Litvanya'dan ithal zaten, sovyet ülkeleri bu plombir'ları bayağı güzel yapıyorlar. Ülkesine göre 20 liraya bile satıldığı oluyor bizde güncelde 90 lira civarı pahalı biraz ama en azından tadı iyi
harbiden taa ebesinin nikahından ithal miş. güzel diye fiyatına bakmadan doldurdum belki kalmaz diye kasaya gittiğimde 700 küsür lira isteyince bir şok olmadım değil. daha önce 1 tane aldığım için pek farketmemiştim. yine de aldım tabi 😀
"Plombir, yüksek yağ (%12-%20) ve yoğun krema içeriğiyle bilinen, kökeni 18. yüzyıl Fransız tatlısına dayanan ancak SSCB döneminde standartlaşan meşhur bir Rus dondurmasıdır. Kremsi, yoğun yapılı ve vanilyalı olan bu dondurma, Rusya'da kültürel bir efsane olarak kabul edilir ve özellikle sade, lezzetli yapısıyla popülerdir"
ben de diyorum var bir komunistlik bu dondurma da 😀
@benvaryaben kalır kalır kalmayacak bir şey değil. Algida üretimi olduğu için neredeyse köy bakkallarnda bile var, tüm zincir marketlerde var. Geçen yıl gelmişti aslında, bu yıl 2. Yılı. Ondan önceki 2 yılda da Drancor isminde bir firma Slovenya'dan getirmişti ama onlar Algida gibi büyük olmadıklarından dolayı Antalya'da İzmirde vs belli başlı yerlerde satılıyordu, Algida getirince her yere yayıyor.
"Oando" diye bir marka var güncelde onun Plombir'i de bu ürünün birebir aynısı, Algida farklı marka deniyor.
@oniki adam kendisi yapmamış, gidip yerinde yememiş. İşçilerin göz yaşlarını paketleyip satan Kapitalist bir firmanın ürününü bile isteye, parası neyse vererek almış ve tüketmiş.
Kruvaze konyak ve robdeşambr talep ediyorum...
Litvanya'dan ithal zaten, sovyet ülkeleri bu plombir'ları bayağı güzel yapıyorlar. Ülkesine göre 20 liraya bile satıldığı oluyor bizde güncelde 90 lira civarı pahalı biraz ama en azından tadı iyi
harbiden taa ebesinin nikahından ithal miş. güzel diye fiyatına bakmadan doldurdum belki kalmaz diye kasaya gittiğimde 700 küsür lira isteyince bir şok olmadım değil. daha önce 1 tane aldığım için pek farketmemiştim. yine de aldım tabi 😀
"Plombir, yüksek yağ (%12-%20) ve yoğun krema içeriğiyle bilinen, kökeni 18. yüzyıl Fransız tatlısına dayanan ancak SSCB döneminde standartlaşan meşhur bir Rus dondurmasıdır. Kremsi, yoğun yapılı ve vanilyalı olan bu dondurma, Rusya'da kültürel bir efsane olarak kabul edilir ve özellikle sade, lezzetli yapısıyla popülerdir"
ben de diyorum var bir komunistlik bu dondurma da 😀
@benvaryaben kalır kalır kalmayacak bir şey değil. Algida üretimi olduğu için neredeyse köy bakkallarnda bile var, tüm zincir marketlerde var. Geçen yıl gelmişti aslında, bu yıl 2. Yılı. Ondan önceki 2 yılda da Drancor isminde bir firma Slovenya'dan getirmişti ama onlar Algida gibi büyük olmadıklarından dolayı Antalya'da İzmirde vs belli başlı yerlerde satılıyordu, Algida getirince her yere yayıyor.
"Oando" diye bir marka var güncelde onun Plombir'i de bu ürünün birebir aynısı, Algida farklı marka deniyor.
Karkayalar dan yedim fena değil
Orjinali rus dondurması ama onların ki bile matah değil. Diğerlerini O kadar leşe çevirdiler ki bunlar bile lezzetli gelir tabi.
Sırada robdöşambır ve kruvaze konyak incelemesi olsun lütfen...
Bu plombir, Rus Dondurması diye geçiyor. 1937de Sovyetler Birliğinde icat edilmiş, komünist dondurması yani 😂 https://tr.wikipedia.org/wiki/Plombir_(Rus_dondurmas%C4%B1)
https://eksisozluk.com/plombir--6572306
@oniki adam kendisi yapmamış, gidip yerinde yememiş. İşçilerin göz yaşlarını paketleyip satan Kapitalist bir firmanın ürününü bile isteye, parası neyse vererek almış ve tüketmiş.
Kruvaze konyak ve robdeşambr talep ediyorum...
Bana göre kötü bir dondurma. Merak edip bir kez aldım, daha da almam.
aynı şekilde merak edip aldım, tekrar almam
ooo kapitalizme çanak tutulmuş!!!
Ama komünist icadı imiş 😀
oooOOOoOo lombır lombır
içindekiler: Su, şeker, tereyağı (süt ürünü), yağsız süt tozu, glikoz-fruktoz şurubu, süt kreması, buğday unu (gluten içerir), glikoz şurubu, kıvam arttırıcılar (guar gam, tara gam, keçiboynuzu gamı), emülgatörler (yağ asitlerinin mono ve digliseridleri, ayçiçek lesitini), patates nişastası, bitkisel yağ (kanola), aroma verici, tuz, kabartıcı (sodyum karbonat).
protein oranı 2.9 ürüne 90 lira çok.
Kapitalist sistemin ürettiği dondurma bu kadar olur
@benvaryaben kapitalist sistem sonsuz seçenek sunuyor, isteyen iyisini, ucuzunu buluyor.
@sqn bir dondurmanın seçeneği olmamalı. Tüm dondurmalar kaliteli üretilmeli veya hiç üretilmemeli.
@benvaryaben bütün gıdalarda bu sekilde uygulanmali. Aynen 🙏🏻