Rw -12600 vantilatör almayın çok sesli
Son bir saat içinde 218 ziyaretçi, 67 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
sanayi tipi denen geniş çaplı ve metal pervaneli vantilatörler sesli oluyor gerçekten. bende de var, 10 yılı geçti kullanıyorum bir yerden sonra alışıyorsun.
bu arada vantilatör satın alma tavsiyesi videosu olsa harika olurmuş, herkes vantilatör almak peşinde. benim vantilatör de son nefesini vermek üzere.
Bu model sanayi tipi değil ve plastik pervaneli
@agah Yağlama yaptınız mı hiç? Bakım yapılmazsa sıkıntı çıkıyor bir süre sonra ama sizinki iyi gitmiş zaten.
@anil_ wd40 sıktım ama pek faydası olmadı. motordan çıkıp pervanenin takıldığı mil zor dönüyor. motor zorlanıyor ama pervaneyi çeviremiyor bazen. önceleri öndeki teli açıp elle vurdurmak işe yarıyordu, artık onun da işe yaramadığı oluyor.
@agah Normalde içini tamamen açıp mil yatağına motor yağı koyuyorlar. Bir de temizliyorlar ama sizinkinde işe yarar mı bilemiyorum. 10 yıl da dile kolay. 😀
@anil_ motora kadar söktüm ama motorun içini kapatan civataları sökmedim. olmadı bu haftasonu onu da bir sökeyim motorun da ciğerine kadar ulaşayım bir. geçenlerde bulaşık makinesinin devirdaim motoruna yapmıştım bunu.
@agah çamaşır makinesi tamir işine gir bence yapabiliyorsan çok para var
@agah Benim dediğim yer tırnak gibi kapatılmış onu tornavida ile kaldırıp açıyorlar. Şurada gösteriliyor:
https://youtu.be/55B3j4XN_FU?t=644
@anil_ 6:55'de sökülen parçayı sökmedim, onu sökecem yarın. videonun geri kalanına da bakarım, iyice sökerken çok işime yarar bu video 👍
@dunyayaecnebi kaba şeyleri sökebiliyorum ama ince işler beni aşar. hele ki artık iyice elektronik olmaya başladı makineler.
2 gün önce sessiz vantilatör konusunda bahsi geçen cihaz değil mi bu 😀
https://teknoseyir.com/durum/1722571#comment-6164994
aslında vantilatörler sesli değil, fan tasarımları aşırı basit ve yıllardır değişmiyor. rüzgarı yarması gereken kısmı bıçak gibi ince yapması gerekirken kalıptan kalın kesmiş, bu da türbülans yaratıyor. ekran kartı fanlarından örnek alıp devri düşürmeliler, inanılmaz tasarımlar var o tarafta.
aynen, xiaomi fan 2'de değişik bir pervane tasarımı denemiş, işe de yarıyor gibi duruyor. 3d yazıcıdan büyük boyu çıkarılıp normal vantilatörlerde de kullanılabilir belki ama boyutundan ötürü çok pahalı olabilir.
@agah O fan tasarımı ciddi anlamda son seviyede bile sessiz, elbette hava akışı olduğu için bir şeyler duyuluyor ama yanında çok çok rahat yatıp uyunur.
@onimarsynn Xiaomi fan lite almayı düşünüyorum
Fakir marka sessiz baya. Ses var biraz ama luxell ve digitsudan sonra neredeyse sıfır ses.
Tam modeli ne peki?
@dunyayaecnebi
Levoit
https://www.amazon.com.tr/Elektrikli-Kumandal%C4%B1-Sal%C4%B1n%C4%B1ml%C4%B1-Zamanlay%C4%B1c%C4%B1-Exclusive/dp/B0BWJW8HTL
Ülkedeki boktan fanlar bile 7k olmuş. Bu bu fiyata bedava.
Fan alırken zamanlayıcı ayarının olmasına dikkat edin.