıllı telefonlar, içlerinde en ucuzundan da olsa internet tarifesi falan var. Açıkçası ben bu gelişim sürecini bizzat yaşayabilen nesilden olduğum için bu açıdan şanslı olduğumu düşünüyorum. Teknolojik ilerleme elbette her dönemde vardı ama sanki bu dönem biraz daha farklı gibi, ne bileyim özellikle ilk iPhone'un çıkışıyla değişen bazı şeyler falan derken bugün S8 gibi bir tasarıma telefon diyoruz ve bunlara bayılıyoruz. (beğeni anlamında söylüyorum)
Bunu geç, SMS diye birşey kalmadı şu an. Hanginiz tarifenize verilen bilmem kaç bin SMS hakkınızı bitiiyorsunuz sonuna kadar? Whatsapp'lar varken? 🙂 Biz eskiden bir tane mesajı (karakter sınırı elbette vardı) 2 kontör karşılığında yollayabilirdik. Gazetenin kuponla telefon verdiği dönemde babam Nokia telefon almıştı, Star gazetesiydi galiba gazete de. Lisedeyken her 3 kişinin 2'sinde Samsung E250 vardı zaten onu söylememe gerek bile yok. #akış #nostalji #konudışı
Hala var internet kafeler.
Bizim mahallede var.
Doğru tespitler yapılmış.Ama şuan ki durum bence döğru değil.Pcler geriplanda ve satışları durgun.Kücücük telefonlar 7 den 70 e herkesde var ve pahalı cihaz bunlar..
Bana göre teknoloji en çok beyaz eşyada ve pc de parasını hakediyor.Ama şuan israf dönemi elbet telefon füryası da batacak.
katılıyorum aslında akıllı telefonlar bize çok aşırı fayda sağlamıyor. belli bir standartta olsalar yeter aslında ama bu sitede bazı at kafalı tipler var şimdi bu yoruma da gelip birşeyler yazabilirler, anında silerim problem değil 🙂 gelişen dünya işte, telefonlar bu şekilde. dünya genelinde israf çok ama çok fazla.
Çok hızlı zamanlardayız , farkında olarak yaşamak gerek.
Acer'ın hangi modeli? 😀 Bende 5742G var. Aynı tarihlerde alınmıştı.
5635G
ilk 1999 veya 2000'di gittiğim
çok eski ama tam da bilgisayarların herkeste olmadığı zamanlarmış seninki.
@gizemaksut evde AMD 486 vardı daha. Cafelerde halen seri bağlantı vardı. Ana bilgisayar çevirmeli ağla internete bağlanır, sırayla tek tek bilgisayarlara gelirdi. Senden önceki bilgisayar yeniden başlarsa filan senin internet giderdi 🙂 Kullanan kalmadığında interneti keserlerdi yazmasın diye.
@enigmasi ne zorluk ne zorluk yahu. çevirmeli 😀
@gizemaksut o zamanlar web siteleri de basitti tabi ama resimlerde sıkıştırma olmadığı için boyutlar büyüktü, çok geç yüklenirdi. O yüzden teknoloji dergilerinin verdikleri CD'ler çok değerliydi 🙂
@enigmasi fifa 99 demosu vermişti bi dergi. o ay dergi bulamamıştık. sonra bir arkadaştan ödünç almıştım cd'yi. Hala bende duruyor olması lazım 😀
@frt ben de bulmuştum da düzgün oynatmamıştı 😀
izmirden örnek verirsek karşıyakada çarşının içinde bir sokak dolusu var sağlı sollu genellikle hepsi oyun odaklı olmuş durumda steelseries ekipmanlı kendi serverlarında bir sürü steam hesabı vs. olan orjinal multiplayer oyun oynatan yerler var bunun harıcınde klasık internet kafelerde mevcut henuz kaybolmadı aksine turnuvalar filan yapıyorlar....
peki biz bu travmayı nasıl atlatalım? evde il gördiğim bilgisayar commodore 64, 1084 monitör ve datasetten (ne yazıkki disket yoktu) ibaretti. (1990 ların başları, commodore 64 dönemi bitsede yokolmamıştı 6-7 yaşlarımda yetiştim), ardından 486dx ve windows 95 (dünyam değişti, direkt c64 geçince : ), pentium ıı333, voodoo II, ne yazık ki intel i820, amd k7 athlon, amd64 , ericson gh628, t20, p800, series 60 vs vsderken bu günlere kadar geldik. bilgisayar devrimini bizzat yaşadık. ilginçtir bu kadar hızlı dönüşüme rağmen hiç de yadırgamadık. 2 sene önce hayatımıza giren şeyler olmazsa olmazımız oldu