Evde kullanmak için en uygun fiyatlı NAS çözümü ne olur? Tabi kullanışlı da olması lazım.
Teknoseyir gündemi
#WhatsApp#Gemini#EA#ClairObscurExpedition33#ttmobil#StarWars#OtoSeyir#OtomatikVitesSon bir saat içinde 191 ziyaretçi, 97 kayıtlı kullanıcı giriş yaptı.
- © 2026 TeknoSeyir
- Hakkımızda
- İletişim
- Kullanım Koşulları
- Gizlilik Politikası
- Sosyal Ağ Kuralları
- RAM desteği bilendenal.com tarafından sağlanmaktadır.
- Sunucu desteği DGN Teknoloji tarafından
sağlanmaktadır.
işletme maliyeti yüksek olur
WD My Cloud
@synth donanım, watt/saat tüketim
@synth yani bir nas toplamaya kalkasan hazırını almaktan pahalıya gelebiliyor, bir de genelde bildiğin düz bir pc olduğu için o PSU tüketimi üzebilir
kullanim amacina ve kapasitesine göre degisir.
WD serisi: normal isler icin (depolama ve buluttan erisim icin), cok guzel calisiyor ve ilk tercihim olurdu
Synology veya Asustor: daha genis depolama, app, bulut, media center, hosting
Synology tavsiye ederim, community olarak da iyiler, Asustor ile tecrubelerim iyi degildi
FreeNas: Proje ve kisiselletirme icin (@ronniejamesdio bilgili bu konuda...) ama gercekten ihtiyacin yoksa vaktine yazik.
synology tek geçerim, başka marka modele bakmam nas söz konusuysa 😀
@gurkan-atilgan kullanim amacina göre degisir, eger basit isler icinse WD gercekten cok iyi bir secenek, teknik bilgi gerekmeden herkese hitap ediyor ama islerim biraz buyuk, ince ayar ve olmayan özelligi app ile eklemekte isterim dersen, dumeni synology tarafina kiriyorsun. cok guzel cihazlari var ve yazilim konusunda gayet iyiler.
@gurkan-atilgan iyi paraymış ya onlarda. Ben en iyisi disk fiyatlarının düşmesini bekleyim.
@recai geçen tartışma vardı ya LP vs MÇ 😀 o taşınabilir disk hayır NAS 😀
@hamdi amazonda 2 tb seagate 420 küsür tl aldım ben
@hamdi turkiyede kalkan hicbirsey inmez! 🙂 disk fiyati dusmez ama belki nas icin kampanya denk getirebilirsin
@gurkan-atilgan guzel fiyat. ayrica o kavgada ikisi de bir nevi hakli, nas ama tasinabilir 🙂
@gurkan-atilgan bende aldım hiç yoktan.
@synth eveti raspiyi de hesaba kadar dedim zaten, ona alınacak donanımlarla hazır parasına denk gelebiliyor 😀
Gördüğüm kadarıyla uygun fiyatlı bir çözüm yokmuş. Teşekkürler yorumlar için. Disk fiyatlarının düşmesini bekleyim en iyisi 🙂
İçinde disk olsaydı keşke 😀
Gerçek nas ürünleri kullanacaksanız, en ucuzu zyxel nas326. İçine iki tane disk alayım derseniz 4tb wd red , yaklaşık 3000 liraya çıkar,
guzel e uygun fiyali bir cihaz ama yazilim konusunda bir synology olacagini sanmam, bur tur cihazlarda yazilim cok önemli. zyxel cok guzel isletim sistemi yapiyor ama eklentilere vs gelince community bir synology degil.
Hali hazırda harici diskleriniz var ise en uygun çözüm Pi 3/4; daha sonra ise USB paylaşım destekli modemler geliyor, eğer modeminizin böyle bir desteği var ise USB harici disk bağlayarak, göreceli ucuz bir çözüm elde edilebilir. Yok ise çok maliyetli....
Bir başka seçenek ise, ikinci el temiz bir netbook bulabilirseniz, ondan yararlanabilirsiniz.
unutmadan nas cihazi tek diskli olmaz.
en az iki disk ve aynalama, disklerden biri mefta olursa digeri saglam kalir.
ayrica asla, hayati bilgiler sadece nas cihazinda tek kopya olarak tutulmaz, fiziksel olarak baska, bulut, baska nas vs... yerde yedeklenmesi olmali.
Zaten en az iki diskle kullanmak istiyorum.
@salh o dedigini ve fazlasini rahat yapar, guzel makina, zyxel de bos marka degil, arayuzu de cok kullanisli
Aslında, keşke birileri tablet/akıllı telefon uyarlamasını çıkarta şu denetim yazılımlarının....
Genelin web kullanımı iyi sayılır. WD gibi popüler ev ürünlerin mobil uygulaması oluyor.
@brkadgn; o anlamda söylemedim, bu nas olarak çalıştıran nas server uygulamalarının akıllı cihazlarda çalışacak şekilde uyarlanması anlamında söyledim. Eskimiş akıllı telefonlar/tabletler de bu işler için uygun aslında...
@brkadgn; Sonuçta en kötüsü bile, neredeyse Pi 3/4'ten güçlü mesela (hem işlemci hem bellek olarak).....
@lterlemez NAS olarak pek oturtamadım. Desteği varsa usb HDD'yi dosya paylaşımına izin veren uygulama ile kullanılabilir.
@brkadgn; usb hub ile OTG kablo üzerinden bağlayıp, kablosuz bağlantı ile paylaşıma açma...
@lterlemez Yani, bundan fazlası için uğraşan biri olmaz gibi. Ya da boş ver foto çerçevesi olarak kalsın. 😀
Bu güzelmiş baya aslında ama içinde tek disk var değil mi? Gerçi pahalı ya.
@gurkan-atilgan Pc üzerinde Xpenology deneme şansın oldu mu?
@brkadgn yok denemedim hiç onu, deneyen seviyor ama bilemedim
@gurkan-atilgan HpN40l var. Üstünde win vardı, alternatif daha kullanışlı bir OS arıyorum. Xpenology kurdum tatmin etmedi. Temelde SMB, torrent, Nextcloud, OpenVPN istemcileri kullanmak istiyorum. Freenas'ta bunlar yapılabiliyor da userların, uygulamaların kullandığı dizine erişmesi ve NIC teaming de sorun yaratmıştı bana.
DIY olacaksa Pi4+Nas Kit :
https://chapelierfou.org/blog/a-small-3d-printed-nas.html
Hazır alayım derseniz Synology 4 diskli sürümleri öneririm.