Bu konu çok çetrefilli, tek yönlü de bakmamak lâzım. Firmanın yaptığı her halükarda ibişlik ama o yönden bi şüphem yok.

BeğenFavori PaylaşYorum yap
  • Ekrem @huseyinekrem

    @turker maaş vermeme kısmına diyor, arkaplan kontrolüne değil.

  • Tai per Dog Un @alipektas

    @turker maaş almadıklarına mı odaklansan biraz da yaa? Nasıl fikir? 😀

  • rezzak @abdul

    Yüzsüzluk varsa cevap vermeseydin
    Derler madama

  • Ekrem @huseyinekrem

    @turker Bu yapılanın şerefsizlik olduğunu değiştirmiyor 😀

  • Tai per Dog Un @alipektas

    @turker çetrefilli derken bunu kastediyordum zaten, diğer taraf her türlü bu durumu suistimal etmiş yani şerefsizlik yapmış oluyor ama neticede, mühim kısmı bu.

  • Tai per Dog Un @alipektas

    Zaten sorun başlı balına o hocam. 😀

  • freshmind @freshmind

    Yav orta okuldan tut liseye kadar her dönemde sınavlara tabi tutuluyoruz, yetmiyor ! ÖSS'si, LYSS si derken millete kafayı sıyırdırttılar yetmiyor ! Üniversteyi güç bela, hem çalışarak hem okuyorak, ailemize yük olmadan okuyoruz, TR üni mezunları 40 yaşında 2 çocuklu babalara benziyorlar yetmiyor ... Askere gidiyoruz yetmiyor, ehliyet alıyoruz yetmiyor ... Staj yapıyoruz yetmiyor ...

    Yav bir de bu lanetlenesi yerlerlerde 2-3 tane referans istemeleri, arka plan araştırmaları, senden önce oraya girdi diye, görüşme odasında 4-5 tane kabızmanın seni teste tabi tutması ... Birde CV kısmı var işin. CV beğenmiyorlar ya. Benim çalıştığım firmada fotosonu beğenmedi diye, Almanca yazım hatası yapmış diye CV'leri direkt çöpe sallayan HR'lar tanıdım.

    İşe girene kadar imanım çorum leblebisi gibi gevredi. Şu işten çıksam, yeni bir iş aramaya korkuyorum, sırf şu iş görüşmeleri yüzünden. Bir ara kafayı sıyırıyordum da, aradan zaman geçtikçe rahatladım. Millet mağarada yaşadı, ceylanını avladı, 3-5 tane hatunu arka arkaya dölleyip yaşadı. Lan salın şu modern insanı ya. 30 yaşımıza kadar bir halt yapmıyoruz oku babam oku, masterı, yüksek lisansı ... İş görüşmesine gidiyorum adam diyor bu zaman kadar niye çalışmadın. E ananın gözü, baksana oraya, orada ki eğitim yıllarını toplasana bir zahmet. Adam liseden çıktığı gibi Ausbildung yapmış 2 yılda. Girmiş firmaya zamanla yükselmiş. Ağzı süt kokarken işe girmiş, yaptığım tek bir yüksek lisans elemanın bütün hayatının eğitimine bedel, bana diyor ki 27 yaşındasın iş tecrüben çok az.

    22 yaşımda işe başvurduğumda, "dil yok mu ?" 24'te, "yüksek lisans ?" 25'te "master ?" 27'de "tecrübe nerede ?" Alıp bir şarjörü boşaltacaksın rahatlayacaksın. Sonra firmaya bir giriyorsun, bir sürü Suriyeli, İranlı, düm düz okumuş tip, beni de işe almışlar yani... E niye sordun oğlum o kadar ? Niye 3 tane görüşme yaptın ? Niye 2 tane mülakata soktun ? Madem içerisi orta doğu kahvehanesi ? Yaptığımız işte iş olsa. Şu iş görüşmelerine sadece TR'de değil, bütün dünyada bir çeki düzen gelmesi lazım. Bile isteye eziyet ediyorlar millete.

    5 yıl sonra kendini nerede görüyorsun ? -Ananın a****da.

  • macuser @macuser

    Yurtdışı şirkette staj yapmıştım.6 ayda 2 defa Hollandaya gittim her şeyimi karşıladılar.Aldığım stajyer maaşını bu ülkedeki çoğu doktor bile almıyordur.Türk insanı ile iş yapılmaz.Fabrikada çalışan 2 tanıdığım kişi vardı.Bunlar farklı yerlerde çalışıyorlardı İsrail menşeli olan fabrika kapandı ve geri kalan maaş ve tazminatlarını şu tarihte alacaksınız dedi.Maaşı alacakları günün gecesi saat 00.00 da paraları hesaplarına yattı.Türk fabrikasıda diğer tanıdığımı 3 ay oyalayıp yarısını verdi ve defolup gitti.