DoğalGaz Sızıntı Zehirlenmesi: Bakım sonrası sabah ölü bulunan çift haberinden sonra PİLLE çalışan dedektör/alarm arıyorum
Elektrik kesilmelerine karşı yurt dışında bile elektrikli değil, PİLLİ olanları tercih ediliyor.
Alıcı şikayetleri:
-çakmak deneyinde bile çalışmadı
-kullanılmış bozuk ürün yollanmış
Bu konuda bire bir deneyimi olanların yardımına ihtiyacım var:
1) Doğal gaz sızıntısı tavana doğru mu yükselir ? Tavan tipi mi alınmalı?
Bazı yazılar tabanda bazıları tavanda birikir diyor. Hangisi doğru
2)Kullandığınız güvenli ürünler?
Dikkat:
-Aramalarda çıkan Duman/Yangın dedektörü/elektrikli olmamalı
-Sadece sesli uyarı yapması yeterli (tesisata bağlı olanlarını istemiyoruz)
Endişelendirici Haber detayları:
Bir gün önce kombilerini tamir ettiren çift, sabah Norveç'e gidecekti; evlerinde ölü bulundular
https://www.sondakika.com/guncel/haber-konya-da-dogal-gaz-zehirlenmesi-74-ve-73-yasindaki-cift-evinde-olu-bulundu-18099242/

......
Dı dııt yanlış bilgi, tüp gazı havadan ağırdır yere çöker, doğalgaz havadan hafiftir tavana birikir. Bu yüzden doğalgazlı evlerde hava menholleri camın üst tarafına açılır.
@xahve Evet, benim hatırladığım tüpgazmış. Kritik bir konu olduğu için yukarıdaki yorumumu siliyorum. Düzeltme için teşekkürler. Ülkeye doğalgazın değil de tüpgazın gelişini hatırladığıma göre yaşım ortaya çıkıyor 😀
Teşekkür ederim.
Peki ya aşağıdaki haberde olduğu gibi uykudaysak?
"Bir gün önce kombilerini tamir ettiren çift, sabah Norveç'e gidecekti; evlerinde ölü bulundular"
https://www.sondakika.com/guncel/haber-konya-da-dogal-gaz-zehirlenmesi-74-ve-73-yasindaki-cift-evinde-olu-bulundu-18099242/
Sızıntıda koku duyulmaması çok zor sanırım. Bu cihazların doğrudan üstüne gaz dolmadan çalışacağını düşünmüyorum ama hiç yoktan iyidir
herkesin koku seviyesi aynı değil. mutfaktaki annem tüpün açık, ocağın kapalı olduğunu farketmiyorken yanından geçerken kokusundan farkedebiliyorum.
pilli olan bence daha riskli, pil biter kimse de değiştirmez
ben hatırlatma koyuyorum telefona ve laptop a
Doğalgaz tavanda birikir diye biliyorum, bugüne kadar gördüğüm her havalandırma menfezi ve alarm cihazı yükseğe konumlandırılmıştı.
Doğalgaz havadan hafiftir, yükselir. Alarmın tavana yakın bir noktaya takılması lazım. Tabana çöken LPG. Tüpünüzde kaçak olduğunu fark ederseniz süpürerek dağıtın deniyor o yüzden.
arduino ile istediğin kadar kurabilirsin, hatta teline x den mesaj bile atar, zamanında yapmiştım
Aramızda kullanan yok galiba
Hangi ürünü alabileceğim konusunda bilgiye ihtiyacım var
Hangisine güvenebiliriz?
Fonri, Aqara marka akıllı ürünler var.
https://www.aqara.com/en/product/smart-gas-detector/