JS web dünyasının ayak bağı. Html, CSS de buna dahil. Apple yada Google bu işe girmeden değişmez bence de. Son derece verimsiz olduğunu düşünüyorum. Oyun, uygulama, gömülü vs gelistireceksen şıklar 3,4 tane. Jsde her ay yeni bir çözüm çıkıyor. X öldü, Yyi kullanın diyorlar.
Zaten tarayıcıda Jse alternatif durumu var. Tarayıcı Js çalışıyor ama sen ts yazıyorsun.
Diğer diller wasm ile web'de çalışıyor. Ama amaç tamamen performans gerektiren yada algoritmanın korunmasını gerektiren özel uygulamalar.
Flutter ile web uygulaması yapılıyor. Detayına bakarsan flutter bir canvas sunuyor ve oraya ekran çiziliyor.
Şimdi soru şu olmalı. Aynı şekilde Apple veya Google dediki. Ben yeni bir concept sunuyorum. 2027 itibari ile ggl dili gelistirilen web siteleri chromeda desteklenecek. Bu çok daha güvenli, performanslı ve boyut olarak düşük. Bu durumda Google'ın mi sözü geçer, 100bin ziyaretcili websitenin mi?
Flash'ın ölme nedeni harici derleyiciye ihtiyaç duyması ve bunun eklenti olarak tarayıcılara verilmesi idi, Adobe de böyle güzel bir dilin güvenlik güncellemeleri ile uğraşmak istemedi. JS ise gömülü olarak destekleniyor (yanlış tabir ise lütfen düzeltme öneriniz) native olarak geliyor.
Sahte indirme sıkıntıları, mobilde flash sitelere girilemiyordu o zaman mesela Android'de. Bitmesi için bence bunlar önemli nedenlerdi.
Ayrıca tek bir firmanın ürününü, etkileşimli sayfalar yaratmak gibi temel bir niteliği kazandırmak için kullanmak sıkıntı. Şuanda tüm web sayfalarını ücret, lisans ödemeden etkileşimli hale getirebiliyoruz. Her site için adobe kullandığımız hayal bile edemiyorum kabus olurdu.
Php çok bozdu.
cevap doğru
JS web dünyasının ayak bağı. Html, CSS de buna dahil. Apple yada Google bu işe girmeden değişmez bence de. Son derece verimsiz olduğunu düşünüyorum. Oyun, uygulama, gömülü vs gelistireceksen şıklar 3,4 tane. Jsde her ay yeni bir çözüm çıkıyor. X öldü, Yyi kullanın diyorlar.
Zaten tarayıcıda Jse alternatif durumu var. Tarayıcı Js çalışıyor ama sen ts yazıyorsun.
Diğer diller wasm ile web'de çalışıyor. Ama amaç tamamen performans gerektiren yada algoritmanın korunmasını gerektiren özel uygulamalar.
Flutter ile web uygulaması yapılıyor. Detayına bakarsan flutter bir canvas sunuyor ve oraya ekran çiziliyor.
Şimdi soru şu olmalı. Aynı şekilde Apple veya Google dediki. Ben yeni bir concept sunuyorum. 2027 itibari ile ggl dili gelistirilen web siteleri chromeda desteklenecek. Bu çok daha güvenli, performanslı ve boyut olarak düşük. Bu durumda Google'ın mi sözü geçer, 100bin ziyaretcili websitenin mi?
Google'ın ipi ile kuyuya inilmez...
Jsye bişi olmaz ki, olması için neden yok.
Hayır.
Çok güzel açıklamış
Flash'ın ölme nedeni harici derleyiciye ihtiyaç duyması ve bunun eklenti olarak tarayıcılara verilmesi idi, Adobe de böyle güzel bir dilin güvenlik güncellemeleri ile uğraşmak istemedi. JS ise gömülü olarak destekleniyor (yanlış tabir ise lütfen düzeltme öneriniz) native olarak geliyor.
Ve görece olarak iş yükünü sunucu ve istemci arasında paylaştırabilen bir dil.
flashın ölmesi için hiç bir neden yoktu. zamanının donanımlarına göre yaptığı iş bi hayli fazlaydı. HTLM5 dediler ama daha iyisi olmadı hiç bir zaman.
Sahte indirme sıkıntıları, mobilde flash sitelere girilemiyordu o zaman mesela Android'de. Bitmesi için bence bunlar önemli nedenlerdi.
Ayrıca tek bir firmanın ürününü, etkileşimli sayfalar yaratmak gibi temel bir niteliği kazandırmak için kullanmak sıkıntı. Şuanda tüm web sayfalarını ücret, lisans ödemeden etkileşimli hale getirebiliyoruz. Her site için adobe kullandığımız hayal bile edemiyorum kabus olurdu.
@gt710gaming Adobe sırf güvenlik yaması yapmamak için böyle bir lisansı öldürdü işte. Halbuki güzel iş yapıyordu...