#Ekonomi cok eyi;
"...Kars'a yolcu taşıyan Nusret Biçer ise, "Bayram havası ama yolcu yok. Otobüsümüzün Kars'a gidiş geliş sadece 22 bin lira akaryakıt masrafı var. Geçen bayram doluluk çok oldu. 1 otobüs yerine 3-4 otobüs yapıyorduk. Şu an bayrama 10 gün kalmış 1 otobüs zor yapıyoruz. Kars bin 450 kilometre, bilet fiyatı 400 lira. Ankara 450 kilometre 300 lira yazıyorlar. Geçen sene Kars'a 250 lira bilet yazıyorduk ama otobüslerimiz para kazanıyordu" ifadelerini kullandı..."

geçen çorlu ne kadar olmuş diye baktım, 100km yola 100 tl bilet parası istiyorlar, geçen sene 70 liraydı
Yakında 150 olur hocam pek zam gelmemiş ona 😀
Evet, 100 lira gene iyi; 100 km bilet parası, günlük harçlık civarında seyir ediyordu zaten; 50-70-100 (gene iyi dayanıyor)...
Çorlu bileti her zaman mesafesine göre pahalıydı 🙂 İstanbul Seyahat'i palazlandırıp büyüten biziz 😀
@arandur dediği gibi @macuser zaten mesafesine göre hep pahalıydı, bi ara çanakkale 50 lirayken çorlu da 50 liraydı mesela 😀
İstanbul İzmir 280-340 tl arası fiyatlar uçak ise 450
uçağın görünmeyen maliyetleri herzaman fazla oluyor
Havaalanlarına gidiş-geliş, beklemeler için harcanan zaman; pek bir şey değişmiyor.
bence para basıp herkese dağıtalım.
onu yerine koymak için yol üstünde dinlenme tesislerinde durup yemek yesen gitti 2 bilet parası 😀
@achfighter Bildiğim kadarıyla Konya'da çok uzun bir bisiklet yolu mevcut.
@sqn: Hı?
@lterlemez nası fikir ama, hı? arz-talep dengesi düzgün oturmamış, faiz oranları düzgün belirlenmemiş bir ülkede "maaşlara %50 zam yaparken diğer herşeyi şuan ki seviyede tutmalılar" kadar mantıklı bir öneri bence.
Orası öyle ama sürekli hareket halinde olunca o zaman kaybı gelmiyor işte daha hızlı aktığı için 🙂
@regis maaşlar arttığı için enflasyon oluyor zaten, bu bir sarmal, bizzat güncel örnek bu sene aralık ayında belirlenen asgari ücret oranı akabinde gelen gerek piyasanın, gerekse hükümetin zam yağmurları. muhalefetin çözümü ise "yılda 3 defa maaş zammı" oluyor saçma bir şekilde. alınması gereken ilk önlem dövizi sabitleyecek faiz oranı belirlemek ve bunu piyasaya açıklamak, bir an önce %60'ı dövizde olan piyasanın dövizden iç para birimine dönmesini sağlamak (zaten piyasaya bunun olacağı güveni verildikten sonra döviz hızlıca düşecek ve faiz oranı da aynı oranda düşecek, dolayısıyla beklendiği kadar yük oluşmayacak), döviz artmadığında petrol fiyatları da katlamalı artmayacak, elektrik, doğalgaz fiyatları da o oranda sabitlenecek. bu hiç de devlete yük olmayacak, tamamen ekonomik temel dinamiği olan güveni sağlamakla ilgili bir düzenleme. bunun üstüne istenirse devlet 1 sene boyunca "petrol, elektrik, su, doğalgaz, kira" zammı yapmayacağını, fiyat artışlarını sübvanse edeceğini de belirtirse 1 sene sonra bugün enflasyon %5'in altına çok büyük ihtimalle düşecektir. tabi bunu sübvanse etmesi için hali hazırda paraya boğduğu kesimin mamasını kesmeli, bu da sıkıntı yaratacak kısım. 1 sene boyunca fiyatları kendiliğinden piyasada şirketlerin gelir-gider hesapları da daha dengeli yapılacak, doğal olarak maaş artışına yansıyacaktır. ancak ondan sonra otobüs bileti fiyatları gibi piyasadaki bütün ürünleri fiyatlarının iyileştiğini göreceğiz.
Otobüs firmaları batsın mı istiyorsun sen? Elbet zam yapacaklar!
@sqn: %5'in altına düşmesi yeterli değil, bir süre (-) oranları da yaşamamız lazım.
@lterlemez dövizin sabit kalması enflasyonu sıfırlamanın en temel yolu, eksi olması içinse iç kaynaklara yönelip hızlı bir şekilde üretimi arttırıp döviz girdisi sağlamak gerekli. eksi enflasyona gerek yok, %5 enflasyon bizim gibi gelişmekte olan bir ülke için muazzam bir oran. %5 enflasyon ortamında %10 maaş artışı verecek üretimi sağlarsan zaten piyasa kendiliğinden toparlanır.