Hala fiyatına değebilecek Mini PCler var mı yoksa 2028 sonuna ram ssd fiyatları belki düşer diye mi bekleyeceğiz? Local AI modeller ilgimi çekiyor belk hermes vs kurarım, nas yaparım vs diye epeydir aklımda ama fiyatlar patlayınca alamadım. Bekleyerek de bi yere varılmayacak gibi.
Var mı aramızda lokal modellerle hermes kullanan? Qwen 3.6 ve Gemma4 epey hoşuma gitti. Şimdi GLM5.2 bunları da geride bırakmış diyorlar.

Bizim ülkede mini pc'ler olması gerekenden daha pahalı. Yurt dışının en az %50 fazlası malesef. Yerel modellerin ufaklarını denedim openai 20b olan mesela beni tatmin etmedi. En basitinden python ile çalışan snake oyunu yaz diyorsun yazamıyor.
@gt710gaming Ben qwen3.6 ve gemma4ün ufaltılmış modelleriyle denedim ikisi de tek attı yılan oyununa
@ptseeker 12GB'lık modelleri denediğimde benimki yapamadı. Genel olarak kod yazma konusunda pek yetenekli gelmediler bana. Hangi modelleri denedin merak ettim ben de deneyim belki bişeyi kaçırıyorumdur 😀
@gt710gaming Ufaltılmıştan kastım 4 bit quantize olanlardı. 20GB'a sığan modellerdi 17 18 civarı. Sanırım 26b 27b olanlardı
@ptseeker Onlara sağlam ekran kartı lazım ya.
@gt710gaming benim emektar 7900xt ile denedim. Keşke zamanında xtx alsaymışım onda 24gb ram vardı 20 değil
@ptseeker Biz hala 12gb 4070 ti
@gt710gaming 4070 daha yeni kart değil mi
@ptseeker 12GB vram, dediğiniz yapay zekadaki modellerde yetersiz kalıyor.
mac mini hocam 55k'ya 24 gb ramli modeli vardı yanlışım yoksa en mantıklı çözüm bu gibi şu an
@cimadam hocam onun çoğunu gpuya vermek mümkün olmaz ki en az 32 lazım
@ptseeker Yani 16gb ekran kartı fiyatına geliyor gibi düşünebiliriz 🙂 yazılım vs için kullanacaksanız ios artısı da olur ama apple'ın ram işleri biraz tuzlu
@ptseeker yani ram ve ucuz çözüm zor hocam, nvidia çözümlerini de beklemek lazım ama lokalde ai çalıştırmak 200k civarına patlar gibi mininmum soc cihazlarla
Ucuz mini pc ve güçlü lokal AI modelleri aynı cümle içerisinde yer almamalı.
alabiliyor ama 😀
@arandur AI olmuyorsa da homelab işini görmeli. Gerekirse sonradan type-c gpu eklenir bunu desteklese o da uygun bana.
Laptop alın kapağını kapatın daha iyi mini pc benim gözümde para tuzağı. Mac miniler hariç.
@kortex server olarak kullanmak adına mantıklı buluyorum